Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:18

Mn dochtertje (net 7) vroeg naar hoe mensen en paarden op aarde zijn gekomen/ geworden zoals ze zijn. Dus ik het hele evolutie-verhaal beknopt uitgelegd (lege wereld met organismes die zeewezens werden, die aan land gingen en evolueerden tot wat er nu allemaal rond loopt), waarop zij vraagt; “dus ik en jij en Sedje (haar pony) komen uit de zee?”
Waarop ik haar moet teleurstellen, dat dat al zo lang geleden is, nog voor de dino’s!
Zij; “Dat is wel jammer.. Als Sedje wel uit de zee kwam dan had ik een zeepaardje..!”


Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:34

Heerlijk dit :D Kinderen zijn zo grappig en eerlijk.

Ik weet van mezelf nog dat ik na het schoolkamp van groep 8 een verslag moest schrijven over wat we gedaan hadden en toen schreef ik iets op van "we waren in een geile bui". Ik snapte pas een paar jaar later waarom de juf er met rode pen "melige bui?" naast had gezet :+ Dat was ook inderdaad wat ik bedoelde haha :P

Mijn zusje noemde een vriend van mijn ouders met een behoorlijk buik vroeger altijd "bierbuik"

En laatst zei het zoontje (9) van mijn vriend tegen zijn moeder: "ik denk dat papa en I nog wel kinderen willen, maar papa is daar te oud voor". Mijn vriend is 36, dus dat valt nog wel mee haha :P

Gjaldau fan Horp (Gjalt 426 X Lolke 371) :+:
B+11; L1+2

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:39

Een weekdier leeft een week :)

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:44

Nu net nog gelachen met mijn 4 jarige dochter
Wij waren bij het snoepwinkeltje en ze was net te klein om goed bij de balie te kijken om snoepjes te kiezen. Ik zei tegen haar pak dat krukje maar. Die pakte ze ook braaf en bleef met het krukje in de handen rondlopen op haar tenen om de snoepjes te bekijken

ja, zegt ze, jij zei ook pak het maar en niet ga er maar op staan _O-

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:00

Hier een komiek in wording in de vorm van een 3 jarige.
Als ik al haar grappige uitspraken moet gaan noteren ben ik wel een tijdje bezig.

Deze dame heeft er een handje van compleet vreemde uit het niets aan te spreken, het liefst mensen die iets eten wat zij heel lekker vind.
Dan hoor je ineens, Meneer, Meneer, stop, leg dat eten neer, dat vind u heel vies en ik zal het wle voor u op eten.

Of in de winkel, dan ben ik haar weer kwijt, hoor ik haar ineens heel hard lachen. Kwam ze een vrouw tegen met de zelfde krullen als mij, dus zij erop af: He ben jij misschien mijn tweede moeder? Zo ja dan ga ik met jou naar huis, gevolgd door een giechelbui.

Of een dagje strand, deze dame kijkt rond wie er allemaal zijn, besluit dan die dag bij een ander gezin te horen, pak haar spulletjes op, en vertelt dat ze vandaag bij haar nieuwe papa en mama is....... Eenmaal thuis vertelt ze dan ook met veel plezier aan haar vader dat ze nieuwe familie heeft..

Ik hoop zo dat ze deze openheid behoudt, haar twee zusjes kunnen er ook wat van maar echt deze dame, oh oh oh....

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:17

Ik was 2,5 jaar toen ik met mijn vader door het bos liep. Toen we terug moesten lopen naar de auto bleef ik aan de grond genageld staan en weigerde verder te lopen.
Mijn vader vroeg me waarom ik niet verder liep.
‘Dat kan niet! De batterijen van m’n schoenen zijn leeg!’
Het laatste stuk heeft hij me dus maar gedragen :D
Ik gebruik het nog vaak als excuus,helaas wil niemand me meer dragen :(:)

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Calixae

    Berichten: 473
    Geregistreerd: 12-07-17
    Woonplaats: Nederland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:01

