Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 08:35

Dat ik allemaal commentaar krijg over dat ik onze hond geschoren heb :')
''Maar hij heeft een dubbele vacht!''
Ja, maar het is ook een onherleidbare kruising waarbij hetgeen wat in hem zit, zorgt voor veel problemen. Daaronder valt ook een dikke, stugge vacht die warmte binnen houdt, en niet ervoor zorgt zoals bij normale honden dat de warmteregulatie fatsoenlijk gaat. Er bestaan uitzonderingen op de ''niet scheren'' regel, en helaas hoort Storm daar ook bij :(:)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!


Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:06

Jikkeee schreef:
Wedstrijdshirt kwijt. Had nu al aan het knotten willen zijn...

& dat ik door mijn instructrice twijfel over mijn nieuwe witte rijbroek met grijs zitvlak wat ik zelf wel vet vind maar volgens haar niet slim was

Hoop dat je je shirt snel vind, geen reserve? Of 1 kunnen lenen?

Niet onzeker zijn over je broek. Jij vind hem mooi en het is toegestaan dus niemand hoeft daar wat over te zeggen.

Succes!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:21

Jikkeee schreef:
Wedstrijdshirt kwijt. Had nu al aan het knotten willen zijn...

& dat ik door mijn instructrice twijfel over mijn nieuwe witte rijbroek met grijs zitvlak wat ik zelf wel vet vind maar volgens haar niet slim was


Ik vind de witte broeken met grijze vlakken de mooiste broeken die er zijn!

Wave after wave

Mandarijn
Berichten: 9060
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:55

Dat mijn voordeur vanmorgen open stond toen ik wakker werd. >;)

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:04

Cayenne schreef:
Aan het Nederlandse klimaat en dan met name de droogte.

Je weet niet wat droogte is totdat je hier woont :’)

Ik erger mij aan dat ik ziek ben. :roll:

Mongol Derby 2023

                  The sky is the limit*

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:05

Dat er zo veel drama is op het moment... voor niks. :(

~Riding is the best solution to any problem~

Dorus

Berichten: 13198
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:23

Dat we om 10 zouden gaan lopen, maar iedereen pas om 9.30 aan het ontbijt zat. Om 10u werd m’n neefje naar het tanden poetsen gestuurd en nou moet er ineens ook nog ingesmeerd worden. En oma is in geen velden of wegen te bekennen.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:28

Alles op het moment.. Dat er dingen worden gedaan zonder mij erin te betrekken en dat iedereen dan geïrriteerd raakt, omdat ik aangeef het niet fijn te vinden dat het zo gaat. Laat ook maar.

Britta31

Berichten: 13120
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:28

Mandarijn schreef:
Dat mijn voordeur vanmorgen open stond toen ik wakker werd. >;)

Heb je het huis al doorzocht?Misschien ligt je dronken buurman wel op de zolder te slapen.Wel een beetje creepy.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:31

Britta31 schreef:
Mandarijn schreef:
Dat mijn voordeur vanmorgen open stond toen ik wakker werd. >;)

Heb je het huis al doorzocht?Misschien ligt je dronken buurman wel op de zolder te slapen.Wel een beetje creepy.

Of ligt er een lijk in de koffer HE BRITTA

Britta31

Berichten: 13120
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:35

O ja,nog geen politie aan je deur gehad?Dan lezen we in de krant dat Jumpy H is gearresteerd(ik kijk geloof ik iets te veel naar Csi)

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:23


Dicha v. Johnson
M1+9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:43

Dat ik al meer dan 24 uur vol spanning op mijn eendenkuikens wacht. Een hoop gepiep, wiebelende eieren, meerdere aangepikt, sommige meerdere keren, ander al best flink. Maar nog altijd geen kuikens. Komaan baby’s, ik kijk jullie zowat uit jullie ei :+

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:04

DeMolenhoek schreef:
Dat ik al meer dan 24 uur vol spanning op mijn eendenkuikens wacht. Een hoop gepiep, wiebelende eieren, meerdere aangepikt, sommige meerdere keren, ander al best flink. Maar nog altijd geen kuikens. Komaan baby’s, ik kijk jullie zowat uit jullie ei :+


Wat leuk zeg! Paaspullen!

