Spaans leren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 14:53

Al langere tijd denk ik er over na om Spaans te leren. Waar kun je dit het beste doen?
Het doel is een simpel gesprek te kunnen voeren, websites kunnen lezen waar google translate faalt en een telefoongesprek met behulp van google translate kunnen voeren.
Ik zie online van alles. Maar wat isgoed. De loi biedt een beginners plus gevorderden cursus aan, maar die duurt meer dan een jaar bij 8 uur per week. Die tijd heb ik niet helaas.
Op hoeveel tijd moet je rekenen? Foutloos schrijven is niet nodig, daar gebruik ik google wel voor zeg maar. Maar ik wil het wel kunnen verstaan en begrijpen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:01

Al eens bij de volksuniversiteit gekeken? Vaak kost dat minder tijd per week!

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:24

Je kan ook een oproep doen op bv marktplaats of FB. Misschien is er wel een particulier die je wil helpen

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Myka
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:45

En een app zoals Duolingo? Of is dat te makkelijk? :)

live laugh love

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:53

Waar woon je? Mijn schoonzus spreekt vloeiend Spaans.

L 08/2013 & L 11/2015

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:53

Een taalreis?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:55

Ik heb zelf 3 jaar geleden gewoon gezocht naar een cursus bij mij in de stad. Was toen een week of 12 voor 2,5 uur per week. Heb je al zoiets proberen te vinden via google?

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 13:47

Anoniem schreef:
Een taalreis?

Nee, ik ga alleen op reis om te duiken :o . En dan is het in dit geval handig dat ik Spaans spreek. ;) Dus een taalreis heb ik geen tijd voor. (schaarse vrije dagen)


Er zou een cursus bij mij in het dorp komen. Ik heb extra info gevraagd, maar niet eens antwoord gekregen.

Het liefst iets wat ik in mijn eigen schaarse tijd kan doen, thuis zodat er geen reistijd meer aan vast zit. Maar de Volksuniversiteit is misschien wel wat. Ik ga eens kijken.

Ik woon in de buurt van Groningen. Dus geheel in het noorden.

De cursus van de LOI (beginners+gevorderd) ziet er zo wel goed uit, maar duurt wel erg lang. En met mijn tijd denk ik eerder aan 3 uur per week te komen dan aan 8 uur. Gelukkig leer ik wel sneller dan gemiddeld, maar ik denk dat je dan nog rekening moet houden met 6 uur, of niet? Ook is 17 maanden best veel. :+ Het examen ga ik toch niet doen, dat heb ik dan weer niet nodig.

online websites al naar gekeken. Misschien dat ik er iets van kan leren, maar de uitspraak van mij zal dan belabberd blijven. Helaas heb ik een prima gevoel voor schrijven, maar iets lezen en dan uitspreken is echt een drama, haha.
Laatst bijgewerkt door germie op 13-07-18 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nymphe

Berichten: 501
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:52

Ik vind duolingo een hele fijne app om een taal te leren. Kun je iedere dag zoveel tijd aan besteden als je wilt maar helpt je in ieder geval om wel eventjes wat te doen iedere dag :)

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 13:53

Nymphe schreef:
Ik vind duolingo een hele fijne app om een taal te leren. Kun je iedere dag zoveel tijd aan besteden als je wilt maar helpt je in ieder geval om wel eventjes wat te doen iedere dag :)

is dat gratis?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

_Christina

Berichten: 1478
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:08

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van (bijvoorbeeld) Memrise (zowel via de website, als ook de app). Dat kun je gewoon in jouw eigen tijd doen en daarmee verbreed je (in mijn ogen) snel jouw woordenschat. Om de uitspraak te bevorderen, zou je kunnen kijken (en vooral luisteren) naar Spaanse tv, films, series etc. zodat jouw hersenen wennen aan de Spaanse taal. Als je ook nog iemand kunt vinden met wie je gezellig (Spaans!) kunt babbelen om te oefenen, dan heb je (voor jouw doel) geen cursus nodig.

Zowel Memrise, als ook Duolingo hebben beide een spreekfunctie (dacht ik). Ik meen dat die bij Duolingo gratis is, bij Memrise niet.
Edit: tevens kun je bij Memrise NL-ES leren (via de website kiezen) en bij Duolingo niet (mocht je niet EN-ES kunnen/willen).

Bandit '06 (2020 - x) | Django '14 (2019 - x) | Astra '98 (2018 - x)

R.I.P.: Hammstein '19 (2020 - 2022) | Svetlana '18 (2018 - 2020) | Bandit '05 (2017 - 2017) | Zorro '10 (2010 - 2019) | Ninja '10 (2010 - 2011)

Nymphe

Berichten: 501
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:46

duolingo is inderdaad gratis, kun je op je mobiel of ipad doen, maar ook online op je pc :)

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 08:12

Ik heb wat gratis varianten bekeken. Dualingo vind ik niet fijn werken. Ik wil geen account aanmaken.
https://www.loecsen.com/nl is grappig, maar echt leren? herkennen hooguit.

https://spaansleren.nl/ is meer mijn manier van leren en deze ben ik aan het bekijken.

Ik merk wel dat de klanken mij makkelijker afgaan dan het Frans. Waarom weet ik niet. Ik spreek best een beetje Frans.

De tijd ontbreekt nog wel om een taal te leren, maar ik heb besloten naar Mexico te gaan, dus een paar woordjes leren zal nog wel moeten. :+

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:31

Ik weet niet of je wel eens series kijkt? Ik kijk veel Spaanse series :j

Heb bij mijn opleiding ook Spaans gehad en toen we daar mee begonnen had ik al een flinke voorsprong op de andere leerlingen (zowel in woordenschat als in uitspraak) dus dat is zeker aan te raden. Ik kende door series al enkele korte zinnen zelfs

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Spaans leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 08:49

Nee, ik kijk eigenlijk helemaal geen tv, af en toe een stukje nieuws ofzo. Ben meer van buiten zijn en onder water liggen, haha. Heb in ieder geval wat contact gehad met de airbnb verhuurder en die spreekt alleen spaans. Dus via google translate kom ik wel een eindje. En ik probeer het ook eerst zonder vertaalmachine te lezen. LOL

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie