Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:38

sanso schreef:
Aan mijn collega die zijn tikkie niet wil betalen. Ik had een lunch á bijna €20 voorgeschoten maar de tikkie staat al anderhalve week klaar..
Vind het ook zo banketstaaf/gierig om te vragen maar dit is ook niet de bedoeling.

Intrekken en opnieuw sturen? Geen idee of dit kan maar ff reminder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:42

sanso schreef:
Aan mijn collega die zijn tikkie niet wil betalen. Ik had een lunch á bijna €20 voorgeschoten maar de tikkie staat al anderhalve week klaar..
Vind het ook zo banketstaaf/gierig om te vragen maar dit is ook niet de bedoeling.


Om 20 euro vragen is niet gierig, 20 euro niet terug geven DAT is gierig.

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:03

Aan dat ik drie weken geleden iets besteld heb voor 100 euro en het nog steeds niet heb ontvangen. Ze beloven ze van alles maar er gebeurd niets......

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:06

Wat is een tikkie? :+

Ergenis van de dag;
Naar de Ikea om interieur te kopen voor het nieuwe huis van mijn vriend, we zagen een bank bij een bed staan met geen prijskaartje erop. Ik vroeg het aan een medewerker die mij vertelde een foto te maken en terug te lopen naar de afdeling voor banken en het daar te zoeken, nee daar gaan we niet aan beginnen. Toen een andere collega erbij gehaald, ja die wist het wel, ze printe een papier voor ons uit in welke rij we de bank terug konden vinden in het magazijn. Komen we daar aan heeft ze alleen het papier uitgeprint waar we de KLEUR van het stof konden vinden, konden we weer terug om het op de computer op te zoeken in welke rij de bank zélf was. :roll:

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:17

Een Tikkie is een betaalverzoek, heel makkelijk.
@Tica_81 je hebt een punt ja, ik zal het eens vragen als ik hem zie :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:17

Britta31 schreef:
Ze is 16 en het is examen jaar.De vriendinnen heeft ze al 4 jaar en de groep is zolang bij elkaar.Gaan ook samen uit enz.Komt er 1 vriendin bij haar in de klas is het al goed.Nu niemand.


Is mij ook gebeurd in mijn examenjaar destijds. Al mijn vriendinnen in de ene klas en ik in de andere. Toen bij mijn vriendinnen staan huilen waar toevallig een hele lieve leeraar bij was die geregeld heeft dat ik naar dezelfde klas kon als mijn vriendinnen.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:23

sanso schreef:
Aan mijn collega die zijn tikkie niet wil betalen. Ik had een lunch á bijna €20 voorgeschoten maar de tikkie staat al anderhalve week klaar..
Vind het ook zo banketstaaf/gierig om te vragen maar dit is ook niet de bedoeling.


Wellicht een overbodige vraag, maar: Je collega is bekend met het verschijnsel 'tikkie'?
Als dat niet zo is kun je nog lang wachten lijkt me..... :+

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:36

Aan eneco die belooft een opzegboete binnen 2 weken uit te betalen na declaratie.. 5 weken verder en ze zijn declaratie kwijt pff weer opnieuw beginnen

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:41

Cowboy55 schreef:
sanso schreef:
Aan mijn collega die zijn tikkie niet wil betalen. Ik had een lunch á bijna €20 voorgeschoten maar de tikkie staat al anderhalve week klaar..
Vind het ook zo banketstaaf/gierig om te vragen maar dit is ook niet de bedoeling.


Wellicht een overbodige vraag, maar: Je collega is bekend met het verschijnsel 'tikkie'?
Als dat niet zo is kun je nog lang wachten lijkt me..... :+


Ja ik heb al eerder lunches voorgeschoten wat terug betaald werd met een tikkie. Ik hoorde hem laatst wel veel praten over sparen voor zijn rijbewijs, maar dat betekend natuurlijk niet dat je niet mijn geld hoeft terug te geven :+
En daarbij staat er altijd een tekstje met ‘wilt u mij ... terugbetalen voor ..... ‘ dus dat zou ook wel duidelijk moeten zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:47

Gewoon tikkie verwijderen en opnieuw versturen. :evaw:

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:49

sanso schreef:
Cowboy55 schreef:


Wellicht een overbodige vraag, maar: Je collega is bekend met het verschijnsel 'tikkie'?
Als dat niet zo is kun je nog lang wachten lijkt me..... :+


Ja ik heb al eerder lunches voorgeschoten wat terug betaald werd met een tikkie. Ik hoorde hem laatst wel veel praten over sparen voor zijn rijbewijs, maar dat betekend natuurlijk niet dat je niet mijn geld hoeft terug te geven :+
En daarbij staat er altijd een tekstje met ‘wilt u mij ... terugbetalen voor ..... ‘ dus dat zou ook wel duidelijk moeten zijn.