Dicha v. Johnson
M1+9

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:07

DeMolenhoek schreef:
Dat ik al meer dan 24 uur vol spanning op mijn eendenkuikens wacht. Een hoop gepiep, wiebelende eieren, meerdere aangepikt, sommige meerdere keren, ander al best flink. Maar nog altijd geen kuikens. Komaan baby’s, ik kijk jullie zowat uit jullie ei :+

Dat vraagt om een foto’s <3

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:10

Jep. Maar ze mogen zich wel beginnen haasten. Geduld is niet mijn sterkste kant _O-

Ik zal een foto plaatsen als ze zijn uitgekomen :D

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:41

Dat ik me alles van zaterdag nog zo gigantisch aantrek. Ik dacht verdorie dat ik dingen wel beter kon handelen inmiddels dan dat. Ik zei gisteren tegen mijn vriend al, dat dit moet slijten, en ik denk inmiddels dat het ook echt de juiste woordkeus geweest is. Dit is niet iets waar ik makkelijk overheen kan stappen. Niet zo makkelijk als met andere dingen in ieder geval. Mijn vriend zag pas toen hij thuis kwam dat ik de groep uit gegaan was, en schrok daar gigantisch van, aangezien het niets voor mij is om zoiets te doen zonder een reden aan te geven. Vervolgens schrok hij nog harder van hoe hard ik instortte, want zo heftig heeft hij het ook in geen jaren meer meegemaakt bij mij.

Vandaag moet hij werken, maar gisteren zijn we ook lekker weggeweest, om mijn hoofd een beetje leeg te krijgen. Dat lukte uiteindelijk...... tot vanochtend. Maar verdorie de enige die ik hierin niets verwijt, is degene die het probeert goed te maken. En dan voel ik me weer banketstaaf dat hij met alle gevolgen aan mijn kant zit, terwijl hem in mijn ogen echt niets te verwijten valt. De rest bij wie niet eens op kwam dat het op zijn gunstigst misschien een beetje banketstaaf over zou komen (of dat wel bedachten maar er niks mee gedaan hebben, wat ik even erg vind), die mogen duidelijk maken dat ze snappen dat het niet goed zit. En met alleen een sorry komen ze er even niet vanaf nu.

Dat mijn vriend dan komt met 'ja maar ze word gewoon gezien als een van de jongens' en 'Ja, het zijn jongens, die denken daar niet aan' is voor mij even geen excuus. De aanstaande bruid en haar eventuele gevoelens compleet negeren, en daar eigenlijk totaal overheen walsen, kan in mijn ogen niet, en daar zijn voor mij dan ook geen excuses voor. Dat hij dan de hint over 'ik dacht dat je die broek allang in de was gedaan had' niet snapt (ehm, er is een stripper met haar blote doos overheen gegaan, inclusief bodylotion die je gisteren van je af moest wassen wat je ook niet gedaan hebt 'want ik ruik er nu niet meer naar', dus lijkt me dat die broek linea recta de was in had gemoeten), en hem in eerste instantie nog aantrekt naar zijn werk ook, helpt ook niet mee. Pas toen ik aangaf dat ik het niet voor niets zei ging er een belletje rinkelen. Not helping.

Dan wordt er in de whatsapp groep waar ik uit gegaan ben voorgesteld dat ze het niet meer gaan hebben over dat feest, maar in de geheime groep, zodat ik weer veilig die groep in kan. Geloof dat de boodschap nog niet helemaal begrepen is. Voorlopig heb ik er ook nog absoluut geen behoefte aan om er weer in te gaan. Ik moest al uitspellen dat ik het gewoon klote vond om als enige er niet bij te zijn (en die andere dame wel dus), en die foto's in die groep gewoon te veel waren. Als nu nog niet duidelijk is dat die foto's alleen maar de spreekwoordelijke laatste druppel waren, dan hoeft het voor mij nog even niet.

