6 weken spinnenangs “therapie”

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 17:17

Ja therapie tussen haakjes, want het is geen echte therapie.

Ik ben iemand met een enorme spinnenfobie. Het beïnvloed letterlijk mijn hele leven. Het is echt gewoon erg geworden, en waar de angst vandaan komt, weet ik niet. Afgelopen zomer ben ik op kamp geweest, waar we in stapelbedden sliepen. Ik had besloten om bovenin te slapen. Maar daar zaten spinnen op het plafond. Beide de eerste en de tweede nacht heb ik gewoon nachtmerries gehad over spinnen, omdat er gewoon 1 spinnetje boven me zat. Die tweede nacht had ik er 3 in 1 uur. Ik ben de rest van die nacht ook gewoon met een deken op de harde grond gaan liggen, omdat ik daar bij die spin echt niet kon slapen. De rest van dat kamp hebben de persoon die onder mij lag en ik geruild van slaapplaats. Zo diep zit de angst dus. Ik heb dit ook thuis. Als er savonds laat een spin boven mijn bed zit, lig ik op de logeerkamer. Ik durf echt niet met zo’n beest boven me te slapen. Ik heb zelf geprobeerd om naar spinnen te kijken en ze te bestuderen om wat van mijn angst af te komen, maar dat werkt niet, het rare is wel, ik ben voor beide hele kleine spinnetjes en grote vogelspinnen niet bang. Ik heb zelfs een vogelspin in mijn hand gehad. Een krulhaarvogelspin om precies te zijn. Maar alles er tussenin is dus wel heel eng.

Nu ben ik in het midden van een stageperiode van 6 weken. Ik loop stage op een geitenboerderij. Ik vind het daar enorm leuk, en ik heb het er ook naar mijn zin. Er is alleen 1 probleem; in elke hoek die je daar ziet zitten meteen een stuk of 10 spinnen. Kijk je in een klein kantoortje op het plafond. Zitten daar zeker een 30/40 spinnen. Ze zitten daar letterlijk overal. En dan kom ik aan met mijn spinnenangst. Ik heb tot nu toe ook echt af en toe met halve angstaanvallen en rare spastische rillingen en bewegingen dingen moeten doen, omdat daar dan een spin zat. Gisteren moest ik een zestal ramen wassen die in een hoek op de grond stonden. Die hebben de hele zomer liggen verstoffen. Ik zeg, in een hoek. Je raad het al: daar zat zeker een tiental dikke spinnen. En ook omdat die ramen er al zo lang stonden, moest ik elke raam checken voordat ik ze ging poetsen, om zeker te weten dat daar geen spinnen zaten.

Hoewel ik nu al veel gevallen heb dat ik last had van mijn angst, was vandaag toch wel het hoogtepunt. Ik moest een kleine ruimte wassen (de vloer en de muren), want daar was het enorm vies. Ik zou liever iets anders willen doen, maar mij hoor je niet klagen. Ik doe zoiets als iemand me daarvoor vraagt. Het hoort erbij als je met dieren werkt. Er was alleen 1 probleem. Ik had gezeldschap van zeker zo’n 50 spinnen in die kleine ruimte. Nouja, dan beginnen we maar. Dus ik ging eerst het minder enge werk doen: de vloeren en onderkant van de muren. Daar zaten bijna geen spinnen. Maarja, daarna moest ik ook nog de rest van de muren doen. Ik keek eens rond, keek nog eens rond. Was al half aan het huilen omdat ik bang was, en besefte dat ik iets moet gaan doen wat echt enorm eng is. Daardoor kreeg ik dus gewoon voluit een paniekaanval. Ik stond zeker 5 minuten te hyperventileren en Hysterisch huilen voordat ik überhaupt door had dat ik een paniekaanval had. En toen ik het me realiseerde probeerde ik mezelf kalm te maken, maar ik stond alleen maar nog 5 minuten meer een paniekaanval te hebben. Ik ben daarna gewoon naar de kantine gelopen om rustig te worden. Ik zat daar dus, maar ik wist wel dat ik over mijn angst heen wil, en dat ik die ruimte verdorie wilde poetsen. Dus ik had me voorgenomen om even rustig te worden, en daarna mijn angst te gaan trotseren en het te doen. Uiteindelijk kwam de stagebegeleidster binnen wandelen, en ze zag me dus terwijl ik nog half een paniekaanval had. Ik moest het dus aan haar uitleggen. Ze wist van mijn angst af, maar ze wist niet dat het zo heftig zou zijn. Ze reageerde er in ieder geval goed op, wat ik lief vond van haar.

