Overstappen van bank

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 17:19

Hi!

Ik zit al een tijdje te spelen met het idee om over te stappen van mijn huidige bank (ABN) naar een 'nieuwe' bank zoals Bunq of Knab. Ik hoor hier met grote regelmaat hele positieve verhalen over en ik ben eigenlijk erg benieuwd naar meer ervaringen (van overstappen uberhaubt of naar dit soort 'nieuwe' banken).

Mijn grootste 'probleem' zit hem eigenlijk in het behouden van een creditcard. Ik werk als ZZP'er maar reis veel intercontinentaal, daardoor heb ik mijn creditcard 100% nodig mocht er iets mis gaan en bij veel banken kom ik niet aan de inkomens eis die ze stellen hiervoor. Zijn er banken in Nederland die een limiet creditcard aanbieden met een lagere inkomens eis of andere opties voor een 'prepaid' creditcard bijvoorbeeld? Ik vind het heel moeilijk om te beoordelen merk ik en ik wil vooral naar een 'betere' optie toe vanwege de randzaken waar ABN zich mee bezig houdt.

In het kort:

- Online overzichtelijk alles kunnen regelen
- Meerdere spaar rekeningen
- Creditcard (of goede optie hiervoor)
- ZZP vriendelijk

Gouden tips zijn welkom :')


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:21

Knab :) 5 euro per maand incl visa of American Express card. Beiden kan ook geloof ik, is iets duurder. :D

En onbeperkt spaar en betaalrekeningen binnen je pakket openen. Dus kn je inkomsten apart op een rekening binnen laten komen.

En! Een hele fijne app, site en zeer goed bereikbare klantenservice als je die ooit nodig hebt :j

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 17:45

Hanafubuki schreef:
Knab :) 5 euro per maand incl visa of American Express card. Beiden kan ook geloof ik, is iets duurder. :D

En onbeperkt spaar en betaalrekeningen binnen je pakket openen. Dus kn je inkomsten apart op een rekening binnen laten komen.

En! Een hele fijne app, site en zeer goed bereikbare klantenservice als je die ooit nodig hebt :j


Klinkt goed! Ik las van iemand wat 'problemen' met het blokkeren van passen en veel storingen. Is dit iets waar jij je in kan vinden of totaal niet?

Anoniem

Re: Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:48

Ik ben juist van Knab weer teruggegaan naar ING.. Knab is zo enorm traag en de creditcard vind ik erg niet-gebruiksvriendelijk.. Je moet bijvoorbeeld voor je creditcard inloggen via een internetpagina en dit overzicht is nooit meteen bijgewerkt, erg vervelend als je op vakantie bent en wil checken of afschrijvingen kloppen. Hiervoor een creditcard gehad via ICS en die app is al bijgewerkt zodra je het restaurant uit wil lopen.

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:52

Ik heb een paard keer geprobeerd om van buiten een EU land geld naar de knab bank over te schrijven.
Dit wezen ze af zodat ik de betalingen 2x moest doen en fiks wat verloren heb op transactie en wisselkoers -:(-

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:53

Ik heb Bunq, vind het ideaal;) En daar kan je een debitcard aanvragen, dat gaat dan gewoon van je normale rekening af! Ik heb ook een debit en een normale kaart. Alles gaat heel snel en je kan altijd de klantenservice bereiken via de app.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:54

Bij Bunq hebben ze alleen geen spaarrekening trouwens. Je kan wel meerdere rekeningen openen, maar geen spaarrekening waarop je rente krijg.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:56

Knab raad ik zo hard af.. mijn schoonmoeder krijgt dagelijks mailtjes dat ze hebben contact op proberen te nemen. Wat ze niet gedaan hebben.. als ze belt is nooit de persoon aanwezig die er over gaat. En ondertussen staat de bank vanaf oktober nogsteeds op naam van schoonmoeder en schoonvader.. maar schoonvader is overleden.. en ze moet telkens geld overmaken met dan der email en dan haar telefoon nummer, omdat ze moeten weten of ze het wel echt is. Terwijl ze al heel veel info door gegeven heeft en zelfs de akte van overleiden ect. En het blijft maar duren!

