pechverhelping als belg in nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

pechverhelping als belg in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 15:47

tot vrijdag hadden wij geen pechverhelping,maar vrijdag ben ik om 11u 's nachts met lekke band gestrand op een kleine 200km van huis,helemaal alleen....

toen uiteindelijk gewoon een wegenwacht(pechverhelping) gebeld en na het betalen van een peperduur abo(299 euro),zijn die ter plaatse mijn band komen dichten en kon ik verderrijden.
(nu ben ik wel voor een jaar verzekerd,joehoe :P )

nu rij ik behoorlijk veel kilometers door nl,ook in mijn eentje en besefte ik plots dat wegehulp daar mss wel heel handig kan zijn,want lekke band kan overal natuurlijk,en nogmaals zo'n peperduur abo is te gek voor woorden.

alleen als ik in belgie kijk,heb je een abo voor belgie en dan kan je dit europees uitbereiden.
kost behoorlijk veel(snap ik,is natuurlijk ook enorm ruim qua toevoeging,maar kleiner,bv enkel nl,vind ik niet.

dus dacht ik,mss kan ik in nl een abo nemen vr nederland alleen.
vind nu nergens terug of dat kan(al ergens zo'n chat geopend,maar was zo'n machine-achtig ding die telkens zei dat hij mijn vraag niet snapte).

weet iemand of dit kan?
of wat de beste optie is om simpele pechverhelping te krijgen in nl,als belg dus.

(ik ben altijd op weg met wagen en aanhangwagen,dus als ik een verzekering afsluit,moeten beiden natuurlijk erin zitten)

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: pechverhelping als belg in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:52

Nomraal gesproken als je lid bent van de VAB in Belgie en een pechhulp abonnement neemt met buitenland dekking dan zou de ANWB wegenwacht je gratis moeten helpen lijkt me.

Ik woon in Frankrijk en heb geprobeerd een Wegenwacht abonnement af te sluiten, maar dan krijg ik te horen dat ze me daarmee in Nederland niet helpen en in Frankrijk ook niet.

In Frankrijk zit dat soort hul overigens bij je autoverzekering inbegrepen, alleen word je dan altijd weggesleept en naar een garage gebracht. De NL wegenwacht repareert de meeste zaken ter plekke

Anoniem

Re: pechverhelping als belg in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:57

Je zou de ANWB hier in NL er eens over kunnen bellen. Maar ik vermoed dat het gewoon via de Belgische pechhulp gaat middels een buitenlanddekking.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:06

Ik heb dan wel een ANWB met europa-dekking, en als ik in België (waar ik dus veel kom) pech krijg, dan bel ik het internationale nummer van de ANWB, en zij schakelen dan een Belgische pechhulp in.
Mijn zus heeft het daadwerkelijk in België pech gehad, en via de ANWB werd de VAB ingeschakeld. Omgekeerd zou dat net zo moeten werken vanuit België, dat zijn vaak onderlinge afspraken.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:34

Touring pechverhelping heeft ook zo'n formule waar je de optie buitenland kan nemen.
En ook ééntje die tot 100km over de grens gaat.