Tips om kind in auto niet te vergeten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 16:54

Ben me er van bewust dat dit raar klinkt: tips om je kind niet te vergeten uit de auto. Ik heb een dochter van een half jaar oud en het is mijn grootste nachtmerrie dat ik mijn kind vergeet uit de auto te halen. Vooral nu het zo warm is.

Ze gaat twee dagen in de week naar het kinderdagverblijf en één naar opa en oma. Overigens is het altijd goed gegaan, ik ben haar nog nooit vergeten. Maar af en toe lees je zo'n bericht uit de media, vooral uit Amerika. Ik ben volgens mij geen overbezorgde moeder, maar ik merk dat op dit onderwerp toch een taboe lijkt te heersen. Je kind vergeten? Dat doe je toch niet! Maar eerlijk kan ik me het soms wel voorstellen als je druk bent met verschillende dingen en je hoofd vol zit.

Daarom dacht ik dat het wellicht fijn is om de ultieme tip te delen om je kind nooit maar dan ook niet vergeten uit de auto te halen :) . Belangrijkste is in ieder geval dat ons KDV ouders altijd belt als een kind niet is gebracht én niet is afgehaald. In ieder geval al een geruststelling, maar zijn er nog meer tips?


Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:00

Nee sorry geen tips, ik kan het me echt niet voorstellen dat je je kind vergeet in de auto.
Nou ja, dan misschien toch een tip, misschien kan je je handtas op de achterbank leggen? Zodat je die altijd moet pakken en dan ziet dat je nog een kind bij je hebt?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18048
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:00


We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

_Nadia_

Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:03

Ik kan me er(als moeder van 8 kinderen) niets bij voorstellen dat je kind vergeet op de achterbank.
Misschien een alarm instellen op je telefoon 5 minuten nadat je op je werkt aankomt om even te checken?

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:05

He? Maar als jij 'sochtends naar een KDV of oma rijdt dan doe je dat toch om je kind af te leveren? Dus als je dan geparkeerd hebt voor de deur vergeet je je kind toch niet af te leveren?
Ik vraag me af hoe vol je hoofd dan wel niet moet zitten dat je bang bent om je kind te vergeten.

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:07

Laatst ergens gelezen om je schoen of iets erbij te leggen, maar een handtas lijkt mij praktischer.

Divers

Berichten: 1058
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:08

Het verbaast me dat je je handtas (blijkbaar) niet zou vergeten maar je kind wel :=

Dan maak ik maar zin.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:09

Voortaan bij je dagelijkse routine touwtje om arm kind doen, in autostoel zetten en uiteinde touw bij jezelf om doen :')

16 feb21: Gui ... kanjer - wolf in schaapskleren - clown - ubercoole pown; geheel onverwachts..nu ben je weer samen met Un! 30-05-2017: Un, doe de groeten aan Pars!20-06-2006: Pars, I´ll never forget you! 10-4-13: Eefje (mijn alleszie) bedankt !

KM_Ris

Berichten: 2942
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:09

sjaslique schreef:
Laatst ergens gelezen om je schoen of iets erbij te leggen, maar een handtas lijkt mij praktischer.


Ik kan me er niets bij voorstellen dat je ze zou vergeten, maar ik vind dit wel een goede tip. Handtas of beurs of je telefoon?

Zou het dan alleen erg apart vinden als je je spullen niet vergeet en je kind wel :+


Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:10

Ik heb werkelijk nog nooit mijn zoon vergeten uit de auto mee te nemen. Mijn vroegere buurvrouw heeft dat wel ooit gehad. Zij gingen 's nachts op vakantie en halverwege de reis konden ze terug, omdat haar dochter nog thuis in bed lag. Gelukkig een prettigere plek dan in een auto, maar toch.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:11

Ik kon me er eerst ook niks bij voorstellen. Maar ik breng sochtends vaak de hond naar mijn ouders(geen echt kind maar wel mijn kind :') ) en ik rij zo de snelweg op naar mijn werk. Het was dat ze begon te niezen dat ik me realiseerde dat ze in de auto zat. Ze was zo stil dat ik dat ik het gewoon vergeten was.

Nou is een kind net even een tikkeltje erger. Maar als je veel aan je hoofd hebt, stress hebt en druk bent en je kleine ligt lekker te slapen kan ik me zo voorstellen dat je je kind eventjes vergeet. Al zou ik wel denken dat je een knagend gevoel moet houden dat je iets vergeet... :=

Heb voor mezelf aangeleerd om altjd mijn tas/telefoon/huissleutels bij haar neer te leggen. Plus dat zij gelukkig begint te piepen als je de auto uit zet.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:12

Ik kan me wel voorstellen dat je je kind kan vergeten :o
Niet omdat je een loedermoeder bent, maar omdat het bijbehorende slaapgebrek wat een baby/kind met zich meebrengt niet veel goeds met je hersens doet.

Mij is het gelukkig nog nooit overkomen. Ik had in de babytijd overigens een auto waarbij je elke deur handmatig op slot moest doen en dat was wel handig toen :')

[o]

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:13

Je schoen is wel slim, die mis jw direct als je uit de auto stapt.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:16

Gypsy schreef:
Je schoen is wel slim, die mis jw direct als je uit de auto stapt.

Vol met je sok in een plas water :+

TS, is kind op de passagiersstoel geen optie?
Of ehm. Mijn auto heeft keyless go en gaat zelf op slot als ik wegloop met mijn tas (daar zit de sleutel in). Hij maakt daarbij geluid. Hoor ik geen bliepje, dan ben ik dus mijn tas vergeten.
Als jij dat nou ook heb kunt je je sleutel misschien bij de kleine leggen/laten.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 22-07-18 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:18

Neeee niemand die dat gebeurt hoor.
Behalve dat het dus wél gebeurt. En die mensen die hadden zich dat waarschijnlijk ook nooit voor kunnen stellen.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:19

WesternWay schreef:
Neeee niemand die dat gebeurt hoor.
Behalve dat het dus wél gebeurt. En die mensen die hadden zich dat waarschijnlijk ook nooit voor kunnen stellen.