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:05

waarom wil je je creditcard niet eventueel bij een andere maatschappij?
Zit zelf bij ANWB. Erg makkelijk geregeld voor 14,95 per jaar.

Neem jij een kijkje in mijn vinted kledingkast? Wellicht zit er iets voor je bij!
https://www.vinted.fr/member/59025619-flinkelen

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:55

Ik zit bij Rabo. Geen “nieuwe” bank, maar alles wat je wilt zit erin. Voorheen was overmaken super irritant omdat je vrijwel altijd moest inloggen met Raboreader/raboscanner. Maar tegenwoordig heb ik dat ding nog zelden nodig. Vrijwel alles kan tegenwoordig via de app. 24/7 hulp. Creditcard met maandelijkse limiet van 1000 euro zonder inkomenseis. Ik zit er al sinds mijn eerste bankrekening, ruim 20 jaar dus :P en ben super tevreden.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 22:26

aMomentLT schreef:
Knab raad ik zo hard af.. mijn schoonmoeder krijgt dagelijks mailtjes dat ze hebben contact op proberen te nemen. Wat ze niet gedaan hebben.. als ze belt is nooit de persoon aanwezig die er over gaat. En ondertussen staat de bank vanaf oktober nogsteeds op naam van schoonmoeder en schoonvader.. maar schoonvader is overleden.. en ze moet telkens geld overmaken met dan der email en dan haar telefoon nummer, omdat ze moeten weten of ze het wel echt is. Terwijl ze al heel veel info door gegeven heeft en zelfs de akte van overleiden ect. En het blijft maar duren!


Ik heb vanmiddag even geprobeerd wat informatie in te winnen bij Knab en vond de service best wel minimaal. Zodoende zit daar ook mijn twijfel in inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:28

Courses schreef:
Hanafubuki schreef:
Knab :) 5 euro per maand incl visa of American Express card. Beiden kan ook geloof ik, is iets duurder. :D

En onbeperkt spaar en betaalrekeningen binnen je pakket openen. Dus kn je inkomsten apart op een rekening binnen laten komen.

En! Een hele fijne app, site en zeer goed bereikbare klantenservice als je die ooit nodig hebt :j


Klinkt goed! Ik las van iemand wat 'problemen' met het blokkeren van passen en veel storingen. Is dit iets waar jij je in kan vinden of totaal niet?


Helemaal niet eigenlijk. Het werkt prima, en toen ik een keer een probleempje had was het binnen 5 minuten beantwoord en opgelost. :) zit een hele goede chatfunctie in de app voor klanten.

In tegenstelling tot ASN en Rabobank. Die laatste wist me te blokkeren in Japan en kon niks meer oplossen. Zit je dan zonder geld. En die eerste is totaal niet behulpzaam, ze kunnen niks voor je als je ze belt. Alles moet via internetbankieren. Wat handig is als je je wachtwoord niet weet, want die sturen ze per post dus ben je weer x dagen verder. Had pas na 2 weken een nieuwe pinpas toen.

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:32

Waarom zou je over willen stappen?

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 22:38

SophievdV schreef:
Waarom zou je over willen stappen?


Zoals hierboven beschreven staat sta ik niet achter veel zaken waar ABN geld insteekt. Tevens heb ik niet het idee dat het de meest vriendelijke bank is op het gebied van ZZP'ers.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:39

Ik zit sinds een paar maanden bij KNAB super tevreden!

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Re: Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:05


Bob v. Nieuwenhuis Enkelspan Dr. pony ZZ+4/ Va. pony ZZ+27
Singelwoud's Nassau Enkelspan Dr. Pony L+11/Va. Pony M+9
Bob/Nassau Dubbelspan Va. Pony M+2 Reserve kampioen hippiade 2021 L


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, _Sun, Berdien, BingBot, bonnie1998, fjord_brucht, Flux, Happyhealthy, Jade91, Jadero, KimD, linoleum, MairiMacBran, Marije112, MarJon, Monster, Natascha, Perros, Rensjee, Thami, topsylover, Unicorn79, Wescha, xxmichellexx, YandexBot, zonnebloem18 en 219 bezoekers