Nou, heb er dus in totaal iets meer dan een half uur gezeten om rustig te worden. Daarna ging ik vol goede moed naar de ruimte toe om mijn angst te trotseren. En het mooie is dat het me ook nog is gelukt ook. Ik heb die hele ruimte heel mooi schoon gemaakt, en daarbij een stukje van mijn spinnenangst overwonnen! De stagebegeleidster was ook trots op me, en zei ook dat ik de ruimte heel mooi had gepoetst. 2 vliegen in een klap dus :P

Ik heb me dus nu voorgenomen dat ik de rest van deze 4 weken ga beschouwen als mijn kans om van mijn angst af te komen. Ik heb het echt nodig, want Het heeft gewoon enorm veel effect op mijn dagelijkse leven. Vooral in zo’n geitenstal waar je ze overal tegenkomt. Dit zal wel met vallen en opstaan gaan, maar ik wil dit, dus ik ga er ook voor. Ik hoop dat het zal lukken ook nog.

Nu weet ik dat er enorm veel mensen zijn met deze angst, dus ik heb besloten om dit met iedereen te delen, om hopelijk andere mensen te inspireren, en te laten zien dat je er vanaf kunt komen. Want ik heb echt de angst op een redelijk hoog niveau. Ik zal elke dag een update geven over hoe het gaat met mijn angst. En hoe het die dag is gegaan kwa spinnen. Ik hoop dag jullie me mee gaan volgen in dit hele proces. Dan doen we dit Samen :)

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)


Toffeltje

Berichten: 526
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:37

Ik heb verder geen spinnenangst, maar ik wil wel zeggen dat ik je superstoer vind! Echt goed van je dat je zo je angst aan wil pakken! Het klinkt alsof je op de goede weg bent.

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 17:49

Toffeltje schreef:
Ik heb verder geen spinnenangst, maar ik wil wel zeggen dat ik je superstoer vind! Echt goed van je dat je zo je angst aan wil pakken! Het klinkt alsof je op de goede weg bent.

Dankjewel. Ik hoop het ook. Maar we zijn positief :)

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:15

ik ben ook panisch voor spinnen, woon op oude boerderij dus zie ze ook vaak die met lange poten vind ik niet eng maar kruisspinnen en slle andere brrr.. ooit es een op me gehad stond ook van paniek te huilen. ga dus ook niet douchen als ik een spin in de douche zie

Amado7

Berichten: 10719
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:29

Superstoer. Ik ben ook heel erg bang van spinnen maar niet zo erg dat het mijn leven beheerst. Als ze maar niet op mijn kamer zitten vind ik alles prima. Maar ik had pas zo n mega joekel op mijn kamer dat ik wel eerst even naar dat plekje kijk meestal of er geen 1 zit :+

Maar echt stoer van je! Succes!

Niet perfect is ook goed

senna21

Berichten: 11749
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:29

Citaat:
2 vliegen in een klap dus :P

De spinnen zijn heel trots op je:+ :D }> :+

Geweldig dat jij je niet hebt laten leiden (lijden) door je angst.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 05:24

Dankjewel allemaal :)

In principe is zo’n angst gewoon gecreëerd in je hoofd door jezelf. De meeste mensen weten niet waar hun angst vandaan komt. Het is gewoon jezelf die het creëert. Dat is met alle angsten en ook bijvoorbeeld depressie. Dat zijn allemaal dingen die je eigenlijk zelf creëert in je hoofd. Daarna heeft het controle over jou. Maar als je eigen brein erin omzet, kun je het overwinnen. Dit heb ik in heel veel dingen in mijn leven geleerd. Dit is daar ook een voorbeeld van. Het is zeker niet makkelijk, maar je veranderd ervan. Ze zeggen niet voor niets: if it doesn’t challange you, it won’t change you.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 05:28

Dapper van je zeg!! Ik heb gister ook een vol glas drinken omgekieperd op de bank omdat er een spinnetje over me liep.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 05:50

StillAngel schreef:
Dapper van je zeg!! Ik heb gister ook een vol glas drinken omgekieperd op de bank omdat er een spinnetje over me liep.

Zoiets krijg ik ook voor elkaar :')

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

_Nancy

Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:24

Super knap dat je zo doorzet! Chapeau!

