Als je partner veel van huis is.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kirrr

Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:23

Ik lees nog altijd mee.
Vriend is vrijdagavond laat thuis gekomen en zondagmiddag terug vertrokken. Ik ga achterna volgende week donderdag.
Nu dus weer anderhalve week alleen na minder dan 48u samen waarin ook altijd veel verplichtingen zitten.
Voel het nu weeral lastiger worden omdat het vroeger donker wordt. Hebben jullie dat ook?

Gisterenochtend mijn teen gebroken. Gebeurde net voor ik wilde vertrekken naar kantoor. Stop altijd nog snel even paarden, die stonden langs verkeerde kant van de draad.
Kon/kan amper autorijden. Was al nipt voor mijn eerste afspraak in de ochtend. De laatste afspraak ging pas buiten tegen 21u.
Was echt een poedersuiker. Dan haat ik alleen zijn.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw


Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:53

Ik meld me ook even :o . Manlief is werkzaam op een kraanschip en dus het halve jaar pleitte, 5 weken thuis en 5 weken weg. Tenminste als ze op kantoor niet kloten met het schema.

Ik heb hem leren kennen met deze baan en na 16 jaar weet ik niet beter. Wij hebben geen kinderen, dat scheelt ook weer. Als ie weer 5 weken thuis is geweest kan ik hem ook wel eens wegkijken hoor, ik ben super zelfstandig en kan mezelf prima vermaken zonder hem.

Wij hebben ook problemen gehad in het verleden met het feit dat ie verwachtte dat ik hem entertainde als ik thuis was en mijn paard moest afraffelen omdat ie anders chagrijnig was. Dikke doei, ik heb op een gegeven moment aan mijn palen getrokken en gezegd dat als er niet wat veranderde, ik ook prima helemaal zonder hem kan. Sindsdien hebben we een betere balans gevonden als ie thuis is. Hij heeft wat hobby's opgepakt en heeft mij niet meer constant nodig om zich te vermaken. Ik merk doordat hij zijn best doet, ik ook automatisch meer rekening met hem hou.

Hij is nu net weer weg voor 5 weken. Helaas heeft hij ook niks met paarden, maar afgelopen weekend had ik wedstrijd en dan is ie wel serieus blij voor me als het goed gaat.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 21:58

Ai je teen breken is kak! Ik heb vorig jaar Mn grote teen gebroken omdat ik boos ergens tegenaan trapte :') doe ik ook nooit meer.

Hier een man met een hekel aan paarden helaas. Niet perse aan het paard overigens. Wel de tijd en de kosten. Geef hem groot gelijk. Hier betaal je rustig 300+ euro. En dan 7 dagen per week druk in de weer. Misschien ooit leuk als ik ze aan huis kan houden. Maar mijn laatste pony heeft mij Echt een rot gevoel gegeven. Dus denk niet dat ik dat verdriet nog een keer wil.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:51

Precies niet echt paard-minded partners zo te zien. De mijne beseft wel dat ik aan die hobby heel veel heb in de periodes dat hij weg is. Hij vraagt altijd hoe wedstrijd was, komt soms kijken al zegt dressuur hem niks. Springen en cross dan weer wel.
Nuja, ik heb ook niks met basket, daarin gaan we dan gelijk op.

Ik wil nog even niet denken aan de herfst en winter. Prachtige seizoenen maar yep, dat vroege donker... niet mijn ding. Zeker rond de feestdagen prikt het wel eens als er overal dan extra gegooid wordt met "lekker gezellig samenzijn" en hij zit ergens aan de andere kant van de wereld. In de zomer heb ik daar veel minder last van.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 21:15

Mijn man vind een paard pas leuk als het op zijn bord ligt. :') en het probleem is niet zozeer het paard zelf overigens. Hij vind de tijd die erin gaat zitten zonde en de kosten achterlijk hoog. Ook het gedoe als je eens een weekend weggaat of dat soort dingen. Je moet dan altijd iemand zoeken. Wij deden de paarden van mijn oom en tante en dat vond hij al veel werk. Die staan aan huis en het was een kwestie van even borstelen, voeren, binnen zetten en de stal even een beetje netjes maken.

Hier kost een beetje stalling al snel richting de 300 euro per maand. Dus alles bij elkaar kan het rustig oplopen richting de 500 euro per maand. Ik vind het dat niet waard. :+

En ik wil gewoon lekker uit eten kunnen blijven gaan etc. Vandaag ook lekker met de kinderen uit eten geweest. Even schoenen gekocht voor mn dochter en zoon. Vind dat heerlijk dat dat allemaal kan zonder stress en zorgen om je vaste lasten en je paard. Ik werk natuurlijk niet dus wij moeten het allemaal van 1 inkomen doen.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:29

Mmmm de tijd vind hubbie ook waardeloos, geld maakt ie nooit geen probleem van. Kids hebben we niet, verder ben ik niet duur in het onderhoud en we kunnen evengoed nog alles waar we zin in hebben.

