Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:19

Gedoe op het werk. Het huidige locatiehoofd is een paar dagen weg, en omdat ik het eind van het jaar sowieso van haar ga overnemen (voor die tijd neem ik al steeds meer over zodat het tegen die tijd volledig overgedragen is), neem ik nu waar. Is heel leuk. Behalve als 1 van de twee bakfietsen stuk gaat, de monteur nog niet gebeld heeft (2 dagen geleden contact gelegd), en we nu als klapper vandaag het 2e busje ook nog eens niet kunnen gebruiken. Voor de duidelijkheid: normaal halen we ruim 50 kinderen op van 9 verschillende scholen op, met 4 vervoersmiddelen (met 8 plekken) en de rest lopend. Dit doen we met 5 mensen, waarbij sommige scholen met 2 man. Ik heb net ons hele vervoersschema om mogen bouwen om het toch te redden, waarbij 2 collega's zo lief zijn om met de eigen auto te willen rijden als het nodig is.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....


Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:58

Mijn vriend heeft vrijgezellenfeest vandaag. Waarschijnlijk krijg ik hem morgen pas weer terug. Op zich niet erg, maar hoe dingen er omheen gegaan zijn vind ik eigenlijk wel vervelend. Hij kan daar niets aan doen, en heeft wel echt zijn best gedaan om me op te beuren, dus hem verwijt ik niets. Ik vind het alleen maar niks dat hij nu weg is en ik ook geen flauw idee heb wat ze gaan doen zegmaar.

Maar, ondanks dat er dus wel het een en ander uitgesproken is naar hem toe, voel ik me nog steeds naar over hoe sommige dingen gegaan zijn. In december gaan we altijd met die vriendengroep gourmetten. Nu is het door de drukte eerder gepland afgelopen jaar, precies die ene datum van de vele dat wij op vakantie waren. Prima, als dat voor verder iedereen de beste datum is dan snap ik dat. Vrij vlot daarna kwamen er plannen om in de buurt van de paasdagen weer te gaan gourmetten met de hele groep, waarbij de keuze op vandaag viel. Echter, omdat de beste vriend van mijn vriend zijn vrijgezellenfeest ging organiseren, en iedereen toch vandaag al kon, is er voor vandaag gekozen. De gourmet gaat dus niet door. Ik baal dus al aardig, omdat wij er de vorige keer ook niet bij waren, en het nu voor mij weer niet door gaat. Los van 1 ander iemand zijn alle mannen vrijgezel, waardoor vooral ik er weer buiten val. En de vrouw van die ander dus. Die beste vriend heeft mijn vriend zelf vrij laten regelen voor dit weekend (zwembad dus ook werken in het weekend), waardoor mijn vriend al lang wist hoe ver het was rond deze datum. Probeerden ze hem eergisteren op het verkeerde been te zetten (wat dus geen zin had, omdat hij er al lang van af wist), waarbij de vrouw van die ander ook vrolijk mee doet. Hierdoor krijg ik het gevoel dat zij er met het eten gewoon bij is (meestal als we met de hele groep eten, dan is het ook bij hen), waardoor ik me nog harder buitengesloten voel. Ik weet wel dat het gewoon mijn gevoel is wat met me op de loop gaat, maar toch. Ik ben in het verleden echt gigantisch gepest en buitengesloten, en nu op deze manier dat gevoel weer krijgen is gewoon verre van fijn.

Mijn vriend was al met haar aan het appen, waardoor zij ook doorhad dat hem op het verkeerde been zetten geen zin had, en heeft via hem ook haar excuses aangeboden, omdat ze ook wel snapte dat het voor mij banketstaaf moest overkomen. Ik begrijp wel dat ze het zo doen, want ze hebben geen van allen, ook de beste vriend van mijn vriend niet, een idee hoeveel impact dat verleden op mij gehad heeft (uberhaupt dat het zo geweest is en zo heftig), en dus ook niet kunnen bedenken wat voor effect het bij mij zou hebben door het zo te doen.

Vanavond ben ik gelukkig niet alleen, we wonen bij zijn moeder namelijk (iets met bijna geen sociale huur beschikbaar in onze woonplaats waar we beiden ook werken, en niet genoeg verdienen momenteel voor particulier of kopen), dus ik eet niet alleen. En na het eten ga ik gewoon nog even wat lekkers halen bij de supermarkt en daarna lekker serie bingen. Want ondanks dat ik me nu gewoon even klote voel doordat hij weg is, en het als het aan mij ligt niet door ging, ik me dan ook weer egoïstisch voel en hem wel gewoon een leuk weekend gun. Alleen had de communicatie vele malen handiger gekund.