Ik neem het mensen niet kwalijk, kan me voorstellen dat zeker als het nieuw is, zo’n kleine, je het nog niet zo in je systeem hebt zitten. En dan inderdaad vermoeidheid van de gebroken nachten, de ene dag moet jij kind brengen maar de andere dag doet je partner dat...
Mijn collega werd pas gebeld waar ze bleef, haar zoontje was al een half uur uit school (nouja, de lesdag was dus afgelopen, maar hij was nog op school) en nogal over de rooie... Zij was er van overtuigd dat het dinsdag was, maar het was woensdag :=

Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 17:21

Sommige reacties hier laten al maar weer zien dat er een gigataboe op dit onderwerp zit :( . Ik ben zeker geen loedermoeder omdat ik het me wel kan voorstellen dat je je kind vergeet uit de auto te halen en daar meteen veroordelende reacties op krijgt van 'dat zal me nooit gebeuren.' Ik ga er vanuit dat dit mij ook nooit gebeurt, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen en ik denk dat veel ouders aan goede tips zeker wat hebben. Want als je druk bent kan iedereen dit overkomen.

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:23

Mazida schreef:
Sommige reacties hier laten al maar weer zien dat er een gigataboe op dit onderwerp zit :( . Ik ben zeker geen loedermoeder omdat ik het me wel kan voorstellen dat je je kind vergeet uit de auto te halen en daar meteen veroordelende reacties op krijgt van 'dat zal me nooit gebeuren.' Ik ga er vanuit dat dit mij ook nooit gebeurt, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen en ik denk dat veel ouders aan goede tips zeker wat hebben. Want als je druk bent kan iedereen dit overkomen.



Goof schreef:
Ik vraag me af hoe vol je hoofd dan wel niet moet zitten dat je bang bent om je kind te vergeten.


Vandaar dus mijn vraag ^^
Hoe druk ben je (je in het algemeen, dus de vraag geldt ook voor anderen) dan dat je je kind zou kunnen vergeten?

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:25

Kun je niet met je partner afspreken dat je elkaar altijd even een berichtje doet op het moment dat je de kleine aflevert?
“Zo, ik heb Mini-Me afgeleverd hoor”
En dat als dat berichtje te lang doet over binnenkomen de ene de ander even belt?
Dus stel half 9 is de normale tijd dat de kleine naar KDV gaat, dat je dan uiterlijk tien minuten erna een appje moet hebben gedaan?

Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 17:25

Tip om tas achterin te zetten is een goede! Daarin zitten portemonnee en telefoon, dus dat heb je altijd nodig.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:25

Mijn moeder is me eens vergeten in de supermarkt :') Lag braaf in de wagen en m'n moeder was thuis zonder wagen, haha. Toen had ze me nog niet zo lang dus ik zat blijkbaar nog niet in de routine :+
Later vroeg ze zich ook af hoe dit haar nou had kunnen gebeuren maar in alle nieuwigheid en slaapgebrek was ze het toch echt vergeten.



KM_Ris

Berichten: 2942
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:26

Mazida schreef:
Sommige reacties hier laten al maar weer zien dat er een gigataboe op dit onderwerp zit :( . Ik ben zeker geen loedermoeder omdat ik het me wel kan voorstellen dat je je kind vergeet uit de auto te halen en daar meteen veroordelende reacties op krijgt van 'dat zal me nooit gebeuren.' Ik ga er vanuit dat dit mij ook nooit gebeurt, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen en ik denk dat veel ouders aan goede tips zeker wat hebben. Want als je druk bent kan iedereen dit overkomen.


Ik snap dit ook! Als ik er over nadenk zie ik het niet voor me maar het kan natuurlijk gebeuren. Net zoals dat je je kind zomaar uit het oog kunt verliezen. Voel je niet aangevallen door de reacties, ik denk dat de mensen bij wie het gebeurde ook dachten dat het hun nooit zou overkomen dus het is alleen maar goed dat je om tips vraagt.


Yom
Berichten: 3750
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:26

Ooit had ik het plan om naar het beste idee van NL te gaan met het idee dat er een soort alarm af gaat (oid) als je je auto uit gaat maar er nog gewicht in de kinderstoel zit. Maar ja, dat is misschien wel leuk maar ik verwacht niet dat een auto/kinderstoel fabrikant dit gaat overnemen

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:26

Ik zag een tijd geleden ook een verhaal hier over. Dat stel ging naar de kerk en de ene dacht dat de ander de baby naar de creche (in de kerk) had gebracht geloof ik. Na de dienst gingen ze het kindje ophalen en het kindje was er dus niet.. bleek nog in de hete auto te zitten en helaas overleden. Vreselijk. En zij hadden dit ook nooit voor mogelijk gehouden denk ik..

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18048
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:27

En gelijk heb je TS. Zeg maar eens loedermoeder (wat een woord trouwens) tegen iemand die het is overkomen en het niet terug kan draaien. Je moet er niet aan denken.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Barbabientje, Bielsje, Facebook, fro, Googlebot, hooi, Iris_Casper, Kaetibangsi, Keizerinnnn, Kimberley_, Mar_X, NatasjaV, NorwayFjord, Plop1997, Tatjanaa, xColorCross, XladyX, xU_Blinghx, xxxmh, YvonneV en 64 bezoekers