Paardlief staat op volpension en als ik weg ga word er extra op gelet door een vriendin. Ja, het kost een hoop tijd en geld, maar hij realiseert zich ondertussen wel dat mijn paard me gelukkig houd ook als hij er niet is en dat is hem wel wat waard, ook al ziet hij ze dan liever in biefstukvorm. Maar toen mijn klaasje een zware operatie moest vorig jaar heeft ie niet 1x een rotopmerking gemaakt, maar echt met me meegeleefd, ondanks dat ik van de kosten een ander paard zo ongeveer had kunnen kopen. Daar ben ik hem nog steeds erg dankbaar voor.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:40

Mijn man is visserman op 1 van de 2 familie kotters van ze. Gaat elke zondag nacht om 12 uur weg en in de winter komt die meestal vrijdag 's ochtends vroeg thuis of 's avonds en in de zomer maanden zaterdag ochtend rond 8 9 uur. Hebben nu een dochtertje van 15 maanden maar als hij in het weekend thuis is plakt ze heel erg aan haar vader. Wil ze van mij ook weinig weten en doet hij haar die 2 avonden in bad en op bed. Soms vind ik het wel pittig om alleen te zijn. Ben ook gestopt met werken na haar geboorte. maar mn ouders wonen dicht bij en eten we dagelijks.

Tot ik nog een verzorg paard had wie ik voor trouwen dagelijks verzorgde. Ben ik toen we getrouwd waren naar 4 keer per week gegaan ook omdat ik toen nog full time werkte en huis niet zelf schoon werd. Ben dit jaar februari gestopt met de paarden omdat verzorg paard overleed. Nam ik gewoon de kleine mee of bracht ik bij mijn ouders. Ga af en toe nog heen voor een pony van stalgenoot als zij niet kan. Manlief steunde me wel altijd en ging ook mee als hij thuis was.

Mijn man probeert wel ongeveer om de 8 weken weekje vrij te nemen even lekker samen. Maar als ik dan zit te schoonmaken vraagt die na 10 minuten al hoever ik ben en kan wel even naast hem op de bank zitten. Werk komt andere dag dan wel zegt die. Maar dat is dan een nadeel tot hij geen hobby's heeft moet ik hem maar vermaken.

Maar ben altijd wel blij dat hij thuis is. Maar soms na een paar weken thuis ook blij tot hij weer op zee is mijn eigen ritme weer oppakken

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 05:43

Dan heb ik nog best geluk met mijn vriend lees ik. Die is gek op mijn paard. Hij doet er ook alles mee qua verzorging. Uitmesten buiten zetten borstelen enz
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

_yvonneJarig

Berichten: 2896
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:37

Mijn man vind de paarden ook tijdrovende en dure beesten. Hij weet gelukkig dat ik niet zonder ze kan. En als puntje bij paaltje komt is hij net zo bezorgd als er wat met ze is als ik. Hij is zelfs een keer alleen naar het bezoekuur geweest toen mijn rijpaard in de kliniek stond.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:41

Mijn vriend heb ik via bokt leren kennen dus het principe van paarden kende hij wel. Wel heb ik een Dierenweide en komt er naast het doen van de pony’s nog erg veel bij kijken. Vaak doen we dat in het weekend en snap wel dat hij zijn thuistijd liever anders wil besteden. Helaas werk ik fulltime dus heb dan ook geen tijd door de weeks. Verder is hij gek op ze, al doet hij af en toe anders voor.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:27

Wij hebben ze aan huis staan. Hoewel mijn partner er niet perse iets mee heeft, hij afschuw ze ook niet. Zijn handige beesten om het gras kort te houden :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:59

De mijne ziet ze ook niet graag op zijn bord :') Ik hoef ook niet zo nodig een paardenbiefstukje, is me iets te zoet van smaak. Hij vindt het dan weer vreemd dat ik er niks van zou maken moest er eentje wat overkomen, om die dan te laten slachten en in eigen vriezer te stoppen. Nou ja, bij schoonpa dan, die eet wel graag paardenvlees.

