Kattenharen en bank = dikke ellende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:16

Ik heb 2 langharige katten, van wie vooral de Sibeer als een idioot verhaard en dus overal witte haarpluizen achterlaat. In mijn vorige huis had ik een stoffen bekleding op de trap en ik vond het zielig om ze niet naar boven te laten, met als resultaat dat de trap er elke dag uitzag als een wollen kleedje. Die deed ik vaak eerst met de stofzuiger en daarna met een vochtig washandje. Dat werkte het best. De bank deed ik ook zo. Die rubberen borstel die hierboven genoemd wordt vind ik niet handig, dan moet je echt lang en hard over dezelfde stukken gaan voor het er een beetje af is.

Gjaldau fan Horp (Gjalt 426 X Lolke 371) :+:
B+11; L1+2


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:29

Hier ook een stoffen bank met 6 katten en 6 honden in huis.Het scheelt dat bijna alles langhaar is dat is toch makkelijker als korthaar.
Ik heb sindskort een rowenta stofzuiger na het overlijden van mijn dyson.Daar zat idd een speciaal borsteltje bij voor dierenharen,tot mijn verbazing werkt het buitengewoon goed.Maar als deze bank overleden is word het toch weer een leren bank .

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:41

Kijk eens op marktplaats.Niet iedereen heeft plek voor een grote hoekbank.Ik heb een leren bank gekocht van een mvr die kleiner ging wonen en de bank paste niet.Super degelijk.Toen 4 jaar oud voor 300 euro.Ze had ook geen huisdieren of kleine kinderen.S'avonds viel er al gelijk een friet speciaal ondersteboven op de bank :=Doekje erover heen en schoon.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 11:47

Britta31 schreef:
Kijk eens op marktplaats.Niet iedereen heeft plek voor een grote hoekbank.Ik heb een leren bank gekocht van een mvr die kleiner ging wonen en de bank paste niet.Super degelijk.Toen 4 jaar oud voor 300 euro.Ze had ook geen huisdieren of kleine kinderen.S'avonds viel er al gelijk een friet speciaal ondersteboven op de bank :=Doekje erover heen en schoon.

Ja ik kijk al wat rond. Maar tot nu toe nog niet mijn ding tegen gekomen.

Ja wel. Maar die was zo duur dat ik net zo goed een nieuwe kan kopen.
Maar ik blijf marktplaats wel in de gaten houden.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Frrenkie
Berichten: 369
Geregistreerd: 14-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:15

Een klein krantje of foldertje op de bank leggen, die van ons moet en zou daarop gaan liggen. Wie weet. :+

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:20

Ipv je kat leren stofzuigen, je kat stofzuigen, dan gaan die losse haren meteen de stofzuiger in zonder dat daar speciale borstels, etc. voor nodig zijn. Het aanleren is inderdaad wel een grote(re) uitdaging dan haren uit de bank krijgen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:26

xMarjolein schreef:
Een klein krantje of foldertje op de bank leggen, die van ons moet en zou daarop gaan liggen. Wie weet. :+


Of de kartonnen doos, ook gegarandeerd dat ie daarin gaat :')

Ik heb ook een stoffen bank met kat, maar vind het wel best, dan maar haar op de bank. Ga dat echt niet iedere dag helemaal ontharen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:57

Afbeelding
Scheren :j
Heb nergens last meer van.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:39

Joolien schreef:
[ [url=m/EisFDq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Scheren :j
Heb nergens last meer van.

:') :')

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:45

Whaha... gek... je maakt mijn dag goed.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Supervixen

Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:48

Ik heb ook zo'n bank waar de haren in blijven steken. En wat nog erger is, ze (2 katten) hebben hem aan alle hoeken kapot gekrabt :\. Hij is pas twee jaar oud.
Ik gebruik bij mijn bank van die gele huishoudhandschoenen voor de haren. Om de dag ongeveer. Haalt lang niet alle haren weg, maar scheelt wel.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 20:08

Supervixen schreef:
Ik heb ook zo'n bank waar de haren in blijven steken. En wat nog erger is, ze (2 katten) hebben hem aan alle hoeken kapot gekrabt :\. Hij is pas twee jaar oud.
Ik gebruik bij mijn bank van die gele huishoudhandschoenen voor de haren. Om de dag ongeveer. Haalt lang niet alle haren weg, maar scheelt wel.

Ja die van mij zit ook onder de haken.. En is nog minder dan 2 weken oud.

Ik ben vandaag in de meubelzaak van een vriendin geweest.
En ik heb mijn oog laten vallen op een prachtig bankje.
Alleen twijfel wel..
Deze bank is net anderhalf jaar oud.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 20:09

Snadrem schreef:
Joolien schreef:
[ [url=m/EisFDq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Scheren :j
Heb nergens last meer van.

:') :')

Hahaha... koop ik een dure Maine Coon in een bijzonder kleurtje.... Moet ik m scheren -O-

_O- _O- _O-

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:15

Wij hadden dat ook met de haren van onze Ragdoll... gouden tip kwam van de schoonmaakster: pak een trekker (die je gebruikt bij het ramen zemen) en ‘borstel’ daar als het ware de bank mee. Werkt als een tiet, kwamen zelfs na het stofzuigen nog bakken haar van de bank af.

