Als je partner veel van huis is.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:19

Zo zijn mijn ouders gescheiden toen ik 5 was en toen had je nog de verplichte regeling wonen bij moeder en slechts om de week een weekend bij papa. Ik kan je garanderen dat dat voor mij geen goed heeft gedaan. Gelukkig wel goeie band gehad met mijn vader. Maar mijn moeder heeft afgezien met mij.

Mijn vriend heeft in Sakalin gezeten op een schip. Voor terugkeer naar huis hadden ze een overnachting in Vladiwostok dacht ik? Was daar het meest luxueuze hotel.
Kreeg toen een foto door van de herentoiletten: allemaal wc-potten naast elkaar op een rijtje maar 0,0 afscherming _O-

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 08:31

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was. Ik zag mijn vader dus ook 1x in de 2 weken een weekend. Tja, ik heb wel mijn problemen gehad. Maar deze situatie is totaal anders voor mijn eigen kinderen.

Wc potten naast elkaar :') lekker op een rijtje poepen :')

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:53

@calipso: ik vraag me af hoe je vader zich gedroeg als hij wel thuis was. Het kan natuurlijk dat het hele weg zijn niets voor jou is, maar zoals ik zelf eerder schreef heb ik heel andere ervaringen. Ik ben benieuwd naar de jouwe, maar begrijp t ook als je er niet teveel over kwijt wilt.

Voor de dames met mannen op boorplaformen: hebben jullie ook gedoe met tijdsverschillen, dan wel dat er een andere tijd wordt aangehouden, dan wel dat je man geen benul meer heeft van normale tijden?

Kan me nog herinneren dat mijn pa mijn ma eens wakker heeft gebeld om 3 uur s nachts. Even melden dat hij in Antwerpen was, of ze even om de koffie kwam? Hij draaide toen wisselend diensten 4 op 8 af en 6 op 6 af (dus 2shifts van 4 uur per 24uur, of 2 van 6) en was door al dat nachtwerk even kwijt dat wij gewoon waren op dat moment te slapen...

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:14

Goed om eens te lezen dit, best ook veel verschillen in hoe het allemaal loopt in de praktijk voor iedereen.

Ik beleef het momenteel ook van de andere kant. Ik werk twee keer per jaar 3 maanden in China. Ben zelf erg bereisd en erg zelfstandig. Mijn partner heeft dat een stuk minder.

Het schakelen herken ik wel. De eerste dagen weer bij elkaar is geweldig maar soms ook rommelig. Je moet echt weer in het ritme komen.
De eerste keer dat ik hem zes weken niet had gezien was zelfs zo vreemd dat ik er van schrok. Nu herken ik het en weet ik dat het gewoon je ritme is dat overhoop ligt.

We appen trouwens bijna dagelijks en bellen eens per week ofzo. Denk dat hij mij meer mist dan ik. Kan ik me dan weer heel rot over voelen, vind ik moeilijk.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:17

Mijn vriend heeft nieuw werk waardoor hij ook veel van huis gaat zijn. Zal wel heel erg wennen worden. Maar momenteel zien we elkaar ook niet veel. Hij werkt nu nog tot 6. Ik werk in de nacht dus na het eten ga ik naar bed. En hij gaat dan meestal weg. Dus zie ik hem alleen wanneer ik thuis kom en met het eten.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:02

Sunrise19 schreef:
Lijkt me lastig geen apper.
Varekaj: vermoeiend lijkt mij dat voor je vriend. Best veel verantwoordelijkheid natuurlijk ook.

Kabayo geen andere dingen die je in de avond kan doen? Ik heb iedereen dichtbij wonen maar ik geniet juist van de stilte in de avond.

Kelly hij zit dus op een normaal schip denk ik? 6 maanden achter elkaar lijkt mij echt heel moeilijk.

