Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:09

Niwla schreef:
Als je safe wil zitten kun je bijvoorbeeld de Terdege of Gezinsgids kopen, dat zijn gereformeerde tijdschriften.


Grote kans dat ze die al lezen.
Met iets als Landleven zit je ook wel safe hoor!


Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 06:56

Foaly schreef:
Indestal, ik ben 'echt' gereformeerd en ik heb toch echt Netflix hoor :+ Ook binnen de gereformeerde kerk zijn er heel wat gradaties van 'mag wel/mag niet'.

Ts, ik weet niet waar je woont. Maar anders eens op zoek gaan naar een christelijke boekhandel? Die hebben vaak ook veel cadeau-artikelen, ik denk dat dat ook wel gewaardeerd wordt :j



Polly, fijn te lezen, maar hier in de biblebelt is dat echt not done! Hier gaan ze heel erg ver terug in de tijd.


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:17

Als je echt hele strenge hebt, dan kan het ook zomaar zo zijn dat de 'categorie Playboy' gewoon in een onschuldig-degelijk ogende omslag gaat. Zoals er ook een kleedje over de tv gaat als de buren op visite komen.
Er is een groot verschil tussen iets niet mogen en het ook daadwerkelijk niet doen. Het belangrijkste van de strikte regels is immers niet zozeer dat je je eraan houdt, maar vooral dat je laat zien dat je je eraan houdt (of die indruk wekt), zodat je je daarop kunt voorstaan t.o.v. de eveneens streng-hypocriete omgeving.

Schoentje, kerstmuts en [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Crista, Googlebot, Hanneke_68, History_, judith_irene, Kmbrly, Lenora_C, Lizzy__87, ManonGrr, massiemas, Momo94, Silly_Woman, Sky_As, Stal_Fiore en 71 bezoekers