Vriendje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:59

Hypothetisch:

Stel dat de werkgever TS een leuk snoepje vind waar hij graag wat aandacht van wil.
Stel dat TS graag wil opklimmen en dat met haar charmes sneller voor elkaar kan krijgen.

Wat is daar dan in mis mee?


Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:01

Palmera schreef:
Hypothetisch:

Stel dat de werkgever TS een leuk snoepje vind waar hij graag wat aandacht van wil.
Stel dat TS graag wil opklimmen en dat met haar charmes sneller voor elkaar kan krijgen.

Wat is daar dan in mis mee?


Niks mits TS zich daar lekker bij voelt. Maar als ze zich lekker voelt opent ze geen topic.

Dus ja leuk hypotetisch maar nee.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:09

Maar het topic is geopend m.b.t de tijdsindeling van TS en haar vriend.

Niet m.b.t de onderlinge werkverhouding en TS geeft aan dat daar geen moeite mee is. Bokt heeft er blijkbaar wel moeite mee. ;)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:16

Ik heb er moeite mee omdat ze aangeeft dat ze onzeker is. Ze komt, vind ik, niet weerbaar over.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:16

Palmera schreef:
Maar het topic is geopend m.b.t de tijdsindeling van TS en haar vriend.

Niet m.b.t de onderlinge werkverhouding en TS geeft aan dat daar geen moeite mee is. Bokt heeft er blijkbaar wel moeite mee. ;)


Ik vind het inderdaad wel een vreemde situatie, maargoed niet iedereen is hetzelfde natuurlijk, en als het voor TS zo op deze manier werkt, dan moet ze lekker doen waar ze zich goed bij voelt..

Persoonlijk zou ik het zelf niet kunnen, maar begrijp ook wel als je de (hele?) dag met elkaar werkt en je elkaar thuis ook nog ziet dat dat ook niet echt bevordelijk kan werken in een relatie..

Zou dan ook zeggen, spreek 1 a 2 keer per week iets af na werktijd, dan leer je elkaar ook buiten werk om kennen.. Neem aan dat jullie onder werktijd niet gaan bespreken wat je favoriete eten, film, vakantie, muziek etc zijn. Dat doe je dan toch in prive sfeer?

Begrijp gewoon niet zo goed hoe dat dan kan werken.. Het is meer nieuwsgierigheid als er moeite mee hebben :)

Vraag me dan ook nog steeds af of het iets te doen heeft met het feit dat ze graag de managers functie op het werk wil hebben.. Want dat is natuurlijk dan al wel een klein opstapje als je een relatie hebt met de baas die die beslissingen maakt ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:21

CharmingS schreef:
Palmera schreef:
Maar het topic is geopend m.b.t de tijdsindeling van TS en haar vriend.

Niet m.b.t de onderlinge werkverhouding en TS geeft aan dat daar geen moeite mee is. Bokt heeft er blijkbaar wel moeite mee. ;)


Ik vind het inderdaad wel een vreemde situatie, maargoed niet iedereen is hetzelfde natuurlijk, en als het voor TS zo op deze manier werkt, dan moet ze lekker doen waar ze zich goed bij voelt..

Persoonlijk zou ik het zelf niet kunnen, maar begrijp ook wel als je de (hele?) dag met elkaar werkt en je elkaar thuis ook nog ziet dat dat ook niet echt bevordelijk kan werken in een relatie..

Zou dan ook zeggen, spreek 1 a 2 keer per week iets af na werktijd, dan leer je elkaar ook buiten werk om kennen.. Neem aan dat jullie onder werktijd niet gaan bespreken wat je favoriete eten, film, vakantie, muziek etc zijn. Dat doe je dan toch in prive sfeer?

Begrijp gewoon niet zo goed hoe dat dan kan werken.. Het is meer nieuwsgierigheid als er moeite mee hebben :)

Vraag me dan ook nog steeds af of het iets te doen heeft met het feit dat ze graag de managers functie op het werk wil hebben.. Want dat is natuurlijk dan al wel een klein opstapje als je een relatie hebt met de baas die die beslissingen maakt ;)


Heb ik dat gemist?
Er staat toch helemaal nergens dat ze graag naar een managersfunctie wil :? Maar misschien lees ik er overheen

[o]

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:23

Op het werk ga je anders om met elkaar. Los van de fysieke behoeften: heb je dan helemaal geen behoefte om elkaar te leren kennen? Het daten? Het optrekken met elkaar als partners? Het ontdekken van elkaar, hoe iemand in elkaar zit? Het rondstuiteren van enthousiasme/blijheid/ verliefd zijn?

Als bovenstaande op het werk gebeurt dan zou ik zeer rap mijn boeltje pakken want dat is simpelweg iets wat niet op de werkvloer thuis hoort. Op de zaak hoor je professioneel te zijn. Ik persoonlijk snap dus niet hoe zoiets zou kunnen werken.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Winged

Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:26

lieveli schreef:
Ik heb er moeite mee omdat ze aangeeft dat ze onzeker is. Ze komt, vind ik, niet weerbaar over.

en dat zie je via internet?