Oh ja, en ik erger me ook gewoon aan mezelf om hoe ik reageer op langdurige stress. Ik kijk uit naar de bruiloft, maar ik merk dat de spanning nu echt wel begint te komen, en het eerste waarin die stress zich uit is, jawel, emotioneler worden :+ . Lekkere combinatie momenteel. Maar ik ben nog niet praktisch chronisch moe of geef over als ik net opgestaan ben, dus de stress zit pas in de eerste fase *\o/* . (Ter informatie, ik heb enkele jaren geleden bij een psycholoog gelopen omdat ik tegen een burn-out aan zat, tijdens mijn studie. Ik pas alles toe wat ik toen geleerd heb, en ben me ook heel bewust van alle signalen van stress bij mezelf. Nog iets meer dan een maand, en dan ga ik weer ontspannen. Die maand moet ik met wat steun van mijn vriend wel uit kunnen zingen, en gelukkig ook nog wel leuke dingen gepland staan tussendoor.)

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:21

Ja, over iets meer dan een maand dus, en mijn vriend die steunt me echt fantastisch als mijn stressniveau weer eens de pan uit rijst, alleen die vrienden hebben geen idee hoe (heftig) mijn stress werkt (of kan werken).

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:06

ScarOfWars schreef:
Wespen in huis


Nu al? Ik moet er niet aan denken, die beesten in huis, brrr. Sterkte er mee. :(:)

@MarcoBorsato, lief, maar hoeft niet hoor ;) . Het gaat mij meer om hoe alles er om heen gegaan is dan dat ik zelf ook graag een vrijgezellenfeest wil. Ik hou namelijk niet van verrassingen, ik weet graag waar ik aan toe ben. Ik heb lekker chocola en nog wat lekkere dingen gehaald, dus ik kom mijn avond wel door.


Wel ben ik net de grootste Whatsapp groep met die vrienden uitgegaan, dat ze foto's doorsturen vind ik prima, maar als ik dan zie dat de vrouw van die vriend er wel bij is bij het eten, terwijl ze in een restaurant zitten en niet bij hen thuis (in dat laatste geval zou ik het nog logisch vinden want in je eigen huis ga je niet apart eten in zo'n geval), dan heb ik er even geen zin meer in. Mag mijn vriend aan ze uitleggen later waarom ik de groep uit gegaan ben, want dat weet hij donders goed hoe ik me hier over voel. Al hadden ze me wel bij het eten laten zijn en daarna naar huis laten gaan, dat had ik minder erg gevonden dan die hele groep bij elkaar, plus de twee vrienden van hier, en van die hele vriendengroep van daar ben ik letterlijk de enige die er niet bij is. En het stomme is, hier was ik dus al bang voor, foto's dat het heel gezellig is, wel met haar maar zonder mij erbij. En dan nog tig keer tegen mezelf zeggen dat dat wel mee zal vallen, dat het zijn vrijgezellenfeest is dus alleen de mannen erbij zullen zijn. Dat zij er bij het eten alleen bij zou zijn als het bij hen thuis is. Niet dus. Op dit moment ben ik even heel erg gekwetst, en vind ik van mezelf dat ik ook best emotioneel mag zijn. Want dit voelt gewoon heel poedersuiker.
Laatst bijgewerkt door Merileth op 20-04-19 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:39

Ugh. Ik moet er dus echt niet aan denken. Ben allergisch als ik door die krengen gestoken word, dus dit zou voor mij echt horror zijn. Vooral sterkte ermee! Heeft de verdeler wel gespoten zodat ze dood gaan? Anders ben je er maar mooi klaar mee.