Mijn zus had ook een extreme angst voor spinnen, een klein spinnetje in de auto resulteerde bijna in een ongeluk..

Via de radio had zij een prijs gewonnen, ze kwamen met een spinnenpak naar haar werk :+
En ze had 2 hypnose therapieën gewonnen om haar angst te overwinnen.
Wij zijn best wel sceptisch daarover, maar ze is wel ineens van de angst af! Ze heeft maar 1 hypnose therapie gehad, blijkbaar was dat genoeg.
Ze zal niet bij ze gaan zitten om te knuffelen, maar ze kan ze nu goed hebben.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:14

Ik hoop zo dat het je lukt! Ik heb ook al mijn hele leven lang een spinnenfobie. Toen ik nog thuis woonde durfde ik zelfs niet langs of onderdoor spinnen te lopen. Ik verstarde helemaal :')
Sinds anderhalf jaar ben ik met mijn vriend op een oudere hoeve gaan wonen, inclusief veeeel spinnen! In het begin was het voor mij super eng. Ik had ook regelmatig nachtmerries van spinnen die afdaalden op mijn bed waarna ik met hartkloppingen uit bed sprong en echt enkele minuten moest kalmeren :P
Dit is gaandeweg erg geminderd en mijn angst is ook veel minder! Ik zie ze nog altijd niet graag lopen, maar kan het nu wel zonder angst oplossen :P Zal jou vast ook lukken! :D

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:25

Zo herkenbaar dit! Ik heb een huis gekocht met mijn vriend in de polder en in de tuin zitten zó veel spinnen, ik durf niet in de tuin te werken door de angst voor spinnen. Ik kan zo honderd vieze dikke spinnen aanwijzen. Sta regelmatig met rillingen in de tuin.

Knap hoor dat je tegen je angst gaat vechten! Ik merk ook wel dat hoe vaker je er mee te maken hebt hoe beter het gaat.

Veel succes! :D

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:29

Ik begrijp je heel goed! Heb er ook last van. Wel minder dan vroeger: toen ik kinderen kreeg, ben ik in meerdere situaties over mijn schaduw gesprongen omdat ik niet wou dat ze mijn fobie zouden overnemen.

Vroeger kon ik zelfs geen afbeeldingen van spinnen bekijken, laat staan ze aanraken. Dat gaat intussen goed. Als er spinnen afgebeeld worden (dat gebeurt wel eens in bokt-topics >;) ) kijk ik ernaar en probeer de mooie kanten aan de spinnen te ontdekken. Bij sommige spinnen lukt me dat wel, andere vind ik nog steeds lelijke en griezelige wezens. :P

In de tuin probeer ik spinnen te laten voor wat ze zijn. In de kelder mogen ze van mij ook leven. In huis maak ik ze niet meer dood, maar vang ze en zet ze uit. Dat lukt me alleszins bij die grote engerds enkel met erg veel moeite.

Ze gewoon laten zitten is geen optie; zeker niet in de slaapkamer. %)

In elk geval is mijn ervaring: als je het echt wil aanpakken is verandering mogelijk. Hoe zou je het vinden als we het gezamelijk aanpakken en weekopdrachten met elkaar verhandelen? En dan elkaar vertellen hoe dat gegaan is? Een eerste stap kan bijvoorbeeld zijn dat we hier plaatjes gaan posten met die spinnen er op die we het griezeligst vinden.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:46

Knap van je zeg! Ik ga dit topic volgen :)

Ben zelf ook bang voor spinnen en met name wespen. Dat is er niet beter op geworden nadat ik van de zomer ben aangevallen en 7 keer gestoken ben. Als ik nu een wesp op een paar meter afstand zie sta ik al op, klaar om weg te rennen. Bij spinnen heb ik dat minder omdat ik weet dat ze me niet kunnen steken, maar toch ben ik er geen fan van. Meestal stuur ik de kat erop af als er eentje in huis zit :o

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 15:45

soesita schreef:
Ik begrijp je heel goed! Heb er ook last van. Wel minder dan vroeger: toen ik kinderen kreeg, ben ik in meerdere situaties over mijn schaduw gesprongen omdat ik niet wou dat ze mijn fobie zouden overnemen.

