Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:37

Ik vind het persoonlijk ontzettend vervelend lezen als de tijd waarin geschreven is verspringt. Voor mij een reden om een boek weg te leggen. Zou het dus gewoon allemaal verleden tijd doen. :)

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167


Merileth

Berichten: 1116
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:26

Dames! Ik heb vandaag weer een nieuwe uitgever gecontact! Ik had het een tijdje terug toch over een uitgever van een kennis van mij die weer nieuwe manuscripten aan nam? (Dacht ik tenminste). Ik kon alleen niet meer terug vinden waar ik het gelezen had. Tot ik van de week mijn mailbox doorspitte op zoek naar wat anders, en de nieuwsbrief van die uitgever tegen kwam (want daar had ik me juist met deze reden op geabonneerd). Daar stond alle info in. Ik heb tot zondag om in te sturen, maar ben morgen en vrijdag druk met werk, en zaterdag gaan we een weekje op vakantie, dus heb ik het vanavond ingestuurd. Ik hoop heel erg dat het daar in het fonds past. Het leuke is ook dat die kennis van mij met haar boeken en meer van die uitgever op evenementen staat waar ik ook graag kom, dus als dit lukt, kunnen we dat misschien samen gaan doen. Maar eerst maar eens zorgen dat het ergens er doorheen komt.

Ook begin ik nu wat meer rust te hebben in mijn lijf nu mijn collega's weten dat ik ze ga verlaten. De ideeën voor drakenboek komen ook heel voorzichtig aan weer naar boven. Niet heel veel nog, maar het is een start. Ik vind het in ieder geval een goed teken dat ik daar misschien weer mee aan de gang kan over een tijdje.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:35

Succes, spannend!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:32

Ik wilde mijn verhaal van papier in de pc gaan zetten, maar ik blokkeer helemaal als ik word zie. Schrijf zo veel fijner op papier :')

Alleen, als het me niet aanstaat is het minder makkelijk verwijderen. Moet dan toch maar eens een ringband aanschaffen ipv. schriftjes...

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:00

Vind je dat fijner? Krijg al een zere hand als ik er aan denk. :o

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:00

Ik kan me er dan helemaal in verliezen, ook goed voor het trainen van mijn hand :P Mijn schrijfhouding is echt bagger (bedankt juf van groep 3 :') ) en op die manier leer ik wel beter schrijven :) Op de pc wil het gewoon niet lukken :')

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:09

Nou met mijn HMS is dat echt een zelfmoordmissie. :o Mijn handschrift is ook wel heel slecht, haha. Zo niet meisjesachtig ook. Dus ik snap je wel.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:14

Als ik met pen ga schrijven wordt het een soort code taal.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Merileth

Berichten: 1116
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:08

Pffft, deze uitgever vond het idee heel interessant (moest een synopsis mee sturen, dus het verhaal weet ze wel), maar vindt dat het duidelijk is dat ik nog niet heel veel geschreven heb en vooral door moet blijven gaan om te ontwikkelen. Oh, en dat door de humor die er in doorklinkt duidelijk is dat ik wel veel plezier heb in het schrijven.

Nu had ik toch wel al het idee dat ondanks de tips van mijn proeflezer er nog wat dingen niet logisch zijn, maar ik kan er de vinger niet op leggen nog. Dus ik ga maar weer eens wat mensen polsen om te proeflezen.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Paigeroxanne

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-07-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:31

Merileth schreef:
Pffft, deze uitgever vond het idee heel interessant (moest een synopsis mee sturen, dus het verhaal weet ze wel), maar vindt dat het duidelijk is dat ik nog niet heel veel geschreven heb en vooral door moet blijven gaan om te ontwikkelen. Oh, en dat door de humor die er in doorklinkt duidelijk is dat ik wel veel plezier heb in het schrijven.

Nu had ik toch wel al het idee dat ondanks de tips van mijn proeflezer er nog wat dingen niet logisch zijn, maar ik kan er de vinger niet op leggen nog. Dus ik ga maar weer eens wat mensen polsen om te proeflezen.


