Als je partner veel van huis is.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 09:48

Hoi,

Ik ben op zoek naar gelijkgestemden. Wie heeft er ook een partner die offshore werkt of soortgelijk beroep? Ik merk dat ik het heel lastig vind soms zoveel alleen. Mijn man is vorig jaar begonnen. Ik ben onwijs trots op hem en ben blij dat hij het zo naar zijn zin heeft. Echter ben ik veel alleen met mijn 3 kinderen en mijn omgeving begrijpt het soms niet hoe ik mij voel. Die zeggen dan: ja daar hebben jullie zelf voor gekozen, of mijn keuze zou het niet zijn. Terwijl het enige wat je wilt horen: och over een weekje of wat is hij weer thuis. :')

Mijn man werkt meestal 6 a 7 weken op en met geluk 2 a 3 weken thuis. Tot nu toe is hij met verjaardagen en kerst wel thuis geweest. Ben benieuwd hoe dat dit keer gaat zijn. Mijn kinderen lijken er geen last van te hebben. Het is voor mij alleen elke keer wennen als hij er weer is. Ineens moet je met een persoon extra rekening houden.

Waar lopen jullie tegenaan? En word het met de jaren makkelijker? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Wij hebben het vrij luxe want kunnen elke dag contact hebben. Dus daar ben ik onwijs blij mee. Ben erg benieuwd naar anderen hun ervaring en de dingen die soms lastig zijn.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:04

Zelf geen ervaring, maar mijn oom heeft wel altijd op zee gewerkt en was soms maanden weg. Mijn nicht zei regelmatig dat ze vond dat ze eigenlijk geen vader had. Ze zei vroeger wel eens: mijn vader is er nooit en als hij er dan is, denkt hij wel even te kunnen bepalen hoe het allemaal gaat in die twee weken dat hij thuis is. Ik luister niet naar hem, maar naar mijn moeder, want die is er elke dag.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:12

Zo lang van huis geen ervaring mee, maar mijn man is internationaal chauffeur, dus die is ma-vr van huis.. Ik moet zeggen dan ik het gewend ben en het stoort me totaal niet.. Het is alleen even rot als je je ff niet fijn in je vel voelt en eigenlijk ff tegen m aan wil kruipen.. Maar verder geen probleem eigenlijk.. :P

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:16

Ik heb een relatie gehad van iemand van defensie, hij was officier en leefde echt voor zijn werk.
Ook ik liep tegen dat alleen zijn aan, met verjaardagen, kerst, nieuwjaar etc.
Vind het knap als mensen hier hun eigen weg in weten te vinden, ik kon er niet goed mee omgaan.

Maar het heeft ook wel z'n voordelen als je graag geniet van je eigen tijd.

Wat ik me dan wel afvraag in jouw geval Sunrise, ben je niet bang dat je op den duur helemaal langs elkaar heen gaat leven?
Het lijkt mij vooral lastig als er iets in je leven gebeurd of is gebeurd in die tijd dat hij er niet is en dat je nergens steun van kan krijgen of getroost kan worden.

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:33

Mijn vader was zeevarend. Geen partner dus, maar ik wil wel vertellen hoe mijn moeder er mee om ging. Mijn vader was gemiddeld 7 weken weg en 7 weken thuis. De twee weken rond aan of van boord gaan waren altijd onzeker ivm het moment dat het schip in de haven lag.

Eerst even voor mij als kind. Ik was 10 toen hij ging varen, 20 toen hij ermee moest stoppen. Ik vond het prima. Vervelend om mijn vader te missen, maar als hij thuis was had hij dan wel alle tijd om leuke dingen te doen. Tussen de middag was hij dan alleen met mij thuis (mijn moeder werkte, als hij aan boord zat at ik bij een vriend thuis). Ik vond het best.

Wij hadden absoluut een ritme zonder en met vader en hij paste zich zoveel mogelijk aan als hij thuis was. Mijn ma hoefde dan alleen geen boodschappen te doen enzo, daar had hij tijd voor.