In de OP geeft ze aan dat ze zelf de behoefte niet heeft om het vriendje veel buiten werk te zien. Het topic gaat van die vraag naar opeens conclusies over machtmisbruik, een mogelijk vreemdgaande man en dat ze zichzelf op der rug omhoog wil werken omdat er een ander topic bij wordt gehaald.
Laatst bijgewerkt door Winged op 12-07-18 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:27

Winged schreef:
lieveli schreef:
Ik heb er moeite mee omdat ze aangeeft dat ze onzeker is. Ze komt, vind ik, niet weerbaar over.

en dat zie je via internet?

In de OP geeft ze aan dat ze zelf die behoefte niet heeft.


Eh nee, dat lees ik. Ze schrijft een aantal keer op bokt dat ze onzeker is. Daar houd ik een gevoel aan over.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Winged

Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:28

Zie mijn toevoeging in de post, ik was te laat met editten :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:40

@ Verootjoo: Nee niet in dit topic maar wel in een ander ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Nikass

Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:53

lieveli schreef:
Ik heb er moeite mee omdat ze aangeeft dat ze onzeker is. Ze komt, vind ik, niet weerbaar over.


Ik ben het hier mee eens.
ts wijst naar een bepaald verleden, wat imo op zijn minst suggereert dat ze kwetsbaar is.
Ik vind het zorgwekkend, niet zozeer vanuit ts, maar ik vind dat van iemand die een leidinggevende functie heeft verwacht mag worden dat hij geen relatie aangaat met zijn personeel, en zeker niet met een jong, onzeker meisje.
En dan ook nog zo onprofessioneel zijn om te gaan knuffelen op de werkvloer. -O-

Daarnaast vraag ik mij af: wat maakt deze relatie dan tot een relatie?
Is dat die knuffel op de werkvloer dan?
Ik beschouw dit meer als een verstoorde werkrelatie dan als een gezonde prille liefdesrelatie.
Het feit dat er blijkbaar niet de behoefte is om met zijn 2en te zijn, in privacy, zonder anderen erbij, roept toch wel vraagtekens op. En dan bedoel ik niet eens zozeer vanwege fysiek contact, maar je wilt toch dingen bespreken/delen met je vriendje, die je niet met anderen wil delen?

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:54

Zelf heb ik ook een relatie met de filiaal manager, dan wel van een ander filiaal dan waar ik werk maar toch treffen we elkaar regelmatig op werk. Mijn collega's en "de grote baas" hebben hier allemaal geen problemen mee. Werk en privé gescheiden houden is wel noodzaak, voor de klanten geen prettig gezicht en voor mijn collega's ook niet bepaald fijn. Intimiteit gaat mooi buiten werk om, als we tegelijkertijd aan het werk zijn in hetzelfde pand is hij gewoon alleen mijn baas, niet meer, niet minder. Wel worden door mijn collega's en de filiaalmanager van het pand waar ik werk zo af en toe een paar opmerkingen gemaakt maar dit is alleen maar als grapje.

Dus nee, intimiteit niet op de werkvloer bewaar dat lekker voor buiten werk om :D

Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:58

Snap ook niet waarom je intimiteit op de werkvloer zou willen hebben. Blijkbaar werk je dan al niet in een professionele omgeving dus ben erg benieuwd wat voor werk ts dan doet dat dit acceptabel is.

Er zijn verder te veel vragen over de 'vriend' en de 'relatie' om een goed beeld te krijgen

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:12

CharmingS schreef:
@ Verootjoo: Nee niet in dit topic maar wel in een ander ;)


Oh ja, dat topic icm deze is op z’n minst wel bijzonder idd

[o]

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:22

verootjoo schreef:
Heb ik dat gemist?
Er staat toch helemaal nergens dat ze graag naar een managersfunctie wil :? Maar misschien lees ik er overheen
Da's nogal een hot iets hier op Bokt, oude berichten (imo koeien) uit de sloot halen :j

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:29

Ailill schreef:
verootjoo schreef:
Heb ik dat gemist?
Er staat toch helemaal nergens dat ze graag naar een managersfunctie wil :? Maar misschien lees ik er overheen
Da's nogal een hot iets hier op Bokt, oude berichten (imo koeien) uit de sloot halen :j


Topic is nog vrij recent toch

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Anoniem

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:35

En toen was haar leidinggevende een vrouw en werkte ze er al 4 maand. Dus of de leidinggevende is veranderd of TS is van baan veranderd. Ze heeft gewoon netjes voor die job gesolliciteerd meerdere maanden geleden. Zo recent zou ik het dus niet durven noemen. Bah, het is soms om naar van te worden, wat een zoektocht er gebeurt als een topic wordt geopend.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:37

Matheno schreef:
Ailill schreef:
Da's nogal een hot iets hier op Bokt, oude berichten (imo koeien) uit de sloot halen :j


Topic is nog vrij recent toch
Geen idee. Ik voel niet de behoefte om een ander z'n berichten door te spitten. En al helemaal niet om diegene er later meer om de horen te slaan.

