United Wardrobe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:39


2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:43

Wat is je ervaring via die site?

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:47

Alleen kopen (mooie dingen verkoop ik niet, maar bewaar ik rustig jaren :o of gaat weg via een kledingruil, vind het superleuk om het daarna weer bij iemand anders tegen te komen), maar daarmee goede ervaringen. Veel stylistes verkopen gebruikt spul via Next closet, zij hebben de schifting al voor me gemaakt :D

Toevoeging: nu ik weer eens op NC rondneus ( :') vind weer veel te veel mooie dingen), vind ik het wel irritant dat verkochte stukken er ook nog tussen staan. Dat is op UW en MP minder/nauwelijks.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:59

Ik vind de site ook heel erg fijn, als koper, nog nooit wat op verkocht.
Ik heb al zo veel kleren erop gekocht! Meestal nieuwe (nou ja verkoper zegt nieuw, ik weet natuurlijk niet zeker of dat dan echt zo is) en zijn toch wel heel erg leuke kleren, ook vaak merken en lekker goedkoop :P

1 keer wel nogal slechte ervaring gehad.
Ik had iets gekocht ong. 2/3 weken voor kerst, ik had haar gezegd dat ik hem graag voor kerst wilde hebben. Waarop zij ook antwoordde van ja is goed.
Maar week later nog niks, nog niet eens verzonden! Dus ik vragen waar blijft het, maar geen antwoord (had al betaald) Na nog eens 1 week kreeg ik eindelijk antwoord na paar keer vragen, bleek ze ziek te zijn.
Toen zei ze kan het over een paar dagen op de post doen. Nou was al bijna kerst dus ik ging het niet meer op tijd krijgen.
Toen heb ik mijn bestelling geannuleerd, en mijn geld teruggekregen. Zij natuurlijk boos, maar ik vond dit echt niet oke.
Ik had ook niks anders besteld omdat ik op die trui had gerekend...

Wel vaker gehad dat verkopers nadat ik heb betaald pas na 1 week kunnen verzenden. Dat is wel altijd teleurstellend.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:58

Ik vind UW super leuk! En fijn omdat het redelijk veilig is qua betaling aangezien UW er nog tussen zit. Regelmatig scoor ik er leuke dingetjes :)

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:11

Ik had nog nooit van UW gehoord, maar zie dat er best veel leuke dingen op staan. Dat vindt mijn portemonnee minder leuk :')

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:28

Heb nu even iemand die een tas van me gekocht heeft en door de BPost staking geraakt mn tas er maar niet. Ik heb het haar al met handen en voeten uitgelegd maar ze heeft geen geduld. Is een cadeau zegt ze dan. Ja goed snap ik, maar ik kies de vakbondsacties niet en ik heb keurig een trackingsnummer opgegeven.

Verder met het kopen altijd heel fijne ervaringen. Heb net een paar Clarks loafers binnen zo goed als nieuw. Leer voor 16 euro incl. En dan een 100% cashmere cardigan in grijsbruin voor 25. :D

future_vet
Berichten: 2613
Geregistreerd: 01-05-10

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:49

Ik gebruik het ook. Laats iets verkocht en dat moest naar Frankrijk. Je krijgt dan wel extra geld maar daarmee was ik alsnog duurder uit dan dat ik met brievenbuspakkket in Nederland verkocht. Dat uitgelegd heb ik t verschil ook nog vergoed gekregen. Duurde wel erg lang voordat pakket in Frankrijk was en zij beweerde het niet te hebben ontvangen. Gelukkig met track&trace verstuurd dus kreeg wel Mn geld

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:09

Hier ook een account. Zowel goede als minder goede ervaringen. Had laatst een broek verkochf, bleek dat de koper in Duitsland woonde. Hierdoor maakte ik dus verlies. Ik wil best dingen verkopen maar als ik er zelf geld bij moet leggen dan schenk ik het liever aan de kringloop. Na veel gedoe werd de koop toch ontbonden.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:31

Ik lees even mee!