Speciale dagen vroeg hij lang van tevoren vrij, bijvoorbeeld diplomauitreikingen. Kerst wist je gewoon, het ene jaar wel en het andere jaar niet. Ik vond dat niet super moeilijk, wij hielden ook niet zo vast aan die specifieke datum. Dan gingen we half januari wel een keer samen eten.

Mijn moeder vond het wel zwaar soms, maar ook wel te doen. Ze is heel zelfstandig, en we hadden echt onze eigen dingen. Wel gingen we langs voor een bakje koffie als mijn pa in Antwerpen of Rotterdam lag (1x per 2 weken gemiddeld). In eerste instantie was dat ons grootste contact. Mijn vader belde ook wel eens (ook 1x per 2 weken ofzo) en email deed er soms 4 weken over voor we reactie hadden. Toen bestond mobiel internetverkeer al wel (met nokia 3310), maar het was nog super duur.

Later konden we bijna gratis bellen en skypen en gewoon dagelijks emailen, dat maakte het wel makkelijker.

Ik zit te denken of ik je nog tips kan geven. Ik kan zo even niet echt iets bedenken. Op bijzondere dagen (kerst, onze verjaardagen, zijn verjaardag) deelde mijn vader vaak een paar foto's van wat hij had gedaan of het eten of de geïmproviseerde taart ofzo. Dat vond ik altijd wel fijn.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 10:38

@supervixen: gelukkig zijn wij een gezin dat gewoon vaste regels heeft. Daarbij klinkt mij dat als opstandig puber gedrag. Mijn kinderen zien hun vader meer dan toen hij nog 6 a 7 dagen voor zichzelf werkte. Dan zagen ze hem elke avond een uurtje. Nu 2 a 3 weken elke dag, de hele dag.

@nine: loop jij verder nog tegen dingen aan? Lastig als ze er niet zijn als er wat is idd.

@cp: onze relatie is alleen maar beter geworden :D we moeten nu wel communiceren en we moeten elkaar nu wel 1000% vertrouwen. Verder is hij er elke dag voor mij. Niet fysiek maar wel om mij mentaal te steunen. Ik ben tot nu toe niet tegen dingen aangelopen in ieder geval. Doordat hij zo flexibel is, krijgt hij de mogelijkheid er wel met verjaardagen te zijn. Althans tot nu toe.

Verder maken we nu juist meer tijd voor elkaar vrij. Gaan vaker samen weg. Dus wat dat betreft is het eigenlijk alleen maar beter geworden.

joyce83

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:49

Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb een man welke in de horeca werkt. Dus ook met feestdagen werkt en kan niet mee naar alle verjaardagen. Ja hij ligt elke avond naast mij in bed maar hij komt ergens tussen 9 en 12 thuis en dan heb je eigenlijk ook niet echt veel tijd samen. Ik sta vroeg op voor het werk en dan is hij in de ochtend nog wat langer thuis.

Ik denk idd wat jij zegt met communicatie dat het wel heel belangrijk is. Je moet echt met elkaar spreken. Ik zie dat ook bij een vriendin welke een man als vrachtwagen chauffeur heeft. Deze bellen elke dag met elkaar en nemen de dag door. Waar menig ander naast elkaar op de bank zit en elkaar niks te vertellen heeft.
En ja het is balen als je elkaar nodig hebt en je kan niet naar elkaar toe. Maar aan de andere kant twee mensen met kantoorbanen (bij wijze van) kunnen ook niet ieder moment zeggen ik ben weg moet even naar de partner.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:53

Mijn man in VWchauffeur dus ook veel weg, heel onregelmatig. Meetal op de momenten dat er thuis wat aan de hand is staat hij over. Gelukkig kunnen wij veel bellen maar een knuffel op het moment dat je het zwaar hebt is dan wel een groot gemis en dan is het best eenzaam vooral in de avond.
Zolang ik hem ken is hij al chauffeur bij meerdere bazen en kwalitatief hebben we nu het meeste contact ondanks dat hij bij de huidige baas de meeste uren maakt.

