Digital Detox

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:29

Ik.
We hebben de vaste afspraak dat we thuis onze mobiel op de plank in de keuken leggen en dat we hem pas weer pakken als we de deur uit gaan.
Geeft me veel rust en ik merk nu pas dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel mis.

Het is fijn als tijdverdrijf als ik niks te doen heb op werk o.i.d, maar ik heb gemerkt dat het mijn relaties vaak negatief beïnvloedt, dus ik ben bewust afgekickt.


Anoniem

Re: Digital Detox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:37

Minder op je telefoon willen internetten en er dan een topic over openen. :D

Maar ik beken: ik ben ook een junky. Ga mezelf ook wat doelen stellen op dit terrein!

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:45

upendo schreef:
Ik.
We hebben de vaste afspraak dat we thuis onze mobiel op de plank in de keuken leggen en dat we hem pas weer pakken als we de deur uit gaan.
Geeft me veel rust en ik merk nu pas dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel mis.

Het is fijn als tijdverdrijf als ik niks te doen heb op werk o.i.d, maar ik heb gemerkt dat het mijn relaties vaak negatief beïnvloedt, dus ik ben bewust afgekickt.


Dit klinkt dus gewoon al slim _O- Ik zou dit dus nooit hebben bedacht! Misschien moet ik ook maar zoiets invoeren...wordt t een stuk gezelliger hier denk ik!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Digital Detox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:53

Ja ik helaas ook, ik heb Facebook al verwijderd en dat scheelt al een hele hoop.
Maar 9gag, bokt en spelletjes is toch nog steeds een verleiding.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

Saul

Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:47

Jep, steekt hand op.

Ik heb al zeker 1,5 jaar geen facebook meer en dat geeft zoooooveel rust.
Maar alsnog ben ik er veel mee bezig, bokt, marktplaats, 9gag, instagram, whatsapp etc.
Betrap mezelf er op dat ik ook tijdens het tv kijken oid continu met dat ding in mijn handen zit...

Snachts gaat hij nog wel mee naar boven, maar op vliegtuigstand. Als ze mij nodig hebben moeten ze vriendlief maar bellen.
Wil eigenlijk ook de gewone wekker weer instellen dat hij beneden kan blijven. Want het eerste wat ik doe als ik wakker word is op dat ding turen :')

Nu met het mooie weer heb ik vaak een korte broek aan en heb ik geen zin om mijn zweterige fitbelt om te doen dus blijft hij met het voeren van de paarden mooi thuis.
Was even wennen maar gaat goed :j

Ook op feestjes kan ik er beter af blijven, maar oh wee als we thuis zijn, of in de auto zitten.

Ben al bijna vergeten hoe we dat vroeger toch deden zonder telefoon :')

Edit: toen had ik nog MSN, daar heb ik me ook uuuuuuren per dag op vermaakt.
En daarvoor? Dat weet ik al echt bijna niet meer -O-

Saul

Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:14

Jullie hebben de digital detox wel heel serieus genomen met z'n allen :+

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Digital Detox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:18

_O- _O- _O-
Niemand durft meer te reageren _O- _O-

Hier gaat het een stuk beter. Ik geef mezelf regelmatig een schop onder m’n kont om dat ding weg te leggen en ik merk dat het echt de goede kant op gaat. Als ik een aantal uur niet heb gekeken en ik kijk weer, denk ik steeds: goh, weer niks gemist.
Inmiddels heb ik flink kunnen puinruimen boven, heb ik 2 studieboeken alvast uitgelezen, m’n gang geverfd en 2 scahduwdoeken opgehangen. Ik ben erg productief! Ook lekker spelen met m’n zoontje en erop uit gaan. Nu moet ik bekennen dat ik al 2 weken vakantie heb en dat ik dus echt wel tijd heb om die dingen te doen.
Ik stel mezelf geen vaste tijden, zorg ervoor dat ik m’n focus op andere dingen leg en dat helpt hier.
Hoe gaat het met de anderen?

Dammie

Berichten: 3316
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Digital Detox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:33


1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Anoniem

Re: Digital Detox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:30

Ik ben ook een junk :')

Word wakker met telefoon , poepen kan ik niet zonder telefoon en het huis uit zonder is niet te doen . Fietsen kan ik zonder maar stop paar keer om te kijken of ik nog belangrijk ben en even op bokt


Heb geen laptop meer en geen hobby's en veel vrije tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:56

Ik meld me hier even.

Ik keek voor het eerst vandaag naar dat schermtijd dingetje, en ik ben me doodgeschrokken. In de afgelopen 7 dagen heb ik meer dan een dag op mijn telefoon gekeken. Dit deed me ontzettend veel, eigenlijk. Ik ben gewoon letterlijk m'n leven aan het verspillen door naar een schermpje te kijken. Het maakt me ergens ook bang.

Hoe minder ik? Iemand tips?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Digital Detox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:43

Ik gebruik schermtijd om mijn gebruik te beperken :j ik ken zelf de code maar helpt je wel bewuster worden.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Digital Detox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:13

Hoe gebruik je die schermtijd? Want ik voer hier echt per direct een levensverandering in :+

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Digital Detox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:24

Ik heb nu definitief Instagram en Facebook verwijderd. Wat een onrust en toch eigenlijk allemaal maar nep.

Ik probeer nu ook mijn telefoon minder te gebruiken, maar dat gaat nog niet zo top :')

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:07

In schermtijd kun je algemeen instellen dat je bvb tussen bepaalde tijden geen apps kunt gebruiken tenzij je een code invoert. Verder kun je per app instellen of ze bvb wel altijd gebruikt mogen worden of max tijd per dag.

Ik heb nu dus:

Beperkt gebruik tussen 8 en 20:00 behalve dus de apps die altijd mogen. Dat zijn bvb duolingo, Maps, books etc.
Verder op categorieën zoals spelletjes en instagram een max van 15 min per dag.

Ben nu op vakantie maar thuis hou ik me er best goed aan. Eens ik het goed op punt heb wil ik mijn man de code laten instellen.
Laatst bijgewerkt door poes op 21-11-18 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:13

safina schreef:
Minder op je telefoon willen internetten en er dan een topic over openen. :D


:')

Ik krijg hierbij het het "ik stop met Facebook"-evenement op, jawel, Facebook, gevoel. _O-