Ah, ok....ik ben verder ook niet echt bekend met tikkies, vandaar. Wij betalen nog gewoon met schelpen en kleine steentjes.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:01

Dat mijn concentratieniveau vandaag super laag is en ik daarnaast continue gestoord word met relatief onbenullige vragen en opmerkingen van anderen waardoor ik al de hele ochtend probeer ergens aan te beginnen, maar ik helemaal niks van de grond krijg.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:46

Dat ik morgen examen heb en dus moet leren, en hiernaast op het plein kinderen met de muziek aan zitten en roepen etc :=

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:22

Vraag je aan een collega iets te testen en in een bepaald veld ABC0000122 in te vullen, vergeten ze de ABC en gaat het dus per definitie fout.
En ondertussen zitten ze een uur ergens binnen te banketstaaf over niks en kan je niet verder _-:(

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:32

Dat ze op school verwachten dat jij als student zijnde alles goed en wel doet, terwijl ze zelf nagenoeg OVERAL met de pet naar gooien, zelfs een inschrijving goed doen is moeilijk >;)
- HU - :)F

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:44

Benthhh schreef:
Dat ze op school verwachten dat jij als student zijnde alles goed en wel doet, terwijl ze zelf nagenoeg OVERAL met de pet naar gooien, zelfs een inschrijving goed doen is moeilijk >;)
- HU - :)F

Ook altijd zo’n gedoe met roosters. We hebben nu zowaar ons rooster al maar nu kan ik me niet voor extra vakken inschrijven -O-

Kaulitz

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Huissen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:46

Dat er deze week al meerdere diefstallen op het werk zijn onder mijn leiding en de beveiliging niet opneemt en er nauwelijks op reageert.
Kan zo niet tegen onmacht, hup werken voor je geld

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:47

Voornamelijk mijn paard. Man, wat een stom beest is het soms.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:59

Nog een extra ergernis: ik kan alles wel bij elkaar schreeuwen/huilen omdat men mij maar blijft afwijzen voor een baan.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:57

Dat alles mislukt. Ik niet genoeg in huis heb voor mijn brownies. Dus maar kant en klare cake ben gaan maken. Mislukt dat ook :roll:

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:09

Jikkeee schreef:
Dat alles mislukt. Ik niet genoeg in huis heb voor mijn brownies. Dus maar kant en klare cake ben gaan maken. Mislukt dat ook :roll:



*gooit nieuw pak kruidcake met alleen water toevoegen en een potje moed*

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:13

theadora99 schreef:
Benthhh schreef:
Dat ze op school verwachten dat jij als student zijnde alles goed en wel doet, terwijl ze zelf nagenoeg OVERAL met de pet naar gooien, zelfs een inschrijving goed doen is moeilijk >;)
- HU - :)F

Ook altijd zo’n gedoe met roosters. We hebben nu zowaar ons rooster al maar nu kan ik me niet voor extra vakken inschrijven -O-


Ik doe een deeltijdstudie die versoepeld is wat inhoudt dat ik 2 jr over mn P mag doen. Ik als antistudent en aankomend eerste blok tijd zat hebbend door een kruisbandoperatie (ook een ergenis tho) heb sommige dingen doorgeschoven naar volgend jaar, in overleg met een slb’er.
Krijg ik een aangetekende brief dat ik niet genoeg punten heb dus niet door mag???
Wil ik mailen, iedereen op vakantie :')
Ben benieuwd waar dit op gaat uitdraaien.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:16

Giolli schreef:
Jikkeee schreef:
Dat alles mislukt. Ik niet genoeg in huis heb voor mijn brownies. Dus maar kant en klare cake ben gaan maken. Mislukt dat ook :roll:



*gooit nieuw pak kruidcake met alleen water toevoegen en een potje moed*

Lief,dankje! Maar wil eigenlijk graag naar bed nu :'). Dus morgenochtend maar vroeg op om mijn reserve pak open te trekken.

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:35

Dat ik door foto's op Facebook zojuist even goed heb zitten janken. God wat mis ik mijn oude Lobbes soms nog ;( Gelukkig had ik Jarvis naast me die me gelijk kwam troosten, maar dat verdriet soms zo langzaam slijt is echt poedersuiker ;(

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:41

Tigress :(:)

Maar in het straatje facebook/instagram heb ik ook nog een ergernis. Aan de ene kant ben ik blij dat ik een paar maanden geleden mijn accounts leeggehaald heb, al dat gedoe om likes en dat perfecte wereldje.
Maar toch moet ik heel eerlijk bekennen dat ik de aandacht wel mis... Dat ik graag toch weer zou beginnen met foto's delen. Gewoon voor de leuk, dacht ik. Maar als ik dan toch bij mezelf doorvraag gaat het me dan toch om de aandacht die je dan voor je foto's en belevenissen krijgt.