Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:05

Aan dat ik werd aangesproken als 'degene die er veel vanaf weet', maar niets noppes nada van mijn advies is aangenomen. -O-

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:07

Aan al dat *** vuurwerk dat nu al de hele dag word afgestoken. -:(-

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mandarijn
Berichten: 9052
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:09

De buurkinderen die in de tuin vuurwerk afsteken met hun kat erbij.
Arme beest stond net hysterisch tegen mijn deur aan te tikken (heb d'r nooit expres binnen gelaten, maar zodra je de deur open hebt en ze ziet d'r kans dan zit ze binnen := ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:13

Ineke2 schreef:
Aan al dat *** vuurwerk dat nu al de hele dag word afgestoken. -:(-


Hier net 5 meter van mij af (zat gelukkig nog het raam van de winkel tussen. Voelde mijn hart 20 minuten later nog kloppen. Doe even normaal mensen.

Iloveiswan

Berichten: 3321
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:14

Hier ook al veel vuurwerk. Direct naast mijn huis. Heb erg gevoelige oren dus elke knal doet 'zeer weet niet goed uit te leggen.
Word wat met dat carbid. Ga al 7 naar lang naar ouders met oud en nieuw. Dus eerste jaar hier :=

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:19

Iloveiswan schreef:
Hier ook al veel vuurwerk. Direct naast mijn huis. Heb erg gevoelige oren dus elke knal doet 'zeer weet niet goed uit te leggen.
Word wat met dat carbid. Ga al 7 naar lang naar ouders met oud en nieuw. Dus eerste jaar hier :=

Precies hetzelfde hier. Gehele dag door hard vuurwerk afsteken. Ben er ook helemaal klaar mee, kan niet eens rustig een serie kijken of top2000 luisteren. :x

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:26

Moet je nagaan voor al die dieren :(

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:51

Ja, inderdaad dat vuurwerk.. word er niet goed van.. Pony is alweer gestrest, wil niet eten en stond behoorlijk gestrestbuit haar ogen te kijken en durf de katten de komende dagen eigenlijk niet buiten te laten.. Zal blij zijn als de jaarwisseling er weer op zit, vind het werkelijk niets.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:55

Mijn bange kat sluipt door huis , en elke stap staat ze op haar vetkwabje onder haar buik. Zo sneu -O-

Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:58

Ik erger me juist aan alle mensen die lopen te klagen over het vuurwerk. Al helemaal degene die vinden dat het verboden moet worden -O-

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

iirrssjjee

Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:02

Tigress schreef:
Ik erger me juist aan alle mensen die lopen te klagen over het vuurwerk. Al helemaal degene die vinden dat het verboden moet worden -O-


Verboden moet het gewoon worden... Al die regels omtrent vuurwerk zijn er niet voor niks... En als mensen zich daar niet aan houden, tsja heel jammer maar dan maar niet....
Ik ben daardoor doodsbang ervoor. En ik durf eigenlijk al 2 dagen niet naar buiten omdat er hier ook alleen maar afgestoken word....
Als ze het alleen op de 31e binnen de afgesproken tijden doen, helemaal prima. Maar het word elk jaar vroeger dat ze beginnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:09

Dat ik iets heb toevertrouwd aan iemand en dat diegene het heeft verteld aan personen waaraan ik het zelf wilde vertellen. Die personen wisten er nog niet over omdat ik er zelf achter gekomen ben en het zelf uitgezocht (incl. officiële test) heb.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:10

Ik vind niet dat het verboden hoeft te worden. Sterker nog, ik kijk er ieder jaar weer naar uit. Maar die rotklappen waar iedereen stijf van schrik staat/zit vind ik gewoon negens op slaan. En het is ook niet nodig om op 28 december tot half 2 's nachts al vuurwerk af te steken of vlak bij honden die uitgelaten worden.

31 december en 1 januari kunnen ze de hele god ganze dag hun lol op. Is dat niet voldoende?

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:10

Verbod hoeft niet en ben een vuurwerkliefhebber maar hier is het al vanaf voor de kerstdagen bezig. Sterker nog, begin deze maand. Ben er nu wel klaar mee. :x

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:12

Zolang iedereen zich gewoon aan de regels houdt zal je niemand horen over dat het verboden moet worden. Maar als al die idioten al voor de kerst beginnen en zich dus duidelijk NIET aan de regels houden mogen ze het wat mij betreft ook afschaffen die hele zooi...

Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:13

Tigress schreef:
Ik erger me juist aan alle mensen die lopen te klagen over het vuurwerk. Al helemaal degene die vinden dat het verboden moet worden -O-

Balen joh, maar er hebben nou eenmaal ontzettend veel mensen en dieren last van.
Als mensen het werkelijk maar 1 dag in het jaar afgestoken zou worden, dan was er nauwelijks iemand geweest die geklaagd had. 1 dag in het jaar vind ik ook niet zo erg, van mij mogen die dag de mensen er plezier van hebben.