    Jaren terug... Mijn moeder, mijn zusje en ik waren boodschappen aan het doen. Mijn zusje leerde net lezen. Mijn moeder pakt op een gegeven moment katenspek uit de koeling. Ze vraagt aan mijn zusje 'En? Kan je al lezen wat hier staat?'. Mijn zusje moest even een paar seconden nadenken... Opeens kijkt ze heel verschrikt mijn moeder aan en zegt 'Ohh nee, mama ze verkopen hier kattenspek!' :oo
    Ze moet het nog steeds aanhoren. _O-

    Kom je hier vaker? <<)

    Deni11

    Berichten: 1216
    Geregistreerd: 04-02-14
    Woonplaats: Noord Holland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:46

    Over kinderlogica gesproken:

    Het dochertje van kennissen mocht voor het eerst weer op mijn pony rijden na hoefbevangenheid. Het was aan haar uitgelegd dat pony ziek was geweest en pijnlijke hoeven had, waarop zij bloedserieus vroeg waarom pony dan geen nieuwe hoeven kon krijgen :') Ik heb maar gezegd dat je ook niet zomaar nieuwe voeten kan krijgen _O-

    S <3

    Cerilene_
    Berichten: 2521
    Geregistreerd: 28-05-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:50

    We hadden hier net nog een mooie. We waren wezen zwemmen bij het kinderbadje in het park. De fiets stond best een eind verderop en zoontje ging bij elk steentje, takje en blaadje uitgebreid staan treuzelen. Op een gegeven moment werd ik het wachten een beetje zat, dus om hem te bewegen wat door te lopen zei ik: 'Nou, wij lopen door naar de fiets hoor, dag jesse' zegt mijn dochter: 'maar dat is toch zielig, als we hem hier laten heeft hij helemaal geen baasje meer...'

    Mondy

    Berichten: 11820
    Geregistreerd: 13-07-05
    Woonplaats: Eindhoven

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:13

    Caily schreef:
    [ Video ]


    Dit is toch wel DE topper _O-

    Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
    Be a appaloosa in an arena of sorrels.

    Maya_Mariel
    Berichten: 92
    Geregistreerd: 07-10-10

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:18

    Ik was een jaar of 8-10 en wij waren op vakantie in Oostenrijk. In het restaurant voor het avondeten wilde ik een half haantje. Louis (de ober/eigenaar, wij kwamen daar elk jaar) zegt 'sorry, die hebben we niet.' Zeg ik doodleuk 'doe dan maar een hele!' Heel de tafel lag dubbel en ook Louis begreep wat ik daar in het Duits-Nederlands zei. Heeft een hele tijd geduurd voordat ik begreep wat er nu zo grappig aan was, ik vond het heel normaal dat er nog geen halve was omdat de hele nog niet doormidden was gehakt :Y)

    When the worlds says 'Give up', Hope whispers 'Try it one more time'.

    marjannuh
    Berichten: 138
    Geregistreerd: 21-03-07
    Woonplaats: urk

    Re: Leuke uitspraken van kinderen.

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:12

    Ons dochtertje is nu 13 maanden en kan mama papa en bebe(opa) uitspreken. Dus ik fiets deze week naar huis, en de dame riep hele tijd mama en papa. Komen we langs een appartement fietsen daar zit dagelijks een oude man te vissen vanaf zijn appartement. Roept en wijst ze naar de man roept ze heel hard bebe(opa). De oude man begon gelukkig wel te lachen.

    En nog 1 mn ouders hebben 2 honden en wij 1 waar ze de namen op haar manier uitspreekt Maya = aja Diva = ia Laska = aka. Maar ze kent ze allemaal precies, haalt ze ook uit elkaar terwijl Diva en Maya op elkaar lijken. Als er dan 1 blaft schreeuwt ze boos hun naam. Ook naar de goede hond en begint ze te schelden op ze op haar manier. Ze luisteren wel altijd zijn gelijk stil.

