Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sabri

Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:34

Is een alarm ofzo nog iets? Zodat zodra hij de schuurdeur aanraakt er een alarm afgaat? Anders moet je hem volgende keer direct erop aanspreken, dat je zijn controle niet nodig hebt en dat je wilt dat hij van jouw schuur afblijft.

Dat met die container vindt ik op zich nog niet zo vreemd, mijn ouders wonen in zeer nette buurt zonder lastige mensen en het is daar ook wel gebruikelijk wat in andermans container te doen, maar wel pas vlak voordat hij geleegd wordt.

Dat met dat kinderfietsje, ik snap niet dat die mensen niet al gelijk diezelfde dag zijn langsgegaan en dat fietsje bij hem hebben opgehaald.


MarjanB

Berichten: 16410
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:41

Ik vind het wel vreemd met de container aangezien hij die van hem zelf heeft weg gedaan en ts moet betalen om te laten legen. Eigenlijk is het gewoon diefstal

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:00

Sabri schreef:
<KNIP>

Dat met dat kinderfietsje, ik snap niet dat die mensen niet al gelijk diezelfde dag zijn langsgegaan en dat fietsje bij hem hebben opgehaald.


Of diezelfde dag nog aangifte hebben gedaan van diefstal mocht het fietsje niet a la minute aangereikt worden door meneer.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 16:35

Ja,ik heb me daar maar niet mee bemoeid :). Ik had het fietsje ook gelijk teruggevraagd.

Vandaag nog geen last gehad. Hij was wel buiten, liep over onze oprit in een lijn terug naar zijn eigen huis en heeft ook niet gegroet. Hij voelt m wel denk ik.

Ombouw voor de container komt dinsdag :)

Mando

Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:50

Wat je kan doen is een onzichtbare doorgang maken met een laser zeg maar.
Dan binnen een zoemer dan weet je precies of er iemand je pad op komt.
Wij hebben dat ook omdat wij een serre hebben waar wij zitten en de oprit niet zien.
Komt er iemand het erf op dan gaat er een zoemer.

En dan misschien ook een camera plaatsen.
Maar door flink op te treden en boos te worden zie je dat hij een pasje terug doet.
Misschien wat vaker zo reageren.
Het niet aardig vragen maar gewoon wat botter misschien dringt het dan wel door.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 11:00

Volgens mij is het wel duidelijk bij meneer.
Vanmorgen gooide hij braaf zijn afval in zijn eigen container :+. Dus niks geen volle container, echt onzin dus....

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:06

Genoeg plek in je eigen kliko over dus voor de offerte voor de ombouw :P

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:13

Je hebt wel indruk gemaakt. :j

Anoniem

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:16

Vlag uit! :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:16

Fijn! :D

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:24

Resistance schreef:
Vlag uit! :D

Neejj :') Voor je het weet heeft hij een nieuw project, of wappert de vlag tegen z'n hekje aan of weet ik wat. Ik zou wel even link uitkijken met vlaggen hoor TS.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 11:24

Resistance schreef:
Vlag uit! :D


:') bekant wel ja, haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:26

Gefeliciteerd Ladybird en Resistance! :D

En TS: de boodschap is in ieder geval over gekomen! Hopelijk blijft het zo!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:53

Jeetje wat een verhaal zeg TS!
Hoop dat het nu echt stopt en het niet een tijdelijke stop is. Leven met dwang is al lastig, het is een stukje houvast en dat wordt hem nu ontnomen. Geheel terecht natuurlijk!

Ik begrijp enerzijds het medelijden dat hier naar de betreffende man is. Maar zijn probleem, moet niet dat van TS of andere buren worden. Ja, zielig dat hij gehaat/genegeerd wordt door de buren. Maar het is een logisch gevolg. Als je je ALLES van je omgeving moet aantrekken, heb je zelf geen leven meer.

Telpeva

Berichten: 14681
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:59

Koper schreef:
Resistance schreef:
Vlag uit! :D

Neejj :') Voor je het weet heeft hij een nieuw project, of wappert de vlag tegen z'n hekje aan of weet ik wat. Ik zou wel even link uitkijken met vlaggen hoor TS.

Of meteen de vlag bij hem aan zijn huis hangen, en dan zeggen maar dat doen we altijd zo / onze vlaggenstok is vol :+ Return the favor!