En ik erger me dus ook nu aan die vriend die alles geregeld heeft. Dat hij echt niets anders kon verzinnen dan het uit eten in een niet al te best restaurant en een stripper (waar ik overigens ook niet bijster enthousiast over ben, maar dat laat ik in de hele beschouwing er zelfs nog even buiten, ik heb genoeg andere dingen waar ik me druk over maak momenteel). Dat mijn vriend te horen krijgt dat hij op zijn werk het hele weekend vrij moet regelen, waardoor hij zich echt af zit te vragen wat ze allemaal bedacht hebben, en uiteindelijk hij om 16.00 pas opgehaald wordt op zaterdag, en alleen hiermee zit, om voor 1.00 's nachts alweer thuis gebracht te worden. Dat doe je niet als iemand zijn hele weekend vrij moet houden. Niks bedacht wat echt zijn interesse heeft, maar eigenlijk heel cliché ook nog eens. De andere lokale vriend vond overigens ook dat diegene dingen niet handig geregeld had. Er was van tevoren wel wat meer verwacht zullen we maar zeggen. Mijn vriend was ook enigszins teleurgesteld. 'Moest ik hier mijn hele weekend voor vrij houden, ik had zaterdag nog prima kunnen werken.'

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

SpikkelFire

Berichten: 6693
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:47

Dat ik gisteravond wat berichtjes heb gestuurd via Sporthorses voor verschillende paarden zonder in te loggen.. en nu niet meer weet welke ik allemaal heb benaderd :')

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:11

@Merileth: vervelend voor je dat je een k-weekend achter de rug hebt maar ik vind het prachtig hoe je scrhijft. In je 2 posts kan ik lezen dat je wél een enorme ontwikkeling hebt doorgemaakt, ook al voelt het voor jou even niet zo.

Bij de voorbereiding en uitvoering van dit "vrijgezellenfeest" is zo te lezen zoveel misgegaan dat het bijna lachwekkend is te noemen. Dit is een duidelijk gevalletje van iemand die van goede wil was (daar ga ik wat betreft de regelende vriend maar even van uit) maar geen kaas heeft gegeten van wat ie aan het doen was en voor wie. Hij heeft een clichéfeestje willen organiseren in plaats van goed te kijken naar zijn vriend en zijn wensen. Ik denk dat jouw vriend zich wellicht nog rotter heeft gevoeld dan jij.

Hoe akelig moet het trouwens wel niet geweest zijn voor de "vriendin" die mee was. Zit je daar met een paar (dronken) gasten en een stripper. Als je daadwerkelijk naar zoiets toe gaat heb je toch een enorme plaat voor je kop.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:25

Dat ik een vermoeden begin te krijgen dat ik de bof heb. Ben alleen wel in geënt als kind. :?

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:29

Heb ik ook gehad ondanks 2 x ingeënt te zijn geweest.

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:33

Ja las dat ondanks dat je geënt ben toch nog kan krijgen alleen dan wel de milde versie. Zit nu te twijfelen of ik even langs huisartenpost moet voor bevestiging, want wilde eigenlijk nog spullen halen bij de Hornbach. Maar advies is zo min mogelijk contact met andere mensen. De mensen in je omgeving zelf zijn mogelijk al besmet dus dat maak niet zo heel veel uit.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:42

@Marcella, naar! Ik zou toch voor de zekerheid de huisartsenpost bellen. Liever het zekere voor het onzeker dan hoor.

@Maflinger_S: Mijn vriend zegt ook, ze maakten zich toch wel zorgen om je, want ze hebben wel contact gezocht.
Ja, uhm, nadat ik iets deed wat zo atypisch is voor mij, dat het een niet te missen signaal was dat ik ergens niet blij mee was. Ik weet heel zeker dat als ik niets had laten merken naar ze, maar gewoon mijn telefoon had uitgezet (en ik ken mezelf, dan had ik hem toch nog tig keer aan gezet om bij te lezen en andere groepen bij te blijven, er gewoon gelijk uit stappen was de beste 'oplossing'), ze er niets mee gedaan hadden. Niemand, maar dan echt niemand, heeft uit zichzelf bedacht dat dit niet handig was totdat ik dit signaal af gaf.

En dank je. Nu heb ik de eerste berichten met veel zwaardere emotie geschreven dan er nu zit. We zijn inmiddels ook twee dagen verder, en ik kan voor mezelf ook exacter benoemen waar de pijnpunten nou precies liggen. Zaterdagavond was ik boos, verdrietig, gekwetst en nog wel wat meer. Inmiddels is de eerste emotie gezakt (want geloof me, ik heb flink huilbuien gehad, maar ik ben ook zo iemand die huilt als ze gigantisch gefrustreerd is, wat het dan voor mezelf alleen maar erger maakt), en de gevoelens van vandaag zijn ook weer anders dan gisteren. En die waren al weer anders dan eergisteren. Maar ik merk wel dat dit niet een 'dingetje' is waardoor ik even van slag ben, maar waar ik snel overheen ben. Inmiddels ben ik er achter dat ik wat dit betreft een heel proces door moet, en dat is ook niet erg, zolang ik me er zelf maar van bewust ben. En nog steeds zijn die gevoelens er, en wisselen ze elkaar af, maar de heftigheid van zaterdag is er af. De heftigheid van het moment zelf.