Molenhoek legt het net wat beter uit en persoonlijk vind ik het ronduit onbeschoft.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:44

Jeetje wat een geïrriteerde reacties in dit topic. Misschien moeten we allemaal vakantie gaan houden...


TS: Ik heb een relatie met mijn baas gehad [17 jr leeftijdsverschil] en uiteindelijk ben ik weg gegaan en ander werk gezocht. Nu, 3 jaar samenwonend en zwanger, nog steeds gelukkig. Alleen, jij moet wel even met hem praten. Het is niet erg hoe jullie je relatie invullen en of dit met werk te maken heeft, maar je moet je er goed bij voelen. Zolang het van beide kanten duidelijk is, lijkt niets me een probleem.

Dus; alles wat je wilt weten of wat je dwars zit moet je met hem bespreken. Zoals je leest zijn er 4 pagina`s aan oordelen en meningen en die kan snel oplopen. Je hebt er alleen niets aan! Doe wat je zelf fijn vindt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:24

Ailill schreef:
verootjoo schreef:
Heb ik dat gemist?
Er staat toch helemaal nergens dat ze graag naar een managersfunctie wil :? Maar misschien lees ik er overheen
Da's nogal een hot iets hier op Bokt, oude berichten (imo koeien) uit de sloot halen :j



Heel toevallig dat ik dat topic eerder als dit topic voorbij heb zien komen en even heb gevolgd, vandaar dat mij dit topic nu zo verbaasd.. Moet zeggen dat ik wel betere dingen te doen heb ipv door mensen hun berichtgeschiedenis te gaan spitten ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:46

Waarom zou je geen relatie mogen krijgen met iemand op je werk, mits je allebei vrijgezel bent natuurlijk? Want waar moet je anders iemand ontmoeten als je veel op je werk bent?In de kroeg of op een datingsite? Dat zijn meestal mensen waar je niets mee gemeenschappelijk hebt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:17

anjali schreef:
Waarom zou je geen relatie mogen krijgen met iemand op je werk, mits je allebei vrijgezel bent natuurlijk? Want waar moet je anders iemand ontmoeten als je veel op je werk bent?In de kroeg of op een datingsite? Dat zijn meestal mensen waar je niets mee gemeenschappelijk hebt.


De jongen waar ik nu mee aan het daten ben heb ik via tinder leren kennen, hij werkt met dieren, houd van reizen kookt graag en is ook nog eens super lief. Waarom zou je dan geen gemeenschappelijke interesses kunnen hebben? Bewijs is er dat het dus wel kan :)

Vind het gewoon niet zo professioneel overkomen als een baas iets met zijn werknemer begint.. Maar dan nog mag ieder dat voor zichzelf weten. Maar er kan wel wrijving ontstaan als de TS misschien dadelijk meer mag dan een collega, of als de TS voorrang krijgt op een hogere functie..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:51

Nou, ik heb mijn man ook in de kroeg gevonden. Al 18 jaar gelukkig mee. Veel gemeenschappelijke interesses.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:58

anjali schreef:
Waarom zou je geen relatie mogen krijgen met iemand op je werk, mits je allebei vrijgezel bent natuurlijk? Want waar moet je anders iemand ontmoeten als je veel op je werk bent?In de kroeg of op een datingsite? Dat zijn meestal mensen waar je niets mee gemeenschappelijk hebt.


Dat is op het werk precies hetzelfde. Je moet elkaar eerst leren kennen. Op het werk zijn toch ook genoeg mensen waarmee je niets gemeen hebt? Maar ik denk dat veel mensen elkaar leren kennen via werk is op zich niet heel gek gezien je daar toch vaak de meeste tijd door brengt.
Verder moet je het natuurlijk zelf weten. Maar als werknemer trek je toch aan het kortste eind als het toch niets blijkt te zijn.

Verder vindt ik het wel raar dat je zegt dat je privé en zakelijk gescheiden houdt dat kan toch helemaal niet als je elkaar alleen op het werk ziet en ook daar elkaar goed leert kennen? En knuffelen op het werk is verre van het gescheiden houden. Dat collega's er verder niets van zeggen is vrij logisch. Best lastig om je werkgever daarop aan te spreken. Mocht je alle twee collega's zijn ligt dat toch makkelijker.

Maar als jullie het zo goed vinden gaan prima. Maar zou dat knuffelen en wat je verder nog doet niet doen waar de collega's bij zijn.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Leukertje, Manieki en 151 bezoekers