Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

 
 
Siesjuh
Berichten: 1227
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:09

Ailill schreef:
Dat noemen ze een target, dat levert extra inkomsten om en vaak zelfs niet. Daarnaast gewoon een basissalaris.

Dat is zeker niet overal zo, er is wel een minimum bedrag (het minimum loon) dat je uitbetaald moet krijgen per uur, maar verder moet je het vaak hebben van dat wat je verkoopt of de enquêtes die je compleet hebt. Als je gewoon een (goed) basisloon hebt, heb je echt geluk.

What's Meant To Be, Will Always Find A Way...

Ieder einde is een nieuw begin :-)


Zoolgangster

Berichten: 7418
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Naast de Buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:28

meggiemeg schreef:
Het merendeel wil inderdaad geen nee horen, blijven dan doorgaan wat het juist zo vervelend maakt. Een enkeling wel. Ik zeg netjes nee bedankt geen interesse, dan komt direct de vraag waarom niet? Dan zeg ik dat ik ze geen tekst en uitleg verschuldigd ben omdat zij mij ongevraagd bellen en dat een simpel NEE voldoende moet zijn.


Je bent als beroepsbeller binnen de kortste keren ontslagen als je na 1 `nee´ van de klant al opgeeft. Vandaar dat die bellers meerdere malen blijven doorzagen ondanks jouw `nee`.

En als je 2 dagen niets hebt verkocht ben je ook de klos, dan sta je op straat. Heb daar ervaring mee. En daarom is werken bij een callcenter volgens het UWV een zogenaamd `kansberoep` omdat het verloop zo groot is dat er steeds nieuwe werknemers gevraagd worden en je dus, volgens het UWV, daardoor kans maakt op een betaalde baan.

Die je dus na 2 werkdagen al weer kwijt bent als je de pech hebt niets, of te weinig te verkopen. :')


Maar om on topic te blijven, het bel me niet register werkt niet voor bestaande of ex klanten van het bedrijf dat jou op laat bellen. In dat geval moet je dus de beller vragen om in het ´recht van verzet´ te worden bijgeschreven, dan mag er niet meer namens dat bedrijf naar jou toe gebeld worden. Helaas is er wel een verwerkingsperiode waarin je misschien alsnog gebeld kan worden omdat de lijsten niet dagelijks doorgegeven schijnen te worden. Maar dan zou je alsnog opnieuw om dat recht van verzet kunnen vragen, want men is verplicht je daarin in te schrijven als je te kennen hebt gegeven niet meer namens dat bedrijf gebeld te willen worden.

Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent...

Zoolgangster

Berichten: 7418
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Naast de Buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:36

friendly schreef:
Tot/tenzij je werk anoniem belt... Dan kan je t niet maken om niet op te nemen vind ik. Dus dat is een slechte optie naar mijn mening...


Inderdaad... ik moest eens iemand van mijn werk bellen en dat was ook zo iemand die nooit anoniem opneemt... lekker handig, maar niet heus.

Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent...

Zoolgangster

Berichten: 7418
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Naast de Buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:42

Koekeroekus schreef:
Dat komt door al die leuke winacties en bende waar men altijd alle gegevens invult. Als je de verleiding kunt weerstaan omdat de meeste acties toch nep zijn gebeurd het niet.

Heb ooit zelf eens ergens een nummer ingevuld en werd plat gebeld. Doe nooit meer ergens aan mee en voila, ik wordt echt nooit, maar dan ook nooit gebeld door verkopers of weet ik wat. Alleen mijn provider waagt het soms. Maargoed, das vrij voorspelbaar. ;-)


Klopt, die winacties zijn vaak manieren om aan iemands gegevens te komen zodat er weer eventuele nieuwe klanten benaderd kunnen worden.

Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent...

Zoolgangster

Berichten: 7418
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Naast de Buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:46

friendly schreef:
Het zou vooral prettig zijn als ze niet zouden doordrammen als jij aangeeft dat je geen interesse hebt. Daar veroorzaken ze vooral de agressiviteit mee vanuit de gebelden....


Tja, en dat doordrammen is dus verplicht... er loopt in zo´n callcenter altijd een supervisor rond met een koptelefoon, die alle telefoontjes kan afluisteren en als je niet dramt, krijg je dat beslist te horen. En sta je als eerste op straat.

Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent...