    Of als ze geen brood meer hoeft roept ze onze eigen hond en gooit ze het brood naar haar. Toch maar niet meer in haar bijzijn de hond voeren

    Zamora
    Berichten: 8255
    Geregistreerd: 22-11-03
    Woonplaats: Kampen

    Re: Leuke uitspraken van kinderen.

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:01

    Zo ging ik voorheen elke week zwemmen met mijn dochter. Kon ze ook net praten. Was een groep oudere dames net klaar met zwemles en gingen met zn alle recreatiebad in. Mijn dochter bij elke oudere dame die ze zag "Oma!" "Oma!" :')

    xxwienekexx
    Berichten: 3131
    Geregistreerd: 26-05-13

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:29

    Ik had er gisteren weer eentje, ik uitleggen waarom we zo min mogelijk water verspillen en dus wat minder zwembadjes gaan opzetten omdat het al zo lang droog is.

    Krijg ik als reactie, maar juf, dat kan niet hoor, want mijn zwembad waar ik zwemles heb is nog heel veel en koud water. Als het water minder wordt dan kan het toch niet meer zo koud zijn, en dan kan kunnen we toch daar gaan zwemmen?!

    Ehh.. :Y) Ja schat lijkt me verstandig met 20 kinderen zonder zwemdiploma, ik hou het bij een klein babybadje als verkoeling :D

    jansje73

    Berichten: 2656
    Geregistreerd: 04-05-12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:40

    Mijn jongste zoon van 5 jaar zegt vaak: heel oud geleden, bedoelt daar mee lang geleden! :D

    dalena

    Berichten: 3109
    Geregistreerd: 28-09-12
    Woonplaats: Limburg

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:47

    Geweldige uitspraken :D

    Mijn zusje (7) wil altijd naar de "Mcdeunalds"

    En net ging ze een doolhof maken:"dit doolhof is zo makkelijk, net zoals lopen in de bioscoop"
    :o? :')

    "We're all stories in the end. Just make it a good one"
    [BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

    eclair98

    Berichten: 11603
    Geregistreerd: 24-09-11
    Woonplaats: Overijssel en Drenthe

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:54

    Ik hoor de meest schattige dingen voorbij komen op mijn werk. Was er een juf die vroeg aan de kinderen waarom ik een grote broek aan had (ik stond in het water, ik had een waadpak aan) waarop het kindje zei: die beschermd haar tegen de vissen. Ik had zin om naar boven te roepen dat ik het goedkeurde!

    Ilsey

    Berichten: 1066
    Geregistreerd: 20-09-17
    Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

    Re: Leuke uitspraken van kinderen.

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:05

    Ik ben leerkracht kleuteronderwijs dus ik heb er ook wel enkele :+

    - jongen: juf, woon jij op school?
    - ik: neen, ik woon in een huis net zoals jij.
    - jongen: bij jouw mama en papa?
    - ik: neen, samen met mijn man (we zijn niet getrouwd, maar vriend ging nog wat te abstract zijn haha).
    - jongen: ah, ben je dan zelf mama?
    - ik: neen, ik heb geen kindjes
    - jongen: *kijkt heel verward*

    Dat bestaat blijkbaar niet, een huishouden waar je als koppel alleen woont zonder kinderen, en zonder dat je nog bij je ouders woont :D

    Of deze:

    - jongen: ben jij een mama?
    - ik: neen.
    - jongen: waarom?
    - ik: ik heb geen kindjes.
    - jongen: ben jij een papa?
    - ik: neen, en dat zal ik ook nooit kunnen worden.
    - jongen: waarom?
    - ik: omdat ik een vrouw ben, geen man. Een vrouw kan enkel mama worden.
    - jongen: waarom?

    _O- die zat in zijn waarom-fase haha.