Nou, inmiddels hebben ze daar door dat ik de groep uit ben, ze probeerden me gelijk al te bellen, maar dat leek me even niet zo'n goed idee. Via Whatsapp wel even contact gehad met haar, negeren leek me niet zo praktisch, aangezien ik haar al wegdrukte toen ze belde, en ze begrijpt wel dat het niet zo tof is om als enige niet aanwezig te zijn. Maar mijn vriend mag zijn beste vriend, die modern wilde zijn en haar dus erbij uitgenodigd heeft, wel even duidelijk maken dat hij naar mij toe echt zwaar iets goed te maken heeft nu.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:41

Dat ik me alles van zaterdag nog zo gigantisch aantrek. Ik dacht verdorie dat ik dingen wel beter kon handelen inmiddels dan dat. Ik zei gisteren tegen mijn vriend al, dat dit moet slijten, en ik denk inmiddels dat het ook echt de juiste woordkeus geweest is. Dit is niet iets waar ik makkelijk overheen kan stappen. Niet zo makkelijk als met andere dingen in ieder geval. Mijn vriend zag pas toen hij thuis kwam dat ik de groep uit gegaan was, en schrok daar gigantisch van, aangezien het niets voor mij is om zoiets te doen zonder een reden aan te geven. Vervolgens schrok hij nog harder van hoe hard ik instortte, want zo heftig heeft hij het ook in geen jaren meer meegemaakt bij mij.

Vandaag moet hij werken, maar gisteren zijn we ook lekker weggeweest, om mijn hoofd een beetje leeg te krijgen. Dat lukte uiteindelijk...... tot vanochtend. Maar verdorie de enige die ik hierin niets verwijt, is degene die het probeert goed te maken. En dan voel ik me weer banketstaaf dat hij met alle gevolgen aan mijn kant zit, terwijl hem in mijn ogen echt niets te verwijten valt. De rest bij wie niet eens op kwam dat het op zijn gunstigst misschien een beetje banketstaaf over zou komen (of dat wel bedachten maar er niks mee gedaan hebben, wat ik even erg vind), die mogen duidelijk maken dat ze snappen dat het niet goed zit. En met alleen een sorry komen ze er even niet vanaf nu.

Dat mijn vriend dan komt met 'ja maar ze word gewoon gezien als een van de jongens' en 'Ja, het zijn jongens, die denken daar niet aan' is voor mij even geen excuus. De aanstaande bruid en haar eventuele gevoelens compleet negeren, en daar eigenlijk totaal overheen walsen, kan in mijn ogen niet, en daar zijn voor mij dan ook geen excuses voor. Dat hij dan de hint over 'ik dacht dat je die broek allang in de was gedaan had' niet snapt (ehm, er is een stripper met haar blote doos overheen gegaan, inclusief bodylotion die je gisteren van je af moest wassen wat je ook niet gedaan hebt 'want ik ruik er nu niet meer naar', dus lijkt me dat die broek linea recta de was in had gemoeten), en hem in eerste instantie nog aantrekt naar zijn werk ook, helpt ook niet mee. Pas toen ik aangaf dat ik het niet voor niets zei ging er een belletje rinkelen. Not helping.

Dan wordt er in de whatsapp groep waar ik uit gegaan ben voorgesteld dat ze het niet meer gaan hebben over dat feest, maar in de geheime groep, zodat ik weer veilig die groep in kan. Geloof dat de boodschap nog niet helemaal begrepen is. Voorlopig heb ik er ook nog absoluut geen behoefte aan om er weer in te gaan. Ik moest al uitspellen dat ik het gewoon klote vond om als enige er niet bij te zijn (en die andere dame wel dus), en die foto's in die groep gewoon te veel waren. Als nu nog niet duidelijk is dat die foto's alleen maar de spreekwoordelijke laatste druppel waren, dan hoeft het voor mij nog even niet.

En ik erger me dus ook nu aan die vriend die alles geregeld heeft. Dat hij echt niets anders kon verzinnen dan het uit eten in een niet al te best restaurant en een stripper (waar ik overigens ook niet bijster enthousiast over ben, maar dat laat ik in de hele beschouwing er zelfs nog even buiten, ik heb genoeg andere dingen waar ik me druk over maak momenteel). Dat mijn vriend te horen krijgt dat hij op zijn werk het hele weekend vrij moet regelen, waardoor hij zich echt af zit te vragen wat ze allemaal bedacht hebben, en uiteindelijk hij om 16.00 pas opgehaald wordt op zaterdag, en alleen hiermee zit, om voor 1.00 's nachts alweer thuis gebracht te worden. Dat doe je niet als iemand zijn hele weekend vrij moet houden. Niks bedacht wat echt zijn interesse heeft, maar eigenlijk heel cliché ook nog eens. De andere lokale vriend vond overigens ook dat diegene dingen niet handig geregeld had. Er was van tevoren wel wat meer verwacht zullen we maar zeggen. Mijn vriend was ook enigszins teleurgesteld. 'Moest ik hier mijn hele weekend voor vrij houden, ik had zaterdag nog prima kunnen werken.'

