incasso bureau neemt me in de maling..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:21

dromertje2 schreef:
tha, als ts op tijd had betaald was het niet via incasso gemoeten.

Er is een dispuut over wat er nog betaald moet worden.

Als ik jou een factuur stuur van 100 E en jij vindt dat je nog maar 50 verschuldigd bent... dan ga jij dus gewoon die 100 betalen?
Om het incassobureau te voorkomen?

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:27

Wij hebben vanuit ons bedrijf ook al aantal keer een incasso bureau moeten inschakelen.
En voordat het zover komt dat er een deurwaarder etc wordt ingeschakeld ben je maanden verder.

Ik vond het bericht van TS vaag, roept allemaal bedragen die onterecht zouden zijn. Maar ik denk dan meteen, als je gewoon je rekeningen betaald, dan hoeft er toch geen incasso te komen?
tot het bericht van de tegen partij, en dan snap ik heel goed dat ze een incasso bureau hebben ingeschakeld. Of dit bureau het volgens de regeltjes doet, weet ik dan niet zonder het volledige verhaal te hebben gezien.

Als er gewoon betaald zou zijn, dan was dit allemaal niet nodig geweest, met als gevolg dat er nu heen en weer met modder gegooid gaat worden.
Los dit met zn tweetjes op en TS neem je verlies. Je kunt namelijk met een incasso bureau ook betalingsregelingen treffen, en het bureau wat wij in de arm nemen bied dat zelfs 2 tot 3x aan!
Dat er nu zelfs een rechtzaak etc aan te pas moet komen, geeft aan dat dit al veeel langer speelt!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:32

friendly schreef:
Als ik het zo lees is TS niet tegen het betalen an sich maar wilt ze wel alleen betalen wat er afgesproken is. Als jij bedrag X afspreekt en je krijgt bericht met bedrag Y dan klopt er iets niet toch? Dan ga je informeren want je had immers bedrag X afgesproken. Dan is het een slechte zaak van het bureau dat ze TS afsnauwen en vasthouden aan bedrag Y. Daar valt TS over.

Over hoe ze nu omgaat met berichten van de eiser... tja...dat zou niet mijn keuze en manier zijn maar dat is verder haar probleem.


Maar dat is juist het ding als de tegenpartij het uit handen geeft. Dan komen er kosten bij, bovenop de kost die de tegenpartij reeds gemaakt heeft.
Dat is iets wat je vaak hoort. Er wordt wat wispelturig omgegaan met betalingen, een partij schakelt een incasso of deurwaarder in, en plots denken ze er enkel met de initiele hoofdsom vanaf te geraken. Zo werkt het natuurlijk niet. Verder zijn de bedragen allicht rechtsgeldig, dus zal ts deze moeten nakomen. Het is niet dat je daar op gaat moeten onderhandelen of zo. TS had best onmiddellijk de kost betaald, dewelke het bureau bij de eerste aanmaning had vooropgesteld (zonder details te weten zal dit allicht het openstaande saldo betreffen, interesten en admin kosten) Ze geven dan een bepaalde tijd, binnen dewelke deze som moet voldaan worden. Dat heeft TS verzuimd te doen, in tegendeel, ipv haar schuld te erkennen gaat ze het proberen aan te vechten. Dus tenzij ze inmiddels betaald heeft, zal geen enkele jurist haar kunnen helpen. Gemaakte kosten zullen vergoed moeten worden, dus rest er soms enkel een speelruimte op de interest berekening, die ze eventueel bij een rechtszaak inbeperkt zal zien. (maar dan komen er gerechts- en dossierkosten bij en eventueel nog een schadevergoeding)