Zoolgangster

Berichten: 7418
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Naast de Buitenbak!

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:54

Nog even over het Bel me niet register: dat is 5 jaar geldig, en geldt niet voor bedrijven waarvan je ooit klant bent geweest, of nog steeds klant van bent. Verder geldt er een verwerkingstijd van 6 weken, en komt het ook nog voor dat iemand de callcentermedewerker zó uitkaffert, dat deze uit chagrijn de persoon niet daadwerkelijk inschrijft (ja, heel fout) maar het komt ook voor dat de callcentermedewerker zo onervaren is, dat die de laatste knop om de inschrijving werkend te maken, niet kan vinden (ja echt)) zodat de inschrijving mislukt. Het verloop is namelijk, zoals ik al eerder schreef, enorm groot in die branche... En soms gooien mensen meteen de hoorn op de haak, voordat de medewerker de gegevens heeft kunnen invoeren...

Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent...

Bloodymary
Berichten: 2581
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:08

Zoolgangster schreef:
friendly schreef:
Het zou vooral prettig zijn als ze niet zouden doordrammen als jij aangeeft dat je geen interesse hebt. Daar veroorzaken ze vooral de agressiviteit mee vanuit de gebelden....


Tja, en dat doordrammen is dus verplicht... er loopt in zo´n callcenter altijd een supervisor rond met een koptelefoon, die alle telefoontjes kan afluisteren en als je niet dramt, krijg je dat beslist te horen. En sta je als eerste op straat.


Maar helpt dat drammen dan echt? Is er echt iemand die dan zegt "oh nou, dan doe toch maar"?

Ailill

Berichten: 6855
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:13

janne19 schreef:
Ailill schreef:
Wat prima is. Maar dan mogen anderen daar dan toch ook een menig over vormen? Ik vind het namelijk ook iets over iemand zeggen, ik voel niet de behoefte dat hier te vermelden, anderen blijkbaar wel.


Wat verdraai jij de boel, ik weet wel een leuk baantje voor je
Mag het wat minder? Is jouw uitspraak
Als iedereen zijn mening mag geven dan ik toch zeker ook?
Neuh, ik verdraai niets en geen job nodig, thanks.

Ik vond jouw eerdere reactie wat overtrokken. Iemand moet maar in jouw schoenen komen staan als ze het niet eens zijn met iets wat jij zegt en/of doet. Zo werkt het niet. Iedereen mag zijn mening geven, jij en dus ook een ander. Iemand mag ook bij z'n standpunt blijven, zonder eerst in jouw schoenen te hebben gestaan.

If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain.

Ailill

Berichten: 6855
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:15

Indestal schreef:
Haha juist om deze reden wil ik niet voor een call center werken, is een heuze stap lichter werk dan ik nu doe...maar kansloos toch als mensen je als poep behandelen als je netjes en beleefd iemand op belt.

Ik geloof ook niet in de produkten die worden verkocht via zo een call center..

Ik poeier ze altijd heel snel en netjes af, al meteen na de 1e zin en dat vinden ze echt niet erg. Vaak halen ze mij dan zelf uit het systeem

Vergeet niet dat de internetwinkels jouw gegevens verkoopt, helaas zit je hierdoor overal heel snel in...
Kansloos kan je het noemen.

Ze zitten er in ieder geval wel koeltjes bij ;)

If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain.

Ailill

Berichten: 6855
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:16

Siesjuh schreef:
Ailill schreef:
Dat noemen ze een target, dat levert extra inkomsten om en vaak zelfs niet. Daarnaast gewoon een basissalaris.

Dat is zeker niet overal zo, er is wel een minimum bedrag (het minimum loon) dat je uitbetaald moet krijgen per uur, maar verder moet je het vaak hebben van dat wat je verkoopt of de enquêtes die je compleet hebt. Als je gewoon een (goed) basisloon hebt, heb je echt geluk.
Maar dat minimumloon staat gelijk aan dat van andere jobs (tot 22 jeugdloon, daarna minimumloon). Met een verschil, in heel veel andere beroepen werken ze niet met targets en die krijgen dus, buiten hun loon, niets. Zo verkeerd zijn targets nog niet :)

If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain.

oomens

Berichten: 5195
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:38

Ailill schreef:
Met een verschil, in heel veel andere beroepen werken ze niet met targets en die krijgen dus, buiten hun loon, niets. Zo verkeerd zijn targets nog niet :)