Calipso: Ik denk dat onveilige hechting nog wel met meer dingen te maken heeft. Mijn man schenkt meteen aandacht aan zijn kinderen als hij thuis is. Mocht er zoiets spelen is school er ook alert op gelukkig. Maar merk helemaal niks aan ze eerlijk gezegd. Misschxien ook door het vele contact en gewoon thuis zijn met verjaardagen enzo. Wij zijn er in ieder geval allemaal alert op. Zeker school want die maken dit soort dingen vaker mee natuurlijk. Verder hebben wij dezelfde regels als papa thuis is maar ook als hij weg is. Ik ben erg van structuur en regelmaat. Het enige wat dus veranderd is is dat papa weg is en Mn dochter bij mij slaapt als hij weg is. En verder doen we altijd wel leuke dingen. Vrijdag gaan Mn man en dochter samen weg. En heel misschien volgende week kamperen met zijn tweetjes. Dus hier is er juist naast het weg zijn ook weer veel 1:1 tijd. Straks als mijn zoontjes ouder zijn zal dat niet anders zijn. Ik weet dus niet hoe dit bij jou ging? Maar de contact mogelijkheden zijn natuurlijk heel anders nu dan vroeger.


Het contact als hij weg was was inderdaad miniem, af en toe eens bellen maar aangezien dat ook erg duur was was dat ook beperkt. Met verjaardagen was hij er soms wel maar soms ook niet. In de zomervakantie gingen we wel altijd 2 maanden naar daar. Ben zo altijd wel heel multicultureel opgevoed en heb meer gezien van de wereld dan de meeste volwassenen en dat is iets waar ik wel heel blij mee ben, we gingen dus wel vaak samen op reis naar Amerika, Ibiza, Italië, Cyprus, Istanbul... Ik sliep ook altijd bij mijn moeder als mijn vader van huis was maar daarom vond ik het soms ook vervelend dat hij terug kwam, omdat ik dan niet meer bij mama mocht slapen. Bij ons waren de regels ook altijd hetzelfde maar wij trokken allemaal wel heel erg naar mijn moeder, wat ook logisch is want daar kan je 24/24 op rekenen, en niet als vader weg is. Op zich was er toen aan ons ook niets te merken, happy kids, maar het meeste dat ons eraan heeft geschaad is dat hij dus echt maar brokken en stukken heeft mee gehad van het opgroeien van zijn kinderen wat er dus voor zorgt dat ik soms het gevoel heb hem niet te kennen en hij mij ook niet. Het onveilige hechten ligt volgens mij aan het feit dat ik de jongste was, en als peuter echt niet begreep waarom mijn papa constant weg ging zonder te weten wanneer die terug kwam. Ik moest ook altijd verschrikkelijk huilen als we hem op de luchthaven gingen afzetten, omdat ik er niet veel van begreep, alleen dat hij weer weg ging. Ik denk dat als dat gebeurt je even aan de bel moet gaan trekken voor je kinderen. Al lijkt het voor de rest allemaal oke. Een vriendin van mij haar vader is dokter, ouders zijn ook nog samen maar vader werkte dus echt heel veel. Zij is ook rond de 20 en heeft ook veel frustraties tegenover haar vader omdat hij er zo weinig was. Als kind leef je in het nu, en niet in het verleden of in de toekomst. Later heeft dit echt wel voor iedereen die ik ken die een vaak afwezige ouder heeft gehad voor problemen, frustraties en verdriet gezorgd...

Kabayo

Berichten: 13978
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:25

Sunrise19 schreef:
Kabayo geen andere dingen die je in de avond kan doen? Ik heb iedereen dichtbij wonen maar ik geniet juist van de stilte in de avond.

Ik geniet ook van de stilte. Heerlijk. Ik ga woensdag avond altijd sporten en dinsdag avond paardrijden bij mijn ouders (mijn paard staat daar) en verder heb ik nog een hond waar ik savonds mee wandel . Maar voel mij soms wel eenzaam

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:01

Komen wel heel veel herkenbare dingen hier voorbij zeg, maar dat hebben de meeste hier wel denk ik.
Wat ik merk wat heel erg kan helpen is contact met mensen die je snappen of in zelfde situatie zitten. Zoals hier het topic lezen, maar zit bijvoorbeeld ook in een app groep met allemaal truckersvrouwen. Heel gezellig en kan echt steun zijn als het ff nodig is.
Misschien ook een idee voor hier?

