Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:15

Emmaa_ schreef:
Ik ben ZZP'er en word dus ook helemaal plat gebeld. Vooral met aanbiedingen voor andere energie, terwijl ik tot aankomend weekend bij m'n ouders woon en dus helemaal niets te zeggen heb over de energielevering. Daarnaast vind ik het ook gewoon schijtirritant. Er bestaan tegenwoordig bots waarin als je een bepaald telefoonnummer belt ze het callcenter een koekje van eigen deeg geven door ze enorm lang aan de lijn te houden, maar ik durf dat niet als telefoonnummer op te geven bij de KVK omdat ze me ook moeten kunnen bereiken. Vind het echt achterlijk dat de informatie van ZZP'ers (niet alleen telefoonnummers maar ook mijn BSN(!!)) zo idioot makkelijk te achterhalen zijn.



Dat heb je aan je inschrijving bij de kvk te danken... op een of andere manier is mijn telefoonnummer bij de gegevens van mijn vriend gekomen bij de kvk. En word ik regelmatig gebeld door allerlei energiebedrijven die vragen of ik mevrouw... ven.. en dat ze iets aparts hebben ontdekt inde jaarrekening... Mijn antwoord “ dat is grappig, want die kunnen jullie helemaal niet inzien “ Standaard krijg je. dan dat ze dat wel kunnen, maar zodra ik dan weer aangeef dat dat niet kan en dat ik bij een energiemaatschappij werk ( niet meer, maar oke ) binden ze in en krijgen ze van me te horen dat ze maar beter een echte baan kunnen zoeken of verder gaan met hun studie.. en hang ik op.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:24

Ik ben ook ZZP'er en sindsdien wordt ik gestalkt door allerlei bedrijven die werkelijk iedere dag bellen. Walgelijk. Inmiddels sta ik bij sommige van mijn collega's bekend als het meisje dat telefonisch niet te bereiken is :+ Klop inderdaad, want door al dat gestalk van allerlei bedrijven neem ik onbekende nummers niet meer op en bellen ze meer dan 3x in een week worden ze geblokkeerd.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:40

Heb het ook een tijdje gehad, het bleek steeds van hetzelfde nummer of van een privénummer te komen dus nu heb ik gewoon op mijn telefoon ingesteld dat ik geen oproepen van privénummers of dat bepaalde nummer meer wil ontvangen :)

Anoniem

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:41

Ik durf anonieme bellers niet op voorhand niet door te laten komen omdat ik heel bang ben dat ik ooit een telefoontje krijg van het ziekenhuis over een naaste (ongeluk gehad oid) en dat ik dan niet bereikbaar ben. Ik neem dus wel altijd op maar hang gewoon gelijk op als ik hoor dat het telemarketing is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:30

Super vervelend. Ik doe geen enkele moeite om aardig of serieus te zijn. Mijn huidige favoriet is het raadsel. Dan neem ik heel enthousiast op en helemaal blij dat eindelijk mee wil spelen en ga ik uitleggen dat ze aan de hand van ja of nee vragen het raadsel mogen raden voor een leuke prijs. En dat hou ik dan heel lang vol. Volgens mij krijgen die mensen loonaftrek als ze zelf ophangen want er wordt flink gezweet :D

Andere dagen probeer ik ze zelf een nutteloos product te verkopen of Vertel ik een verhaaltje over de kat.

Af en toe laat ik me nog verleiden om wat botter te doen en te zeggen dat ze me niet moeten ambeteren en vraag ik of je gelukkig wordt van mensen pesten en of je dan ‘s avonds nog wel in de spiegel kunt kijken.

Ik gruwel van dit soort belletjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:07

Er is maar 1 oplossing die werkt: opnemen en zeggen 'ik sta onder bewind'.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:12

Het risico dat ik daarbij zou zien (en geen idee hoe reeel dat is), is dat dat ergens in een dossier komt en ook een rol gaat spelen op het moment dat je wel een andere energieleverancier of internetverbinding wilt.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:15

Heel herkenbaar..

Ik zeg altijd dat ik ga emigreren, en dat ik niks aan hun verkoop praatjes heb.. dan is het na 1x ook echt afgelopen.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:16

Sinds ik ingeschreven sta bij de KvK is het drama. Leuk joh, geld betalen om ingeschreven te staan en hop, mijn gegevens liggen op straat....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:22

Yup, hier ook zzp, en ondanks dat ik bij inschrijving aangegeven heb dat ze mijn gegevens niet door mochten sluizen, weten met name energie maatschappijen me goed te vinden...
En tja, anoniem kan ook een klant zijn...