Zo verkeerd zijn die targets wel, wanneer ze mensen overhalen om basis fatsoensnormen structureel opzij te zetten, of erger nog, wanneer dat eigenlijk gewoon van ze verwacht wordt.
Als een duidelijke "nee, ik heb geen interesse en ik heb niet de behoefte dat verder toe te lichten" op last van hogerhand genegeerd moet worden (want alleen 3x 'nee' is een echte 'nee' ofzo? 8)7) om de baan te houden, dan verdient zowel de baan als het bedrijf het niet om te blijven bestaan.
Het is dat je de managers van zo'n callcentre nooit te spreken krijgt, maar anders mag ze wel duidelijk gemaakt worden dat ze het laagste van het laagste zijn. Hun medewerkers staan echt nog een treetje hoger wat dat betreft, en de zeer kleine groep die het lef heeft om ondanks het risico op ontslag toch fatsoenlijk te blijven tegen de onvrijwillig gebelden helemaal. Neemt niet weg dat het beroep (dus niet per se de personen die het uitvoeren!) echt wel gemist kan worden als kiespijn.
Er zijn genoeg beroepen waar mensen een hekel aan hebben, maar die toch nog enig nut hebben (gerechtsdeurwaarders, controleurs van de hondenbelasting, flitsagenten, ...), maar daar is dit er niet een van.
Als ik een bepaald product wil kopen, dan ga ik daar zelf wel naar op zoek, daar hoef ik niet ongevraagd voor benaderd te worden. Als blijkt dat een aanbieder van dat product gebruik maakt van dit soort laakbare verkoopmethoden, dan is dat alleen maar een heel goede reden om verder te kijken of de concurrent wel deugt.

Schoentje en kerstmuts

Ashleytjuhh

Berichten: 3783
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:52

had hier al een keer eerder gereageerd met een tip.

maar moet nu even nog een keer reageren op de mensen die deze medewerkers neer zetten als laagste van het laagste bah! ze hebben een baan willen werken en ze verdienen hun geld er mee. het is juist door de mensen die denken dat ze beter zijn waardoor het werk niet leuk is. veder heb je leuke gesprekken wel of geen sale. ik heb het een maand gedaan uiteindelijk door mijn bel vrees niet veder mee gegaan. daanra 2.5 jaar deur aan deur verkoop gedaan(wat volgens jullie soort dan ook wel laagste van het laagste is). hele leuk tijd en gesprekken mee gehad, nooit geen deur in mijn gezicht en ja echt mensen geholpen!

dus bedenk even dat het je buurvrouw kan zijn. die net haar baan verloren is en wel wilt werken ookal pakt ze iets aan wat wellicht onder haar doen is. maar als ze in de uitkering blijft zitten lopen jullie ook te klagen dat ze maar eens moet gaan werken en elke baan aan moet pakken.

Shadow0

Berichten: 36252
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:01

Niet de mensen aan de telefoon zijn het laagste van het laagste - de bedrijven die dit uitvoeren en de managers die hun werknemers pushen om een nee niet te respecteren.

Overigens: wat mij betreft krijgen mensen een basisinkomen, en houdt dit werk op te bestaan. Mij lijkt dat iedereen daar beter van wordt.

Ailill

Berichten: 6855
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:23

oomens schreef:
Ailill schreef:
Met een verschil, in heel veel andere beroepen werken ze niet met targets en die krijgen dus, buiten hun loon, niets. Zo verkeerd zijn targets nog niet :)

