Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 06:49

Hallo allemaal,

Nou zoals je ziet ben ik er weer vroeg bij vandaag, gewoon omdat ik van de warmte niet meer kan slapen.

Het wordt natuurlijk nog veel warmer maar ik weet nu al niet meer waar ik het moet zoeken. Beneden in de woonkamer is het al 26.5 graden en op de slaapkamers zeker 30+.

Ik wilde straks ergens een waaier gaan kopen? Iemand enig idee waar ik een leuke waaier kan vinden?

Wat doen jullie om het zo dragelijk mogelijk te maken in deze hitte?

The smell of earth after rain!


Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:03

Tja, accepteren dat het warm is en je daar niet te druk over maken? Ik vind het zelf heerlijk, mag van mij 6 maanden vh jaar zo warm zijn. Ik zie erg af in de winter, kan absoluut niet tegen kou. Heb het altijd zó koud, maar goed ik snap ook dat er mensen zijn die het juist andersom ervaren. Ik ben dan weer de zeur in de winter :D

Maar nu wat je kan doen: veel drinken en dan niet te koud. Thee is met die warmte veel beter dan ijskoud drinken. Misschien een ventilator kopen? En gewoon echt een stapje terug, alles rustig aan doen. Begin je dag eerder als je een ochtendmens bent dan kan je in de warme middag ook eerder stoppen. Heeft je werk geen airco?
Laatst bijgewerkt door Ceffyl op 25-07-18 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:04

Ik ga in een heel donker hoekje liggen. Of met een boek naar mijn nieuwe studio. Die is een stuk koeler.

Be happy eat a snackkie

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:07

Hier zijn we al dagen om half 6 wakker (lang leve de innerklok van een 3 jarige) Ik heb kleine flesjes water in de vriezer liggen, de drinken we door de dag als we weg zijn. Blijft laaaang koel en is erg makkelijk te maken. Gister was ik echt ziek van de hitte met hoofdpijn en overgeven dus hoop dat dat vandaag niet weer gebeurt. Ik heb alle ramen dicht zodra het buiten warmer is dan binnen. Ook hebben we zon afwerend plastic voor de ruiten waar geen rolluiken zitten. Ik heb 2 ventilators maar hubby gaat er vandaag of morgen nog 1 kopen om zelf een soort airco te bouwen ;) Verder houd ik ons zo rustig mogelijk de komende dagen. Ik ben die hitte wel zo vreselijk zat %) -:(- -O-

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:14

Ik doe niet veel. Veel drinken rustig aan doen en sta nu echt in standje siesta. Nu het geluk van wao hebben dus. Lang leve tour de france kijken

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 07:21

Ik heb gelukkig 2 weken vakantie nu!

Een airco of waaier ga ik echt direct kopen zodra de winkels open zijn. Ben nu eerst op stal om de paarden voor de hitte naar buiten te doen.

Is een airco een verstandig idee in een groot huis? In principe hoeft hij alleen de kamer waar ik zit te verkoelen. Of zou ik toch beter voor een waaier kunnen gaan?

The smell of earth after rain!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:22

Niks, ik vind het heerlijk. Werk gewoon, ben gewoon lekker buiten en ga 's avonds een rondje skaten. Is het eindelijk een keer lekker weer, hoor je alleen maar geklaag om je heen :=.

Ik ben niet al dagen maar al wéken elke dag om half 6 wakker door het kind van de buren, dát is pas vervelend.

Waaier en airco kun je overal wel kopen denk ik.. Blokker?

♥ Rewrite the Stars ♥

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:23

Ow wow, zoveel hinder? Ik moet zeggen dat het enige dat ik nu NIET doe, trainen met paardjelief is. De hond loopt uiteraard niet veel op asfalt, maar vermaakt zich in de tuin prima. Ik werk, ga na het werk de stal doen en eten koken en daarna ofwel een beetje niksen ofwel klussen bij broer (verbouwing). Ja, het is warm, en ja er gaat wat meer water doorheen, maar verder heb ik er zelf niet zo veel hinder van. Vind het wel vervelend voor de dieren en de boeren (en daardoor uiteindelijk een ook voor onszelf ná de zomer) en ik erger me dood aan de hoeveelheid vliegen die de warmte meebrengt, maar de warmte zelf, vind ik eigenlijk wel lekker :)

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:25

Pff heb het inderdaad ook zo warm. Kan niet goed tegen deze warmte en verplicht in werkkleding werken. Ben dan wel al om 3 uur klaar met werken maar dan is het natuurlijk ook zo warm met openbaar vervoer. Morgen 3 uur terugreizen op dat tijdstip.

