Vriendje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:44

Meteen in je wiek geschoten? Chill man.

Jolliegirl

Berichten: 32966
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:46

Oei.. Een relatie met je baas...dat is sowieso al niet handig kan ik je zeggen!
En hogerop willen komen.
Elkaar alleen op werk zien..

Weet je heel zeker dat hij niet buiten de deur snoept??

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:47

Jolliegirl schreef:
Weet je heel zeker dat hij niet buiten de deur snoept??


En dat jij dat snoepje bent?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:49

NatasjavE schreef:
Ailill schreef:
Of het een directe collega, manager of werkgever is lijkt me dan niet eens heel veel van belang. De gevolgen als het mis gaat, zijn een stuk groter als het werkgever betreft.
.



Nou iemand in een leidinggevende positie kan ook op een ongezonde manier druk uitoefenen op iemand of misbruik maken van de situatie. Zeker als de werkgever/leidinggevende ook nog eens veel ouder is.

En ja de gevolgen zijn altijd groot als het misgaat. Meeste werkgevers zien deze situatie liever niet ontstaan.
Ook al gebeurt het inderdaad heel vaak.
Daar heb je wel een punt inderdaad. Vanuit mijn ervaring was het dus het bedrijf van mijn ex, echter wel gelijkwaardig en ik kwam pas na een paar jaar daar binnen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het bij TS wel gelijkwaardig is, ik zie niet zo goed in waarom mensen direct van het slechtste uitgaan?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:50

lieveli schreef:
Meteen in je wiek geschoten? Chill man.
Inderdaad, ik hou er niet van als mensen iets voor mij in gaan vullen.

No hard feelings verder.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:51

NatasjavE schreef:
Jolliegirl schreef:
Weet je heel zeker dat hij niet buiten de deur snoept??


En dat jij dat snoepje bent?


Maar ze hebben geen seks. Wat snoept ie dan? :=

Knuffel geven op de werkvloer vind ik ook best ongepast overigens :o

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:52

NatasjavE schreef:
Jolliegirl schreef:
Weet je heel zeker dat hij niet buiten de deur snoept??


En dat jij dat snoepje bent?
Terwijl het bij het personeel bekend is? Lijkt me niet.

Aan de andere kant, zoals ik eerder al zei: Ooit werkzaam geweest voor een kantoor en die hadden een niet zo intelligente maar enorm knappe secretaresse. Was toevallig het oude buurmeisje van de eigenaar en iedereen op kantoor wist waarom ze op die stoel zat, waren ze ook eerlijk over.

Vrouw thuis vond het toch wat minder grappig, zo bleek tijdens de zomerse bbq :')

Jolliegirl

Berichten: 32966
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:53

NatasjavE schreef:
Jolliegirl schreef:
Weet je heel zeker dat hij niet buiten de deur snoept??


En dat jij dat snoepje bent?



Haha nee ik niet. Wat een aanname ook, ik ben al 7 jaar gelukkig ;)

Maar kan helaas uit dichtbijstaande ervaring vertellen dat dit vaker gebeurt dan je denkt, helaas.
Behoed ik graag iemand voor, voordat we over een paar maanden een verdrietig topic hebben.

Hmm jullie hebben een punt.. Er is geen intiemiteit...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:04

Jolliegirl schreef:
Haha nee ik niet. Wat een aanname ook, ik ben al 7 jaar gelukkig ;)

Maar kan helaas uit dichtbijstaande ervaring vertellen dat dit vaker gebeurt dan je denkt, helaas.
Behoed ik graag iemand voor, voordat we over een paar maanden een verdrietig topic hebben.

Hmm jullie hebben een punt.. Er is geen intiemiteit...



Ik bedoel ook TS :)

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:06

Een relatie op het werk komt inderdaad regelmatig voor. Er zit alleen wel een verschil in een relatie tussen collega's die op een gelijkwaardig niveau staan, en een relatie met je baas/manager/de eigenaar. Dan is de machtsverhouding op het werk namelijk niet meer gelijkwaardig, en is het aangaan van een relatie terwijl je er beiden werkzaam bent gewoon niet verstandig. Bij veel bedrijven is een relatie tussen gelijkwaardige collega's toegestaan, maar tussen werknemer-werkgever/manager/eigenaar niet.

