Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:47

Dochter Net in de Lidl: ahhhhhhh verfrissend.
(Voelt natuurlijk lekker koel aan)

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:53

Mijn zusje noemde vroeger een gebroken lijn een kapotte weg :j

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:59

M'n buurmeisje (jaar of vijf) kwam laatst naar me toe, ze zei dat ze binnenkort een hondje krijgen. Ik wist dat haar ouders daar al lang over dachten, dus ik vroeg of ze wist waarvoor hond ze krijgen. 'Weet ik niet, maar volgens mij een hotdog' was haar antwoord :') .

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:02

Ik noemde vroeger de Apenheul de Apenlul (met zo'n zoet onschuldig hoofdje) en kauwgom was cargom volgens mijn zusje omdat we dat altijd in de auto mochten eten.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:56

Vanmiddag waren we 4daagse aan het kijken en me nichtje was er ook.
Ze is 5. Ik heb in een deuk gelegen wat een pientere meid.

Waren we soep aan het eten dus ik zeg: "Daar zit onze koe in, lekker he! "?
Zit ze in die bak te kijken, kijk ze me aan en zegt: Ik zie geen koe. :D

Vraagt ze aan mij: Vind je me mooi en knap?
Ik zeg: ik vind je een plaatje, mooi en knap en lief.
Ja, zegt ze: Jij ook, mag ook wel eens gezegd worden.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:57

Ik werk in de BSO dus mijn hoofd stroomt over met uitspraken nu ;)

Deze vond ik het leukst:

4jr, jongen:
'Ik ben een kip, ik kom uit een ei, mama heeft dat ei gelegd. Da's echt waar hoor, op bed en toen kwam ik'

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:27

Varken staartjes zijn ook erg lekker ! Bleken alleen achteraf garnalen te zijn. Een kind dingetje van mij vroeger :o

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:28

Ohja deze komt ook nog in mij op. een paar jaar terug bij de loop 4 mijl editie in Groningen.
Ik zat met mijn moeder en zusje van toen die tijd 6/7 jaar? bij de mac. zij had een happymeal. en daar zit een speeltje bij in een zakje. en die kreeg ze niet open..
Tegen over ons zaten een groepje militairen. Na zo'n lange avond moet je toch even wat naar binnen werken dus ze zaten er in hun werk kleding.
Mijn zusje bedacht zich niet en loopt zo van tafel met haar speeltje in het zakje.
Ze vraagt ons niet of we het open willen maken... neeei....
''Heey idioot, wil je misschien deze voor mij openmaken ?'

Ik had het niet meer...... ik schaamde me.... maar gelukkig moesten ze zelf heel hard lachen..

Ze dacht dat het idioten waren inplaats van militairen . |o

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:33

ryukapple schreef:
Is al jaren geleden maar dit verhaal wordt nog regelmatig verteld. Jaren geleden toen ik en mijn zusje nog erg jong waren, waren we met onze ouders en grootouders op het strand. Terwijl we op het strand zijn loopt mijn zusje naar mijn opa pakt hem van onder bij zijn zwembroek tilt het wat op en roept opa broek gepoept. Mijn opa liep rood aan en mijn ouders kwamen niet meer bij.


Die is ook echt wel geniaal _O-

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:54

Oh ik heb zoveel van mijn dochter (nu 6) maar ik vergeet altijd alles :')

Moest net met voorlezen wel lachen := stond zinnetje in dat boek "Zo'n koning heet een farao".
Ik vraag aan haar "zo'n koning heet een.....??..."
Zegt ze "satan?" :')

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:23

Mijn dochter van 8 vroeg laatst: mag ik nog een beetje van dat vruchtwater? Fruitsap dus :Y)
En mijn andere dochter noemde sandaaltjes altijd croissantjes. Boodschappen waren schappebootjes, vond ik ook zo'n mooie verhaspeling.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:37

Ik zei vroeger altijd 'pipi de clown' in plaats van 'pipo de clown'... :+ Hoe vaak de kleuterjuf ook tegen mij zei dat ik het fout zei, bleef ik het echt gewoon zeggen. :')
Al vraag ik me nu dan weer af waarom ik zo vaak 'pipi' de clown moest zeggen, zou nu zelfs niet meer weten wat het is. (Even opgezocht, een film/serie dus.)

Nog eentje van mijn zusje. Ze sprak een woord altijd op een hele rare manier uit, ik denk dat het 'Mega Mindy' was.
Dus ik moest daar altijd mee lachen en ik vroeg aan haar 'Fiona, zeg nog eens Mega Mindy.'
En dan zij heel kwaad... Met volle overtuiging... 'Ik wil geen MEGA MINDY zeggen!!'
Hmmmn... :')

Nog eentje van mezelf. Was toen rond de 7-8 jaar. We hadden in de klas een soort van 'workshop' waar je verschillende dingen al lerend kon ontdekken. Ging voornamelijk over lichamelijke reacties etc zoals uien snijden en je ogen die dan begonnen te tranen.
Nu was een van de andere opdrachten heel simpel... Gewoon je handen snel tegen elkaar aanwrijven en dan was de vraag 'wat gebeurt er dan?'
Het antwoord moest zijn 'Je handen worden warm'
Mijn antwoord was 'Er komt vuil van mijn handen af'... :+
(Op school stonden grote plantenbakken en ik en mijn vriendin vonden het fijn om daar insecten uit het zand te vissen... :)) )

Die van die militairen hierboven tho. _O- Hoe kwam ze erbij dat het 'idioten' was in plaats van 'militairen'?