    _kajo_
    Berichten: 739
    Geregistreerd: 21-03-09

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:41

    Paar jaar geleden was er op de manege, waar mijn paarden toen stonden, een 4jarig zusje van een lesklantje die mij wel even zou helpen om mijn paarden uit de paddock te halen. Ik heb nog geprobeerd om haar in de manege te laten blijven onder het mom: anders zoekt je moeder je. Ze was zeer adrem en zei: Dan moet ze hier zoeken want ik ben hier. Ik zag ook geen moeder in de buurt of iemand anders waar ik haar kon lozen dus toen haar maar mee laten lopen.
    Zij zou de paarden wel even pakken want zij was op laarzen en ik op schoenen (kisten) en er lagen plassen in de paddock. Ik zei dat het niet hoefde omdat ze wel naar het hek toe kwamen. Omdat ik ze altijd tegelijk eruit haalde en het hek weer dicht moest vanwege de andere paarden, hadden wij een vrij grote draai cirkel. Ik had het meisje gevraagd om op een plek te gaan staan waar ze niet in de weg stond, ook uitleg gegeven waarom. Mijn ervaring met zulke kleine kinderen is dat die vaak niet luisteren. Op het moment dat ik zal draaien kijk ik dus voor de zekerheid nog even. Dat ziet ze. Zwaar beledigd. Je had gezegd dat ik hier moest gaan staan omdat dat veiliger is dus dan blijf ik hier ook staan hoor!
    Mijn paard was niet zo'n fan van kleine kinderen (en verder alles wat bewoog onder de meter) omdat ze deze zo laag blijkbaar niet goed zag. Ik had dat ook aan haar uitgelegd dat als ze praatte dat mijn paard dan wel wist waar ze was en dan niet van haar schrok. Het hele stuk naar stal heeft ze dus naast mijn paard lopen praten en die liep dus ook geconcentreerd met haar hoofd naar beneden te luisteren, zo'n schattig gezicht. In stal gekomen was onze vaste routine dat ik de ruin eerst in z'n box zetten en mijn merrie dan braaf bleef wachten en vervolgens liepen we verder naar haar box 20 meter verderop. Zo ook nu. De kleine dame was de hele tijd netjes op afstand gebleven zoals ik gevraagd had en ik verwachtte dat ze dat ook zou blijven doen. Helaas niet dus. Ze wist waar de box van mijn merrie was en pakte haar bij het touw en zei kom maar, ik breng haar wel. En ook toen was mijn paard gehoorzaam en sjokte mooi achter haar aan. Ik stond nog in de box van mijn ruin en voor ik snel de deur dicht had waren ze al op pad. Inhalen kon ik ze niet want de breedte van mijn paard kwam aardig overeen met de breedte van het gangpad. Mijn paard moest een paar scherpe draaien maken langs de groepsboxen waar sommige paarden nog wel eens een hapje uit haar bil wilden nemen. Ook lag haar voer al klaar in de voerbak dus merrie was altijd wel wat haastig met de box inlopen. Ik had al visioenen dat het kleine dametje onder de voet gelopen zou worden. Het enige wat ik kon doen was roepen dat ze in de box langs de wanden moest lopen. Mijn paard draaide meteen om in de box maar omdat het meisje braaf gedaan had wat ik zei is ze niet onder de voet gelopen. Ze deed nog een poging om het halster af te doen maar vroeg toch maar of ik dat wilde doen omdat ze daar net te klein voor was. (paard was 1.68 :D ).
    Paar weken later kwam ik weer met twee paarden de stal in toen de dierenarts toevallig in de stal bezig was. Hij kende mijn paard heel goed en wist wat voor ontzettende draak ze bij behandelingen was. Hij deed daarom wijselijk een stapje opzij. Ik doe mijn vaste routine, merrie stond dus weer los voor de box. Hoor ik ineens een hoop gekwebbel en voor iemand kon reageren was er een klein meisje al met een grote schimmel vertrokken. En ze wist nog hoe het moest dus paard stond keurig in de box en zij heelhuids ernaast. We hebben de dierenarts zo ongeveer moeten reanimeren want die was bang dat het kleine kind vermorzeld zou worden. Hij heeft haar een flinke preek gegeven dat het een gevaarlijk paard was. Was ze niet van onder de indruk. Als je maar tegen haar praat zodat ze weet waar je bent dan is er niets aan de hand. Ik heb haar toch maar flink op het hart gedrukt om het nooit meer te doen. Ze heeft het ook nooit meer gedaan maar ik kreeg nog regelmatig te horen dat ze het best wel kon hoor.