Nu door de post van de tegenpartij in dit topic (zonder daar verder op in te gaan), kan je toch maar enkel concluderen dat TS diegene is die telkens verzuimd de afspraken na te komen. En dat probeert ze dus ook bij het incassobureau, die dergelijke gevallen wel gewoon zijn. Ze heeft niets te eisen, dan wel haar verplichting te voldoen.
Ik weet best dat er soms wel eens iets mis kan gaan bij incasso's, maar meestal gaat het dan ook over zaken waar de grond of reden van betaling betwist wordt (vaak boetes etc), en er vaak fouten gemaakt zijn (bvb aanmaningen niet correct verstuurd, verkeerde partij etc)
Maar in dit geval is de reden bij TS goed bekend en dus niet te betwisten, en had ze dus reeds een regeling met de tegenpartij verzuimd te volgen, waardoor er dus een schuld blijft openstaan. Dat wil je dan toch graag correct betaald hebben. En ja externe partijen kosten geld, betaal correct en dan kom je dit alles niet tegen. Ik hou zo niet van mensen die zich in een slachtofferrol steken, terwijl ze zelf de oorzaak zijn.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:32

Citaat:
de vraag is of jij uberhaud je geld ooit gaat krijgen.. hun schijnen ook heel slecht te betalen naar de eisers toe :)


Door de smiley komt het op mij over alsof je hoopt dat verkoper nooit haar geld zal zien.
En dat is flauw.

Nogmaals de verkoper heeft recht op het geld.
Het incassobureau heeft ook recht op geld voor de gemaakte kosten.
Alleen moeten die kosten wel kloppen en niet steeds veranderen.

Verkoper heeft weinig tot niks van doen met hoe incassobureau aan zijn geld komt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:33

Brainless schreef:
dromertje2 schreef:
tha, als ts op tijd had betaald was het niet via incasso gemoeten.

Er is een dispuut over wat er nog betaald moet worden.

Als ik jou een factuur stuur van 100 E en jij vindt dat je nog maar 50 verschuldigd bent... dan ga jij dus gewoon die 100 betalen?
Om het incassobureau te voorkomen?


Ts betwist de kosten van incasso, niet de kosten wat ze nog moest betalen aan verkoper.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:34

dromertje2 schreef:
Ts betwist de kosten van incasso, niet de kosten wat ze nog moest betalen aan verkoper.

Jawel.
TS zegt dat ze een gedeelte contant heeft betaald.
Verkoper geeft aan dit niet gehad te hebben.

Anoniem

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:36

Hilarisch (lees belachelijk) dat hier mensen discussie gaan voeren over de discussie tussen 2 (eigenlijk 3) andere partijen, terwijl niemand behalve die 3 partijen weet hoe het zit....
:+

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:42

Anoniem schreef:
Hilarisch (lees belachelijk) dat hier mensen discussie gaan voeren over de discussie tussen 2 (eigenlijk 3) andere partijen, terwijl niemand behalve die 3 partijen weet hoe het zit....
:+


Dan open je toch een dergelijk topic gewoon niet openbaar :Y) :') (is trouwens vaak met topics die in deze categorie verschijnen het geval)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:42

dromertje2 schreef:
tha, als ts op tijd had betaald was het niet via incasso gemoeten.

Hopelijk heeft verkoper rap haar geld.

Als...

Als alles zo ging bestonden er niet eens incassobureaus en deurwaarders.

Mensen maken nou eenmaal fouten. Krijgen daar vaak spijt van en Ts probeert het nu dan ook op te lossen en wil betalen. Maar dan wel een bedrag dat correct is ( volgens de wettelijke regels!).

Dat is waar dit topic om gaat.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:46

Brainless schreef:
dromertje2 schreef:
Ts betwist de kosten van incasso, niet de kosten wat ze nog moest betalen aan verkoper.

Jawel.
TS zegt dat ze een gedeelte contant heeft betaald.
Verkoper geeft aan dit niet gehad te hebben.