Zo verkeerd zijn die targets wel, wanneer ze mensen overhalen om basis fatsoensnormen structureel opzij te zetten, of erger nog, wanneer dat eigenlijk gewoon van ze verwacht wordt.
Als een duidelijke "nee, ik heb geen interesse en ik heb niet de behoefte dat verder toe te lichten" op last van hogerhand genegeerd moet worden (want alleen 3x 'nee' is een echte 'nee' ofzo? 8)7) om de baan te houden, dan verdient zowel de baan als het bedrijf het niet om te blijven bestaan.
Het is dat je de managers van zo'n callcentre nooit te spreken krijgt, maar anders mag ze wel duidelijk gemaakt worden dat ze het laagste van het laagste zijn. Hun medewerkers staan echt nog een treetje hoger wat dat betreft, en de zeer kleine groep die het lef heeft om ondanks het risico op ontslag toch fatsoenlijk te blijven tegen de onvrijwillig gebelden helemaal. Neemt niet weg dat het beroep (dus niet per se de personen die het uitvoeren!) echt wel gemist kan worden als kiespijn.
Er zijn genoeg beroepen waar mensen een hekel aan hebben, maar die toch nog enig nut hebben (gerechtsdeurwaarders, controleurs van de hondenbelasting, flitsagenten, ...), maar daar is dit er niet een van.
Als ik een bepaald product wil kopen, dan ga ik daar zelf wel naar op zoek, daar hoef ik niet ongevraagd voor benaderd te worden. Als blijkt dat een aanbieder van dat product gebruik maakt van dit soort laakbare verkoopmethoden, dan is dat alleen maar een heel goede reden om verder te kijken of de concurrent wel deugt.
Dan verschillen we dus blijkbaar van mening, prima toch?

If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain.

oomens

Berichten: 5195
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:25

Ashleytjuhh schreef:
had hier al een keer eerder gereageerd met een tip.

maar moet nu even nog een keer reageren op de mensen die deze medewerkers neer zetten als laagste van het laagste bah! ze hebben een baan willen werken en ze verdienen hun geld er mee. het is juist door de mensen die denken dat ze beter zijn waardoor het werk niet leuk is. veder heb je leuke gesprekken wel of geen sale. ik heb het een maand gedaan uiteindelijk door mijn bel vrees niet veder mee gegaan. daanra 2.5 jaar deur aan deur verkoop gedaan(wat volgens jullie soort dan ook wel laagste van het laagste is). hele leuk tijd en gesprekken mee gehad, nooit geen deur in mijn gezicht en ja echt mensen geholpen!

dus bedenk even dat het je buurvrouw kan zijn. die net haar baan verloren is en wel wilt werken ookal pakt ze iets aan wat wellicht onder haar doen is. maar als ze in de uitkering blijft zitten lopen jullie ook te klagen dat ze maar eens moet gaan werken en elke baan aan moet pakken.

Ik heb hierboven al aangegeven dat het zeker niet de schuld is van degenen die het werk uitvoeren, zolang ze maar enig basisfatsoen tonen. Doen ze dat niet, en wordt een duidelijk 'nee' van de gebelde structureel genegeerd, dan is een "Befehl ist Befehl" daar geen excuus voor. Dat is hooguit een reden om degene die dat Befehl heeft gegeven daar nog meer om te verachten.

Overigens doet de mogelijkheid dat het een bekende is daar niets aan af. Die buurvrouw kan natuurlijk ook tomaten gaan plukken, vuilnis gaan ophalen, gemeenteplantsoenen gaan schoffelen of tal van andere beroepen gaan doen die wel intrinsiek respect verdienen. Dat respect komt namelijk niet alleen voort uit het feit dát men bezig is, maar vooral ook uit wát men dan doet. Of moeten we nu ook gaan juichen voor mensen die eindelijk een zinvolle dagbesteding hebben gevonden en zich nuttig maken in de wietteelt, de fietsendiefstal of het uitvoeren van liquidaties? Nee toch? Voor respect is enkel 'niet op je gat zitten' niet voldoende, daarvoor zul je ook echt respectabel werk moeten doen. Dat hoeft zeker niet perse hoogopgeleid werk te zijn hoor. Burgers bakken voor mensen die wel behoefte hebben aan burgers is ook een prima bezigheid. Telefoontjes beantwoorden van mensen die een vraag hebben aan een bedrijf ook.
Telefoontjes plegen naar mensen die daar niet op zitten te wachten, is dat niet. Producten aansmeren die men niet wil evenmin.

Schoentje en kerstmuts

Ashleytjuhh

Berichten: 3783
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:32

oomens voor jou is dat wellicht geen behoefte dat er iemand belt. maar voor sommige mensen wel ;) dus ook deze mensen verdienen respect voor hun beroep

Siesjuh
Berichten: 1227
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:37

Ailill schreef:
Maar dat minimumloon staat gelijk aan dat van andere jobs (tot 22 jeugdloon, daarna minimumloon). Met een verschil, in heel veel andere beroepen werken ze niet met targets en die krijgen dus, buiten hun loon, niets. Zo verkeerd zijn targets nog niet :)

Oh nee dat zeg ik ook niet, maar het is wel een reden om door te drammen. Net als wat hiervoor gezegd wordt dat je anders binnen de kortste keren op straat staat. Net als bij elk ander beroep, verwachten ze een bepaald resultaat van je...en het is nou eenmaal makkelijker een brood te verkopen aan iemand die vrijwillig je winkel binnenloopt, dan iets aan de telefoon waar iemand niet om gevraagd heeft.

