Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:54

Hier verschilt het van persoon tot persoon wat we geven, is maar net hoe dicht ze bij ons staan.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:57

Wij geven überhaupt geen cadeaus meer, ook niet aan elkaar. Ik vind het echt belachelijk en van familie krijg je vaak een hoop troep of iets om te douchen. Daar zit ik niet op te wachten.

"Goh, dankjewel! Wat leuk!" En dan via dr achterdeur de kliko in, nee, dan kan ik de schijn niet hooghouden.

Dus, de beste oplossing voor ons was verjaardagen afschaffen. We vieren ze niet meer en gaan ook niet meer naar verjaardagen of iets dergelijks.

Eigenlijk wel fijn, hoeven we ook niet mensen een hele avond te entertainen en te verzorgen. :j

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:12

Wij geven helemaal niet zoveel uit aan cadeaus. Mijn vriend vindt het de allergrootste onzin haha, hij geeft liever een keer "random" iets als hij ergens tegenaan loopt, voor iemand die hij goed kent en graag ziet. Dus niet per se voor een verjaardag maar gewoon zomaar. Vind ik ook veel leuker eigenlijk. :)

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:16

Geboorte van onze kinderen kregen wij €200 per kind van onze groot ouders.


Wij zelf geven:

Verjaardag familielid €0
Verjaardag partner: wat die op dat moment graag wilt...
Verjaardag kinderen:max €100 want krijgen zat tussendoor...
Trouwen €50
Sarah/abraham:€20
Geboorte kind van iemand anders:€10 of n kado
Verder niks, vindt ik niet nodig....

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:21

Ik heb geen budget.
Als ik iets heel passend vind dan kijk ik niet zo erg naar de prijs.
Het kan prima zijn dat ik een goede vriendin een keer iets geef van hooguit 2,50 euro en een ander jaar een duur boek van 50 euro.
Ik geef in iedergeval nooit prullaria, als ik niets weet wat echt leuk is dan geef ik liever iets eetbaars of wijn.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:33

Sizzle schreef:
Ik heb geen budget.
Als ik iets heel passend vind dan kijk ik niet zo erg naar de prijs.
Het kan prima zijn dat ik een goede vriendin een keer iets geef van hooguit 2,50 euro en een ander jaar een duur boek van 50 euro.
Ik geef in iedergeval nooit prullaria, als ik niets weet wat echt leuk is dan geef ik liever iets eetbaars of wijn.

Dat heb ik nu inderdaad ook gedaan.
Voor de housewarming vandaag. Voor hem Eem paar speciaal biertjes met een glas. Voor haar 4 verschillende mix drankjes en voor de kleine speelgoed.
Ik wist het gewoon niet.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:53

Vealosz schreef:
Ik heb echt geen bepaald bedrag. Ik koop wat ik wil.
Mijn vriend heeft een cadeau gehad van 400 euro.
Mijn stiefzoon heb ik een cadeau gedaan van 360 euro.
Mijn buurmeisje een cadeau van 130 euro.

Dit vind ik best grote bedragen. Weet je wat het is,als de een zo veel geeft dan moet de ander dus ook zo veel gaan geven.Dan gaat het toch echt de spuigaten uitlopen,tenzij jij en je vrienden allemaal heel rijk zijn natuurlijk.Ik vind het leukste iets wat echt bij iemand past,onafhankelijk van wat het gekost heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:54

Voor mij is t wel heel makkelijk. Verjaardagen doe ik niet aan, ik geef niks, ik krijg niks. Een felicitatie, that's it.

Geboorte kinderen, niks. Jubileum, niks. Geslaagd, niks. Trouwerij, niks.

Al dan rondpompen van geld en cadeau's waar niemand wat aan heeft. Neh. Vind het onzin.

Wat ik wel doe is zo eens mensen dingen cadeau geven. Dan kom ik iets tegen wat ik echt bij iemand vind passen, koop het en geef t dan aan die persoon. Bedrag is dan meestal tussen de 0 en de 50 euro.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:54

anjali schreef:
Vealosz schreef:
Ik heb echt geen bepaald bedrag. Ik koop wat ik wil.
Mijn vriend heeft een cadeau gehad van 400 euro.
Mijn stiefzoon heb ik een cadeau gedaan van 360 euro.
Mijn buurmeisje een cadeau van 130 euro.

