Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 14:06

Nou, hij kwam vandaag kijken toen we de laatste dingen vastmaakten aan de ombouw. Ik was de handvaten aan het schuren en had hem niet gehoord. Zei die wel zes keer achter elkaar mijn naam tot ik eindelijk reageerde... :=
Doodmoe word je van die man :n.
Of hij er nog troep in kon gooien want hij had troep bij zich. "Nee! Dat mag je NIET!". Dit zei hij echt om te jennen.... Nou mij heeft hij er niet mee.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:13

De aanhouder wint := Vervelend zeg!

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:14

Coconut schreef:
Zei die wel zes keer achter elkaar mijn naam tot ik eindelijk reageerde... :=

Zes keer nee zeggen als je geen zin hebt in een praatje. Of hem voorstellen dat hij gaat kletsen met iemand die daar wél behoefte aan heeft :Y) Wat irritant zeg dat hij je nog steeds net met rust laat.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:15

Deels herkenbaar. Dit soort mensen is doorgaans niet voorzien van een echte dagbesteding of kleurrijk leven en dus is hun directe omgeving hun afleiding, is mijn ervaring althans.

Wat belangrijk is, is grenzen stellen. Duidelijk zijn. Vertel (vriendelijk) heel duidelijk wat je wel en niet oke vindt. Gaat hij er tegenin met acties ga dan het gesprek aan. Blijft hij het doen, neem dan maatregelen en negeer hem verder compleet. Blijven zich zaken voordoen die niet door de beugel kunnen schakel dan de wijkagent in voor een gesprek.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 17-08-18 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:17

Eliana schreef:
Ik herken er wel wat zaken uit, hier wonen we in een stukje waar de meeste al erg lang wonen en de sociale controle erg hoog is.. Ik heb een buurvrouw die zich met veel bemoeid en zodra wij de tuin inlopen is ze er ook, heeft ook een keer de was van mijn lijn gehaald en binnen gezet dat soort dingen _-:(.
Bij jullie klinkt het nog wel een tikje erger, hopelijk levert een gesprek wat op


Wat een aardige buurvrouw.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 14:21

Ik voel me gewoon niet serieus genomen door die man.
Ik ben heel duidelijk, reageer kortaf met een héle duidelijke boodschap, maar meneer lijkt het allemaal weg te wimpelen. Hij vindt zichzelf ook oerkomisch. Vreselijk vermoeiend :=

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:22

En gewoon helemaal niet reageren?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:23

Klinkt vooral als een oervervelende buurman met tijd te veel.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:24

Jeetje wat een bizarre buurman heb jij zeg, wat een lef ook! Net of hij de boel mag bepalen daar. Jammer dat t nodig is om zo'n ombouw te plaatsen. Maar wel fijn dat hij er dus niet meer bij kan.

Hier hebben we een camera die eigen terrein filmt, dan kun je iig zien wie er voor de deur heeft gestaan.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:25

Coconut schreef:
Ik voel me gewoon niet serieus genomen door die man.
Ik ben heel duidelijk, reageer kortaf met een héle duidelijke boodschap, maar meneer lijkt het allemaal weg te wimpelen. Hij vindt zichzelf ook oerkomisch. Vreselijk vermoeiend :=

Het lijkt me wel verstandig om nu vol te houden. De eerste slag heb je gewonnen. Als je nu weer beleefd tegen hem zou gaan doen of hem wat ruimte geven (bij voorbeeld in je kliko :+ ) dan sta je zomaar ineens 1 - 0 achter.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 14:27

Hij is gewoon oververvelend ja. Afgelopen twee dagen echt gemerkt.
Niet reageren heeft bij hem weinig zin. Hij gaat door tot hij zijn zin krijgt (een reactie). Negatieve aandacht is ook aandacht voor hem. Echt onbegrijpelijk die vent :n

Ik blijf normaal tegen hem doen hoor, al kost het veel moeite, maar ik reageer alleen waar nodig en heel kortaf (zit totaal niet in mijn aard, maar goed.)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:46

Coconut schreef:
Hij is gewoon oververvelend ja. Afgelopen twee dagen echt gemerkt.
Niet reageren heeft bij hem weinig zin. Hij gaat door tot hij zijn zin krijgt (een reactie). Negatieve aandacht is ook aandacht voor hem. Echt onbegrijpelijk die vent :n

Ik blijf normaal tegen hem doen hoor, al kost het veel moeite, maar ik reageer alleen waar nodig en heel kortaf (zit totaal niet in mijn aard, maar goed.)


De aanhouder wint, niks meer tegen hem zeggen niet aankijken .. Hoe vervelend het ook is, maar uiteindelijk heeft hij vanzelf door dat het niet meer werkt. Ook al staat hij in je oor te schreeuwen, gewoon naar binnen lopen, bel er uit en niet reageren. Reageer je toch, dan kun je weer van voor af aan beginnen. En als hij echt door blijft gaan de wijkagent bellen, en dit volhouden.