Op de dagen dat ik werk bel ik hem in de auto, dan kunnen we rustig 45 minuten aan de lijn hangen en hele gesprekken hebben die andere thuis niet eens op de bank hebben. En doorgaat alles al is besproken heb je op de dagen dat hij wel thuis is gewoon tijd om alle leuke dingen te doen of om samen brak te zijn zonder je schuldig te voelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:58

Mijn ex was voor werk regelmatig de hort op, verder weg in binnenland of in buitenland. Eerste nacht alleen slapen was altijd even wennen daarna draaide het wel door. Enige wanneer het een ramp was was met ziekte. Dan is alleen honden en paarden doen terwijl je ellendig ziek bent niet handig.

Mijn vader idem ook die zat regelmatig in het buitenland. :j

Het vergt praten afspreken en aanpassen.

Zou er niet aan moeten denken iemand continue 7 dagen per week op mijn lip te hebben zitten. Die zou ik denk ik af en toe naar buiten zetten of zelf even gaan

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:36

Ja hier ;) mijn vriend werkt ook Offshore en is nu steeds 3 op 3 af.. Maar die markt is op het moment erg grillig dus het kan zomaar voorkomen dat hij ergens anders heen moet en langer weg is (of korter). Hij heeft gelukkig nog werk want hij is nogal breed inzetbaar maar hoor dat veel van zijn collega's zijn ontslagen.

Wij zijn nu 17 jaar samen en ik weet niet beter. Ik vind het echt heerlijk als hij even weg is :o Maar ook heel fijn als hij er weer is. Met de feestdagen treffen wij het helaas minder, de laatste 3 jaar is hij steeds weg geweest.

Rooslovely

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:04

Mijn ex werkte als visser. 5 weken weg (in het buitenland) 5 weken thuis. Ik kon er aardig goed tegen om alleen te zijn. Gelukkig wel een hond dus helemaal alleen was ik niet :D. Ik liep alleen er wel tegen aan dat als er iets gebeurde in mijn leven hij er niet was, echt een goed contact met hem had ik ook niet als het 5 weken weg was. Mijn moeder is in feb na een kort ziektebed overleden, mijn ex zat net die tijd 3 maanden op zee. Dit is denk ook de hoofdreden dat het is uitgegaan. In deze periode had ik hem het meest nodig maar was hij er niet. Ik heb er veel van geleerd, vind de tijd alleen echt wel heerlijk maar er staat wel tegenover dat je alles alleen moet doen als hij er niet is en weet niet of dit voor mij is weggelegd haha

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 12:05

Ik moet er ook niet meer aan denken dat hij 7 dagen thuis is :') Mis alleen wel heel erg het intiem zijn met elkaar enzo. Dat is het enige wat ik echt lastig vind. Ik bedoel dan niet alleen de seks maar gewoon het knuffelen, elkaar aanraken, met elkaar kunnen zoenen.

Gelukkig is voor mijn man de markt niet grillig. Net als enige een vaste aanstelling gekregen en momenteel als Senior Operator weg terwijl hij eigenlijk Technician is op papier. Dus mede daarom ook erg trots op hem dat hij eindelijk eens word beloont voor zijn harde werken. Mede daarom is het makkelijker denk ik.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het lastiger vond toen hij nog zoveel werkte en thuis was dan nu. Ik zie hem meer en de kwaliteit van het samen zijn is zoveel beter geworden. Verder is het vooral accepteren dat hij ook nog met vrienden, familie en zijn kinderen dingen wilt doen in de weken dat hij thuis is. Hij kan totaal niet thuis zitten en genieten van zijn vrije dagen :+

edit: Jeetje dat is ook niet niks zeg :(:) Lijkt mij erg moeilijk je moeder verliezen en dan ook nog je partner. Bij hem is het een harde eis dat er wifi aan boord is of dat hij dit zelf mag maken. Dus ik heb het echt luxe wat dat betreft.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:22