Dit vind ik best grote bedragen. Weet je wat het is,als de een zo veel geeft dan moet de ander dus ook zo veel gaan geven.Dan gaat het toch echt de spuigaten uitlopen,tenzij jij en je vrienden allemaal heel rijk zijn natuurlijk.Ik vind het leukste iets wat echt bij iemand past,onafhankelijk van wat het gekost heeft.

Hoezo moet dat dan?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:03

Ik heb zelf niet zoveel geld, maak liever iets persoonlijks :j
Heb laatst bijvoorbeeld een vriendin een zelf opgekweekt stekje in een zelfgemaakte hanger gegeven. Kosten: totaal misschien 5-6 euro, voor touw, bloempot, potgrond en haakje, maar wel erg leuk en is goed ontvangen :) Ze was er heel blij mee.

Mijn vader is jarig geweest en ik heb voor hem 2 mooie canvas prints uit de afvalbak hier gevist. Klinkt stom maar hij is heel erg anti verspilling en vindt het dus fantastisch dat ik dat voor hem heb gevonden. (En dan geef ik hem er nog een doosje speciaalbier bij, voor het leuk.)
Voor mijn moeder heb ik uitgebreid gekookt van het jaar.

Toen ik en mijn vriend vorig jaar zelf onze verjaardagen vierden hebben we heel veel flessen speciaalbier en wijn gekregen _O- Ik moet zeggen dat zo'n grote fles speciaalbier ook altijd mijn standaard kado is bij de meeste vrienden... Iedereen is daar altijd wel blij mee, meestal gaat het er toch om dat je langskomt en gezellig doet.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:09

Wij geven wat we willen. Vaak hangtf het samen met de relatie die we met iemand hebben en de grootte van het feest.
Kinderen van vrienden 7,50 per persoon. Dus 15 euro per stel. We leggen alles bij elkaar en kopen dan een groot cadeau in overleg met de ouders.
Voor onze eigen kinderen tussen de 50 en 100 euro. Afhankelijk van leeftijd en wat ze willen of nodig hebben.
Met onze ouders gaan we iets leuks doen. Dus geen cadeau.
Verjaardagen van vrienden doen we geen cadeau meer.
Met de broers en zussen gaan we 1 keer per jaar lekker uit eten voor onze verjaardagen.
Neven en nichten rond de 40 euro. Cadeau ook in overleg met kind en ouders.
Andere feestjes van collega's of kennissen een kaartje, bloemetje of een aardigheidje.
Bruiloften tussen de 50 en 100 euro. Afhankelijk van wie en hoe groot het feest is.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:14

anjali schreef:
Vealosz schreef:
Ik heb echt geen bepaald bedrag. Ik koop wat ik wil.
Mijn vriend heeft een cadeau gehad van 400 euro.
Mijn stiefzoon heb ik een cadeau gedaan van 360 euro.
Mijn buurmeisje een cadeau van 130 euro.

Dit vind ik best grote bedragen. Weet je wat het is,als de een zo veel geeft dan moet de ander dus ook zo veel gaan geven.Dan gaat het toch echt de spuigaten uitlopen,tenzij jij en je vrienden allemaal heel rijk zijn natuurlijk.Ik vind het leukste iets wat echt bij iemand past,onafhankelijk van wat het gekost heeft.


Waarom moet het perse over en weer gelijk zijn? Als ik iemand een duurder presentje geef dan verwacht ik dat echt niet terug. Wees gewoon blij met wat je krijgt, ik zie in het topic best ondankbare uitingen voorbij komen. Mijn nichtje krijgt altijd €50 voor haar verjaardag gewoon omdat wij vinden dat de neefjes en nichtjes dat verdienen. Een poosje geleden kreeg ik voor mijn verjaardag van haar een Lush bath bomb, daar was ik erg blij mee en heb ik zeker van genoten. Het gaat niet om het bedrag maar om de geste die er achter zit.

Krabburger

Berichten: 78
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:27

Mijn vriend en ik geven meestal
Familie €50, vrienden €30, huwelijk €100, kraamkado €20 en mijn vriend zn verjaardag €500. Ik krijg niks terug, want ik vier mijn verjaardag nooit, maar dat vind ik helemaal niet erg. Ik vind het juist leuk om iemand te verwennen, al zou het leuker zijn als ik vaker random een kado koop, maar dat vergeet ik altijd

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:29

Voor verjaardagen van vrienden koop ik meestal iets van rond de 10,-. Als ze iets speciaals doen iets meer. Huwelijken ben ik eigenlijk niet meer geweest sinds ik single ben. Vroeger als setje was het meestal 50,- voor alleen de receptie en 80/100,- als daggasten.