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:08

Dat lijkt mij best leuk zo'n appgroep. Ik ben ook nog eens verhuisd vorig jaar voor hem, naar een dorp waar ik niemand ken. Vorig jaar winter vond ik echt een hel. Zo koud nat en alleen...we waren de maand er voor 4 weken samen naar australia geweest. Echt 24/7 samen en dan ineens niet meer. Dat vind ik wel altijd moeilijk. Normaal als ie thuis is ben ok gewoon aan het werk en zitten we niet 24/7 bij elkaar. Dus na die 4 wk vakantie was het even doorbijten

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:31

skvetta schreef:
Mijn man is vrachtwagen chauffeur. Hij is de woensdag avond meestal thuis en het weekend. Opzich nog best goed geregeld. Ik werk zelf in de zorg en heb om het weekend dienst. Dit vind ik soms wel moeilijk omdat we elkaar dan weinig zien.
Maar over het algemeen vind ik het heerlijk om alleen thuis te zijn.
We willen graag kinderen, ik maak me er wel eens zorgen over. Lijkt me best zwaar om de opvoeding grotendeels alleen te moeten doen. Maar ik denk dat we onze weg er ook wel in zullen vinden.


Herkenbaar... Mijn vriend is ook chauffeur, en was doordeweeks weliswaar wel eens een nacht thuis, maar we wisten nooit van tevoren wanneer. Ook ik werk in de zorg met om het weekend dienst.
Mijn vriend gaat 1 oktober beginnen bij een nieuwe werkgever en daar in een 6 op 6 af schema werken. De '6 op' dagen is hij ook 's nachts onderweg. In de '6 af' dagen wil hij nog iets gaan zoeken om 2 dagen erbij te werken (niet op de vrachtwagen).
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Heb goede hoop- ik kan echt prima alleen zijn, maar vond vooral het onvoorspelbare bloed irritant. Nooit weten of je boodschappen moet doen, nooit maandagochtend (nacht...) weten of je hem dezelfde avond weer ziet of pas vrijdagavond laat... En als 'ie dan wel een keer 's avonds thuis is dan uiteraard wanneer ik een late dienst heb.

Ik heb bij de planner op mijn werk aangegeven welke weekenden ik graag wil werken. Als het goed is komen onze werkweekenden dan overeen, en hebben we door zijn nieuwe schema per saldo veel meer tijd samen.

We hebben voordat 'ie deze baan aannam een héél goed gesprek gehad; ook vnl. over wat als er een kindje komt. Het is niet dat ik me alleen niet zou redden, ik wil gewoon niet dat een kind papa alleen in het weekend even langs ziet komen. Als ik single mama had willen worden, had ik geen relatie. Hij snapt dit gelukkig wel en dit heeft oa tot de keuze geleid 6 om 6 te gaan werken.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:21

karev schreef:
Dat lijkt mij best leuk zo'n appgroep.


Wil best zoiets opzetten hoor, leuk juist. Mensen die mee willen doen mogen best hun mobiele nummer sturen per pb.

FF hectiek op werk, nu werk ik aan een snelweg en zo af en toe komt hij met de vrachtwagen langs gereden. Stuurt hij vooraf door en dan zorg ik vaak dat ik als het even kan kan kijken....Was net wel even fijn hem toch even te "zien".....

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:25

Hoe reageert jullie omgeving op de baan van je partner?

Ik krijg wel eens vrij pittig oordelende reacties. Nu ben ik ook niet de thuisblijver maar de reizende 'vrouw van' misschien is dat nog wat minder geaccepteerd dan wanneer manlief van huis is?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:01

Reacties zijn en blijven pittig, net zoals dat er mensen zijn en blijven (ver)oordelen in de loop van de jaren. Er zijn er ook die juist nieuwsgierig zijn en mettertijd hun visie bijstellen.
Hangt vaak wel samen met hoe ze zelf in het leven staan en wat ze verwachten binnen een relatie.

Diegene die erg kortzichtig zijn en hun partner aan de leiband willen, die hebben meestal de meest uitgesproken gepeperde mening waar je tegenop kan argumenteren tot je een ons weegt.