Tijd en kosten, dat zijn inderdaad de grootste argumenten bij mijn vriend. Van maart tot september staan ze 24/7 op het land. Het grootste werk is dan een keertje maaien, van weide verzetten (moet met de trailer), eens wat herstellen en uiteraard water voorzien. Maar zelfs dat hoeft niet dagelijks op elke weide. Ik heb overal grote kuipen staan, als ik die volledig vul komen ze met 4 toch 2 tot 3 dagen toe. Het is vooral tijdens de winter als ik de stal moet gaan doen, hooi voeren/halen/uitladen, slobber maken, dekens wisselen etc.
Ik kan in de winter doe-het-zelf staan waarbij 1x/dag gevoerd wordt en binnen- of buitengezet voor €130/maand.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:07

@kabayo

Even tussendoor, leuke foto's met Sander zo;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:16

Hier ook geen problemen trouwens met wederzijdse hobbies. Hij is juist blij dat ik iets doe wat ik leuk vindt wanneer hij van huis is. Meteen vanaf begin gaat hij regelmatig mee, vroeger bij zijn pake op stal ook altijd meegeholpen. Dus kan mijn dametje met een gerust hart aan hem geven, red hij zich er wel mee. Hij brengt me ook gerust naar stal en haalt me op (en gaat dan tussentijds thuis snel koken voor de week erna onderweg zodat ik het de avond niet meer hoef te doen, kunnen we samen lekker bankhangen in de avond).

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:34

Ik ben daarom wel blij met mijn "tijdrovende" hobby. Je dag is toch sneller om, je bent buiten en bezig, hebt wat om te doen.
Ergens besef ik ook dat ik sowieso altijd veel tijd in een hobby zou steken, ongeacht wat het zou zijn. Je hebt die tijd en mogelijkheid immers als hij van huis is.
Wanneer je gaat hardlopen neem ik aan dat je ook niet eerst 4 weken lang 4x/week gaat voor een rondje van 10km, en als je partner thuis is dat inperkt tot 2x/week 5km. Dan blijf je bezig met opbouwen en weer terug te vallen.

Ik twijfel om me in te schrijven voor een obstacle run in april, voor de lol. Hij gaat me vierkant uitlachen maar wss wel de eerste zijn die trots rondbazuint dat ik 'm uitgelopen heb :))

Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:47

Ik kom mij ook even melden :-).

Bijna twee jaar werkt mijn vriend veel van huis. Vaak is het een aantal nachten per week (maandag ochtend om 04.00u vertrekt hij en donderdagavond rond 21.00u is hij weer terug). Nu gaat hij 6 weken naar Canada, dan weer 4 weken thuis. Tenminste, dat is de planning. De planning kan ook volgende week weer anders zijn, waardoor hij 8 weken weg is..

De ene week vind ik het fijn om wat tijd voor mijzelf te hebben, andere weken vind ik het echt rot om alleen te zijn. Ik kijk ook erg op tegen de komende weken, zeker als het weer steeds vroeger donker wordt.

Vooral het niet weten wanneer hij dan weer terug komt vind ik erg lastig. Ben al aan het aftellen tot hij terugkomt, maar daar zijn we eigenlijk nog niet zeker van.

Fijn om ervaringen van anderen te lezen! :-)

Hutcherson

Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:38

Mijn partner was de eerste die officieel op mijn ruin zat toen we hem gingen inrijden. Ik had gekneusde ribben en we zaten midden in het beleer proces.
Hij gaat ook zeker tweemaal per week mee naar stal om te helpen met trainen en elk weekend doen we een buitenrit waarbij mn vriend assisteert. Ben hem super dankbaar dat ie het doet! Hij heeft ook speciaal rijles genomen om te leren rijden als we ooit eens een extra paard willen huren voor een rit.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:01

Mijn vriend is afgelopen nacht voor de 2e keer deze week voor 2 dagen weg. Morgen komt hij weer thuis, maar jeetje... Heb toch liever dat hij dan in 1x 5 dagen weg is, dan 2 dagen weg, halve dag thuis, en weer 2 dagen weg. Blij als ie morgen weer thuis is....
Probeer voor nu zoveel mogelijk afleiding te zoeken in het nabewerken van foto's, en met de hond te wandelen en spelen...

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:05

Leuk topic! Mijn situatie is niet helemaal hetzelfde, maar toch kan ik me er ook wel weer in vinden. Mijn vriendin is nu voor 4,5 maanden naar Guatemala vertrokken, voor haar stage. Ze is nu 1,5 maand weg en de eerste 4 weken heb ik echt heel belabberd gevoeld. Nu gaat het wel, maar als ik eraan denk dat ik nog 3 maanden moet wachten denk ik mehhh :')

Ze is verder heel reislustig dus ik vrees dat ze vaker weg gaat in de toekomst, maar ik hoop toch niet weer voor 5 maanden. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Dammie, djodjodjo, Eefje_Sammy, F_inley, GoogleAdsense, IASCrawler, Ineke2, Jorex, MissJG, mOamm, Noor17, Siers83, Sintara, Sorriso, spiritfleur, xPabloBokt en 70 bezoekers