Zo ga ik dus echt niet slapen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:04

Na de 20 cm grote camelspider in de hal voor mijn hoteldeur in Marokko ben ik opeens een stuk minder bang voor spinnen hier in NL :P

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:09

Ik ben echt niet bang voor spinnen, zolang ze maar niet in mijn buurt komen. Als ik ze zie voor ik ga slapen gooi ik ze buiten, als ze niet meewerken laat ik iemand anders ze doodmeppen. Zie ik ze niet, no problemo. Ik slaap dan hartstikke rustig. Zitten ze in een web en moet ik er in de buurt zijn doe ik ook gewoon wat ik moet doen als ik tenminste om het web heen kan.

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:22

Ik moest toevallig aan dit topic denken toen ik gisteren mijn auto wegbracht naar de garage en onderweg zag dat er gezellig een spin mee reed :D

Ik vroeg mij af hoeveel bokkers bij het zien daarvan hun auto de sloot ingereden zouden hebben. :+

Ik vraag me overigens nu ook opeens af of die spin de reden was dat ze pas 's middags aan mijn auto begonnen zijn bij die garage :))

*gaat nu kijken of de spin er nog zit, eigenlijk.

M_D_H
Berichten: 17472
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:06

Ik was de sloot ingereden :j
Zonder twijfel.

De kleine spinnetjes kan ik tegenwoordig trouwens redelijk aan. Die mogen blijven zitten zolang ze hun werk naar behoren uitvoeren (het opvreten van muggen) Ze heten trouwens allemaal Henk :))

De grote harige gore zwarte creepy huisspinnen mogen van mij allemaal kapot!
En sinds mijn vent er 1 heeft laten ontsnappen en hij mij een week lang hysterisch heeft mee gemaakt tot het klote beest kapot was voert ook mijn vent zijn taak naar behoren uit :) <3

Gister waren we netflix aan het kijken, stond hij in eens op, loopt naar de gang, haalt een schoen, loopt naar de hoek die ik niet kon zien (waarbij ik al automatisch met de voeten omhoog zat omdat ik wist dat er wel een spin moest zitten ook al kon ik hem niet zien) en mepte hij hem dood. Om vervolgens netjes de stofzuiger te pakken en hem te verwijderen. Ik heb het hele beest niet gezien wat enorm goed voor mijn gemoedsrust is <3

Ik ga niet in therapie voor een paar uur hysterie per jaar...
Ik zou denk ik wel in therapie moeten gaan voor mijn fobie met kikkers... Maar dat is een ander verhaal.

Ik vind wel dat mensen meer empathie mogen tonen ipv te roepen: Het is maar een spinnetje (of kikker) en hij is banger voor jou dan jij voor hem. Ik kan namelijk garanderen dat dat niet waar is, want ik zoek de aanwezigheid van een spin of een kikker niet vrijwillig op en zij doen dat wel met mijn aanwezigheid. >;)

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:09

Op mijn stageplek zitten ze OVERAL! Echt ik moet soms met mijn handen vlak langs die dingen af. Ik weet niet of dit juist wel of niet goed is voor mijn angst :')

In de kantine in een hoek zit een GIGANTISCHE trilspin. Die zou echt met gemak groter kunnen zijn dan zo’n dikke zwarte huisspin. Met gemak. Die was echt reusachtig voor een trilspin. Heb nog nooit zo’n grote gezien :oo

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:12

Oneeee. Nu zie ik ook wat lopen.



Wow, ik ben een held. Ik heb gedurfd om hem om te zuigen en daarna de stofzuiger een minuut of 7 zich klem te laten zuigen in een sok. De stofzuiger ruikt nu wel een beetje branderig :\ Hopelijk is ie nog heel.