Omdat je vraag niet echt over het werk gaat maar over de invulling van je leven/relatie, verplaats ik je topic even naar [LZP] Leven Zonder Paarden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:30

Ik reageer later even uitgebreider, maar ook mijn partner werkt in de offshore. Is begonnen als Surveyor en intussen doorgegroeid tot party chief, dus departemensverantwoordelijke voor de survey aan boord.

Wij zijn nu 6,5 jaar samen en hij is in theorie altijd 6 weken weg en 6 weken thuis. Helaas loopt de praktijk vaak niet zo soepel :))

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:32

Mijn partner is ook zeevarend, chef engineering op een kustvaarder. Hij is meestal 8 weken op en 8 weken af.
De eerste week dat hij weg en weer thuis is vind ik altijd even wennen, maar daarna vind je je draai weer met en zonder elkaar.
Gelukkig vaart hij over het algemeen in Europa dus contact is geen probleem.

Ze gaan nu in project naar Rusland dus dat wordt wel even andere koek qua communicatie. Bellen lastig, buiten eu dus duur. Internet via schip is erg traag..maar hè, dat overleven we vast wel weer.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:39

Hier met een partner die op zichzelf werkt. Niet altijd even gemakkelijk want ik sta overal alleen voor. 's avonds mag ik al blij zijn als ik hem een half uur zie. In de winter is het vaak wel beter.
Ik heb het er vaak wel moeilijk mee maar ben blij dat ik mijn beestenboel heb, dan voel ik me een heel pak minder eenzaam.

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:01

Ik heb ook een man die in de offshore werkt. Ruim 6 weken weg en ong 6 weken thuis. Enne kant vind ik het wel lekker omdat je lekker je eigen dingen kan doen en bepalen maar aan de andere kant ook pittig. Ik zelf een tweeling van 1.5 jaar , werk 20’uur , een paard en je huishouding enz. Ook is het moeilijker om dingen af te spreken met vriendinnen ( hebben nog geen kids) en kan niet lekker rijden. Voordeel is dat als hij thuis is ik ook wat meer dingen kan doen voor mezelf. Ook hebben we dan geen oppas nodig tenzij we samen even een avondje weg willen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:06

Hifive ervaring leert dat het lastiger is als iemand wel er is maar ook niet. Ook dat meegemaakt helaas bij ex. Dat sloopt je meer dan dat iemand er gewoon echt niet is.

Roos dat zijn idd de nare dingen.

Ik ga nu regelmatig om met iemand in drie ploegendienst. Vorig jaar met poot in gips daar 3 maanden verplicht gezeten. Maar eigenlijk is dat bijna hetzelfde, :') je hebt een week de ochtend, een week de middag avond en een week de nachten voor jezelf. Bank afstandsbediening, geen rekening houden met eten enz. :+

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:10

Inderdaad Karuna. Fysiek is hij er wel maar dan stopt het ook.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:13

HiFive5 schreef:
Inderdaad Karuna. Fysiek is hij er wel maar dan stopt het ook.


Dat is frustrerender dan iemand die er gewoon niet is.
Mijn man heeft een periode gehad dat hij met alle geweld thuis wilde komen terwijl hij ook kon overstaan en een goede nachtrust kon pakken. Nou dan had ik hem 2 uur slapend op de bank naast me en in het weekend ook nog eens. Heb hem toen maar verteld dat hij op die manier niet voor mij thuis hoeft te komen. Sta dan maar over zodat we het weekend kwalitatief wat aan elkaar hebben.

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:08

Mijn vriend heeft ook een vaste aanstelling en werkt al bijna 21 jaar bij zelfde bedrijf in de offshore en daarvoor een aantal jaar op de groot vaart.