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:42

@Marcella, naar! Ik zou toch voor de zekerheid de huisartsenpost bellen. Liever het zekere voor het onzeker dan hoor.

@Maflinger_S: Mijn vriend zegt ook, ze maakten zich toch wel zorgen om je, want ze hebben wel contact gezocht.
Ja, uhm, nadat ik iets deed wat zo atypisch is voor mij, dat het een niet te missen signaal was dat ik ergens niet blij mee was. Ik weet heel zeker dat als ik niets had laten merken naar ze, maar gewoon mijn telefoon had uitgezet (en ik ken mezelf, dan had ik hem toch nog tig keer aan gezet om bij te lezen en andere groepen bij te blijven, er gewoon gelijk uit stappen was de beste 'oplossing'), ze er niets mee gedaan hadden. Niemand, maar dan echt niemand, heeft uit zichzelf bedacht dat dit niet handig was totdat ik dit signaal af gaf.

En dank je. Nu heb ik de eerste berichten met veel zwaardere emotie geschreven dan er nu zit. We zijn inmiddels ook twee dagen verder, en ik kan voor mezelf ook exacter benoemen waar de pijnpunten nou precies liggen. Zaterdagavond was ik boos, verdrietig, gekwetst en nog wel wat meer. Inmiddels is de eerste emotie gezakt (want geloof me, ik heb flink huilbuien gehad, maar ik ben ook zo iemand die huilt als ze gigantisch gefrustreerd is, wat het dan voor mezelf alleen maar erger maakt), en de gevoelens van vandaag zijn ook weer anders dan gisteren. En die waren al weer anders dan eergisteren. Maar ik merk wel dat dit niet een 'dingetje' is waardoor ik even van slag ben, maar waar ik snel overheen ben. Inmiddels ben ik er achter dat ik wat dit betreft een heel proces door moet, en dat is ook niet erg, zolang ik me er zelf maar van bewust ben. En nog steeds zijn die gevoelens er, en wisselen ze elkaar af, maar de heftigheid van zaterdag is er af. De heftigheid van het moment zelf.

En ergens is het logisch dat ze niet snappen wat een impact die op mij heeft. Want ik heb nooit zoveel gedeeld over mijn pestverleden, en hoe dat nog heel lang doorgewerkt heeft in mijn leven en dat nog steeds doet. De meeste effecten ervan zijn wel weg, maar sommige dingen steken nog steeds de kop op. Ik had nooit verwacht dat het nodig zou zijn om er zoveel over te hoeven delen, om ze te laten weten hoe onzeker ik me soms (regelmatig) nog steeds voel. Omdat ik niet zo over kom. Omdat ik het aardig kan verbloemen en weg kan schuiven. Om mijn angsten en onzekerheden te hoeven delen in die groep (en de twee lokale vrienden trouwens), zodat er wat meer rekening mee gehouden kon worden op sommige momenten. Want het is in al die jaren niet nodig geweest. Ze weten het dus simpelweg gewoon niet wat dit met mij had kúnnen doen (en eerlijk gezegd, ik schrok zelf ook van de heftigheid waarmee het binnen kwam). Maar iedereen die ook maar een beetje zijn botte verstand had gebruikt had kunnen bedenken dat dit bij ieder normaal mens niet bijzonder tof overkomt. Los van mijn verleden en hoe dingen bij mij binnen kunnen komen is dit niet hoe je (niet) communiceert met mensen.

En mijn vriend voelde zich inderdaad wel ongemakkelijk, ik kreeg tussendoor af en toe een smsje. Toen hij thuis kwam zij hij ook dat hij eigenlijk de hele avond wel aan me dacht, en dan had hij dus niets meegekregen over hoe het intussen met mij ging. Ik geloof oprecht dat die vriend goede bedoelingen had, maar wat je zegt, hij had eigenlijk geen idee waar hij mee bezig was. Na het restaurant bijvoorbeeld ook niets meer gepland hebben, meer een 'daar is een kroeg, en daar zouden we ook nog heen kunnen'. Niet het voortouw nemen. Zoals ik al eerder zei, de verwachtingen die geschept waren, zijn niet waargemaakt. En dat vind ik voor mijn vriend dan ook weer oprecht banketstaaf. Dat zo'n avond dan eigenlijk gewoon tegen valt. En dan komt hij thuis (ik kreeg van tevoren over of hij er zondag met avondeten weer was, en later of hij thuis sliep iedere keer 'geen idee' als antwoord. Come on, dat je het hem niet wilt zeggen betekent niet dat je het thuisfront ook maar in het ongewisse moet laten.), en dan treft hij mij aan, op dat moment diepongelukkig. Dat had ik hem ook niet gegund, maar hij is de enige bij wie ik me veilig genoeg voel om in te storten, en aangezien dat eerder op de avond ook al gebeurd was, was het niet bepaald tegen te houden.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:16