Werkkleding is alles zwart en lange broek + sloof en schort. Maar nog 3 dagen en dan weekend en dan word het iets koeler. Naja hopelijk koelt het af in huis het is nu 30 graden :(

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:32

Hier nu ik niet werk ook aan het afzien
Ramen zijn bekleed met isimo met zonnewerende folie voor
Die gaan dicht zodra buiten warmer als binnen is
Door het huis overal ventilators
Veel gaan zwemmen
En vertikken naar buiten te gaan behalve voor te zwemmen

En heeeeeel hard hopen dat het EINDELIJK gaat afkoelen, nooit een liefhebber geweest van dit veel te warme rot weer, het mag van mij heeeeeeeel snel terug winter worden... Daar kan je je tenminste tegen kleden...

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:38

hier in huis zonder airco blijft het rond 23 graden..
heb een zwembad in de tuin waar ik af en toe ff in lig om af te koelen tussen het werk door.
verder idd rustig proberen te blijven.. veel drinken vind ik wel lastig altijd al doe gerust hele dag met 1 klein flesje water

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:41

Tot en met gisteravond had ik nergens last van qua warmte. Ik krijg er juist energie van, maar..... ik heb gisteravond voor het eerst sinds jaren een ijsje gegeten en toen sloeg de hitte bij mij uit! Ik kon daarna weer thee drinken wat ik wilde, maar kreeg mijn temperatuur niet meer naar beneden. Dus geen ijs meer voor mij (vind ik toch al niet lekker). Tot dan toe lukte het mij prima om mijn temperatuur met warme thee te regelen.
Afgelopen twee, drie weken had ik het 's nachts zelfs steenkoud en heb ik mijn dekbed weer opgezocht. Ik had van mijn kruin tot mijn voeten kippenvel en lag te klappertanden tot bijna huilen aan toe. Vannacht heb ik weer eens met alleen een laken geslapen. Na dat ijsje was dat wel een heel goed plan! :') Dus mijn conclusie blijft: geen koud drinken, maar juist warm. Anders wakker je het hitte-gevoel alleen maar aan.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:41

Hier in huis is t nu al 30 graden... kan niet wachten tot zaterdag eindelijk wat koeler...

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:42

Ik moet zeggen dat ik het vooral erg vind voor de natuur, landbouw e.d. Wat een ellende voor ze...

Al lig ik zelf ook telkens met migraine ergens te verpieteren :') Wat goed helpt bij mij is mijn polsen onder koud water om even goed af te koelen of lekker even een natte handdoek in je nek of over je rug.

heb vertrouwen, houd moed

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:43

Ik vind het weer ook zo verschrikkelijk, maar dat is zodra het 20+ is. Tot 25 graden is echt de max. Daarna word ik alleen maar depressief van het weer en voel ik me echt vreselijk. Kan wel janken omdat ik het zo verschrikkelijk vind en er niks aan kan doen. :n

Ik verwacht evenveel weken regen en kou straks. Heerlijk! <3

Wij hebben airco en daar ben ik héél blij mee.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:44

Mars schreef:
Hier in huis is t nu al 30 graden... kan niet wachten tot zaterdag eindelijk wat koeler...

Koeler? Hier verwachten ze zaterdag en zondag 28 graden.
Daarmee krijg ik de warmte niet uit het huis

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:48

Hier 24... en vergeleken met de 34 op vrijdag ben ik daar al erg blij mee :=

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:48

Ik vind t heerlijk.

Het enige nadeel is dat dit weer voor de natuur en de landbouw dramatisch is. Ik zou graag een keer een flinke plensbui zien. Alles is zo droog en dor...