De invulling van de relatie moet je helemaal zelf bepalen. Als dit voor jullie goed voelt, waarom dan niet? Maar ik zou wél nog even goed nadenken over bovenstaande.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:07

Ailill schreef:
lieveli schreef:
Meteen in je wiek geschoten? Chill man.
Inderdaad, ik hou er niet van als mensen iets voor mij in gaan vullen.

No hard feelings verder.


Vul niks voor je in. Jij staat anders in relaties dan ik. Of niet?
Berdien schreef:
Een relatie op het werk komt inderdaad regelmatig voor. Er zit alleen wel een verschil in een relatie tussen collega's die op een gelijkwaardig niveau staan, en een relatie met je baas/manager/de eigenaar. Dan is de machtsverhouding op het werk namelijk niet meer gelijkwaardig, en is het aangaan van een relatie terwijl je er beiden werkzaam bent gewoon niet verstandig. Bij veel bedrijven is een relatie tussen gelijkwaardige collega's toegestaan, maar tussen werknemer-werkgever/manager/eigenaar niet.

De invulling van de relatie moet je helemaal zelf bepalen. Als dit voor jullie goed voelt, waarom dan niet? Maar ik zou wél nog even goed nadenken over bovenstaande.


Vooral omdat TS aangeeft dat het haar dwars zit. Dan is het gewoon niet oke.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:12

Ailill schreef:
ik zie niet zo goed in waarom mensen direct van het slechtste uitgaan?



Nou daar heb jij een punt. Het kan inderdaad ook allemaal heel onschuldig zijn. En dat hij alle beste bedoelingen heeft.

Alleen zijn we er zelf niet bij. Lastig oordelen dan.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:23

Berdien schreef:
Een relatie op het werk komt inderdaad regelmatig voor. Er zit alleen wel een verschil in een relatie tussen collega's die op een gelijkwaardig niveau staan, en een relatie met je baas/manager/de eigenaar. Dan is de machtsverhouding op het werk namelijk niet meer gelijkwaardig, en is het aangaan van een relatie terwijl je er beiden werkzaam bent gewoon niet verstandig. Bij veel bedrijven is een relatie tussen gelijkwaardige collega's toegestaan, maar tussen werknemer-werkgever/manager/eigenaar niet.

De invulling van de relatie moet je helemaal zelf bepalen. Als dit voor jullie goed voelt, waarom dan niet? Maar ik zou wél nog even goed nadenken over bovenstaande.
Ik betwijfel of er een verschil in zit. Ik kan je voorbeelden noemen van gelijke waardige collega's, manager/eigenaar, werknemer/eigenaar enz. en binnen een kleine v.o.f. tot een v.d. grootste uitzendbureaus ter wereld.

Meestal ging het gewoon goed, tuurlijk zag iedereen dat er tussen die twee iets meer was, maar op een enkel incident na, nooit iets vreemds meegemaakt.

Moet er wel bij vermelden dat de relaties, toen ik werkzaam was, nooit zijn beëindigt. Op die van mezelf na dan :+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:27

lieveli schreef:
Ailill schreef:
Inderdaad, ik hou er niet van als mensen iets voor mij in gaan vullen.

No hard feelings verder.


Vul niks voor je in. Jij staat anders in relaties dan ik. Of niet?
Het Tinder topic gaat nu een paar keer door m'n hoofd, maar jij hebt een man/kind en ik single. Hoe we inhoudelijk binnen een relatie zouden zijn? Geen idee, althans hoe jij dat bent weet ik niet. Ik denk dat we wat sommige punten betreft zeer op een een lijn liggen en bij andere nog veel meer niet ;)

Maar nogmaals, ik vind het wat off topic.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:28

NatasjavE schreef:
Ailill schreef:
ik zie niet zo goed in waarom mensen direct van het slechtste uitgaan?



Nou daar heb jij een punt. Het kan inderdaad ook allemaal heel onschuldig zijn. En dat hij alle beste bedoelingen heeft.

Alleen zijn we er zelf niet bij. Lastig oordelen dan.
En precies hierom, ga ik bij anderen, juist van het positieve uit :)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:40

Berdien schreef:
Een relatie op het werk komt inderdaad regelmatig voor. Er zit alleen wel een verschil in een relatie tussen collega's die op een gelijkwaardig niveau staan, en een relatie met je baas/manager/de eigenaar. Dan is de machtsverhouding op het werk namelijk niet meer gelijkwaardig, en is het aangaan van een relatie terwijl je er beiden werkzaam bent gewoon niet verstandig. Bij veel bedrijven is een relatie tussen gelijkwaardige collega's toegestaan, maar tussen werknemer-werkgever/manager/eigenaar niet.