Mijn vriend vind geloof ik dat ik niet meer boos hoef te zijn over zaterdagavond. 'Ze gaan nog iets voor jou organiseren na de bruiloft om het goed te maken.' Ja, dat wordt tegen jou gezegd. Tegen mij heeft nog niemand gezegd 'sorry, dit had anders gemoeten/hebben we niet over nagedacht' Of wat anders. Oftewel, niemand heeft nog naar mij excuses aangeboden. Hij was eergisteren al wat verbaasd dat ik nog niet terug de Whatsapp groep in wilde. Nee, want ook al hebben ze me per ongeluk zo gekwetst, ik wil dat minstens 1 iemand eerst maar even naar mij persoonlijk erkent dat, ook al was het niet de bedoeling, er gemerkt is dat ik gekwetst ben.

Op de basisschool en op de bso leren we kinderen dat ook al doe je iemand per ongeluk pijn, je daar wel even sorry voor zegt. Maar ik geloof dat die les bij niemand van de groep is blijven hangen. Ik heb in het verleden als ik echt gekwetst was mijn gevoelens iedere keer aan de kant gezet om de lieve vrede te bewaren (was vooral familie gerelateerd dan), maar heb besloten dat mijn hele wereld niet om iedereen behalve mezelf draait, en ik hierin gewoon lekker bij mezelf blijf. Ik ben boos, en dat ga ik niet wegstoppen. Het wegstoppen van mijn emoties maakt me namelijk alleen maar meer gestresst, en daar heb ik al eens therapie voor gehad ook om dat juist minder te doen.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:56

sureido schreef:
Ik ben zelf ook gepest geweest vroeger, en kan soms dingen ook anders oppakken dan anderen, maar ik verwacht niet dat mensen sorry zeggen voor een in hun ogen normale omgang. Ik word er alleen maar beter van want dan moet ik even moeite doen maar dan bedenk ik me dat het normaal is en ik het helemaal niet hoef overdenken.

Daarbij, weet niet of ik nu goed zit, maar een vrijgezellenfeest: das toch normaal, dat de vrouw of man in wording daar niet bij is? :=


Klopt, maar vrouwelijke vrienden van de bruidegom zijn daar normaal ook niet bij. Als er een andere afspraak stond (inclusief de bruid, maar die dus niet doorging vanwege dit feest), waarbij iedereen aanwezig was, je nodigt de vrouwen (in dit geval maar 1 andere, verder alleen mannen in de betreffende vriendengroep) in het gezelschap wel uit voor het vrijgezellenfeest, maar vergeet daarbij dat de bruid de enige is van de oorspronkelijke afspraak die daar dan niet bij is, is dat een beetje banketstaaf voor de bruid. Als je daarbij ook nog eens vergeet dat het een beetje banketstaaf kan overkomen, en er van tevoren (en achteraf dus ook) niets mee doet, dan vindt de bruid dat een maand voor de bruiloft niet zo grappig ;) .

Compleet voorbij gaan aan de bruid in dit geval vind ik (en gelukkig ook anderen in mijn omgeving die hier niets mee te maken hebben maar er wel van weten) nou niet echt een normale omgang.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:31

Het feit dat het bad van het zwembad hier om 16.00 sluit..... en de horeca ook. Dus ik was welgeteld 5 minuten te laat om iets te bestellen.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, _JTM, Annienke, arjaaaaa, Athelas, Brandje_04, Britta31, dandy123, doekenbas, Domi_94, Felinde, Forbiddenpie, IASCrawler, Ine23, lideli, nick_en_ik, onpaard, Primavera, Roosje01, Rose94, spiritfleur, tjee, vikawiek, Wescha en 184 bezoekers