Ik las hier ook nog dat iemand mensen van een callcenter het laagste van het laagste vindt...ik vind die uitspraak nogal ver gaan. Alsof die mensen er misschien zo graag zitten, wat moeten ze dan, hun hand ophouden bij de staat?

What's Meant To Be, Will Always Find A Way...

Ieder einde is een nieuw begin :-)

Shadow0

Berichten: 36252
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:51

Ashleytjuhh schreef:
oomens voor jou is dat wellicht geen behoefte dat er iemand belt. maar voor sommige mensen wel ;) dus ook deze mensen verdienen respect voor hun beroep


Nou nee. Ongevraagde telefonische verkoop is geen 'behoefte'. Het verdienmodel is om mensen wat te verkopen waar het bedrijf en niet de ontvanger wat aan verdient.
Als je mensen wilt bellen die behoefte aan een gesprek hebben, dan zijn er vele organisaties die dat doen zonder dat men probeert iets te verkopen. En het is heel kwalijk als die dingen door elkaar gaan lopen - dan lieg je gewoon over je functie.

oomens

Berichten: 5195
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:46

Shadow0 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
oomens voor jou is dat wellicht geen behoefte dat er iemand belt. maar voor sommige mensen wel ;) dus ook deze mensen verdienen respect voor hun beroep


Nou nee. Ongevraagde telefonische verkoop is geen 'behoefte'. Het verdienmodel is om mensen wat te verkopen waar het bedrijf en niet de ontvanger wat aan verdient.
Als je mensen wilt bellen die behoefte aan een gesprek hebben, dan zijn er vele organisaties die dat doen zonder dat men probeert iets te verkopen. En het is heel kwalijk als die dingen door elkaar gaan lopen - dan lieg je gewoon over je functie.

Dat dus. Wees gewoon oprecht over je bedoelingen. Als je bedoeling is om mij iets te verkopen, vertel dan niet dat je mij eigenlijk wilt informeren (over dat product waarvan je er zo veel mogelijk moet verkopen). Als je als callcentremedewerker dan denkt "jamaaralswedateerlijkvertellendankooptniemandhet", dan weet je dat wat je doet dus feitelijk ongewenst lastigvallen is. Accepteer dat dan, en doe niet verongelijkt wanneer de gebelden je ook behandelen alsof je hen ongewenst lastigvalt.

Dat is hetzelfde als wanneer mensen doen alsof ze mij voor mijn eigen bestwil iets moois willen vertellen, maar dat als puntje bij paaltje komt het gewoon de bedoeling is dat ik ook lid van hun enge sekte word. Nee, geen behoefte aan, en al helemaal niet aan dat gehuichel waarmee ze doen alsof hun bedoelingen wel zouden deugen.

Schoentje en kerstmuts

Shiloh

Berichten: 17685
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:59

oomens schreef:
Shadow0 schreef:

Nou nee. Ongevraagde telefonische verkoop is geen 'behoefte'. Het verdienmodel is om mensen wat te verkopen waar het bedrijf en niet de ontvanger wat aan verdient.
Als je mensen wilt bellen die behoefte aan een gesprek hebben, dan zijn er vele organisaties die dat doen zonder dat men probeert iets te verkopen. En het is heel kwalijk als die dingen door elkaar gaan lopen - dan lieg je gewoon over je functie.

Dat dus. Wees gewoon oprecht over je bedoelingen. Als je bedoeling is om mij iets te verkopen, vertel dan niet dat je mij eigenlijk wilt informeren (over dat product waarvan je er zo veel mogelijk moet verkopen). Als je als callcentremedewerker dan denkt "jamaaralswedateerlijkvertellendankooptniemandhet", dan weet je dat wat je doet dus feitelijk ongewenst lastigvallen is. Accepteer dat dan, en doe niet verongelijkt wanneer de gebelden je ook behandelen alsof je hen ongewenst lastigvalt.