Anoniem

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:50

Ik moest bij dit topic hieraan denken. :')



ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:10

O ja zo hoorde ik laatst een kind zeggen anticonceptierups ipv eikenprocessierups. Was nog geen 8 jaar dus ik vraag me af hoe ze erop kwam. :=

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:14

Sommige zijn echt geniaal :D
Laatst bijgewerkt door ShadowFax op 07-12-23 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:28

Mijn zusje heeft vroeger een keer keihard in de Kruidvat geschreeuwd tegen mijn vader “je bent zelf een hondelul, want wat je zegt ben jezelf!”.

Hij noemde haar voor de grap een onbenul omdat ze voor de 2e keer die dag iets om ver liep _O-

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:55

YellowLeaf schreef:
Mijn zusje heeft vroeger een keer keihard in de Kruidvat geschreeuwd tegen mijn vader “je bent zelf een hondelul, want wat je zegt ben jezelf!”.

Hij noemde haar voor de grap een onbenul omdat ze voor de 2e keer die dag iets om ver liep _O-

Ik ga echt stuk.. :')

Dit topic is echt geniaal.

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 23:28

Ik heb er ook nog een van mezelf, ik was ongeveer 4 jaar.

M'n vader filmde de boot van Ameland die aan kwam varen.
Je hoort mij op de achtergrond vragen, "maar waarom dan?"
Vader:"doe maar gewoon!"
Ik: "waarom moet ik dat doen dan?"
Vader:"doe nou gewoon even wat ik zeg!"
Ik (met een zwaar verveelde stem en een diepe zucht) "daag, dag kapitein, daag.".....maar papa waarom moest ik dat nou zeggen...?
Vader: "Dat was leuk voor de film, maar nu niet meer..."

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 00:52

Mijn dochtertje van 4 wil graag kerstmuts bij haar frietjes :Y)

Ze bedoeld ketchup _O-

wendytje20
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 02:28

Mama mag ik in mijn blote Hemd naar buiten? {:}

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 04:47

Toen mijn neefje en ik jonger waren speelden we vaak samen en blijkbaar waren we iets te druk dus mijn moeder zei : jongens doe eens kalm aan. En mijn neefje zei: "Joostje doet niet kalm aan, Joostje doet kalm uit"

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:16

Moderatoropmerking:
quote leeggehaald na verwijderen originele bericht


Ik snap wel dat je kind zich zo bijzonder gedraagt als jij ook bijzonder doet over de schoonmaakster. >;)
Wat heeft het feit dat ze surinaams is nu met het verhaal van je dochter te maken? En waarom is het zo bijzonder dat een schoonmaakster komt om schoon te maken?

Als mijn kind zich zo gedroeg naar wie dan ook, laat staan de schoonmaakster, wordt dat echt niet getolereerd.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:55

Guthedentjemie, sommige dingen die hier voorbijkomen zijn gewoon onbeschoft en gebrek aan opvoeding....zou me doodschamen als mij dat zou gebeuren..
Dat kind met die schoonmaakster bijvoorbeeld mag wel wat respect gaan leren, ze woont niet op een plantage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:14

Sunnda schreef:
Moderatoropmerking:
quote leeggehaald na verwijderen originele bericht


Ik snap wel dat je kind zich zo bijzonder gedraagt als jij ook bijzonder doet over de schoonmaakster. >;)
Wat heeft het feit dat ze surinaams is nu met het verhaal van je dochter te maken? En waarom is het zo bijzonder dat een schoonmaakster komt om schoon te maken?

Als mijn kind zich zo gedroeg naar wie dan ook, laat staan de schoonmaakster, wordt dat echt niet getolereerd.



Ik zei het niet, maar dacht het wel...

eestheer

Berichten: 586
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: aan de rand van het bos! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:23

Ik was vroeger een erg slechte eter en had dus ook regelmatig mijn eten niet op.. Zo was ik een keer bij mijn oma, en ook toen at ik mijn eten niet op onder het mom; ik heb geen honger meer.

Mijn oma reageerde hierop met; als je je bord niet leeg eet, dan krijg je geen toetje.

Ja maar oma, ik heb in mijn rug een speciaal vakje voor een toetje, met een klepje die alleen opengaat voor een toetje!!

Mijn oma vond dat zo goed bedacht, dat ik toch een toetje heb gekregen haha :+ 8-)