Overigens bellen steeds meer callcenters niet anoniem meer, zo slim zijn ze dan ook wel weer

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:25

Ik werk op de klantenservice van een groot bedrijf en moet vaak klanten bellen.
Wat ik wel weet is dat het bel-me-niet-register niet geldt voor bedrijven waar je ooit klant geweest bent, of nog bent. Ze mogen je dan bellen met gerichte aanbiedingen.
Dus de broodbakker mag wel bellen omdat ze nu ook gebak verkopen, maar niet met een aanbieding voor fietsen bijvoorbeeld.
Wil je dat echt niet dan moet men op verzoek je gegevens meteen in het recht-van-verzet noteren. Na de verwerkingstijd daarvan mag men je echt niet meer benaderen.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:28

Ik zeg altijd dat de persoon waar ze naar vragen niet aanwezig is.
Het is inderdaad een lastig iets.
Vaak werken de bedrijven met oude lijsten, als ze een up-date doen van een lijst zal je er niet tussen mogen staan, zeker niet als je dat in december nog een keer hebt aangegeven

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:35

Heel dat bel-me-niet-register is onzin.
Iedere dag worden we door wel 20 als het niet vaker is nummers gebeld die allemaal iets willen verkopen.
Om nog maar te zwijgen over de anonieme nummers.
Wij nemen nu niets meer op en hebben telefoon zo ingesteld dat als familie belt het een andere melodie is als vreemde nummers.
Alleen als we weten dat een bedrijf of dierenarts ofzo belt leggen we dat nummer op een briefje ernaast zodat we weten dat we dat op moeten nemen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:38

Ik word nooit gebeld, maar ik moet zeggen dat overal waar ik mn telefoonnr in moet vullen op internet ik mijn huisnummer invul, die niet meer bestaat :+
Heel soms krijg ik wel iets, maar ik heb er meer last van dat ze aan mijn deur komen :Y)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:27

meggiemeg schreef:
Ik zeg altijd dat de persoon waar ze naar vragen niet aanwezig is.

Heb ik idd gedaan toen ik veel bij mijn moeder zat en de Telegraaf vrijwel dagelijks belde.
De dag dat haar scheiding erdoor was belden ze uiteraard weer en vroegen of mevrouw *aangetrouwde achternaam* er was heb ik aangegeven dat die niet meer bestaat en kreeg ik gelijk een 'gecondoleerd mevrouw'.
Overigens nooit weer gebeld op dat nummer door de Telegraaf. :')

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:47

Ik heb me al tig keren aangemeld bij het bel me niet register maar wordt constant gebeld door nummers uit Amsterdam, Hilversum en soms uit het buitenland zoals Brazilië of Turkije. Ik neem onbekende nummers gewoon niet meer op en gooi ze meteen op de blok na een check bij Google wie het was.

Mijn moeder wordt ook constant gebeld en de gekste ervaring is nog wel van een energie maatschappij. Mijn moeder neemt op, hoort het riedeltje aan zegt nee geen interesse en hangt op. Wordt ze na twee minuten weer terug gebeld, zelfde bedrijf waarop hij gewoon verder ging met zijn verhaaltje. Ze hangt weer op, en twee minuten later weer terug gebeld, dit keer nam ik op, onderbreek hem met de vraag wat hij niet snapt aan het woord nee, krijg me daar toch een scheld kanonnade over me heen dat ik de telefoon van mijn oor af moest houden. :+. Heb toen maar opgehangen en geblokkeerd. Mijn moeder staat trouwens ook bij het bel me niet register.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:57

Door dit topic herinner ik me een topic van vorig jaar over dit onderwerp: [LZP] Bel me niet register waardeloos

Bij mij is het soms wekenlang rustig en momenteel word ik weer bijna dagelijks gebeld door een afgeschermd nummer. Die neem ik sowieso niet op, als het belangrijk is spreken ze maar wat in of ze sturen maar een tekstbericht.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 00:05

Shadow0 schreef:
Het risico dat ik daarbij zou zien (en geen idee hoe reeel dat is), is dat dat ergens in een dossier komt en ook een rol gaat spelen op het moment dat je wel een andere energieleverancier of internetverbinding wilt.


Het gros van de onderbewindstellingen (sinds 2014) wordt geregistreerd in een (openbaar) register waarbij je wel over bepaalde gegevens moet beschikken om te kunnen zoeken. Je kunt daar ook een uitdraai maken van het feit dat je niet geregistreerd staat.

Overigens weten ze bij de klantenservice vaak niet wat ze moeten met de melding “bewind”, en laten ze het maar gaan.

Zelfs wanneer het bewind officieel is gemeld bij de instantie krijgen onder bewind gestelden het vaak genoeg voor elkaar om toch een extra pakket af te sluiten (wat dan vervolgens weer moet worden teruggedraaid).