En over monsters in de auto, ik ben eens uit een (afremmende) auto gesprongen uit paniek. Bizar wat zoiets met je doet. :evaw:

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:50

M_D_H schreef:
Ik vind wel dat mensen meer empathie mogen tonen ipv te roepen: Het is maar een spinnetje (of kikker) en hij is banger voor jou dan jij voor hem. Ik kan namelijk garanderen dat dat niet waar is, want ik zoek de aanwezigheid van een spin of een kikker niet vrijwillig op en zij doen dat wel met mijn aanwezigheid. >;)

Geloof niet dat de meeste spinnen, of kikkers, bewust op zoek gaan naar een mens om ze te laten schrikken. Vooral die trilspinnies krijgen een hartverzakking als je ze een high five geeft, dan laten ze zich vallen en gaan ze dramatisch dood liggen. Die kleine springspinnetjes zijn wat stoerder, die springen gewoon op je arm als ze naar buiten willen en gaan dan met de palpjes vooruit buitenlucht opsnuiven, zo snoezig <3 .
Als je chronisch kikkerbezoek hebt werkt één goede kus op de lippen wel en dan zijn ze voorgoed kwijt (nee, geen prinsen, jammer genoeg -O- ).

Neemt niet weg dat ik het er wel mee eens ben hoor, dat er best wat meer begrip mag zijn voor een dergelijke angst. Je zult er mee zitten...is gewoon niet grappig en nee, dan pak je inderdaad niet even een bakje om zo'n dier buiten te zetten.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:53


laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:57

Ik had een spin in de hoek van mijn kamer. No problem.
Het volgende moment liep die spin tussen mij en mijn telefoon (ik lag op mijn zij) in bed. Telefoon lag vervolgens naast mijn bed. Ten eerste wil ik je niet in mijn bed, ten tweede wil ik je niet 5 cm van mijn hoofd af (okee ik overdrijf. 10 cm dan.) Dekens uitgeschud en bed grondig onderzocht tot ik hem zag lopen op de grond.
Vervolgens liep hij van mij weg richting deur, heb hem nog gelaten om te kijken of hij uit zichzelf naar buiten zou maar dat deed hij niet want hij keerde om. Sorry not sorry maar wil niet wakker worden met een spin tussen mn dekens. Ze mogen best vredig naast me leven maar zo dicht in mijn persoonlijke ruimte komt mijn beste vriendin nog niet :+

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:25

Ibbel schreef:
Ik moest toevallig aan dit topic denken toen ik gisteren mijn auto wegbracht naar de garage en onderweg zag dat er gezellig een spin mee reed :D

Ik vroeg mij af hoeveel bokkers bij het zien daarvan hun auto de sloot ingereden zouden hebben. :+

Ik vraag me overigens nu ook opeens af of die spin de reden was dat ze pas 's middags aan mijn auto begonnen zijn bij die garage :))

*gaat nu kijken of de spin er nog zit, eigenlijk.

*Kuch* Exitium *kuch*

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:33

Niet in de sloot Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 06:42

Vanmorgen werd ik wakker met de grootste nachtmerrie van iemand met een spinnenfobie: een spin op mijn bed!
Ik zag hem toen ik mijn bed opmaakte. Gelukkig is het maar een klein springspinnetje. Die zijn wel schattig. Hij zit nog steeds op het midden van mijn bed :=

Op stage is het nu erger. In loop stage bij een geitenboerderij. Redelijk zeker dat daar meer spinnen dan geiten (3000 geiten) zijn. Je komt ze in elke hoek tegen. Als je op het plafond kijkt, kun je er zo 20 tellen zeg maar. Gisteren moest ik de bedieningspanneeltjes van de melkmachines poetsen (zijn er heel wat). Er zaten bij een hoop van die dingen ook spinnen. Nou, gaat goed met mijn angst voor spinnen :')

