Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 06:03

"Mam, ik denk toch dat Sinterklaas niet echt bestaat..."
"Oh? Weet je wat, we bellen oma en vragen het aan haar. Want oma weet alles."
"Nee mam, wat als oma nog wel in hem gelooft? Dat vind ik zielig hoor!"

Dan maak ik maar zin.


Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 06:27

Ik was mijn moeder er vroeger van aan het overtuigen dat ik wel zin had in een tampon ipv tompouche tijdens de koffie :Y)

En op school antwoordde ik heel blij dat ik naar Zeeland was geweest toen de juf vroeg wie er naar een ander land was geweest :+

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:13

Mijn stiefdochtertje is heel gefascineerd door borsten en toen ik uit de douche kwam vroeg ze wat voor knopjes ik op mijn borsten had. :')

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:17

Mijn 5 jarige was vorige week zogenaamd invulkoeken aan het bakken :D

Een heerlijke leeftijd (weer).
En helemaal niet eigenwijs als je haar woordgebruik wilt corrigeren :')

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:22

Ik zei vroeger altijd als we gingen barbecueën gaan we barbiknoeien _O-

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:28

Op t werk heb ik 3 donkere kinderen.. we gingen naar n strandje die iedereen moest ingesmeerd.. zegt een van die donkere kinderen.. hoezo moet ik ook ingesmeerd.. ik ben toch al bruin :+

Op mn andere werk als juf ging ik naar huis.. waren er nog 3 kinderen uit mn vorige klas op t plein aan.. t spelen dus daar ging ik even mee kletsen.. toen zei ik dat ik moest gaan want ik moest nog naar de bieb om een boek te halen over stoute kinderen.. zegt een van die jongens.. ow komt juf weer bij ons in de klas _O-

Een dochter van een kennis vroeg bij de mc donalds of ik een kwijl-eter was.. dus ik zeg een wat? Ja eet jij dingen waar andere al van gegeten hebben? Want ik hoef niet meer _O-

En n zoontje van een vriendin had ik even mee naar de stad.. we gingen zwembandjes kopen voor hem.. lopen we door n gangpad met ondergoed bij de hema.. zegt ie ineens.. hebben we ook een borsten-ophouder nodig :+

Edit:
Owja en toen ik op Netflix de serie teenwolf (engels uitgesproken) volgde.. zei mn stiefzoontje op n ochtend tegen mij toen ik tv ging kijken.. ga je weer teen wolf kijken (Nederlands uitgesproken) :')


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:31

annikeee19 schreef:
Ik zei vroeger altijd als we gingen barbecueën gaan we barbiknoeien _O-


Dat zeg ik mog wel eens hoor hahahaha

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:36

hoikimmmy schreef:
annikeee19 schreef:
Ik zei vroeger altijd als we gingen barbecueën gaan we barbiknoeien _O-


Dat zeg ik mog wel eens hoor hahahaha


Dit vond ik de grappigste die ik zo even kon bedenken :oo

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:10

Toen mijn nichtje begon te praten werd mijn vader door haar opa Ties genoemd (mijn vader heet Hans, dus geen idee hoe daar Ties van gemaakt is maar ok) en nu heeft hij inmiddels 4 kleinkinderen, nichtje was de eerste, en hij wordt door allemaal (behalve onze dochter, want die praat nog niet) opa Ties genoemd. Ik geloof dat mijn neefje misschien niet eens weet dat zijn opa Hans heet. En wij zeggen het ook allemaal. Dus voortaan heet mijn vader Ties ipv Hans. In ieder geval in onze familie dan.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Rocamor

Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:37

daantjuhhh schreef:
Eentje van mijzelf.

Ik was denk ik 5 jaar. (Bijna 30 jaar terug)
Toen zag je nog niet zoveel donkere mensen in het dorp waar ik vandaan kwam. Dus was er niet echt aan gewend zeg maar.


Hier hetzelfde laken een pak, behalve dat het bij mij nog wat meer jaren geleden is :+

Mijn moeder en ik liepen in het dorp en kennelijk had ik nooit eerder een donkere meneer gezien.

Ik zie dus die man lopen, trek mijn moeder aan haar arm en zeg:
" :wow: :wow: :wow: mam, mam kijk eens, die meneer is ZWART :wow: :wow: :wow:"

De betreffende meneer stond op ongeveer 3 meter afstand en kon dus zeker alles horen. Ik geloof dat mijn ma daarna rood was.