Als je een fragmentje naar me stuurt dan wil ik het wel lezen XD Ik weet alleen niet welke genre het is... ik ben dol op fantasy dus daar kun je me blij mee maken XD

Ben zelf ook al bezig met wat verhaaltjes... sinds 4 jaar geleden eigenlijk al :D Fantasy ofc, al was het vroeger heeel veel dieren en op zo'n kinderlijke schrijfstijl :o Lig altijd in een deuk als ik het teruglees :D

*Confused screaming*

Merileth

Berichten: 1116
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:04

Emma_x schreef:
Als je een fragmentje naar me stuurt dan wil ik het wel lezen XD Ik weet alleen niet welke genre het is... ik ben dol op fantasy dus daar kun je me blij mee maken XD

Ben zelf ook al bezig met wat verhaaltjes... sinds 4 jaar geleden eigenlijk al :D Fantasy ofc, al was het vroeger heeel veel dieren en op zo'n kinderlijke schrijfstijl :o Lig altijd in een deuk als ik het teruglees :D


Ik heb al een bestandje met de eerste drie hoofdstukken, die wil ik je wel sturen. Het is fantasy maar in onze tijd zegmaar. Als je het daarna leuk vindt wil ik je de rest ook wel sturen. Ik loop gewoon een beetje vast momenteel. Als ik je profiel zie val je wel precies in mijn doelgroep qua leeftijd :+ .

Ik heb trouwens online een site gevonden die je schrijfstijl analyseert, hij werkte in mijn browser niet helemaal lekker, maar het vond mijn schrijfstijl lijken op die van een Vlaams (is een Belgische site, vandaar) jeugdauteur. Je hebt er verder weinig aan dus, maar dat vond ik toch wel even grappig. Als de onregelmatigheden uit mijn verhaal zijn misschien maar eens kijken of YA misschien niet net een te hoge leeftijd is, en het toch beter bij 10-14 jaar past, net er voor dus. Ik ga niet heel moeilijk doen om het aan te passen zodat het valt onder wat uitgevers YA vinden, terwijl dit voor mij het leukste schrijft. Hoewel als ik kijk naar sommige boeken die ik van de bieb geleend heb die onder YA vallen, dan vind ik er niet zo heel veel verschil in zitten.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:56


Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:59

Leuke ontwikkelingen allemaal!

Ik heb het enorm druk, maar ik ga proberen een dag / plek te creeren waar ik standaard ga schrijven.

Eventueel wil ik proeflezen hoor. Ik heb dat voor mijn opleiding veel moeten doen.

IG: @arabierjoep

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:05

Ja, ik probeer ook regelmaat te krijgen, vind het best lastig.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:07

Zeker! Al helemaal omdat ik ook fulltime werk, twee paarden heb en ook nog een sociaal leven wil :+

IG: @arabierjoep

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:12

Haha, nouja, school en werk is ook een 24/7 bezigheid. :P

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:53

Ja dat weet ik nog wel van vorig jaar :+ Toen zat ik nog op school.

Achteraf had ik toen ik thuiszat met een gebroken elleboog meer kunnen schrijven maar toen was ik aan het overleven :+

IG: @arabierjoep

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:41

Ik zit een beetje in spagaat.. ene kant gaat mijn fantasyboek erg lekker qua schrijvgen. Maar heb een enorme urge er feelgood naast te gaan schrijven :')

Foaly

Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:13

En feelgood scenes in je fantasy stoppen is geen optie? :+

BTW, als iemand nog een proeflezer zoekt, houd ik me ook aanbevolen :)

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:15

Nee.. zit al wat FG in en teveel schrikt ook de doelgroep weer af _O-

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:29

Ik zou er ook naast schrijven :j Ik vind het ook prettig om dubbel bezig te zijn. Dan blijf je fris en worden mijn verhalen beter :j

IG: @arabierjoep

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:57

Ik schrijf ook twee dingen, vind ik wel fijn. Als ik niet in de mood ben, ben ik dat soms wel voor de ander.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Foaly

Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:03

Argh :')

Ik doe mee aan een fanfiction secret santa exchange, en 20 december moet het af zijn. Was ook al begonnen en het is best okee, maar ik krijg nu pas een écht goed idee. Wat alleen veel meer tijd gaat kosten om uit te werken, omdat het basically een rewrite is van de backstory van twee personages. Dus nu moet ik nog een plotkonijn te eten geven, en ik had er al een stuk of vijf. FML :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Merileth

Berichten: 1116
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:33

Foaly schreef:
En feelgood scenes in je fantasy stoppen is geen optie? :+

BTW, als iemand nog een proeflezer zoekt, houd ik me ook aanbevolen :)


Meer proeflezers zijn altijd welkom bij mij! Zou je me je mailadres willen pb-en? Dan stuur ik je het bestand door.

En verder is het vooral doorschrijven? Is in ieder geval wat ik ook gedaan heb.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:09


https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Danseresje, Facebook, kimmetje26, Lielle, ManonGrr, Sandyislief, Tazzey en 114 bezoekers