Maar zonder dollen, ik duim voor jullie dat jouw boze woorden bij hem blijven hangen en dat hij gewoon weg blijft! Ziek of niet ziek, dit is voor jullie gewoon vervelend

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:03

Wat een verhaal..ik weet niet of hij ziek is (in dat geval is het natuurlijk sneu) maar ik weet wel dat sommige mensen gewoon makkelijk over andersmans grenzen heen gaan en dan is een keer goed om op je strepen te gaan staan.

Hopelijk heeft dat nu voldoende geholpen en is en blijft het klaar, maar het zou mij niet verbazen als de grens over een tijdje weer opgezocht gaat worden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 18:43

In ieder geval zit er dan geen afval meer van hem in de containers :+ :'). Die gaan vanaf dinsdag op slot.

We gaan het zien. Ben echt benieuwd.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:29

Tieneke schreef:
En bv tegen iemand met een dwangneurose kan je 100 keer zeggn dat iets niet hoort. Maar zonder de gepaste hulp zal die persoon niet kunnen veranderen. Is dan ook geen kwestie van willen of het even te horen waardoor er een kwartje valt. Maar van niet kunnen.

En dat is TS haar probleem op zich niet, maar wel iets wat de buurt kan opnemen met de familie die heel af en toe aanwezig is, en/of inderdaad met de wijkagent etc.

Dan kan de beste man dat aangeven op moment dat hij op zijn gedrag aangesproken wordt.

koeien op de weg...

Tieneke

Berichten: 21668
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:49

Hij voelde zich allicht erg overdonderd en met een mond vol tanden, zo eenvoudig ligt het allicht niet moest het zo zijn dat er iets aan de hand is.
Een situatie is vaak helemaal niet zo zwart-wit, en wat voor de één simpel lijkt om aan te geven, kan voor de persoon in kwestie op dat moment te veel zijn.

Maar dat is geen verwijt naar TS toe, die heeft het goed aangepakt.

Ik hoop alleen dat als er meer aan de hand is, betrokkene ook de ondersteuning krijgt die hij nodig heeft en niet eenzaam eindigt, want hoe verkeerd zijn gedrag ook was, dat wilt nog niet zeggen dat hij het daarom verdient om eenzaam te zijn.

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:37

Hoe gaat het nu ts?

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 09:08

Tot nu toe goed. De ombouw staat en er zit niks geks meer in de container. Sloten gaan we zo halen.
Wel is hij bezig met andere buren (container aan de weg zetten terwijl het niet hoeft e.d. :=).
Een buurman is ook erg boos geweest en we gaan met een groepje eens praten met de wijkagent binnenkort.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:56

Dan zal hij ook wel zooi in hun container gooien en hem aan de weg zetten zodat ze dat niet kunnen controleren.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:06

Ik denk toch ook aan een beginnende vorm van dementie, dit is geen normaal gedrag.

Fijn dat hij niks meer in jullie container kan gooien, hoop dat het goed blijft gaan en hij zich niet meer met jullie bemoeid.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

MarjanB

Berichten: 16410
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:14

Nou ja als het dementie is dan zou ie ook niet zo snel en makkelijk bij TS weg blijven. Als ik mijn oma zie die vergeet juist alle recente dingen. Denk eerder iemand die vind dat ie alles gewoon kan maken en er recht op heeft om het zo te doen.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:20

Dit is in mijn mening geen dwang of dementie. Dit is dominantie, ouderwets en misschien een tikkeltje narcistisch. Ik ken wel meer van dit soort mensen. Kunnen niet tegen verandering, hebben het altijd zo gedaan en nu komt er een jonge dame (die pas net komt kijken in het leven) hem vertellen hoe het moet. Veelal gepensioneerde mensen, die nu niet veel meer omhanden hebben en daarom bijna obsessief hun territorium in de straat gaan uitbreiden. Sneu? Ja, dat wel. Zij hebben nooit handvatten gekregen om hier mee om te gaan. Maar door dat koppige kan je ook vrij weinig mee want 'jij komt net pas kijken hier en hij heeft al genoeg meegemaakt om te weten hoe het zit'.
(Maar nogmaals, dit is wat ik denk en hoeft dus niet waar te zijn.....)

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Eapy, LiannePuthzy en 147 bezoekers