Maar zoals het nu gaat... wel verbod op diverse plaatsen maar geen handhaving. Dan kun je op je vingers natellen dat dat niet werkt. Moet er soms voor eigen rechter gespeeld gaan worden dan :roll:

Dus nee zoals het nu gaat juich ik een algeheel verbod heel hard toe!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:43

Tigress schreef:
Ik erger me juist aan alle mensen die lopen te klagen over het vuurwerk. Al helemaal degene die vinden dat het verboden moet worden -O-


Ik zie heeeeel veel nadelen. Het wordt overal één dikke bende en ik zie de aanstekers het niet netjes opruimen. Dus vervuiling.. Daarnaast heel veel ontzettend bange dieren. Onze huisdieren maar denk ook aan alle wilde dieren. Weet nog zo goed dat ik vorig jaar de ganzen van het parkje hier in de wijk in paniek zag rondrennen na 12 uur op oudjaarsavond. Pfff dat brak m'n hart. Je kan het ze niet uitleggen. Daarnaast alle ongelukken die gebeuren omdat mensen er niet mee om kunnen gaan.. Ook 'onschuldige' mensen en dieren die geraakt worden door vuurwerk. Echt wat een lol!

En inderdaad.. Als het nou inderdaad echt alleen oudjaarsavond van 18:00-02:00 zou zijn zoals de regel is, dan was het nog te overzien. Dat m'n katten nu al dagen in paniek zijn vind ik vreselijk en zo onnodig.

Heeft het nut om het 0900 politie nummer te bellen? Of doen ze er toch helemaal niks mee. Ze staan letterlijk nu al 3 uur voor mijn voortuin te knallen, we kunnen niet eens tv kijken..

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:54

Van de week is er vuurwerk naar mijn collega en z'n hond gegooid. Volgens mij had die gewoon 112 gebeld .. Zou hiervoor 0900 bellen. Het is tegen de regels wat ze doen.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:16

Maar dames, dit is mijn ergernis he. Dat jullie dat niet vinden is helemaal prima, maar ik vind het erg jammer (en erger mij er aan) dat ik elke keer weer door velen tegen gesproken wordt als ik aan geef dat ik wel mooi vind -O- (en dan bedoel ik niet enkel hier hoor. Ik kom het voornamelijk tegen in hondengroepen waarbij mensen verrot worden gescholden wanneer ze aangeven wel vuurwerk af te steken (zonder te weten wat voor vuurwerk, wanneer, etc)).
Ik weet dat er mensen zijn met bange dieren, ik snap dat jullie het niks vinden, en da's ook helemaal prima, maar ik vind het wel mooi. En ik wil er wel van kunnen blijven genieten.

Komt denk ik ook omdat wij ook dit jaar een keurig jaar hebben hier met vuurwerk. Voor de 28e nagenoeg geen knallen gehoord (stuk of 5 hooguit), en sinds gisteravond dan de eerste knallen en siervuurwerk. Niet veel, maar wel mooi <3
Ik geniet er van, en mijn hond kijkt met me mee naar al het moois in de lucht.
Geen vuurwerk naar dieren gegooid hier, sterker nog...ik heb ook dit jaar weer mensen op de uitkijk zien staan die riepen dat er een hond aan kwam, zodat zij ver van tevoren konden stoppen. Pas als we weer uit zicht waren, begonnen ze weer.
Degenen die potten afsteken, ruimen het ook meteen op.
Ik zou het daarom ook érg jammer vinden als wij moeten ''boeten'' voor de mafkezen die het verknallen met hun aso gedrag.
Laatst bijgewerkt door Tigress op 29-12-18 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:19

Ben ik helemaal met je eens :) Ik snap je ergernis ;)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:33

Dat ik niet weet hoe ik iemand moet condoleren die ik helemaal nog niet zo gek lang ken, whatsapp is ook weer zo onpersoonlijk..

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:44

Ik vind vuurwerk best mooi, 1 dag per jaar. ( zelf wel het liefst van achter het raam dan, want ben verder doodsbenauwd voor de knallen)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26304
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:49

Het zijn hier wel erg veel mafkezen die het verpesten. Het gaat hier vanaf gisteren de hele dag door met harde knallen waarvan de ramen trillen.
Als ze alleen op de afgesproken tijden zouden afsteken (31-12 vanaf 18.00 uur tot 2.00 uur nieuwjaarnacht) zou je mij en ik denk velen met mij, niet horen.
Nu begin ik ook te hopen op een vuurwerkverbod.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:52

Firelight schreef:
Het zijn hier wel erg veel mafkezen die het verpesten. Het gaat hier vanaf gisteren de hele dag door met harde knallen waarvan de ramen trillen.
Als ze alleen op de afgesproken tijden zouden afsteken (31-12 vanaf 18.00 uur tot 2.00 uur nieuwjaarnacht) zou je mij en ik denk velen met mij, niet horen.
Nu begin ik ook te hopen op een vuurwerkverbod.

Amen. :)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:15

xDenies schreef:
Ik vind niet dat het verboden hoeft te worden. Sterker nog, ik kijk er ieder jaar weer naar uit. Maar die rotklappen waar iedereen stijf van schrik staat/zit vind ik gewoon negens op slaan. En het is ook niet nodig om op 28 december tot half 2 's nachts al vuurwerk af te steken of vlak bij honden die uitgelaten worden.

31 december en 1 januari kunnen ze de hele god ganze dag hun lol op. Is dat niet voldoende?


Precies dit. Siervuurwerk prima, die kernbommen niet :=