Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:57

Brrrrrr, vandaag maar een langere broek aan, een shirt met mouwtjes en een vest. En prompt ben ik vanmiddag als een blok in slaap gevallen op de bank en nu nog steeds heel moe (najaarsmoeheid, ha ha ha). Het lijkt wel herfst voor mijn gevoel. :brr:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:07

Azmay schreef:
Ik realiseer me ook vanmiddag pas dat die vreselijke pijn in mijn benen waardoor ik eigenlijk niet meer wil lopen of staan toch echt samen valt met vochtig weer.
Denk dat ik moet emigreren :x

Dat dus. Ik kan best prima tegen vrieskou, -10 met een strakblauw luchtje. Maar is het +10 en van die vieze waterkou, dan doet alles pijn. Gaat echt in mijn botten en gewrichten zitten. :o

Van vochtige hitte word ik overigens ook niet blij (maar ja, van continu droogte wordt de natuur weer niet blij - dat is nu ook wel weer duidelijk geworden). Gelukkig schijnt het zondag weer een stralend zonnige warme dag te worden zonder neerslag. Vooralsnog. :D

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:33

Gadverdamme... Ja, ik ga nu al klagen! Ik ben oprecht blij met de regen voor de natuur, maar waarom is het meteen weer van dat vieze plakweer? Na een zo'n dagje ben ik er meteen weer klaar mee. Ook zijn er ineens weer heel veel muggen bij mijn paarden. -O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:51

Ik woon in een heel nieuw studentencomplex op 3 hoog met goede isolatie etc. Dus ik hoef maar heel weinig te stoken in de winter. En heb maar 19m2 dus met radiator is het hier zo standje sauna. O:)

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:05

Normaal vind ik het heerlijk, geef mij maar 40 graden met een lichte warme bries. Maar in Nederland is de luchtvochtigheid enorm, en dat maakt dat het voor mij onbehaaglijk word. Ik vind 40 graden in Nederland echt verschrikkelijk terwijl ik in Las Vegas genoot van deze temperatuur. 35 graden hetzelfde. Maar het weer wat er nu is, dan lig ik het liefst onder mn dekentje in bed :+ . Alleen dekbedovertrek hoor, maar ik vind 25/30 dan toch lekkerder..

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:06

:brr: Het is gewoon koud nu :+
Wel eens lekker voor de natuur. Ik ontdek zelfs groene sprietjes in het land :wow:

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:08

Afbeelding

Zo iets?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:10

Vandaag werk ik weer thuis en hier is het binnen nog steeds 24 graden. Prima hoor, exact 2 weken geleden was het 28 graden in mijn huis en dat vond ik niet leuk meer. Maar nu zit ik ook weer lekker in korte broek en flipflops te werken. Wel met een vest aan. :')

Heb een flesje kokosolie in de keuken staan. Dat spul wordt vloeibaar bij 24 graden. Benieuwd wanneer het weer gaat stollen, ik heb het al weken niet meer vloeibaar gezien. :D

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:25

Rienn schreef:
[ [url=m/L9JSs4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo iets?


_/-\o_ :')

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:28

De voorspellingen zijn best frisjes de komende weken en ook erg nat. Helaas.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 09:31

Ik merk ook dat mijn humeur meteen achteruit gaat. Ik mis de hitte in Nice nu echt zo enorm! Dat gevoel van in een oven stappen en dat het altijd en overal gewoon lekker warm is, behalve in kerken en waar airco is. Heerlijk.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:38

Hier schijnt de zon nu :) buitentemperatuur is wel pas 14 graden, gaat ook niet boven de 20 komen zegt de weerapp.

Niet de moed verliezen hoor. De afgelopen jaren is het een paar keer voorgekomen dat de warmste dagen van het jaar eind augustus vielen (in 2012 in het Lowlands-weekend) en in september kan het ook nog gemakkelijk 30 graden worden.