Kortom: geen reden om het niet te gebruiken.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 00:38

Emmaa_ schreef:
Ik ben ZZP'er en word dus ook helemaal plat gebeld. Vooral met aanbiedingen voor andere energie, terwijl ik tot aankomend weekend bij m'n ouders woon en dus helemaal niets te zeggen heb over de energielevering. Daarnaast vind ik het ook gewoon schijtirritant. Er bestaan tegenwoordig bots waarin als je een bepaald telefoonnummer belt ze het callcenter een koekje van eigen deeg geven door ze enorm lang aan de lijn te houden, maar ik durf dat niet als telefoonnummer op te geven bij de KVK omdat ze me ook moeten kunnen bereiken. Vind het echt achterlijk dat de informatie van ZZP'ers (niet alleen telefoonnummers maar ook mijn BSN(!!)) zo idioot makkelijk te achterhalen zijn.


Als zzp-er is je BTWnr opgesteld uit je BSNnr dus dat is vrij makkelijk te achterhalen helaas...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:30

pimaude schreef:
Er is maar 1 oplossing die werkt: opnemen en zeggen 'ik sta onder bewind'.


Dat is geen oplossing maar gewoon uitstellen, je nummer staat nog steeds geregistreerd en ze gaan je dan ook nog steeds bellen.. Dus het enige wat je er mee opschiet is dat je een zeer kort gesprek hebt. Maar toch blijft het heel erg vervelend. Ik vraag ook meestal wel naar een leidinggevende , die je vervolgens nooit aan de telefoon krijgt. Bel me niet register heb ik ook al meerdere keren ingevuld..

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:40

[heel slecht, heb alleen de op gelezen en daar reageer ik op]

Mijn moeder heeft een tijdje gewerkt voor een callcentre. En ik kan wat duidelijkheid geven. Helaas geen oplossing.

Het bel-me-niet werkt! Maar alleen niet als jij ergens je telefoonnummer hebt achter gelaten. Als jij ooit ergens je nummer hebt achter gelaten mogen ze je bellen. Je hebt namelijk interesse getoond. En dan hoeven ze zich niet te houden aan het bel-me-niet.

En dat is dus ook gelijk het grote valkuil van het hele ding. Want het kan maanden duren voordat ze je bellen als je ergens je telefoonnummer hebt ingevuld. En dan heb je nog het probleem dat ze de gegevens "verkopen" aan derden. Dus die mogen je dan ook bellen.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:14

chamion schreef:
Het bel-me-niet werkt! Maar alleen niet als jij ergens je telefoonnummer hebt achter gelaten. Als jij ooit ergens je nummer hebt achter gelaten mogen ze je bellen. Je hebt namelijk interesse getoond. En dan hoeven ze zich niet te houden aan het bel-me-niet.


Wellicht dat het callcenter zich daar hield aan het bel-me-niet-register. Zo hoort het ook. Maar het heeft alle schijn dat er nu bedrijfjes zijn die zich daar niet aan houden.

Anoniem

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:18

Ik druk alle anonieme nummers weg
Zou wel willen dat ik die blokkeren kon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:18

Kan dat op iPhone?

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:30

chamion schreef:
[heel slecht, heb alleen de op gelezen en daar reageer ik op]

Mijn moeder heeft een tijdje gewerkt voor een callcentre. En ik kan wat duidelijkheid geven. Helaas geen oplossing.

Het bel-me-niet werkt! Maar alleen niet als jij ergens je telefoonnummer hebt achter gelaten. Als jij ooit ergens je nummer hebt achter gelaten mogen ze je bellen. Je hebt namelijk interesse getoond. En dan hoeven ze zich niet te houden aan het bel-me-niet.

En dat is dus ook gelijk het grote valkuil van het hele ding. Want het kan maanden duren voordat ze je bellen als je ergens je telefoonnummer hebt ingevuld. En dan heb je nog het probleem dat ze de gegevens "verkopen" aan derden. Dus die mogen je dan ook bellen.


Sorry, maar dan werkt het toch niet?! Dan heb ik 1x ooit ergens mijn nummer achtergelaten en vervolgens kan ieder bedrijf ooit dat mijn nummer koopt mij LEGAAL bellen.

Stomweg een pyramidespel met telefoonnummers: zeg ik koop voor Euro 1000,00 telefoonnummers. 10.000 stuks. Ik gebruik ze voor mijn bedrijf en voorkoop ze vervolgens ook meteen maar door aan een paar andere partijen. Heb ik mijn nummers en de kosten meer dan afgedekt..