Dat is hetzelfde als wanneer mensen doen alsof ze mij voor mijn eigen bestwil iets moois willen vertellen, maar dat als puntje bij paaltje komt het gewoon de bedoeling is dat ik ook lid van hun enge sekte word. Nee, geen behoefte aan, en al helemaal niet aan dat gehuichel waarmee ze doen alsof hun bedoelingen wel zouden deugen.


Helemaal mee eens. Top dat deze mensen werk hebben en geen uitkering. Maar het hoort er bij en dat moet je accepteren als je zon baan aanneemt.

Je neemt werk aan waarmee je mensen ongevraagd iets aansmeert. Dan moet je niet gek opkijken dat mensen daar niet op zitten te wachten en het zat zijn.

Net als dat een vuilnisman moet accepteren dat hij de hele dag met andermans afval sleept. Net als dat je moet accepteren dat mensen je liever kwijt dan rijk zien als je werk parkeerboetes uitschrijven is en de meeste mensen zullen mopperen. Net als dat als je op straat kranten staat aan te smeren je ook vooral botte “nee’s” zult ontvangen.

Als je zulk werk wilt doen moet je een dikke huid ontwikkelen, als je dat niet kunt, moet je iets anders gaan doen. Ik snap ook wel dat het niet altijd zo simpel is, maar ga niet zitten jammeren dat mensen niet aardig zijn wanneer je ze lastig valt.

Ik kom trouwens niet eens aan de derde keer nee. Ik hang op het eerste moment dat duidelijk is dat het om aansmeer geneuzel gaat gewoon op zonder iets te zeggen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Tieme
Berichten: 4136
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:31

Eerlijk? Ik wordt al een aantal jaar niet meer gebeld door callcenters/bedrijven. Eerder wel, elke.avond op een vast tijdstip was het raak. Dit was op de huistelefoon. En dan een paar x per week gewoon overdag. Toen ingeschreven bij bel me niet register. Daarna gebeurde het nog een paar x. Huistelefoon heb ik intussen niet meer maar wordt op mn mobiel nooit gebeld door bedrijven.

Ik weet niet Waar het exact aan ligt maar ik denk omdat ik mn mobiele nummer zelden ergens invul. Ik vul bij enquetes of bij bestellingen altijd mn vorige huisnummer in. Als ze me echt moeten hebben dan gebruiken ze na een paar x bellen wel het opgegeven email adres hoor.

En verder: al zou ik nu gebeld worden door een onbekend nummer dan neem ik niet op. Hier hetzelfde mee: als ze me echt moeten hebben dan spreken ze de voicemail maar in.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 22451
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:29

Aargh ok vandaag weer flink raak. Twee keer gebeld door hetzelfde bedrijf. Geen verkoop praatje nee hoor maar .....
Energie vergelijk dinges. Een vanwege een inmiddels niet meer bestaande zzp schap en een keer prive. De eerste zou ik klachten hebben over huidige leverancier. Nee hoor en ik ben geen zzp er meer. De tweede net nummer uit groningen. Weer zelfde bedrijf nee ik heb geen zin om te praten over mijn energie contract. Maar nee ze wilde niks verkopen maar ze moest bellen omdat de wetgeving was gewijzigd. En ik teveel betaalde en ik korting kon krijgen, :') is toch echt verkoop,

Daarnaast krijg ik meer terug van stroom dan ik betaal overigens en gas is 75% vaste kosten die ik niet kan beinvloeden. En ik wil niet weg bij huidige maatschappij omdat ik een deel aandeel daarin heb. Zucht.

Beide nummers overigens geen anoniem nummer

Ha nummer twee even op internet gecheckt. Oepsie veel klachten over. Is van qurrent bellend onder het mom van vergelijkingen. Bellen dus dwars door bel me niet heen

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0582045642

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

Machie

Berichten: 15451
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:37


Shadow0

Berichten: 36252
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:42

Vooral aangeven bij de ACM / Consuwijzer. Want als ze dat zo vaak doen, verdienen ze van harte een fikse boete!
(Uiteindelijk is dat de enige manier om het te stoppen - dat het onrendabel wordt.)

Ineke2

Berichten: 22030
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:44

Ik zeg altijd Nee... en daarna “ wat versta je niet aan NEE?!”
En hang op.
Als ik helemaal niet gestoord wil worden hang ik gewoon op zonder wat te zeggen

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot, Jessica_1998 en 53 bezoekers