Voor een week of twee kan ik hier echt wel even mee leven, zeker na al die droogte. Gewoon West-Europees zomerweer, niks herfst. Al kan ik me voorstellen dat het wel zo voelt - relatief gezien. :D

Afbeelding

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:23

Mijn humeur is echt om te schieten momenteel storm en regen lijkt wel herfst midden in de zomer -O- . waar 3 dagen terug nog 34 graden was. Heel mijn verjaardags bbq valt zo in het water. Dit verwacht je gewoon niet na weken mooi weer.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:55

In Nederland kan je dit eigenlijk wel een beetje verwachten na weken mooi weer :+ Maar dat maakt het niet minder balen voor je.. Echt zo zonde dat het precies met jouw verjaardag dan zulk weer moet worden :(

Nog gefeliciteerd trouwens en maak er gewoon wat leuks van!

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:58

Dat laatste dus zo lang warm en dan uitgerekend nu -O- vind het niet erg als niet zo zou stormen. Tegen regen kun je nog zeil spannen maar storm is gewoon niks tegen te doen.

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:21

Da's echt balen dan na al die weken! Toch een fijne verjaardag, maak er wat moois van. Hier in Limburg is het trouwens al weer mooi, een beetje wind (geen storm) maar wel zonnig en droog en dat blijft het. Maar daar heb jij ook niks aan natuurlijk...

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:40

Tenzij je het hierheen kunt sturen..

Idd maar proberen beste van te make

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:47

Ik denk dat het door alle klagers komt dat het nu zo koud is :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:49

Karin schreef:
Vandaag werk ik weer thuis en hier is het binnen nog steeds 24 graden. Prima hoor, exact 2 weken geleden was het 28 graden in mijn huis en dat vond ik niet leuk meer. Maar nu zit ik ook weer lekker in korte broek en flipflops te werken. Wel met een vest aan. :')

Heb een flesje kokosolie in de keuken staan. Dat spul wordt vloeibaar bij 24 graden. Benieuwd wanneer het weer gaat stollen, ik heb het al weken niet meer vloeibaar gezien. :D

Wij zijn drie weken geleden naar ons appartement verhuisd, was op de piek 33.5 graden binnen. Nu is het voor het eerst (serieus) sinds we hier wonen 21 graden. En dat terwijl er een grote pan stoofvlees op staat := Vind het wel lekker moet ik zeggen, die 33.5 graden was echt niet meer leuk.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:51

Hier regent al de hele dag, soms ook echt buien waardoor je bijna niets ziet. Ik heb wel mijn langebroek aan gedaan vanmorgen, maar moet zeggen dat ik het niet heel erg koud vind.

Het is maar 15 graden trouwens, sommige doen daar bijna een moord voor. Beter weer komt er gelukkig aan, alleen niet meer heel warm.

Anoniem

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:55

Hier gaf mijn auto ook 15 graden aan inderdaad. Ben dol op warm weer maar vind het nu wel even lekker. M'n planten vinden het duidelijk ook fijn dat het niet meer zo tropisch warm is binnen en ik heb vannacht echt extreem lekker geslapen voor het eerst in best een tijd. Ga volgend weekend alleen naar een festival en hoop dat het dan in ieder geval droog is. Die hitte hoeft van mij ook niet per se maar een zonnetje zou wel lekker zijn.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:09

KOUD vandaag. Niets lekkers aan. Ik wil weer 28 graden ofzo.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:58

koud,wind,takken al vele kliko's met blaadjes en eikels geruimd ,de herfst is begonnen....
word al somber bij het idee.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:58

Dit vind ik dan wel weer sneu: Openluchtconcert Damien Rice in Bloemendaal stilgelegd wegens noodweer

Sneu voor alle buitenevenementen, tuinfeestjes e.d. die nét vandaag gepland waren. Is het weken kurkdroog... Het was ook even wennen om vanavond de paarden te voeren in de zeikende regen. Mijn rubberen laarzen had ik ook wekenlang niet gebruikt.

Maar hee, zondag is het weer zomer! *\o/*

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 04:12

Ja begint morgen gelukkig weer met zon nog wel een stevige noordwester en 19 graden maar het word droog dat is al heel wat. Gelukkig enig sinds droog kunnen bbqen onder zelf gemaakt blauwe zijl tent over het terras. 2x moeten vluchten omdat echt ff flink tekeer ging kwa wind met regen.