Sorry meneer! Sorry mam..

En een jaar of 5 terug was het juist andersom. Ik was in een indoor speelparadijs (lees paradijs voor kinderen, hel voor (deze) volwasse(-n) in Almere.
En daar stond ik juist :wow: want er was in die hele drukke hal nog 1 blanke persoon.... :o

Rockes <3

Livawi
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:52

Mijn oom is een nog al stevige man met een goede buik erop. Toen ik klein was heb ik wel eens aan hem gevraagd of hij zwanger was := :')

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:00

Mijn zoontjes hadden ruzie met elkaar en toen dreigde de jongste tegen de oudste: "Als je nu niet ophoud dan sla ik je helemaal uit elkaar...…." :D

En dezelfde clown vertelde me vorige week dat hij zo hard had gekrabd op zijn arm dat hij er een muggenbult van gekregen had :P

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:19

Mijn nichtje zei gister: kijk, ome Johnny heeft zonneplaneten op zijn boot liggen :+

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:53

Als heel jong meisje was ik blijkbaar niet echt verlegen en ging zonder blozen overal mijn mening verkondigen.

Zo waren mijn ouders en ikzelf op een trouwfeest. De receptie was buiten op een mooi groot grasplein. Eén van de gasten zat in een elektrische rolstoel. Ik weet het zelf niet meer, maar ouders vertellen het nog dikwijls, op een bepaald moment zien ze mij wegwandelen naar die man en horen mij heel belerend zeggen "meneer, het is nu toch niet de moment om het gras te komen afrijden, het is een trouwfeest!!.

Hetzelfde op een hengstenshow. Ik mocht altijd mee met mijn papa, geweldig vond ik dat. Op een bepaald moment was hij mij weer even uit het oog verloren en vond hij mij terug tussen een groepje mannen, aan het uitleggen dat ik sommige hengsten toch echt niet mooi genoeg vond... :o

En een hele herkenbare voor velen, eerste keer een zwarte medemens tegengekomen op de kusttram. "Moeke, die meneer moet zich wassen, hij is ECHT vuil..." Moeke vuurrood, de man kon er gelukkig smakelijk om lachen...

Paard was een papeke, is heel lang papeke geweest en mijn favoriete knuffel heeft dan ook de naam papeke gekregen.

En dan nog een aantal domme dingen waar ze mij nog mee uitlachen...
Winteruur- zomeruur... Ik heb lang gedacht dat we bij de uursverandering elke dag een uur langer/korten mochten slapen...

En Waterloo, ligt natuurlijk in de buurt van Brussel ( voor de belgen onder ons ) maar aangezien er "water" in de naam zit, heb ik heel lang gedacht dat Waterloo aan de zee lag...

Amber_anne

Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:01

Ik heb er nog eentje. Een vriendin was aan het paardrijden en moest bij het stoplicht wachten. Naast haar liep een vrouw met een klein kindje en een hond. De vrouw zegt dus zitten tegen de hond en het jongetje en de hond gaan spontaan op straat zitten. Vrouw schaamde zich dood :=

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:03

Even denken hoor.
Dochter heeft heel lang gezegd dat ze een stukkie la wilde, IPV chocolade.
Ook zei ze toen we langs een huis liepen waar een beeldje van een panter voor het raam stond, en een man in de tuin bezig was: ' kijk mam, dat is een cheater!' (ze bedoelde dus dat het beeldje een cheetah was).
Nog veel meer beschamend was dat ze een tijdje net te harde opmerkingen heeft gemaakt over vollere mensen (niet eens per se echt dik): 'kijk mam, die mevrouw is echt heeeul dik, waarom is ze zooo dik?!'. Jemig, blij dat ze nu snapt dat dat niet zo leuk is om te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 16-07-18 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:18

Mijn zoon noemde een olifant "oleit". En het woord "pattoe" kon gebruikt worden voor paddenstoel óf schildpad :+
Mijn dochter wilde als ze later groot werd een "joje fejjaji jeeswagen" (de R was nog even niet uit te spreken).

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Always look on the bright side of life :)ddd

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:23

WesternWay schreef:
Ik : je mag nooit dicht achter het paard langs lopen he!
Dochter:(3) dat weet ik!
Ik: en waarom niet?
Dochter: dan kan ie op je hoofd poepen!
Hahahah, deze is echt geniaal _O- _O- _O-

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:55

Haha die van de Tourette en die van dat paard wat op je hoofd kan poepen vind ik toch wel echt briljant :')

Mijn dochter kan er ook wat van. Die heeft als kleiner kind ook rustig dingen gezegd als : ""Jeetje mama zag je dat, die mevrouw is echt dik"

Pas geleden werd ik 40. Maar dat was volgens haar niet zo erg voor me want "Papa is toch veel ouder als jij".