En ergens is het logisch dat ze niet snappen wat een impact die op mij heeft. Want ik heb nooit zoveel gedeeld over mijn pestverleden, en hoe dat nog heel lang doorgewerkt heeft in mijn leven en dat nog steeds doet. De meeste effecten ervan zijn wel weg, maar sommige dingen steken nog steeds de kop op. Ik had nooit verwacht dat het nodig zou zijn om er zoveel over te hoeven delen, om ze te laten weten hoe onzeker ik me soms (regelmatig) nog steeds voel. Omdat ik niet zo over kom. Omdat ik het aardig kan verbloemen en weg kan schuiven. Om mijn angsten en onzekerheden te hoeven delen in die groep (en de twee lokale vrienden trouwens), zodat er wat meer rekening mee gehouden kon worden op sommige momenten. Want het is in al die jaren niet nodig geweest. Ze weten het dus simpelweg gewoon niet wat dit met mij had kúnnen doen (en eerlijk gezegd, ik schrok zelf ook van de heftigheid waarmee het binnen kwam). Maar iedereen die ook maar een beetje zijn botte verstand had gebruikt had kunnen bedenken dat dit bij ieder normaal mens niet bijzonder tof overkomt. Los van mijn verleden en hoe dingen bij mij binnen kunnen komen is dit niet hoe je (niet) communiceert met mensen.

En mijn vriend voelde zich inderdaad wel ongemakkelijk, ik kreeg tussendoor af en toe een smsje. Toen hij thuis kwam zij hij ook dat hij eigenlijk de hele avond wel aan me dacht, en dan had hij dus niets meegekregen over hoe het intussen met mij ging. Ik geloof oprecht dat die vriend goede bedoelingen had, maar wat je zegt, hij had eigenlijk geen idee waar hij mee bezig was. Na het restaurant bijvoorbeeld ook niets meer gepland hebben, meer een 'daar is een kroeg, en daar zouden we ook nog heen kunnen'. Niet het voortouw nemen. Zoals ik al eerder zei, de verwachtingen die geschept waren, zijn niet waargemaakt. En dat vind ik voor mijn vriend dan ook weer oprecht banketstaaf. Dat zo'n avond dan eigenlijk gewoon tegen valt. En dan komt hij thuis (ik kreeg van tevoren over of hij er zondag met avondeten weer was, en later of hij thuis sliep iedere keer 'geen idee' als antwoord. Come on, dat je het hem niet wilt zeggen betekent niet dat je het thuisfront ook maar in het ongewisse moet laten.), en dan treft hij mij aan, op dat moment diepongelukkig. Dat had ik hem ook niet gegund, maar hij is de enige bij wie ik me veilig genoeg voel om in te storten, en aangezien dat eerder op de avond ook al gebeurd was, was het niet bepaald tegen te houden.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:45

DeMolenhoek schreef:
Jep. Maar ze mogen zich wel beginnen haasten. Geduld is niet mijn sterkste kant _O-

Ik zal een foto plaatsen als ze zijn uitgekomen :D


Dat heb ik ook al gehad met kuikentjes! Mijn handen jeukten echt om hen te "helpen", maar ik héb me kunnen bedwingen.
Prachtig om te volgen hé! Hopelijk vandaag een kleintje :#

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:51

Heb besloten niet de deur uit te gaan, maar morgen contact op te nemen met huisarts. ;)

Ik ga mij dan maar uitleven op muur hobbykamer glad smeren. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Anoukjuuuhh, AnoukS_, Blue_flower, Eliana, Eretria, eva1969, GoogleAdsense, Googlebot, GrapeshotBot, IASCrawler, limagirl, Lipydo, Melanie_D, Niki_, Niwla, Pieneappel, Polarize, rocky_1995, silvericathy, YandexBot en 225 bezoekers