Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:39

Ja. Want met die enquête geef je daar toestemming voor middels de kleine lettertjes. Het bel-me-niet register is wet, totdat je toestemming geeft benaderd te mogen worden. Dan telt zon register niet meer.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:49

Eigenlijk heel krom. -O-

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 00:35

Het zijn inderdaad de enquêtes en dergelijke wat je invult op het internet waaruit ze je nummer halen. Bij heel veel dingen staat ook dat ze je nummer niet door zullen geven en vervolgens in de kleine lettertjes dat ze het wel mogen delen met zogenaamde partners. Je wil niet weten hoeveel partners zo'n bedrijf kan hebben...
Daarnaast kan het bel me niet register ook vermeden worden door buitenlandse callcenters te laten bellen. Let maar eens op door hoeveel internationale nummers je tegenwoordig gebeld wordt. Naar mijn weten is er nog steeds geen Europees of wereldwijd bel me niet register.
Het beste kun je dus nummers blokkeren als ze niet anoniem bellen. En verder vooral niet met je volledige naam opnemen of direct zeggen wie je bent als er naar gevraagd wordt. Soms bellen ze met die en die van dat. Met wie spreek ik? Dan vooral eerst uitvragen wat ze willen en als ze gericht naar een persoon vragen, gewoon zeggen dat die niet meer dat nummer heeft of desnoods dood is. Meestal blijft het dan wel even rustig.

Ik vind het trouwens niet perse erg om met die nutteloze telefoontjes lastig gevallen te worden, ik vind het vooral onfatsoenlijk dat ze vaak zo doordrammen. Nee is nee en dan hoef je ook niet meer terug te bellen en nee is ook geen misschien. Sodemieter op...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 01:00

Er zijn veel leuke opties:

Doe alsof jij hen belt en probeer hen iets te verkopen. Een standaard leeg colablikje als collector’s item.

Bied je medeleven aan en bied een leukere en beter betaalde baan aan (doe ik vaak)

Speel het raadselspel zie mijn vorige post

Gewoon zwijgen. Tot ze ophangen. En terugbellen. En weer zwijgen.

Gelijk melden dat je hun tijd gaat verspillen en vervolgens zo lang mogelijk aan de lijn houden.

Als variatie daarop: telefoon gewoon naast je leggen. Telkens opnemen en weer hetzelfde.

Heel random een verhaaltje vertellen.

Etc.

Ik vertel ook vaak dat mijn man zegt dat ik te dom ben en alleen hij dit soort zaken mag regelen. Vervolgens vragen ze altijd zonder verpinken of ze zijn nummer mogen? Dan zeg ik dat hij de vorige keer gezegd heeft dat hij me dan achter de auto bindt. Werkt ook.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 01:05

poes schreef:
Ik vertel ook vaak dat mijn man zegt dat ik te dom ben en alleen hij dit soort zaken mag regelen. Vervolgens vragen ze altijd zonder verpinken of ze zijn nummer mogen? Dan zeg ik dat hij de vorige keer gezegd heeft dat hij me dan achter de auto bindt. Werkt ook.

:') Oké, deze hou ik erin voor de volgende die ik nog niet geblokkeerd heb. Geniaal! :')

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 07:17

Ach het is hun werk. Ik zeg altijd dat ik geen interesse heb en dan sluiten we netjes het gesprek af.
1 x had ik een irritante, van de Postcodeloterij. Sowieso een irritant opdringerige club trouwens. Maar deze mevrouw bood mij een gratis extra lot aan. Leuk zou je zeggen tot duidelijk werd dat ik deze dan zelf weer zou moeten opzeggen na 6 maanden. Anders werd deze automatisch tegen kosten verlengd. Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde. Die mevrouw ging helemaal flippen omdat ik geen gratis lot wilde. "Het is gratis mevrouw, u wilt geen gratis lot???" Eh nee, dat zeg ik toch net. Ik wil geen gratis lot. Pfffff, ze bleef maar aandringen en een heel verhaal. Krijgen ze per seconde betaald dat ze je aan de lijn houden ofzo?