Ik denk dat elkaar missen hier gelijk op gaat, nooit bij stil gestaan eigenlijk. Ik mis hem als partner, hij mist thuis en mij vooral omdat we qua karakter en denkwijzes wel op 1 lijn zitten met oa dezelfde werkvisie en dat verschilt nogal vaak met zijn collega's aan boord.

Net zoals Karev ben ik heel blij met de rust en stilte in huis, mede omdat ik op mijn werk vlak aan de inkom zit. Ik krijg dus enorm veel lawaai mee, altijd wel getetter, rammelende karren die langsrijden, constant ergens een telefoon die afgaat etc. Aan de andere kant mis ik wel zijn stem en het geluid van tv/radio als hij net weer vertrokken is.
Heb veel bezigheden, ik app vaak met vriendinnen, leuke tijd op de club enzo maar toch is er wel eens eenzaamheid in de zin van... ze vullen ZIJN plekje niet.

Veel in dit topic is herkenbaar en dat is enorm fijn. Hoewel bijna iedereen in mijn vriendenkring het gaaf vindt dat we elkaar deze kansen geven, het is toch niet hetzelfde.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:12

Mijn vriend werkt 6 hele dagen per week en 3 avonden. Valt opzich mee zou je denken maar daarnaast is hij gek op karpervissen dus dat doet hij ieder weekeind (en dan bedoel ik niet een paar uurtjes) en ook heel regelmatig nachtjes vissen in de buurt (doordeweeks en in het weekeind) en een paar weken per jaar naar Frankrijk om te vissen.

Ik heb gelukkig mijn 3 paarden en hond en ben niet zo snel eenzaam. We wonen in een klein dorpje met de paarden aan huis.

Als hij wel thuis is gaan we vaak leuke dingen doen, bioscoop, uit eten, met de hond/paarden ergens heen. Ik ben blij dat hij zijn werk heeft (anders hadden we ons prachtige huis met paarden in de tuin niet) en dat hij zo gelukkig wordt van zijn hobby.

We hebben en willen geen kinderen trouwens.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:18

Ik kom me hier ook maar eens melden als vrouw zijnde van een baggeraar :D
We zijn inmiddels 17 jaar samen en het werk deed hij al toen ik bij hem kwam, dus ik weet niet beter. En eigenlijk vind ik het meestal ook wel lekker en wat dat betreft ben ik ook wel heel zelfstandig en repareer zelfs waterleidingen als het moet :P

Gelukkig werkt hij gewoon in Nederland, maar is (projectafhankelijk) toch vaak van maandag t/m vrijdag van huis. Normaal werkt hij dan 2 x 5 dagen en is dan een week thuis maar de afgelopen jaren was dat helaas niet aan de orde, dus met de heel veel weken alleen was ik op een gegeven moment eigenlijk wel klaar mee.
Met nog een eigen winkel, 3 kinderen (14 jaar, een * en 6 jaar), huisdieren en een paard kwam ik daardoor eigenlijk niet echt aan mezelf of paardrijden toe.
Maar over 2 weken begint eindelijk weer een project en ze hebben daar een fantastisch werkschema voor bedacht, elke week werkt hij maar 3 dagen *\o/*
Ze maken dan natuurlijk wel veel uren dus de 1e 2 dagen thuis zal ik weinig aan hem hebben :P
Maar er is dan in ieder geval iemand thuis zodat ik weg kan zonder gelijk oppas te moeten regelen :) Al moet ik zeggen dat het qua leeftijden van de kinderen nu eindelijk ook wat makkelijker begint te worden.

Als er echt echt wat is kan hij gelukkig gewoon naar huis komen, hetzij een overlijden of een beginnende bevalling. Maar dus wel met echt serieuze dingen.
Ook met de ziekte en overlijden van ons dochtertje mocht hij gelukkig 4 maanden thuisblijven, dat was echt wel heel erg fijn.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:18

Ik vind de vooroordelen over de thuisblijvers ook zo irritant.
God jij hebt zeker die 2 maanden dan wel een andere vriend zeker want zo lang zonder seks kan toch niet..
God jij neemt je maatregelen wel zeker als hij van huis is.