Tweede optie is stom en wens ik je niet toe... toen de Ragdoll ingeslapen was, was ik naast heel verdrietig ook opgelucht over de verminderde hoeveelheid haar.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:22

Toch maar liever de bank aanpassen dan de kat 8)7

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 21:54

Ryder schreef:
Wij hadden dat ook met de haren van onze Ragdoll... gouden tip kwam van de schoonmaakster: pak een trekker (die je gebruikt bij het ramen zemen) en ‘borstel’ daar als het ware de bank mee. Werkt als een tiet, kwamen zelfs na het stofzuigen nog bakken haar van de bank af.

Tweede optie is stom en wens ik je niet toe... toen de Ragdoll ingeslapen was, was ik naast heel verdrietig ook opgelucht over de verminderde hoeveelheid haar.

Trekker haalt inderdaad de lange haren van de Maine Coon er goed af. Maar die korte haartjes van de andere kat helaas niet.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

nayla

Berichten: 311
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:18

Hier hielp het door met een vochtige hand over de haren te gaan, dus gewoon je hand licht nat maken en dan vegen, met een zeemvel kan het ook maar ik vond dat die makkelijk opkrulde dan.
Verder zoals je zei stofzuigen.
De deurmatten maak ik wel eens haarvrij met een aftrekker, werkt ook goed om snel de haren er vanaf te krijgen

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:31

T enige wat hier echt goed werkt is mijn dyson V8 absolute pro.. daar haal ik echt zo goed als alles mee weg! Ook de haren die in mijn hoogpolige tapijt, gordijnen en matten gaan zitten zijn er binnen no time uit.

Als ik mijn huis heb gestofzuigd zit mijn opvangbak voor 90% vol met kattenharen, terwijl je dat met het blote oog echt niet ziet liggen

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:32

TweetyKarin schreef:
Natuurzeemleren lap :)

Dit werkte bij ons ook altijd fantastisch

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:18

Ik denk dat je toch uitkomt op een andere bank of een mooie stof over je bank heen en dan een droger aanschaffen. Ik vind het met dekens en een droger heel fijn werken moet ik zeggen, maar je moet natuurlijk wel ruimte hebben/kunnen maken voor een droger.

koeien op de weg...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:35

daantjuhhh schreef:
De kat met de haren die het meest blijven steken is een oudje uit het asiel. Die ga ik dat niet meer afleren.

Deken erop helpt niet afdoende. Het is sowieso al een grote bank. En aan die deken gaat wel weer haar zitten. Heb geen droger dus met wassen komen beide kanten wel onder de haren.


Leren natuurzeem heb ik nog niet geprobeerd. Staat genoteerd op het boodschappenlijstje


Kwa deken. Ook niet als je een wat gladdere Ikea sprei gebruikt? Ik heb voor op bed de sprei Karit van Ikea. Een hele fijne beetje gladde sprei. Komt zo groot als 2.60x2.80. In de winter ligt mijn hond graag op bed. Hij ligt dan op die sprei en op die manier heb ik eigenlijk helemaal geen haren in bed. Sochtends veeg ik achtergebleven haren er zo vanaf.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:03

Vriendin van mij heeft hoeslakens over de bankzittingen gedaan.
Past bijna zo goed als op een matras en is makkelijk te wassen.

Ik heb mijn eetkamerstoelen vervangen.
Stoffen zittingen werden erg vies van de katten.
Nu leren stoelen en kattenharen waaien er zo vanaf.

[o]

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:28

Wij hebben de dyson dc34 animal (kruimeldief) ooit gekocht toen we nog 2 katten hadden (Maine coon en een kruizing met korte haren). Stoffen bank van Ikea met een beetje dikke wollige stroeve stof. Fantastisch met kattenharen. Ook alles geprobeerd. Maar de dyson was echt het enige wat hielp. Als we thuiskwamen snel met dat ding erover en de haren waren weg. Zit een speciale kop met motor in bij. Volgens mij verkopen ze dit type niet meer, maar misschien hebben ze nog wel altijd die speciale mond voor op de ‘kruimeldief’ van dyson.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:15

Kat wegdoen, meer opties heb je niet vrees ik. :') (Overigens niet de tip die ik aanbeveel) Mij is altijd geleerd dat je óf een mooi schoon huis hebt, óf dieren. Beide is bijna geen doen. Misschien voor een uurtje, maar verder? :+

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Kattenharen en bank = dikke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 19:40

Die speciale stofzuiger heb ik al.
Werkt niet.

Kat wegdoen is geen optie.
De bank wegdoen wel :D

Ik hoef ook geen spik en span huis. Maar elke dag een half uur tot uur die bank stofzuigen is niet prettig. Helemaal nu het zo warm is niet.
En een bank die met 4 minuten zuigen schoon is is wel prettiger.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chazzie, Facebook, GoogleAdsense, lastig, ManonGrr, YandexBot en 134 bezoekers