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 07:22

Suzanne F. schreef:
Pfffff, ze bleef maar aandringen en een heel verhaal. Krijgen ze per seconde betaald dat ze je aan de lijn houden ofzo?

Nee, vaak per klant die ze hebben binnengehaald of per iets wat ze verkocht hebben ;)

meggiemeg

Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 07:30

Het merendeel wil inderdaad geen nee horen, blijven dan doorgaan wat het juist zo vervelend maakt. Een enkeling wel. Ik zeg netjes nee bedankt geen interesse, dan komt direct de vraag waarom niet? Dan zeg ik dat ik ze geen tekst en uitleg verschuldigd ben omdat zij mij ongevraagd bellen en dat een simpel NEE voldoende moet zijn.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 09:12

poes schreef:
Ik vertel ook vaak dat mijn man zegt dat ik te dom ben en alleen hij dit soort zaken mag regelen. Vervolgens vragen ze altijd zonder verpinken of ze zijn nummer mogen? Dan zeg ik dat hij de vorige keer gezegd heeft dat hij me dan achter de auto bindt. Werkt ook.


Ok, dat wordt 'm! :')

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:16

Hier al regelmatig telefoon gehad van internet provider. Probleem is dat hun lijn niet tot bij ons ligt en zelfs als ik het zou willen, ik niet bij hen kan aansluiten. Dus ik vraag standaard eerst of wij nu eigenlijk al kunnen aansluiten. Ah nee, dat kan niet maar ze gaan een glasvezel kabel leggen! En of ze mag terug bellen op een moment dat beter past. En dan vraagt ze wanneer het beter past. Ja, als de glasvezel kabel er ligt hé, dan mag je terug bellen. (Ik woon echt heel afgelegen dus ik vermoed dat dit nog niet voor de komende 100 jaar gaat zijn :) ) Ben benieuwd nu als ze nog eens bellen, dan vraag ik meteen of die glasvezel kabel er al ligt :D
Na een tijdje wordt het ook gewoon wel amusant eigenlijk. Maar 't is wel een beetje dom om mensen op te bellen die je niet eens iets kan verkopen omdat het praktisch gewoon niet mogelijk is...

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:18

Izzy19 schreef:
Hier al regelmatig telefoon gehad van internet provider. Probleem is dat hun lijn niet tot bij ons ligt en zelfs als ik het zou willen, ik niet bij hen kan aansluiten. Dus ik vraag standaard eerst of wij nu eigenlijk al kunnen aansluiten. Ah nee, dat kan niet maar ze gaan een glasvezel kabel leggen! En of ze mag terug bellen op een moment dat beter past. En dan vraagt ze wanneer het beter past. Ja, als de glasvezel kabel er ligt hé, dan mag je terug bellen. (Ik woon echt heel afgelegen dus ik vermoed dat dit nog niet voor de komende 100 jaar gaat zijn :) ) Ben benieuwd nu als ze nog eens bellen, dan vraag ik meteen of die glasvezel kabel er al ligt :D
Na een tijdje wordt het ook gewoon wel amusant eigenlijk. Maar 't is wel een beetje dom om mensen op te bellen die je niet eens iets kan verkopen omdat het praktisch gewoon niet mogelijk is...


:')
Nu ben ik benieuwd waar jij woont :D Lijkt me echt een heerlijke plek ! :j <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:19

Ik vind het altijd wel jammer hoe er van alles verzonnen wordt om telemarketeers dwars te zitten. Ze doen ook maar gewoon hun werk...
Heb het zelf ook een poosje gedaan, vond het verschrikkelijk, maar het was dát of geen inkomen.... tja

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:20

poes schreef:
Er zijn veel leuke opties:

Doe alsof jij hen belt en probeer hen iets te verkopen. Een standaard leeg colablikje als collector’s item.