Dat is dan toch niet iets waar bokkers over kunnen bakkeleien? Ja kan wel, maar wij zijn er toch niet bij geweest en beide partijen moeten daar samen uit zien te komen. Met een jurist en incassobureau dan, want dat blijkt nodig te zijn helaas.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:47

@Ineke
Dat is ook zo.
Maar dan moet het IB wel goed handelen en niet verschillende facturen sturen met diverse bedragen waar TS graag de specificatie wilt.
Dat laatste is iets waar ze gewoon recht op heeft.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:48

Zoe_97 schreef:
Je komt echt neit met eeen maand te laat te betalen voor op de rechtbank. Je hebt kansen genoeg head om te betalen. Dan moet er nu niet gehuild worden dat er een hoop extra kosten bijkomen.
Het is niet eens dat je dadelijk betaald als je incasso krijgt.

Daarom vroeg ik ook aan TS waarom ze niet gewoon gelijk betaald had, maar daar had ze haar 'redenen' voor zei ze. Niet handig aangepakt dus, hadden een hoop problemen voorkomen kunnen worden. Wel banketstaaf dat het incassobureau er niet al te nette manieren op na houdt, dat maakt het allemaal nog ingewikkelder.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:49

Brainless schreef:
dromertje2 schreef:
Ts betwist de kosten van incasso, niet de kosten wat ze nog moest betalen aan verkoper.

Jawel.
TS zegt dat ze een gedeelte contant heeft betaald.
Verkoper geeft aan dit niet gehad te hebben.

En verkoper geeft net aan dat er 500 is betaald...
dus beide verhalen zijn dus ergens niet zuiver.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 12:51

Brainless schreef:
@Ineke
Dat is ook zo.
Maar dan moet het IB wel goed handelen en niet verschillende facturen sturen met diverse bedragen waar TS graag de specificatie wilt.
Dat laatste is iets waar ze gewoon recht op heeft.


Nou dit dus


ivy_power89 schreef:
Wij hebben vanuit ons bedrijf ook al aantal keer een incasso bureau moeten inschakelen.
En voordat het zover komt dat er een deurwaarder etc wordt ingeschakeld ben je maanden verder.

Ik vond het bericht van TS vaag, roept allemaal bedragen die onterecht zouden zijn. Maar ik denk dan meteen, als je gewoon je rekeningen betaald, dan hoeft er toch geen incasso te komen?
tot het bericht van de tegen partij, en dan snap ik heel goed dat ze een incasso bureau hebben ingeschakeld. Of dit bureau het volgens de regeltjes doet, weet ik dan niet zonder het volledige verhaal te hebben gezien.

Als er gewoon betaald zou zijn, dan was dit allemaal niet nodig geweest, met als gevolg dat er nu heen en weer met modder gegooid gaat worden.
Los dit met zn tweetjes op en TS neem je verlies. Je kunt namelijk met een incasso bureau ook betalingsregelingen treffen, en het bureau wat wij in de arm nemen bied dat zelfs 2 tot 3x aan!
Dat er nu zelfs een rechtzaak etc aan te pas moet komen, geeft aan dat dit al veeel langer speelt!


Dat is dus nu net het probleem..
Brief 1 incasso, gelijk gemaild.
Brief 2 incasso, weer gemaild.
Brief 3 incasso incl. Dreiging rechtzaal, weer gemaild.. telefonisch is dom.. dan staat het niet zwart op wit. Dus niet gedaan.

1.5 maand later, dagvaarding. Weer gemaild... en nog een keer gemaild..
Allemaal geen reactie.. dag voor de rechtzaak.. dan toch maar bellen.. en ja zoals ik al zij.. dommmm dan staat het niet zwart op wit.

Wij spreken af dat ik bedrag x betaal. Ik wil wel een betaal bevestiging.
Paar uur later, daar was de betaal bevestiging, maar huh.. bedrag x was veranders in y.. wel 400 euro meer.

Weer gemaild.
Weer gebeld..
Bevestigings mail 2.. en daar is bedrag x weer veranderd.. dit keer naar bedrag s. 100 euro meer als x.. 300 euro minder als y.

Toen ik daar nog maals tegenin ging, toen gingen ze dreigen. Kreeg hele botte mailtjes.



Oftewel.. zoals ik vanaf openingspost aan geef.. gaat me dit alles om de bedragen die het incasso bureau wilt hebben.. oftewel.. 3 verschillende bedragen.

