Automatische incasso datingsapp The inner circle

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Automatische incasso datingsapp The inner circle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 14:48

Hallo allemaal,

Ik kom er zojuist achter dat er maandelijks 20 euro van mijn rekening wordt afgeschreven door The inner circle. Ik heb ong een jaar geleden eenmalig 5 euro laten afschrijven maar naar mijn weten nooit toestemming gegeven voor 20 euro. Heb de app zelfs maar 1 of 2 weken gebruikt dus ben best een beetje boos. Weet iemand wat ie hiermee kunt doen? Ik zag het door een afschrijving net (deze is niet gespecificeerd naar the inner circle behalve als je erop klikt dus ik had er niks van gedacht), deze heb ik teruggeboekt en direct mijn account opgezegd.
Ik hoop dat ik mensen hier evt mee kan waarschuwen en vraag me ook wel af of ik dit ergens terug zou kunnen vragen vanwege misleiding/onduidelijke info?


Anoniem

Re: Automatische incasso datingsapp The inner circle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:49

Dankje voor het waarschuwen! Ik kreeg die app al een tijdje in m'n reclame en was van plan om er in NL naar te gaan kijken, maar niet doen dus! :)

lauwie

Berichten: 1903
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Automatische incasso datingsapp The inner circle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:53

je kunt de incasso's van de afgelopen 56 dagen nog storneren. Daarnaast kun je een melding onterecht incasso indienen bij je eigen bank. The inner circle wordt dan gevraagd om aan te tonen dat je toestemming hebt gegeven voor dit incasso. Als ze dit niet op orde hebben krijg je je geld terug. Daarnaast is het belangrijk om het incasso te blokkeren (kun je waarschijnlijk zelf in het internetbankieren of als je contact opneemt met je bank voor de melding onterecht incasso).

<3 Milan 12-10-2017 <3
<3 Elise 25-08-2020 <3

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 15:06

Afbeelding
Oke na zoeken vind ik dit in een (ongeopende) mail; ze noemen het dus wel maar ik heb geen bevestiging moeten geven oid?

Anoniem

Re: Automatische incasso datingsapp The inner circle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:10

Maar je hebt alsnog nergens toestemming gegeven dat ze het mogen incasseren? Ik zie het daar nergens terug.

Schuur_

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Automatische incasso datingsapp The inner circle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:13

Jawel, het staat dus in de voorwaarden. Dat is tegenwoordig de trend met van die apps. Je klikt dat je akkoord gaat voor een trial en dan wordt deze automatisch verlengd als je niet opzegt.

Hetzelfde als Netflix:1 maand gratis kijken en dan betalen

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:15


Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 15:22

Schuur_ schreef:
Jawel, het staat dus in de voorwaarden. Dat is tegenwoordig de trend met van die apps. Je klikt dat je akkoord gaat voor een trial en dan wordt deze automatisch verlengd als je niet opzegt.

Hetzelfde als Netflix:1 maand gratis kijken en dan betalen


Maar het was dus onduidelijk dat het om een trial ging. Het leek alsof je met die (eenmalige) €5,- een full membership kreeg.

Over waarom het nu pas opvalt; ik heb ook regelmatig bijv van social deal een Ayden afschrijving, waardoor ik waarschijnlijk er noet zoveel van gedacht heb..en ik kijk ook niet elke dag op mijn rekening, zeker heel slordig. Het gaat overigens om 4x, dus het was 5 maand geleden. (Eerste maand die €5,-) maar zo zonde van mijn geld.. Ik ga vanavond meteen even kijken of ik meer van die automatische incasso's aan heb staan.

Hopelijk help ik anderen met dit topic iig om er oplettend mee te zijn :)

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Automatische incasso datingsapp The inner circle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:24

En je lidmaatschap opzeggen? Is dat gelukt?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Foaly

Berichten: 4765
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:24

Het was onduidelijk omdat je de mail niet gelezen hebt... Ik weet dat sommige bedrijven heel sneaky zijn, maar dit heb je ook een beetje aan jezelf te danken :=

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:28

Het staat er letterlijk, na je trial periode wordt het abonnement automatisch verandert in een maandelijks abonnement, super poedersuiker, maar een les voor de volgende keer. Ik verwacht niet dat je je geld terug gaat krijgen..

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

Schuur_

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:29

Klopt, altijd de kleine lettertjes lezen. Deze boodschap staat meestal ook waar je akkoord gaat voor de trial en in de algemene voorwaarden die je moet aanvinken te hebben gelezen (maar wat bijna niemand doet). Heel vervelend maar ik weet zeker dat het je nu niet meer overkomt ;)

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 15:42

purny schreef:
En je lidmaatschap opzeggen? Is dat gelukt?


Ja dat heb ik nu via de site gedaan thanks. :)
Had desnoods mijn account wel afgemeld en de app verwijdert maar had dit dus niet door en niet specifiek mijn account via de site verwijdert.

Inderdaad een wijze les en zeker van geleerd. Bedankt voor de reacties iig!

Schuur_

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Automatische incasso datingsapp The inner circle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:49

Ja ze zijn er sneaky in. Zag laatst ook reclame van zo een logo quiz app en daar kwam het op neer dat je gratis kon downloaden met het achterlaten van je gegevens en dan heel klein er onder dat het na die week gratis wel elke week 59,99 euro ging kosten. Dat is dus nog wat serieuzer dan die app die jij had. Zal wel niet lang duren voor er iets van dit in het nieuws komt ofzo

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Automatische incasso datingsapp The inner circle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:57

Je hebt kans dat je door het storneren er straks nog incasso bovenop hebt.

koeien op de weg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Ann, Britta31, Bullebeest, Corelli, corinec, Ekeif96, karlli, laurabe, linoleum, ManonGrr, Marcella, nafkedemi, Pabie, Queijo, Saskiaa_, Schuur_ en 79 bezoekers