Bied je medeleven aan en bied een leukere en beter betaalde baan aan (doe ik vaak)

Speel het raadselspel zie mijn vorige post

Gewoon zwijgen. Tot ze ophangen. En terugbellen. En weer zwijgen.

Gelijk melden dat je hun tijd gaat verspillen en vervolgens zo lang mogelijk aan de lijn houden.

Als variatie daarop: telefoon gewoon naast je leggen. Telkens opnemen en weer hetzelfde.

Heel random een verhaaltje vertellen.

Etc.

Ik vertel ook vaak dat mijn man zegt dat ik te dom ben en alleen hij dit soort zaken mag regelen. Vervolgens vragen ze altijd zonder verpinken of ze zijn nummer mogen? Dan zeg ik dat hij de vorige keer gezegd heeft dat hij me dan achter de auto bindt. Werkt ook.


_O- You made my day ! :+

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:26

LadyMadonna schreef:
Ik vind het altijd wel jammer hoe er van alles verzonnen wordt om telemarketeers dwars te zitten. Ze doen ook maar gewoon hun werk...
Heb het zelf ook een poosje gedaan, vond het verschrikkelijk, maar het was dát of geen inkomen.... tja


Helemaal niet jammer hoor, onderdeel van hun werk zeg maar. Zij doen gewoon hun werk en ik word 'gewoon'ongevraagd lastig gevallen.
Heb twee antwoord varianten: Goedendag, geen interesse, ga het gesprek beeindigen en afsluiten, of als er erg bot gedaan wordt: "ik heb hier geen behoefte aan'' en weg, einde gesprek.
Best netjes toch?

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:33

netjuh6 schreef:
Ik heb dit werk een tijdje gedaan. Als iemand onder bewind staat kan en mag je niks met die persoon.

Wat dus t beste is, zeggen dat je onder bewind staat en ze vinken je uit.


Ach nee, ik ga geen flut excuus verzinnen hoor, sorry. Blijven ze bellen neem ik op en leg weer neer. Of, opnemen, naast mijn speakers leggen en doorgaan met mijn eigen werk.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:36

Ik druk ze voortaan gelijk weg, heb geen zin meer om steeds te blijven zeggen dat ik het niet wil.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:38

Palmera schreef:
En al vul je wél je nummer in bij een enquette: moet dat dan maar levenslang tegen je gebruikt kunnen worden met alle huidige privacywetten?

Als ik een enquette invul over een elektrische tandenborstel betekend dat niet per definitie dat ik benaderd wil worden over andere elektrische apparaten. :+


Of een telefoonabonnement. Of het Rode Kruis. Of de Postgiroloterij. Of een timeshare. Of een internetprovider. Of....of.....of....

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 09:40

LadyMadonna schreef:
Ik vind het altijd wel jammer hoe er van alles verzonnen wordt om telemarketeers dwars te zitten. Ze doen ook maar gewoon hun werk...
Heb het zelf ook een poosje gedaan, vond het verschrikkelijk, maar het was dát of geen inkomen.... tja


Zij zitten mij dwars, als ze daar al niet mee zouden beginnen is er niets aan de hand.
En ik begrijp het hoor, soms moet je een baan aannemen omdat je anders niets hebt, maar dan niet piepen als je mij lastig valt en ik geirriteerd ben.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:42

Wijsje schreef:
Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?


Je laat duidelijk merken geen idee te hebben wat de impact van die ongevraagde, ongewenste telefoontjes is of kan zijn. Maar vooruit, is misschien jou ook niet persoonlijk aan te rekenen, je zult wel goed ''getraind'' zijn voor dit werk.
Neem de boze reacties maar als ''bedrijfsrisico''.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:17

LadyMadonna, de uitvluchten zijn niet nodig als 'nee bedankt, geen interesse' genoeg is om het gesprek te beëindigen.

Mijn ervaring is dat nee zeggen geen zin heeft en dat je alsnog het verhaal van een heel mooi aanbod -uniek voor u- (maar niet heus) moet aanhoren en daarna nog 3x nee moet zeggen.