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:53

Ik ben er ook helemaal klaar mee! Vooral omdat ik met deze temperaturen m'n werk niet kan doen en dat het dus hele dure dagen zijn vlak voor m'n vakantie. Laat het maar 15 graden afkoelen, veel beter!

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:56

Ik kan door lage bloeddruk ook heel slecht tegen de warmte al gaat t dit jaar beter dan ooit.
Wat ik doe;
Geen koud maar warm drinken!
Iets gaan doen ipv denken aan de warmte. Ik neem ruim de tijd, maar ga bv wat spulletjes halen voor in de tuin.
Warm douchen voor je gaat slapen.
Overdag soms je voeten in n teiltje water.

Huur een kano, goed smeren mr zoek een windje en lekker met je voeten in t water steeds
En vroeger ging ik overdag naar e bios met airco

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:59

Ik kan ook niet goed tegen warmte :n
's Morgens gaan alle ramen en deuren open zodra mijn vriend om 5 uur op staat.. Nu weer alles dicht en de airco aan.

Meest vervelende vind ik nog dat ik al veel uien en aardappelen heb moeten oogsten vanwege de droogte, en die moeten koud staan.. Nou, zelfs in onze kelder is het ruim boven de 20 graden ondanks dat de airco op de bovenverdieping aan staat en alle deuren open staan -O-

Zaterdag moet ik filmen op een bruiloft, een ceremonie buiten in de volle zon om 12:00u, dus laat het dan asjeblieft geen 34 graden worden :=

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:03

Een ventilator s nachts aan en de ramen open is prima slapen hoor! Ik heb er 2 en een mobiele airco. Dat zet ik allemaal een uur aan als ik s avonds thuis kom. Alle ramen dan dicht. En daarna alles open met de ventilator aan mijn voeten (niet op mij gericht) in de laagste stand. De gemiddelde temperatuur is hier in huis zo'n 26,7 graden?? las ik net af :')

Als ik flauw wordt van de warmte drink ik ORS zoutoplossing. 1 zakje over de hele dag in een liter water. Daar knap je snel van op.

Op mn werk is het gewoon goed koel. Als ik vrij ben blijf ik met deze hitte geregeld een poos binnen.

De hond wandelt alleen s morgensvroeg en s avonds laat. Overdag alleen even op de hoek.En de pony's staan in het land. Geen optie voor binnen, veel te heet. Ze hebben een stukje bos voor schaduw maar kennelijk vinden ze dat eng en blijven in de zon. -O-

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:11

Mars schreef:
Hier in huis is t nu al 30 graden... kan niet wachten tot zaterdag eindelijk wat koeler...


En kort daarna weer richting 28 graden -O-
Ze voorspellen onweer vanuit België vanmorgen maar de buien zouden ui t doven. Vanavond heel misschien wat regen.Dan wordt het nog benauwder.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 25-07-18 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:13

Hier is het nu ook al 27 graden binnen, ik heb alle ramen open in de nacht en zodra we wakker zijn gaan ook de deuren open. Ik heb nu een paar 2 liter flessen met water in de vriezer en die gaan vanaf vanavond snachts dan voor de ventilator dan koelt het net iets meer af. Vannacht voor het eerst met de ventilator aan geslapen en ik heb zowaar 8 uur vol gemaakt. Ik heb ook folie op de ramen maar heb ze toch weer met aluminium folie afgedekt want dat verduisterd gewoon 100% en daardoor slaapt m'n dochter ook beter en ik dus ook! Wij hebben zo'n toren ventilator voor boven die is net wat stiller en verplaatst net wat meer lucht naar mijn idee.

Broken crayons still color

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:13

Ik ben niet gemaakt voor de hitte :+ , slapen gaat moeilijk en daar word je ook niet blij van :+

Huis de gordijnen dicht als de zon erop staat en verder zoveel mogelijk ramen en deuren open , maar soms koelt het ook buiten gewoon niet af


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM, AhrefsBot, Cloud, Danseresje, Ellen_ov, Facebook, FCSA, Flieno, Floemii, hagelslag, Icelandshet, Polarize, x_Elise en 123 bezoekers