Ook niet kortaf reageren, dan geef je hem juist wat hij wil, en blijkbaar boeit het hem niet of het positief of negatief is dus waarom zou je er nog energie in steken. Slot op je container en klaar.
Je zou kunnen overwegen om voor en achter dummy camera's op te hangen en een bordje met 24u camera bewaking..

Ik heb trouwens ook een buurman die voor mij mijn containers aan de straat zet en weer netjes terug zet aangezien ik dat altijd vergeet! Vind ik echt super fijn dat hij dit doet, ik veeg dan ook altijd zijn paadje naar zijn voordeur als ik dat bij mij ook doe.. Maargoed, mijn buren bemoeien zich verder niet met mij.

Of hij nu een psychische aandoening heeft of niet (blijkbaar zitten er veel psychiaters hier op bokt die na een aanleiding van een eenzijdig verhaal kunnen concluderen en diagnosticeren, knap trouwens +:)+ ) jij kan daar toch niets aan veranderen. Het enige wat je kunt blijven doen is negeren of de wijkagent bellen..

Eilinora

Berichten: 11912
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:59

Volgende keer als je buiten bent mooi oordopjes en muziek in.
Hoef je hem niet te horen en is het makkelijk te negeren

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:12

Ik heb zo'n soort type buurman gehad in mijn vorige woning. Het ging mis nadat buren hem een bedankje gaven omdat hij altijd de straat veegt en onkruid wie enzo. Ik ging verhuizen en de woningbouw had mij gezegd dat ik de schutting en schuur weg moest halen voor eind inspectie. Nja prima. Maar toen stond buurman ineens aan de deur dat hij de woningbouw had gebeld voor mij en dat ik het nu kon laten staan. Ik ben toen heel erg boos geworden. Want wie denkt hij wel niet dat hij is dat hij zonder mijn toestemming of medeweten de woningbouw gaat bellen over afspraken die ik heb gemaakt over mijn woning. Dat gaat hem helemaal niets aan!

Maar die gooide ook ongevraagd van alles in containers van mij of andere buren. En een hoop ongevraagd en belachelijk advies en betweterigheid.

Prima hoor als ie de straat veegt en onkruid verwijderd. Als je daarmee je dag een beetje vult is dat prima. Maar nadat de buurt hem bedankte kreeg hij het ineens op zn heupen ofzo..

Nu woon ik er niet meer maar de buren hebben uiteindelijk ook de wijkagent ingeschakeld omdat 't uit de klauwen liep. Dus ik vind het ergens een verademing dat wij niet de enige waren met zo'n buurman..

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 17:26

Hopelijk verhuist hij snel naar een seniorenwoning.... Zijn vrouw komt amper de trappen meer op.
Ben er behoorlijk klaar mee, hij heeft een raar gevoel voor humor :=

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:55

Komt hij ook echt op jouw erf?

Want in dat geval... Je bent al aardig duidelijk geweest. Dan is het een kwestie van: "Buurman ik zeg het nu nog één keer, ik wil u NIET op mijn erf en ik wil NIET uw bemoeienis. U gaat NU van mijn erf af en ander bel ik de politie."

En zorgen dat je elk moment je telefoon bij je hebt, zodat je ook de daad bij het woord kan voegen.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:03

Dit klinkt erg herkenbaar :+ Wij hebben zo'n buurvrouw :+ Ze heeft al met meerdere buren ruzie (incl. politiebezoeken) en ze is erg opdringerig. Helaas vind ze mij wel erg aardig en erg interessant, ik werk met dieren, iets wat zij ook zou willen volgens mij. Zo stond ze opeens een keer op mijn werk en vroeg steeds naar me :roll: Een paar weken later gingen mijn ouders op vakantie en ik was nog thuis, die avond zou ik naar mijn kamer gaan in de stad. Had ze naar mijn werk gebeld of ze mijn nummer mocht, omdat het raam nog open stond. Dan bel je toch even aan!? Loop je naar de buren waar wij goed contact mee hebben? Nee hoor, ze belt. Gelukkig belde ze vanaf mijn werk om te vragen hoe en wat en heb ze op het hart gedrukt mijn nummer niet te geven. Ik was ze erg dankbaar _O-

Wij hebben haar al meerdere keren laten weten het niet op prijs te stellen, maar ze snapt het niet helemaal.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 21:38

Hij komt op ons erf inderdaad. Meneer voelt zich vrij. Je kunt bij ons ook voor langs alle voordeuren lopen. Een keer grote zinken teilen neer zetten met planten ;). Lastiger voor de postbode, maar jammer dan.