Gisteren de kledingkast uitgezocht en zeker van mijn vriend gaan een hoop dure merkvesten etc weg. Zonde om gewoon weg te gooien dus zou die nog kunnen verkopen :)

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:51

Ik ben nu ongeveer een half jaar lid. Heb er heel veel opstaan en nu ongeveer zo'n 6 dingen verkocht dacht ik! Heb ook hele leuke dingen gekocht. En 1 keer een iets mindere ervarjng want op de foto's leek het item rood en toen ik het binnenkreeg was het knalroze! Maar dat heb ik gewoon terug mogen sturen dus dat was heel fijn!

Hoe zorgen jullie ervoor dat je dingen snel verkoopt?

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:28

Gerdjee schreef:
Ik ben nu ongeveer een half jaar lid. Heb er heel veel opstaan en nu ongeveer zo'n 6 dingen verkocht dacht ik! Heb ook hele leuke dingen gekocht. En 1 keer een iets mindere ervarjng want op de foto's leek het item rood en toen ik het binnenkreeg was het knalroze! Maar dat heb ik gewoon terug mogen sturen dus dat was heel fijn!

Hoe zorgen jullie ervoor dat je dingen snel verkoopt?


Ik verkoop niks, maar ik vind het wel heel erg fijn als mensen heel goede foto's hebben, vooral met goed licht en als het kan ook aan of op een paspop, verder goede trefwoorden. En het liefst geen prijs met nog zoveel cent. Ik vind een bundelbod plaatsen ook heel erg fijn! Maar dan wil ik wat kopen voor 10 en 5 euro bv, bied ik 11 krijg ik een bod van 14,50 terug, lekker dan := :')

Veel succes verder!

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:46

Sophie_Wind schreef:
Gerdjee schreef:
Ik ben nu ongeveer een half jaar lid. Heb er heel veel opstaan en nu ongeveer zo'n 6 dingen verkocht dacht ik! Heb ook hele leuke dingen gekocht. En 1 keer een iets mindere ervarjng want op de foto's leek het item rood en toen ik het binnenkreeg was het knalroze! Maar dat heb ik gewoon terug mogen sturen dus dat was heel fijn!

Hoe zorgen jullie ervoor dat je dingen snel verkoopt?


Ik verkoop niks, maar ik vind het wel heel erg fijn als mensen heel goede foto's hebben, vooral met goed licht en als het kan ook aan of op een paspop, verder goede trefwoorden. En het liefst geen prijs met nog zoveel cent. Ik vind een bundelbod plaatsen ook heel erg fijn! Maar dan wil ik wat kopen voor 10 en 5 euro bv, bied ik 11 krijg ik een bod van 14,50 terug, lekker dan := :')

Veel succes verder!


Dankjewel! Goede foto's zit volgens mij wel goed bij mij! Heb er in ieder geval erg mijn best op gedaan haha
Dit is mijn kledingkast trouwens https://unitedwardro.be/u/AM3e?plcl

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:23

Ik probeer altijd aan foto's te plaatsen. Mijn foto's hebben wel niet altijd even goed licht (met het slechte week en slechte verlichting :p) maar dan zorg ik wel dat het kleur nog eens onder correct licht wordt getoond. Tot nu toe nog geen kleren verkocht.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:38

Ik heb ff gekeken @Gerdjee, ik vind het er heel goed uitzien! Is dat ik op dit moment niks nodig heb :D :Y)

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:43

Ik heb laatst Timberlands gekocht op United Warderobe! Scheelde mij ruim €100 voor schoenen die er nog nieuw uitzagen (op twee mini vlekjes na)! Ik vind het ideaal :D Het betaalsysteem vind ik ook erg prettig werken. De bestelling moest naar Belgie en wanneer je een adres in België (of uberhaupt het buitenland) ingeeft krijgt de verkoper automatisch €5 extra (van jou natuurlijk) als compensatie voor de hogere verzendkosten.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:52

2a54z6e45r6r schreef:
Ik probeer altijd aan foto's te plaatsen. Mijn foto's hebben wel niet altijd even goed licht (met het slechte week en slechte verlichting :p) maar dan zorg ik wel dat het kleur nog eens onder correct licht wordt getoond. Tot nu toe nog geen kleren verkocht.