Vroeger kon ik zelfs geen afbeeldingen van spinnen bekijken, laat staan ze aanraken. Dat gaat intussen goed. Als er spinnen afgebeeld worden (dat gebeurt wel eens in bokt-topics >;) ) kijk ik ernaar en probeer de mooie kanten aan de spinnen te ontdekken. Bij sommige spinnen lukt me dat wel, andere vind ik nog steeds lelijke en griezelige wezens. :P

In de tuin probeer ik spinnen te laten voor wat ze zijn. In de kelder mogen ze van mij ook leven. In huis maak ik ze niet meer dood, maar vang ze en zet ze uit. Dat lukt me alleszins bij die grote engerds enkel met erg veel moeite.

Ze gewoon laten zitten is geen optie; zeker niet in de slaapkamer. %)

In elk geval is mijn ervaring: als je het echt wil aanpakken is verandering mogelijk. Hoe zou je het vinden als we het gezamelijk aanpakken en weekopdrachten met elkaar verhandelen? En dan elkaar vertellen hoe dat gegaan is? Een eerste stap kan bijvoorbeeld zijn dat we hier plaatjes gaan posten met die spinnen er op die we het griezeligst vinden.

Lijkt me leuk om het samen te doen :j
Alleen plaatjes bekijken van spinnen vind ik niet lastig :')
Alleen bij die gigantische kipeetende bananenspinnen, of zo’n giga huntsman spin heb ik wel zoiets van, euh, die zijn wel heel groot.... :')

Dan moeten we eventjes iets bedenken wat we kunnen doen inderdaad. Er zijn uiteraard anderen die ook mee kunnen doen natuurlijk :j


Aranel schreef:
Knap van je zeg! Ik ga dit topic volgen :)

Ben zelf ook bang voor spinnen en met name wespen. Dat is er niet beter op geworden nadat ik van de zomer ben aangevallen en 7 keer gestoken ben. Als ik nu een wesp op een paar meter afstand zie sta ik al op, klaar om weg te rennen. Bij spinnen heb ik dat minder omdat ik weet dat ze me niet kunnen steken, maar toch ben ik er geen fan van. Meestal stuur ik de kat erop af als er eentje in huis zit :o

Fout! Zelfs de trilspinnen, met die lange dunne stokpootjes, kunnen bijten. De reactie die je krijgt is vergelijkbaar ben een muggenbeet :)
Ik wil je niet bang maken hoor. Een spin bijt alleen maar als hij zich echt bedreigd voelt. Bijna niet dus :)

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:56

OK, Ik ben de plaatjes-kijken-fase ook al ontgroeid, dus van mij mogen we wel eens stapje verder. Heb je een idee?

Janneke2

Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:14

LoveGlove schreef:
Dankjewel allemaal :)

In principe is zo’n angst gewoon gecreëerd in je hoofd door jezelf. De meeste mensen weten niet waar hun angst vandaan komt. Het is gewoon jezelf die het creëert. Dat is met alle angsten en ook bijvoorbeeld depressie. Dat zijn allemaal dingen die je eigenlijk zelf creëert in je hoofd. Daarna heeft het controle over jou. Maar als je eigen brein erin omzet, kun je het overwinnen. Dit heb ik in heel veel dingen in mijn leven geleerd. Dit is daar ook een voorbeeld van. Het is zeker niet makkelijk, maar je veranderd ervan. Ze zeggen niet voor niets: if it doesn’t challange you, it won’t change you.


Oneens.
Persoonlijk denk ik dat ook mensen nog stukjes instinct hebben - en sommige angsten hebben we als mens niet 'zelf gecreëerd' maar cadeau gekregen van onze verre voorouders.

En idd "angst heeft controle over jou" - maar dat is compleet losgezongen uit wat angst in wezen is.
Angst is geen gedachte, is geen emotie - maar als gezegd je overlevingsinstinct.
In wezen is het nuttig dat bij gevaar ons instinct razendsnel de regie overneemt.
Accoord: het kan ERG lastig zijn en dat gevaar valt vaak mee. Hollandse huisspinnen zojn doorgaans compleet onschadelijk.

Maar dit was de theorie - hartstikke dapper dat je de challenge aangaat...!
(Dat kan een manier zijn om de angst te laten verdwijnen, er zijn meerdere opties.)