In mijn familie is alles een beetje anders, wij zijn gewoon bijzonder :') Mijn broer, zus en ik hoeven geen cadeaus. Mijn ouders nemen ons mee uit eten en dat is al cadeau genoeg. Soms doen we elkaar wel iets eigens cadeau of kopen we iets waarvan we echt denken zo dat is echt iets voor broertje/ zusje. Zo heb ik mijn broertje een zelf gekweekte zonnebloem cadeau gedaan toen het niet lekker ging.

Voor onze ouders proberen wij ieder jaar iets speciaals te doen (Voor verjaardag of vader/moederdag) wat wij dan betalen. Dit jaar zijn we bijvoorbeeld een high tea gaan doen en naar de rollende keukens geweest. Mijn ouders willen graag wat speciaals doen met bepaalde leeftijden (25,30 etc). Zo hebben ze ons op mijn 30e getrakteerd op een weekend Londen en mijn zusje op haar 30e een weekend Lissabon met elkaar. Het gaat er vooral om dat we verjaardagen samen spenderen en als gezin een mooie tijd hebben met elkaar! Zelfs al is iedereen zelfstandig en op eigen benen.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:51

Ik geef een cadeau wat bij iemand past en heb daar wel een beetje een max. in maar ook daar ga ik weleens overheen of het is minder. Ik geef liever een beleving, een herinnering, een dagje samen weg op mijn kosten bijvoorbeeld.

Ik geef mijn man wat hij heel graag wilt, dit kan een spelletje zijn, maar ook een parachute sprong.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:55

Ik geef het liefst een uitje als cadeau, zodat ik met die persoon samen tijd doorbreng (wat het belangrijkste is) en ook diegene geen spullen krijgt waar hij of zij niet blij van wordt. Dit is voor goede vrienden rond de 30 euro. Als we toch cadeaus geven, meestal doen we dat dan samen in de vriendengroep, is het rond de 10 euro pp en dan komen we samen op een mooi bedrag waarvoor we die persoon iets leuks kunnen geven. Mn ouders maak ik meestal erg blij met een leuk boek of ook een uitje. Voor mijn vriend ligt het bedrag hoger, rond de 200 euro (meestal een weekendje weg).

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:54

anjali schreef:
Vealosz schreef:
Ik heb echt geen bepaald bedrag. Ik koop wat ik wil.
Mijn vriend heeft een cadeau gehad van 400 euro.
Mijn stiefzoon heb ik een cadeau gedaan van 360 euro.
Mijn buurmeisje een cadeau van 130 euro.

Dit vind ik best grote bedragen. Weet je wat het is,als de een zo veel geeft dan moet de ander dus ook zo veel gaan geven.Dan gaat het toch echt de spuigaten uitlopen,tenzij jij en je vrienden allemaal heel rijk zijn natuurlijk.Ik vind het leukste iets wat echt bij iemand past,onafhankelijk van wat het gekost heeft.


Ow nee hoor. Mijn vriend kreeg iets van 15 euro van de buren. Daar zijn wij net zo blij mee. Het gaat niet om het geld, het gaat om het gebaar.

Daarbij werk ik er keihard voor. Als k t kan missen, dan kan k t. Kan k t niet, ja jammer joh dan zoek ik verder.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:04

KimD schreef:
Wij geven überhaupt geen cadeaus meer, ook niet aan elkaar. Ik vind het echt belachelijk en van familie krijg je vaak een hoop troep of iets om te douchen. Daar zit ik niet op te wachten.

"Goh, dankjewel! Wat leuk!" En dan via dr achterdeur de kliko in, nee, dan kan ik de schijn niet hooghouden.

Dus, de beste oplossing voor ons was verjaardagen afschaffen. We vieren ze niet meer en gaan ook niet meer naar verjaardagen of iets dergelijks.

Eigenlijk wel fijn, hoeven we ook niet mensen een hele avond te entertainen en te verzorgen. :j

Het heeft even geduurd voor het bij iedereen is doorgedrongen, maar na jaren volharden zijn wij ook van die onnodige verplichtingen af. Zelf vier ik mijn verjaardag al ruim 21 jaar niet meer, maar voor mijn schoonfamilie is het nog een hele kwestie geweest om dat duidelijk te maken. Tot twee jaar geleden moesten en zouden ze ons wat voor onze verjaardag geven en werden wij verwàcht om op hun verjaardag te komen. Schijnbaar werkte het vriendelijk melden niet en dus heb ik het maar op een heel overdreven manier, waar iedereen bij was, duidelijk gemaakt. Ze laten ons eindelijk los! *\o/*

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:14

anjali schreef:
Vealosz schreef:
Ik heb echt geen bepaald bedrag. Ik koop wat ik wil.
Mijn vriend heeft een cadeau gehad van 400 euro.
Mijn stiefzoon heb ik een cadeau gedaan van 360 euro.
Mijn buurmeisje een cadeau van 130 euro.