Toen ze 5 was moesten ze met Pasen een liedje in de kerk zingen. Over Jezus die gekruisigd werd. Zware kost. Maar met een lichte boventoon want onze dochter zong vrolijk: Ze hadden hem gekruisigd en in een graf gedaan, maar na 3 dronken dagen is hij weer opgestaan. Echt je kon me opvegen.

En op mijn werk in de tijd dat ik nog op het MKD (medisch kleuter dag verblijf) werkte hadden we een heel bijdehand mannetje. Die zat tijdens de lunch met zijn oor aan zijn bekertje melk. Toen ik vroeg waarom hij zo zat zei hij dat er in melk veel vitamientjes zitten en hij was aan het luisteren of hij ze kon horen. Ik moet nog vaak aan die uitspraak denken als ik een pak melk uit de koelkast haal. Hij kon ze trouwens idd horen :j ik nog steeds niet -O-

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:01

Uitspraak van mezelf. Mongolenboom.... moet natuurlijk Magnolia boom wezen...

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:03

Mijn broertje pas; 'mam, er komt een bankrover aan!' Het bleek een ranch rover (auto) te zijn... :Y)

Kleine sterren blinken 't meest

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:09

Toen ik klein was stonden er altijd een groep donkeren mannen muziek te maken op het centrum en ik vond dat heel mooi. Mijn vader wou mij blij maken en mij meenemen naar ze toe om wat geld in een bakje te doen. Ik krijste alles bij elkaar en schreeuwde '' Ik wil niet naar de aapjes '' :o Zo erg! Mijn vader schaamde zich natuurlijk vreselijk. Die mannen waren super vriendelijk en toen ik na erg lang moeilijk doen naar ze toe durfde kreeg ik hun cd. Die heb ik nog steeds <3

Toen ik nog klein was zong ik altijd een christelijk liedje. Hij is opgestaan werd er gezongen en dan moest je opstaan. Ik zong altijd hij is hop gestaan, bij hop moest ik dan opstaan :P Dat hoor ik nog altijd als ik bij Familie kom...

Mijn paard staat op een stal met veel kleine kinderen. Doe noemen haar het Koetjepaard want ze is gevlekt als een koe en heeft een koeienhoofd :o klein voorplukje :p
Ook heet ze Pebbles en de kinderen maken er Kwebbles van. Nou had ze vorige zomer een zebradeken om en dat vonden ze prachtig. Toen er nog een paar paarden met die deken liepen riep 1 van het stel ; kijk een heleboel kwebblesen <3 Zo schattig hahaha

Ook heeft zo allemaal bruine en zwarte kleine vlekjes op haar witte vacht. Volgens de kinderen komt dat omdat de vogels op haar poepen.

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:24

Sinds mijn tante de kletspot serie heeft, komt er weer het en ander naar boven... zo ook, dat ik als klein kind een non over straat zag lopen en daar vervolgens kei hard op riep. Kijk mama een pinguïn! :(:) sorry mam....

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:03

Zalig topic. Wat vind ik het jammer dat ik de uitspraken van mijn dochtertje niet opgeschreven heb, je vergeet toch veel...

Toen mijn dochtertje twee werd, was het uiteraard groot feest. Een week later was ik jarig, dochterlief reageerde : "amai mama, nu ben jij ook al twee jaar " :D

Ongeveer op dezelfde leeftijd stonden we voor het rode licht. Het werd groen, en de auto voor ons vertrok niet snel genoeg naar mijn zin, dus ik riep "allé jong, gas geven (nogal plat uitgesproken, dus eerder gaas geven". Reageert mijn dochtertje heel droog "ja jong, kaas geven hé" _O-

Oh, en ik weet niet of iedereen het liedje kent van "ken jij jan de mosselman, de man van China en Japan". Dochtertje had dat geleerd op school, en kwam heel trots zingend thuis "ken jij Jan de mosselman, met machine en een pan" :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:09

Zo zingt onze dochter nog steeds pak een pan en een olifant bij een liedje van K3 :)) een olifant is ook gewoon veel leuker als een olievat natuurlijk.