Scheelt dat ik niet de enige ben die er last van heeft en we hopelijk straks samen sterk staan!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:09

Wij hebben ook zo een buurman, ging zo ver dat hij dingen ging stuk maken, rondjes op ons erf als we er niet waren en dan later gewoon brutaal vragen stellen....heel veel vervelende dingen deed deze buurman...stalken dus ook....deze man is voyeur en zo nieuwsgierig en zo ontzettend bemoeizuchtig en zo ontzettend bekrompen in denken en handelen en roddelen met de meest zieke vooroordelen..

Enfin, na enkele absurde daden heeft mijn echtgenoot hem heeeel erg duidelijk gemaakt dat dit toch echt de laatste keer is in een rustig en heel duidelijk grsprek, hij stond op dat moment bij de andere buren hun fruit stiekem te plukken en dacht dat hij niet was gezien en verschool zich achter een boom _O- , gesnapt, ~~}>

Enfin, horen en zien hem al heel de zomer niet meer, gestalk is over.....hoop van de winter ook nog...

Heb hem altijd netjes te woord gestaan, zijn urenlange ophoud gesprekken geduldig aangehoord en zijn nieuwsgierige vragen beantwoord, totdat hij heel naar begon te pesten, 2 jaar lang, negeerde hem totaal...maar wat echt hielp was dat hij door een man duidelijk werd aangesproken over zijn gedrag.

Misschien kan je hier wat mee.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 22:19

Bedankt voor je verhaal!
Ik heb inderdaad tot nu toe toevallig hem altijd aangesproken. Tijd dat manlief hem aanspreekt misschien ja.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 23:56

Update:

De buurman heeft nog altijd rare en bijzondere opmerkingen.... Gelukkig bezorgt onze Postnl bezorger niks meer bij hem. Elke keer als ik een pakje bij hem kwam ophalen dan moest hij ook zo raar doen.

Overduidelijk is wel dat deze man last heeft van dwangmatig gedrag en/of autisme.
Heel bijzonder hoe hij over dingen denkt. Vandaag mocht ik de auto niet op onze oprit zetten omdat hij nog niet klaar was met vegen :=
Auto gewoon op de oprit gezet want ik veeg m'n eigen oprit wel ;).
Gelukkig belandt het nu in zijn eigen container want onze kleppen van de ombouw gaan moeilijk open vanwege het weer en zijn bovendien zwaar ;) .

Hij is bekend bij de wijkagent en met een paar mensen uit de straat ook een gesprek gehad over hem. De wijkagent houdt hem in de gaten gelukkig!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 00:17

Pfffff ts jou buurman is extremer dan de mijne maar het kan een verhaal van mij zijn!
Ik kwam in maart in mijn huis tussen een bejaarde man en een bejaard stel in.
Vooral de man van het stel heeft ook die streken.
Van vroeger uit hebben bewoners hier 2 tussen ooorten gezet die dus onze 3 tuinen aan elkaar verbinden.
Deze waren altijd open en in het begin heb ik ze beide ook open gelaten.
Tot de buurvrouw in huis stond en zich 40x voorstelde, water kwam halen en onzin kwam vragen.
Continu mijn tuin inliep etc.
Vriend van me heeft toen een schroef gezet net boven de klink want de sloten zitten aan hun kant.
Direct een hoop hommeles want hij wou de containers buiten zetten en ook van mijn Andere buurman en die moest nu omlopen blablablabla
Hij moest en zou mijn tuin uitkrabben blabla
Ongelofelijk, hij begreep mijn uitleg niet zo goed.
Ik ontwijk ze ook giga, helaas nog wel zon flauwe schutting waardoor je zo heen kijkt dus dat is mijn volgende project.
Ze gapen beide zoveel mogelijk bij me binnen.
Laatst werd hier geschilderd door de woningbouw en de poorten heb ik voor de steiger bouwers open gemaakt maar zodra dat die helemaal weg zijn zet ik er gelijk weer een schroef in, onderwijl de schilders bij mij bezig waren schuifelde de buurvrouw als steeds door mijn tuin.
Echt rot op :')
Hij doet ook mijn voortuin ondanks ik zeg dat het niet hoeft en wil dan ook bevestiging steeds. Ja zoek het uit

Aan beide kanten weten ze ook precies wanneer ik ga werken en houden in de gaten hoe laat in terug ben en dat soort dergelijke dingen.
De ene buurman alleen is niet zo vervelend maar echt ontzettend irritant.
Die vraagt rustig van wie een bepaalde auto was als ik visite had en wie het was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:42

Jeetje wat een raar gedoe allemaal zeg! Maar hij blijft het allemaal gewoon doen dus? Ziek of niet, ik had dit persoonlijk wel wat harder aangepakt hoor. Als iedereen het al zovaak netjes heeft geprobeert op te lossen...