Ik vind dat je echt leuke dingen hebt, maar ze zijn mij te klein :(
Laatst bijgewerkt door Werecat op 16-11-18 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:18

Ik heb ook een tijdje via UW gekocht en verkocht maar ben vooral met de aankopen niet altijd blij geweest. Ik heb al twee keer een shirtje besteld in maatje M wat vervolgens een maatje XXS was op zijn best, maar in het labeltje staat inderdaad M. Kindermaatje misschien? UW geeft niet echt de optie om duidelijk aan te geven dat een kledingstuk kleiner/groter uitvalt en de verkopers kunnen het verrekken natuurlijk :').
Ik heb ook wel eens wat verkocht, veelal gloednieuwe (merk)kleding die ik zelden tot nooit gedragen heb. Dat ging meestal wel goed al werd ik daar ook regelmatig moe van de hoeveelheid mensen die 'vergeet' op ontvangen te klikken. Ik vind het persoonlijk niet fijn om daar achteraan te moeten.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:34

Wat wel helpt Essia is vragen aan de verkoper om opmetingen te doen, zo doe ik het altijd :)

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:43

Toch wel even schrikken om ineens 13 euro verzendkosten + transactiekosten te zien :') Maar wel begrijpelijk aangezien de verzender dat moet betalen.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:13

Die moet je bijbetalen als je verkoper in het buitenland woont. Met landgenoten komt die er niet bij :)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:50

Is het normaal dat mensen gaan bieden op kleding die je aanbied? Heb een super goed, bijna niet gedragen g star vest voor 20 euro te koop staan waarbij iemand dus een bericht stuurt met een bod van €10. Dan zou ik er €2 aan overhouden, mi wel heel erg weinig :+
Dan geef ik het liever aan de kringloop zeg maar :j

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:06

ilaan schreef:
Is het normaal dat mensen gaan bieden op kleding die je aanbied? Heb een super goed, bijna niet gedragen g star vest voor 20 euro te koop staan waarbij iemand dus een bericht stuurt met een bod van €10. Dan zou ik er €2 aan overhouden, mi wel heel erg weinig :+
Dan geef ik het liever aan de kringloop zeg maar :j


Niet geschoten is altijd mis, toch? Het is aan jou of je akkoord gaat met het bod.

Ik bied persoonlijk ook graag op kleding/spullen. Iedere cent die ik kan besparen is voor mij als koper ook mooi meegenomen.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:41

ilaan schreef:
Is het normaal dat mensen gaan bieden op kleding die je aanbied? Heb een super goed, bijna niet gedragen g star vest voor 20 euro te koop staan waarbij iemand dus een bericht stuurt met een bod van €10. Dan zou ik er €2 aan overhouden, mi wel heel erg weinig :+
Dan geef ik het liever aan de kringloop zeg maar :j

Ja soms sta ik er ook versteld van wat ze bieden :')
Maar als het een goed bod is ga ik altijd akkoord.

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Re: United Wardrobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:10

Ik heb zelf ook wel eens wat gekocht via UW, maar eigenlijk doe ik alleen verkopen, althans proberen haha! Ik vind het altijd lastig in te schatten of bv een maat M ook echt een maat M is en niet of het kleiner of groter valt. Meestal vraag ik dit wel maar ik vind het soms nogal lastig om iemand over het internet te vertrouwen.

Dit is mijn UW account trouwens.
https://unitedwardrobe.com/nl/user/2241125/closet