+:)+

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Tazzey
Berichten: 9480
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:16

Ik heb het in mijn tienerjaren opgegeven om over die fobie heen te komen. Als er een dikke spin in mijn slaapkamer zit en manlief is niet thuis dan ga ik die kamer niet binnen. Ik zou zo'n figuur zijn die haar auto de vangrail in stuurt als er een achtpotig geval een trappeze act aan de zonneklep geeft.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:37

Ik ben echt extreem bang geweest voor slangen. Zo erg dat ik helemaal naar werd van een foto in een dichtgeslagen boek. Ik bleef maar scannen of ik ze nergens zag, durfde geen weiland met hoog gras in en zeker niet op vakantie naar een warm land. Na één hypnose sessie ben ik volledig genezen. De week erna heb ik een slang kort aangeraakt, zonder kippenvel, hyperventilatie of koud zweet. Een paar maanden later heb ik er een vastgehouden en ik kom er steeds meer achter dat het eigenlijk heel mooie beesten zijn Als het je leven beïnvloed; doe er wat aan. Het is zo fijn om zonder angst door het leven te gaan..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:44

Ik vind die beesten doodeng. De stal zit er vol mee. De laatste jaren geef ik de grotere spinnen die me in de weg zitten maar een naam (vangen durf ik toch niet, haha). :+ Ze worden dan ineens al een stuk minder eng.

Zo heb ik al Theo gehad die altijd op 1 balkje van de buitenbak zat, en waar ik de balk steeds opzij moest schuiven. Ik heb dat beest de eerste dagen dat hij zich daar huisveste vervloekt. Hij kwam zodra ik die balk vast pakte al aangerend richting mijn hand := Ik bedacht me dan maar dat hij dacht dat er prooi was omdat ie honger had. :')

En Hendrik op mn slaapkamer tegen het plavond. Hij ving de muggen voor me weg. Ook handig want juist die maken je wakker.

Ze mochten dus blijven van mij. :D

Ben eigenlijk benieuwd wanneer de volgende een vaste plek kiest waar hij me in de weg zit. _O-
Laatst bijgewerkt door Bravura op 07-09-18 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:44

Super knap van je dat je angst hebt overwonnen en gewoon door bent gegaan met de schoonmaak! En hoewel veel mensen met een fobie wel weten dat hun angst niet reeël is of te heftig in verhouding tot het onderwerp, het maakt het niet makkelijker om ermee te dealen.

Ik was vroeger ook super super bang voor spinnen totdat mijn zus vogelspin ‘Pluisje’ kocht. Ik heb daardoor veel over spinnen geleerd, keek mee met het voeren van Pluisje etc. Ben op een gegeven moment zelfs informatieve youtube filmpjes gaan kijken om meer over ze te leren. Pluis heeft dus enorm geholpen en ik durf nu zelfs vogelspinnen vast te houden.
En zie ik eens een spinndie ik nog wat creepy vind geef ik hem een naam. Daarmee krijgt ie voor mij een soort persoonlijkheid ipv alleen ‘enge spin’. Er woont nu bijvoorbeeld Berend de kruisspin bij mn keukenraam (wel aan de buitenkant) ik bedank Berendaf en toe als ik zie dat ie weer een mug heeft gevangen :))

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:48

:D Hahaha Mars....blij dat ik dus niet de enige ben die ze een naam geeft. Dacht dat ik gek zou zijn. :D

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:49

Nee haha wij gebruiken dezelfde tactiek :D

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:08

Haha, ja, namen geven doe ik ook. Als ze op plekken zitten waar ze mogen blijven van mij. En ik sluit ook wel eens een deal met hen: als jij mooi blijft waar je bent zit je deze winter lekker warm binnen. Dan voel ik me zowaar gerustgesteld als ik ze op hun vertrouwde plekje tegenkom. :')

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:09

''Fijn'' dat hier zoveel herkenning is zeg. :(:) Hebben jullie ook last van mensen die zich niet in kunnen leven? Mijn vriend pakt alle spinnen zo op en vind het grappig allemaal. Hij snapt dus ook écht niet waarom ik een glas drinken omstoot en was er eerst zelfs boos over. 'Het is maar een spinnetje hoor, dan hoef je toch geen glas om te gooien'? Pff! :(

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit__, Cemlys, Eelmo, Galaika, GoogleAdsense, Googlebot, inge_romeo, Inney, L_Flo, Lau, Lenexa, loowny, Maanon_, ontherun, Paardennamen, Pabie, purny, ReadTheRulez, TessaxQuincy, YandexBot, Zoe_97 en 76 bezoekers