Na contact met meerdere juristen, deurwaardes, ben ik er achter dat zelfs bedrag x veel te veel is.
Dus jurist neemt het van me over :)

Het verhaal waarom ik niet betaald heb.. dat is een heel lang verhaal en gaat echt niet iedereen van bokt wat aan. Dat is ook eigenlijk niet van toepassing bij mijn punt over het incasso bureau.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:53

Ineke2 schreef:
dromertje2 schreef:
tha, als ts op tijd had betaald was het niet via incasso gemoeten.

Hopelijk heeft verkoper rap haar geld.

Als...

Als alles zo ging bestonden er niet eens incassobureaus en deurwaarders.

Mensen maken nou eenmaal fouten. Krijgen daar vaak spijt van en Ts probeert het nu dan ook op te lossen en wil betalen. Maar dan wel een bedrag dat correct is ( volgens de wettelijke regels!).

Dat is waar dit topic om gaat.


Maar er is een verschil tussen wat TS denkt/dunkt dat wettelijk is, dan wel wat wettelijk het juiste bedrag is.
In dit geval heb je de hoofdsom van ts en dan een reeks aan extra kosten door het incassobureau (die kosten zal dat bureau allicht ook mooi chronologisch kunnen weergeven) Die kosten van dergelijke bureau's worden ook wel eens misbruikt om verwarring te creeeren of uitstel te bekomen(bvb kosten van een vorige brief die verward wordt ect)
Maar bon daar kennen we de details niet van. Maar wettelijk zal de som toch bestaan uit de hoofdsom van de tegenpartij al dan niet met verwijlinteresten voor door haar gemaakte kosten, interesten, zegelrecht per aanmaning, admin kosten etc. En per keer dat je verzuimt zal dit aandikken. Dat gegeven is ansich rechtsgeldig. Nogmaals, je laat iemand immers bank spelen of beter je neemt krediet ten koste van iemand anders.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 12:57

bulck schreef:
Ineke2 schreef:
Als...

Als alles zo ging bestonden er niet eens incassobureaus en deurwaarders.

Mensen maken nou eenmaal fouten. Krijgen daar vaak spijt van en Ts probeert het nu dan ook op te lossen en wil betalen. Maar dan wel een bedrag dat correct is ( volgens de wettelijke regels!).

Dat is waar dit topic om gaat.


Maar er is een verschil tussen wat TS denkt/dunkt dat wettelijk is, dan wel wat wettelijk het juiste bedrag is.
In dit geval heb je de hoofdsom van ts en dan een reeks aan extra kosten door het incassobureau (die kosten zal dat bureau allicht ook mooi chronologisch kunnen weergeven) Die kosten van dergelijke bureau's worden ook wel eens misbruikt om verwarring te creeeren of uitstel te bekomen(bvb kosten van een vorige brief die verward wordt ect)
Maar bon daar kennen we de details niet van. Maar wettelijk zal de som toch bestaan uit de hoofdsom van de tegenpartij al dan niet met verwijlinteresten voor door haar gemaakte kosten, interesten, zegelrecht per aanmaning, admin kosten etc. En per keer dat je verzuimt zal dit aandikken. Dat gegeven is ansich rechtsgeldig. Nogmaals, je laat iemand immers bank spelen of beter je neemt krediet ten koste van iemand anders.


Incasso bureau kan mij dus niet netjes weergeven waar die extra kosten uit bestaan.. en als ze daar dan al iets over loslaten.. zeggen ze de ene keer dat bijv. Incasso kosten 150 euro zijn.. 2 mailtjes later is dat in ene 250 euro.

Zou jij dan geen vraagtekens krijgen?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:58

Slotje voor overleg zodat wij even kunnen bekijken wat er met dit topic/getemde berichten moet gebeuren.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:33

Dit topic zal in overleg met TS gesloten blijven, vanwege de lopende juridische procedures en de wending die het topic genomen heeft.