Dit vind ik best grote bedragen. Weet je wat het is,als de een zo veel geeft dan moet de ander dus ook zo veel gaan geven.Dan gaat het toch echt de spuigaten uitlopen,tenzij jij en je vrienden allemaal heel rijk zijn natuurlijk.Ik vind het leukste iets wat echt bij iemand past,onafhankelijk van wat het gekost heeft.


Waarom zou een ander dat dan ook moeten?
Het is toch geen wedstrijd?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:18

Geld geven vind ik niet leuk. Ik ga op zoek naar iets origineels, waar de krijger wat aan heeft.
Mijn beste vriendin had het er een poosje terug over dat ze wel wilde leren wolvilten.
Dus ik heb op Ali een starters pakketje gekocht van €5. Vond ze hartstikke leuk!

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:20

Partner: €100 - €150
Vrienden: €50
Ouders: €50
Zussen (jonger en schoolgaand): €25
Huwelijk: €50-€100 afhankelijk van link met de getrouwden en of het enkel receptie of ook diner is
Jarige buurvrouw: noppes :')

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:45

Partner: wat hij graag hebben wil
Eigen Kinderen: €50,- tot €100,- koop liever iets groots waar ze druk mee zijn dan al dat kleine prut waar ze snel op uitgekeken zijn. (Zoon is morgen jarig en krijgt dit jaar een baan van aquaplay is €60,-)
Kinderen van vrienden/ vriendjes/ vriendinnetjes: rond de €15,-
Vriendinnen/vrienden: €15,- tot €25,-
Ouders/ zwager: rond de €50,-, afhankelijk van wat we bedenken.
Kraamcadeau goede vrienden: €50,-
Kraamcadeau vrienden: €25,-
Kraamcadeau kennissen: €15,-

Het zijn wel ongeveer richtlijnen, als ik weet dat ik een vriendin ergens heel blij mee kan maken en het is toevallig wat duurder dan zou ik het toch kopen. Maar is het toevallig wat goedkoper dan ook.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:29

Vriend: rond de 100 euro
Ouders: 50 euro samen met mijn vriend. ( maar vaak willen ze niets)
Zussen: rond de 30 euro met zn tweeen. Mijn zus geef ik zelf vaak iets meer.
Opa’s/oma’s: meestal rond de 20 euro
Vrienden/vriendinnen: 15 euro

Ik vind het altijd leuk om iets te geven waar iemand echt iets aan heeft en blij mee is. Als het dan wat meer kost dan houd ik mij niet vast aan het bedrag. Ik vraag meestal eerst wat iemand wil hebben. Mochten ze het niet weten probeer ik zelf iets te bedenken. En lukt het mij uiteindelijk niet dan krijgen jonge mensen geld met iets kleins erbij. Ouders/ opa’s en oma’s krijgen dan een plantje of een flesje wijn.

Zelf maak ik voor verjaardagsfeestjes een lijstje met dingen die ik zou willen hebben (in allerlei prijsklassen) en kunnen mensen daar iets van uitkiezen. Ik houd er niet van om rommeltjes te krijgen.

Vaak koop ik voor een bijzonder iemand ook wel eens een spontaan cadeautje.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:49

Dit topic past beter op [LZP] Leven Zonder Paarden, dus daar verplaats ik je topic naartoe.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Bedrag wat uitgegeven wordt voor een kado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:52

Wat een bedragen komen hier voorbij zeg, maar het is natuurlijk maar net wat je te besteden hebt en het is niet de grote van het cadeau die het bijzonder maakt, maar de intentie. Ik heb liever een goedkoop cadeautje of niets van goede vrienden, dan een ongemeend maar het moet groot cadeau.
Als ik iets koop is het niet voor vast bedrag, maar maar net wat ik kan vinden wat passend is voor die persoon qua relatie en qua of het echt iets voor diegene is of twijfel geval.

Ik heb gelukkig vrienden die er volgens mij net zo over denken en samen dan keer bioscoopje pakken is net zo leuk, hebben we elkaar ook nog wel eens cadeau gedaan.