De invulling van de relatie moet je helemaal zelf bepalen. Als dit voor jullie goed voelt, waarom dan niet? Maar ik zou wél nog even goed nadenken over bovenstaande.


Maar het voelt blijkbaar toch niet helemaal goed anders open je er geen topic over, en TS geeft aan dat het dubbel voelt. Weet niet wat er dubbel aan is, maar iets lijkt niet helemaal lekker te gaan, anders weet je wel hoe je je erover moet voelen denk ik.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:49

Een relatie tussen ‘gewone’ werknemer en manager is per definitie op werkniveau niet gelijkwaardig Ailill. En daarom vaak niet toegestaan. De machtsverhouding is gewoon niet gelijk. Ongeacht wat de personen in kwestie er van vinden.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:55

Berdien schreef:
Een relatie tussen ‘gewone’ werknemer en manager is per definitie op werkniveau niet gelijkwaardig Ailill. En daarom vaak niet toegestaan. De machtsverhouding is gewoon niet gelijk. Ongeacht wat de personen in kwestie er van vinden.
Als het oprecht en in goede harmonie zowel een persoonlijke als een professionele relatie betreft, vanuit beide, dan zie ik serieus het probleem niet. Zowel persoonlijk niet, als buitenstaander (als in collega) en/of vanuit vriendschappelijk perspectief niet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:56

Maar als dat zo was dan bestond dit topic niet. Tadaa!

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:58

Het probleem ontstaat wanneer die goede harmonie er niet meer is ;) Dat is waarom het over het algemeen niet wordt toegestaan.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:59

lieveli schreef:
Maar als dat zo was dan bestond dit topic niet. Tadaa!
Ik zal dan wel een naïef ei zijn, lol.

Het eerste bericht komt redelijk neutraal over, zie ik niet echt iets geks. Het tweede bericht kun je inderdaad minder positief lezen en vervolgens vind ik het derde en laatste bericht van TS dan weer een heel stuk positiever/gezonder klinken. Ze kennen elkaar 2 maanden, blijkbaar 2 weken binnen een beginnende relatie en ze zien elkaar voor nu enkel op het werk. Dat laatste is wellicht wat vreemd maar ook weer niet zo schokkend toch? Daarnaast, TS geeft aan er beide iets mee te willen/gaan doen :)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:00

Berdien schreef:
Het probleem ontstaat wanneer die goede harmonie er niet meer is ;) Dat is waarom het over het algemeen niet wordt toegestaan.
Wat dit soort zaken betreft ga ik dan toch, inmiddels, meer uit van mijn persoonlijke/professionele ervaring(en).

Ik snap dat jij dit, vanuit jouw werk, net even anders bekijkt ;)

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:24

Ik weet t niet ts, hoe oud is je vriend en heb jij het gevoel dat jullie elkaars gelijke zijn?

Er zijn nou eenmaal mensen die een radar hebben voor mensen met een verleden en die daar op slinkse wijze eerst vertrouwen winnen en later misbruik maken. Pas goed op jezelf en stel bijvoorbeeld eens voor om bij hem te slapen en kijk naar zijn reactie.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:30

Ik lees in de post van ts niets over eventuele andere collega's. Je baas als vriendje lijkt mij vanuit de ongelijke machtsverhouding al geen ideaal uitgangspunt voor een gelijkwaardige, gezonde relatie, maar als er collega's zijn wordt het nog ingewikkelder en al heel snel vervelend.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:23

Ailill schreef:
Berdien schreef:
Het probleem ontstaat wanneer die goede harmonie er niet meer is ;) Dat is waarom het over het algemeen niet wordt toegestaan.
Wat dit soort zaken betreft ga ik dan toch, inmiddels, meer uit van mijn persoonlijke/professionele ervaring(en).

Ik snap dat jij dit, vanuit jouw werk, net even anders bekijkt ;)


Dat heeft niks met mijn werk te maken. Bij eerdere (grote ;) ) werkgevers was dit ook gewoon een no-go. En dat vind ik ook meer dan begrijpelijk.