In die tijd is het wel een paar keer voorkomen dat er dingen gebeurde die ik zelf moest regelen, overlijden dierbare of van 1 van onze beesten. en dan is het zwaar als je alleen bent, voor hem is het zwaar dat hij er niet bij kan zijn.. ik ben graag op mezelf en moet er echt niet aan denken om hem 24/7 om me heen te hebben, al hou ik zielsveel van hem.

Ik kom zelf uit een horeca familie met beide ouders die er weinig waren dus waarschijnlijk ben ik er daarom aan gewent om veel alleen te zijn. We wonen nu 3 jaar in DL en omdat dat nogal een verandering was en dus echt alles in me eentje moest uitzoeken viel dat af en toe wel zwaar, maar inmiddels hebben we de draai aardig gevonden en staan onze paarden lekker aan huis en heb ik ook nog 3 honden rondlopen.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:21

Mijn vriend zit ook offshore. Hij is eigenlijk 4-6 weken op en daarna 4 weken vrij thuis.
Ik kan er prima mee dealen als hij weg is, maar als hij weer thuis is moet ik heel erg wennen, heel gek. Ik moet daar nog echt mee leren om gaan.

Ook het contact onderhouden vind ik lastig als hij weg is. Ik heb een druk leven met baan, paard en hond en heb als hij weg is geen zin om steeds te bellen. Ook omdat ik het maar lastig vind wat te bespreken ;)
Dit zorgt er wel echt voor dat die periode dat hij weg is er weinig besproken wordt.
Hoe doen jullie dat?

Daarna hebben we gelukkig weer vier weken om bij te praten :)

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:45

Wij hebben best veel te bespreken als hij weg is. Over van alles wat hier gebeurt en wat ik mee maak. Hij maakt niet perse veel mee natuurlijk als ie vaart.

Ik had hiervoor een relatie van 19 jr met een partner die een gewone walbaan had. Dus dit was wel even wat anders maar mijn huidige vriend is het dubbel en dwars waard om het voor lief te nemen haha. En het wordt ook steeds makkelijker vind ik. Eerste keer dat hij weg hing vond ik echt pittig. Toen kenden we elkaar ook nog maar net 3 weken.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 08:39

@Simbaa: is dat voor je vriend niet moeilijk dan? Mijn man wilt gewoon heel graag weten wat we doen enzo.

Hoe doen jullie dat als er echte problemen zijn? Vertel je die achteraf? Wij hebben 1 keer thuis wat om handen gehad maar dat vertelde ik achteraf. Verder verander ik Mn interieur rustig 20 keer per jaar dus hij is altijd verrast als ie thuis komt. :+

Deze koele dagen gelijk benutten om Mn dochter haar kamer te schilderen en behangen.

Knap van degene die kort samen waren en dit meteen voor hun kiezen kregen. Vriend van mij zat bij de marine en ik zei toen nog dat ik dat nooit zou accepteren. Echter wil ik niemand zijn droom in de weg staan en heb ik zelfs deze baan voor hem gevonden. :') valt mij achteraf allemaal erg mee hoor. Onze relatie heeft veel meer diepgang gekregen.

@mveemeulen: knap in je eentje in DL! Heb je daar nu ook een netwerk voor jezelf?

Ik zit op Mn telefoon dus reageren op iedereen is lastig. Maar bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:33

Ik werk nog 3 dagen in Groningen en hopelijk dit jaar kan ik eindelijk weer aan huis werken. Je wordt verdomd handig als je veel alleen bent op een boerderij :D verderop woont wat inmiddels een goeie vriendin is geworden, ook een nederlandse en als ik vrij ben dan keuvel ik lekker rond met de beesten, er is zat te doen.

Wij hebben elke dag wel een keer contact, of hij belt of via messenger. Ligt eraan hoe het internet geregeld is daar op zijn eiland. Meestal ben ik degene die praat en hij luistert :+