Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 18:06

Hallo,

Ik en mijn vriend zijn bezig met het opzetten van ons eigen bedrijfje. Wij zullen personal trainingen aanbieden in de vorm van functioneel en gevarieerd bewegen. Dit doen wij nu beide in loondienst, maar nu is de stap er om zelf wat op te zetten.

Echter, zijn wij niet heel goed in het bedenken van een geschikte naam :+
Dus ik hoopte dat hier eventuele creatieve mensen zijn die ons daarbij kunnen helpen! :D

Onze 'eisen' die wij nu bedacht hebben:
- Het liefst 1 naam, dus geen twee (Sport zou er eventueel wel achter mogen).
- Engels of Nederlands mag allebei, maar we neigen naar Engels
- Makkelijk uitspreekbaar/ spelbaar. Mensen moeten niet steeds vragen 'hoe schrijf je dat?'

Brand los! *\o/*


Suzanne F.

Berichten: 49170
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:40

2moveU?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:48

Ik neem bedrijven met daarin de eigennaam/-namen het meest serieus. Zoiets als de optie hierboven spreekt mij helemaal niet aan. Ik, als consument, zou verder kijken.

Maar goed, ik weet ook dat een grote groep er wel door aangesproken wordt.

Volgens mij begint het met het bepalen van de doelgroep. Jullie doelgroep is een serieuze doelgroep: zakelijke klanten en particulieren met geld.

Ik denk maar mee he, ben geen prof.

Succes met jullie bedrijf. Spannend! :)

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:51

Bij 2MoveU krijg ik zo een Herbalife gevoel.

Ik zou het vooral lekker simpel houden. En juist niet 1 van jullie namen erin verwerken. Als dadelijk maar 1 iemand het bedrijf verder zet zit je er mee.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:26

Gewoon ff brainstormen
Lopend vuurtje
The change
Moving
Jump
The moving Spirit



Ik zou geen cijfers er in doen....dat wekt ergernis bij mij op.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Roodvos

Berichten: 6651
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:28

Gevarieerd bewegen: VariMove?

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:29

Een goede naam bedenken is een vak. Is het goed als degene die een goede naam bedenkt een factuur daarvoor stuurt en dat je die dan ook betaalt naar behoren?

Anoniem

Re: Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:34

Ik zou ook meenemen of het internetadres nog wel beschikbaar is (nieuwenaam.nl) en social media. Zonde om een naam te bedenken en vervolgens het internetadres niet kunnen krijgen.

Fiverr is trouwens een aanrader voor een goedkoop logo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:54

Wat is jullie filosofie erachter? Ik vind het altijd leuk als dat erin zit. Zo heet een Australische fitness die vooral focust op het groepsgevoel Mates. Of basic fit, ook gelijk duidelijk.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:00

Pipodipo schreef:
Een goede naam bedenken is een vak. Is het goed als degene die een goede naam bedenkt een factuur daarvoor stuurt en dat je die dan ook betaalt naar behoren?

Dan kun je wel bezig blijven op bokt. Wat denk je van alle diergeneeskundige adviezen die worden ingewonnen?

Ik vind Engelse namen meestal ook niet zo’n succes. Ik vind iets met namen fijner

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:59

Ik denk dat Basic Fit niet zo een goed idee is om je sportbedrijf te noemen ;) VariMove vind ik wel een leuke

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:04

wat is functioneel en gevarieerd bewegen?

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:08

Roodvos schreef:
Gevarieerd bewegen: VariMove?


Ik vind het een leuke naam!

Born Free

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:23

Schuur_ schreef:
Ik denk dat Basic Fit niet zo een goed idee is om je sportbedrijf te noemen ;) VariMove vind ik wel een leuke



Ik zeg ook niet dat zij die naam moet gebruiken. Het concept van de naam werkt wel en is voor iedereen begrijpbaar: de Aldi van de fitness: goedkoop geen poespas aan aanvaardbare kwaliteit.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:48

Een bedrijfsnaam bestaande uit een eigennaam vind ik echt verschrikkelijk...
Daar valt ook nooit uit te halen wat voor bedrijf het is.
Ik vind originaliteit best belangrijk qua naam etc, zeker bij een concept als dit waarvan je al veel bedrijven hebt.

Shapefitters, Moveo, KeepMoving/Walking,...
Ik ben hier slecht in :=

viewtopic.php?f=217&t=1588307
Whoever said money can't buy happiness never owned a horse

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:39

Oeps, dat gaat verkeerd.

Laat ik het samenvatten met dat de ts moet gaan voor een naam die de doelgroep aanspreekt.
Dat is veel interessanter dan wat de gemiddelde bokker vindt (als die buiten de doelgroep valt).

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 13:02

Bedankt voor jullie reacties.

Wij zijn CrossFit trainers, dus we willen dat als filosofie gebruiken. Dus gevarieerde en functionele oefeningen/ bewegingen op een hoge intensiteit.

Inderdaad vinden wij ook dat de naam wat moet zeggen over het bedrijf. Onze doelgroep is heel gevarieerd. Van jong tot oud, van huisvrouw tot zakenman. Community is daarbij een heel belangrijk aspect, net zoals kwaliteit. We willen een bedrijf waar mensen verbonden voelen en zich op hun gemak voelen. Wellicht is dit nog steeds te breed want welk bedrijf wil dit nou niet :P

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:11

Ik zou ook vast nadenken over hoe jullie wat je doen verwoorden. Crossfit ken ik niet en zegt mij dus ook niet zoveel. “Gevarieerde functionele beweging” kan voor mij ook alles zijn. Een gemiddelde aquafit training voldoet ook aan die omschrijving.

Ik denk ook dat in de praktijk de doelgroep toch vooral rijke mensen zijn. Je zegt personal training te willen doen, dat is gewoon duur en lang niet voor iedereen weggelegd. Je zou je “marketing” bijvoorbeeld ook kunnen gooien op exclusiviteit. Als je het hebt over community denk ik aan gezellig moeten doen met andere klanten, en dat is helemaal niet wat ik wil als ik een personal trainer zoek. Dan wil ik 1 op 1 aandacht en andere klanten kunnen me gestolen worden.

Tenzij je toch ook groepslessen gaat geven, maar dan ben je ook geen puur personal trainer meer.

Kortom let er goed op hoe je de dingen verwoord. Met 1 verkeerde zin kun je mensen afstoten.

Een naam verzinnen ben ik dramatisch is. Overigens kan het best de moeite zijn om toch op zoek te gaan bij een bureau met vakmensen en gewoon geld neer te leggen voor een goede naam en logo. Uiteindelijk levert je dat ook echt klanten op en kan op termijn gunstiger uitpakken.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

ultimate
Berichten: 123
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:17

Suzanne F. schreef:
2moveU?


Dat vind ik een top naam. Klinkt goed, dynamisch en voordeel van met een cijfer te beginnen dus altijd eerst voorkomen in alfabetische lijsten

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hulp gezocht voor bedenken bedrijfsnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:52

Crossfit plaatsnaam?

Zo heet het bij ons en dat komt toch wel het meest serieus over. Ik zou geen naam kiezen die je moet spellen of uitleggen (qurrent met een q) en ook geen semi grappige namen.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, corinec, goesju, HighFly_, Moon_light94, MoSt81, nicole_floor, TessaxQuincy en 183 bezoekers