    _Nadia_

    Berichten: 2651
    Geregistreerd: 06-11-08

    Re: Leuke uitspraken van kinderen.

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:49

    Toen wij net in Engeland woonden moesten we naar Luton voor t een of t ander. Afijn kinderen mee, en Luton staat bekend om zijn grote hoeveelheid moslim inwoners. Wij liepen door een winkel straat en t stikte van de vrouwen in een niqaab. Autistische zoon van toen bijna 5: MAMA!! Ik ben zo blij dat we nu hier wonen, dit is het land van de ninja's! Mama, mag ik ze een handtekening vragen? (we waren net voor de verhuizing in Disney geweest en hadden handtekeningen verzameld van alle figuren daar)

    Ik blij dat deze conversatie zich in t Nederlands afspeelde!

    Anoeska27

    Berichten: 5846
    Geregistreerd: 28-02-03
    Woonplaats: Meerveld

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:57

    _Nadia_ schreef:
    Toen wij net in Engeland woonden moesten we naar Luton voor t een of t ander. Afijn kinderen mee, en Luton staat bekend om zijn grote hoeveelheid moslim inwoners. Wij liepen door een winkel straat en t stikte van de vrouwen in een niqaab. Autistische zoon van toen bijna 5: MAMA!! Ik ben zo blij dat we nu hier wonen, dit is het land van de ninja's! Mama, mag ik ze een handtekening vragen? (we waren net voor de verhuizing in Disney geweest en hadden handtekeningen verzameld van alle figuren daar)

    Ik blij dat deze conversatie zich in t Nederlands afspeelde!

    Mijn dochter van 3,5 zag dat laatst ook voor het eerst: "Ow, kijk mamma! Een echte prinses!"

    dalena

    Berichten: 3109
    Geregistreerd: 28-09-12
    Woonplaats: Limburg

    Re: Leuke uitspraken van kinderen.

    Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:15

    Mijn zusje net weer:
    "Mama, er zit een gat in mijn beddek"

    Gisteren wilde ze weer spelen op de wii u: "ik weet nog precies hoe dit werkt" *schudt ondertussen nee met haar hoofd

    En toen we uit eten gingen, vroeg mijn moeder wat voor een dessert we wilden. Mijn zusje: huh, welke serre?

    "We're all stories in the end. Just make it a good one"
    [BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

    FennyPower

    Berichten: 1457
    Geregistreerd: 06-02-14
    Woonplaats: Groningen

    Re: Leuke uitspraken van kinderen.

    Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:37

    Gister:
    hond heeft last van de warmte en heeft buikpijn. hond poept enorm veel...
    Kind: Waar heb je last van ? Heb je schijt aan iets ofzo?

    (Kind 9)

    Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

    soesita

    Berichten: 5165
    Geregistreerd: 09-10-04
    Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:04

    Toen mijn man me na zijn nachtdienst met een zoen begroette, zei mijn toekijkende dochtertje streng tegen papa: "Kijken mag, aankomen niet!"

    Nikass

    Berichten: 16669
    Geregistreerd: 27-04-11

    Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:31

    FennyPower schreef:
    Gister:
    hond heeft last van de warmte en heeft buikpijn. hond poept enorm veel...
    Kind: Waar heb je last van ? Heb je schijt aan iets ofzo?

    (Kind 9)


    Dit soort imo brutale kinderen vind ik zó irritant -O-
    Ik heb meer opmerkingen in dit topic gelezen die ik helemaal niet grappig vind, maar nogal getuigen van een gebrek aan fatsoen.


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Facebook, Flying_Angel, fotolijstje, HuyanaJoy, Keizerinnnn, MissMarije, Molly1230, MyWishMax, NogSteedsGek, Oudje, Pluttersput, rien10, singa, TurboDi en 161 bezoekers