Alsof het een vrijbrief is om te doen en laten wat je wilt

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:25

Mijn vriend werkt nu al een aantal maanden voor een project waarmee ze door Nederland gaan, momenteel zitten ze in de regio's aan de andere kant van het land. Daardoor zit hij nu in een hotel. Hij gaat maandag ochtend om 5 uur sochtends de deur uit en is vrijdag avond met een beetje geluk om 10 uur thuis. We gaan dan vaak wel leuke dingen doen, maar het is niet echt ontspannen omdat je je ondertussen toch weer klaar aan het maken bent voor de volgende week. Koffer uitpakken, alles wassen, bijvullen en weer inpakken. En dan begint het hele riedeltje weer van voor af aan.

Gelukkig kunnen we savonds wel bellen of Appen, maar hij vind het ook wel leuk om savonds een biertje te doen met de rest, dan voel ik me wel eens alleen. Ik mag wel bij hem overnachten in het hotel, maar dat is er ivm de dieren en werk nog niet van gekomen. Wil dat binnenkort als het het toelaat wel eens gaan doen. De verwachting is dat ze nog wel ruim 50 weken in deze regio's blijven...

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 17:51

App groep lijkt me leuk! Reageer vanavond even verder. Spitsuur als mama nu :')

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:54

Reacties zijn inderdaad heel wisselend, gelukkig begrijpen de meesten het wel. Afgelopen zaterdag zouden we eigenlijk op stap met vriendengroep, maar beide drukke week gehad, dus hadden eigenlijk zoiets van we blijven liever thuis. Kan gebeuren en wordt meestal wel begrepen.
Had in begin wel vragen van hoe we dat dan regelden, wonen bijvoorbeeld nog niet officieel samen maar hebben beide een eigen huis. Vanaf begin ging dat eigenlijk heel soepel en heb dus eigenlijk naast mijn baan (38 uur per week) honden en paard twee huizen.....Vooral daarover veel vragen hoe we dat dan doen maar dat heb ik vele malen liever dan dat mensen gaan (ver)oordelen.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:55

Sunrise19 schreef:
App groep lijkt me leuk! Reageer vanavond even verder. Spitsuur als mama nu :')


Top, hoor het wel. Maar niks verplicht hoor, leek me alleen wel gezellig.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:59

Lees al een tijdje mee, leuk dat dit topic er is...
Het voelt fijn om alle (h)erkenning te lezen. Voel mij na tig jaar nog steeds het bekende fischerman vrouwtje als ik mijn man weer moet uitzwaaien of naar Schiphol breng... hij is 3 weken alleen het weekend thuis in NL en dan 1 week vrij...
Lekker veel tijd voor de paarden, veel quality time áls we samen zijn en nooit saai. En toch..... is het niet altijd leuk - maar daar weten jullie alles van.
Gedeelde smart is halve smart, bedankt voor dit topic!

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:38

Heb de groep aangemaakt, wie er in wil hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Blij trouwens dat de week weer over de helft is

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 01:02

Het is vooral lastig als je merkt dat het op het werk niet gaat zoals het hoort en dat je als thuisblijvers eigenlijk niks kan doen. Zo frustrerend en... machteloos?

De oordelen die ik vaak hoor zijn "in ieder stadje een schatje" maar ook toch over het inkomen. Ik schrik er toch telkens van hoeveel dames gelijk roepen "nou als hij die job wil, prima. Maar dan hou ik wel op met werken hoor. Voor wat hoort wat".
Nog zoiets is dat ze allemaal fiks aan de zuip zouden zijn.
Ergste wat ik al gehoord heb was iemand die zei dat een partner bij ware liefde zo een job zou stoppen, want bij ware liefde hoor je altijd samen te zijn en dan heb je daar alles voor over.

Begrip is er minder. Ze vinden maar dat je ermee moet dealen. Of ze begrijpen niet dat je elkaar vol vertrouwen zoiets gunt.

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:54

Geven jullie je partner ook wel eens iets mee als hij/zij weg gaat? Omdat het niet altijd makkelijk is ben ik een doosje aan het maken met daarin allemaal redenen waarom ik van hem hou, zodat hij uit kan zien naar de tijd die we samen hebben. Ook hoop ik dat het hem kan opfleuren als het even tegen zit.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:22

Heb wel eens stiekem eem kaartje in zijn koffer gedaan