Dat is met 1 telefoontje per jaar vervelend maar misschien nog een soort van acceptabel. Als men blijft bellen dan snap ik heel goed dat er andere oplossingen worden bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:23

Ik kap ze altijd meteen af.. Geen zin in..

Als ze vragen of ze gelegen bellen zeg ik standaard nee en vervolgens vragen ze wanneer het wel schikt en dan geef ik aan dat het nooit schikt.. Word dan eigenlijk ook niet mee gebeld.

Deze week wel weer iedere dag anoniem gebeld, als ik dan opneem hoor ik niks.. Neem dus maar niet meer op.

Mijn moeder gaat er altijd in mee en stemt ook vaak met alles in, laatst dus iets wat dikke oplichting bleek. Geld konden ze terughalen, maar ze zijn nog heel lang lastiggevallen. Ja zei mijn vader, woensdag om 17 uur komt de deurwaarder.. Dus ik zei al, een deurwaarder komt echt niet vooraf aangekondigd. Dat stelde ze iets gerust, maar ze zaten er wel wat mee in de stress. Maar mijn moeder neemt nog altijd de telefoon op en gaat erin mee :roll:

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:25

LadyMadonna schreef:
Ik vind het altijd wel jammer hoe er van alles verzonnen wordt om telemarketeers dwars te zitten. Ze doen ook maar gewoon hun werk...
Heb het zelf ook een poosje gedaan, vond het verschrikkelijk, maar het was dát of geen inkomen.... tja

Vind ik echt geen argument, ze doen gewoon hun werk. Als je voor dit soort werk kiest dan verdien je niet beter dan dit soort behandelingen. Voor mij zijn mensen die dit soort werk doen echt het laagste van het laagste en zo behandel ik ze dan ook.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:26

Izzy19 schreef:
Hier al regelmatig telefoon gehad van internet provider. Probleem is dat hun lijn niet tot bij ons ligt en zelfs als ik het zou willen, ik niet bij hen kan aansluiten. Dus ik vraag standaard eerst of wij nu eigenlijk al kunnen aansluiten. Ah nee, dat kan niet maar ze gaan een glasvezel kabel leggen! En of ze mag terug bellen op een moment dat beter past. En dan vraagt ze wanneer het beter past. Ja, als de glasvezel kabel er ligt hé, dan mag je terug bellen. (Ik woon echt heel afgelegen dus ik vermoed dat dit nog niet voor de komende 100 jaar gaat zijn :) ) Ben benieuwd nu als ze nog eens bellen, dan vraag ik meteen of die glasvezel kabel er al ligt :D
Na een tijdje wordt het ook gewoon wel amusant eigenlijk. Maar 't is wel een beetje dom om mensen op te bellen die je niet eens iets kan verkopen omdat het praktisch gewoon niet mogelijk is...

Dit heb ik eens gehad met KPN.
"Ja dat kan wel op uw adres mevrouw!"
Bleek dat er glad geen correct adres in dat systeem stond. Mijn oude adres in Rotterdam, waar al glasvezel lag, stond in hun systeem.
Ik woon tegenwoordig op het platteland, minstens 1,5 uur rijden van Rotterdam af... Mijn telefoon heeft meestal niet eens bereik, laat staan dat er fatsoenlijk internet is :+

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:30

Bloodymary schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik vind het altijd wel jammer hoe er van alles verzonnen wordt om telemarketeers dwars te zitten. Ze doen ook maar gewoon hun werk...
Heb het zelf ook een poosje gedaan, vond het verschrikkelijk, maar het was dát of geen inkomen.... tja

Vind ik echt geen argument, ze doen gewoon hun werk. Als je voor dit soort werk kiest dan verdien je niet beter dan dit soort behandelingen. Voor mij zijn mensen die dit soort werk doen echt het laagste van het laagste en zo behandel ik ze dan ook.


Dat is wel heel militant.

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:39

Ja, ik ben nu eenmaal heel strijdlustig.