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:08

Een paar dagen geleden zag ik ineens een enorme zwarte vlek tegen de muur omhoog kruipen.
Mijn eerste gedachte was dat die vlek te groot was om een spin te zijn, maar het was er toch echt een... Helaas had ik net die ochtend mijn boekenkast uitgepakt omdat er een nieuwe kast kwam en een hele stapel boeken lag dus net voor de muur waar die enorme spin zat!
Snel naar de keuken gerend om hulpmiddelen te gaan halen (vliegenmepper, bezem en stoffer en blik) en toen ik terugkwam zat ie nog steeds op de muur, maar toen ik spullen aan de kant begon te trekken was ie ineens weg!
Niks zo erg als een enorme spin ineens kwijt zijn!
Met gevaar voor eigen leven toch heel voorzichtig alles uit de hoek weggetrokken (bezem eromheen gehaakt en zo weggetrokken, want no way dat ik daar met mn vingers aan zit als ik weet dat er zo`n monster zit.
Gelukkig zat ie toen vrij dicht bij de grond op de muur en bleef zitten.
De vliegenmepper heeft werkeloos in de hoek gestaan, die had het nooit gered, maar toen ik klaar was met de bezem heb ik de buren wel even een berichtje gestuurd om me te verontschuldigen voor het lawaai. Gelukkig begrepen ze het en ik stond zo te trillen op mn benen dat de buurman het stoffelijk overschot heeft opgeruimd. Ik durfde niet meer, vond dat ik al dapper genoeg was geweest.

speurneusc

Berichten: 5370
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:56

Als de dood voor spinnen, nu helemaal, kreeg ineens rode/dikke pols en arm met koorts, na 2 dagen in zh laten kijken, was spinnenbeet, heb toch beschadiging in spiervlies ervan.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:00

Omg ja spinnen kunnen allemaal bijten. Ja ook die dunne beestjes met die stokpootjes. Maar het is dan njet eens zo erg als een muggenbult. En ze bijten alleen maar als ze zich bedreigt voelen.

Ik begin van mijn angst af te komen *\o/*

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:38

Zeg eens hallo tegen de annie op mijn arm
Afbeelding


(Gewoon even zodat jullie de kriebels krijgen :+ ) moest m uit mn broers auto weghalen

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:41

Eilinora schreef:
Een mens slikt toch ook een bepaald aantal spinnen per jaar in tijdens het slapen?


Haha, ja, ik weet niet hoeveel :-)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:46

A3a1 schreef:
Eilinora schreef:
Een mens slikt toch ook een bepaald aantal spinnen per jaar in tijdens het slapen?


Haha, ja, ik weet niet hoeveel :-)


Ik geloof dat dit gewoon een fabel is, dus maak je geen zorgen :D

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:01

Hier krijgen ze een naam en zet ik ze buiten. Of een van mijn knorrende kruiken vreet ze op.

:')

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:25

Wat is een knorrende kruik? :')
Kat hier eet geen spin, die gaan te langzaam. Vleermuizen zijn meer haar tempo maar dat mag van mij dan weer niet.

Hier heten ze Pietsie. Heb een dikke Pietsie in de roos voor de deur zitten. Die kan poot geven. Pietsie van de muntplant is wat minder sociaal. Beetje jammer. -O-

En effe +:)+ voor LoveGlove, las je andere topic, ik vind 't echt keigoed en super dapper van je!

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:37

Pluizebolpum schreef:
Wat is een knorrende kruik? :')
Kat hier eet geen spin, die gaan te langzaam. Vleermuizen zijn meer haar tempo maar dat mag van mij dan weer niet.

Hier heten ze Pietsie. Heb een dikke Pietsie in de roos voor de deur zitten. Die kan poot geven. Pietsie van de muntplant is wat minder sociaal. Beetje jammer. -O-

En effe +:)+ voor LoveGlove, las je andere topic, ik vind 't echt keigoed en super dapper van je!

Ik vermoed de kat :))

Knorrend - spinnend
Kruik - mijn katten worden ook met regelmaat als kruikjes gebruikt :))

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:37

Pluizebolpum schreef:
Wat is een knorrende kruik? :')
Kat hier eet geen spin, die gaan te langzaam. Vleermuizen zijn meer haar tempo maar dat mag van mij dan weer niet.

Hier heten ze Pietsie. Heb een dikke Pietsie in de roos voor de deur zitten. Die kan poot geven. Pietsie van de muntplant is wat minder sociaal. Beetje jammer. -O-

En effe +:)+ voor LoveGlove, las je andere topic, ik vind 't echt keigoed en super dapper van je!

Heeey dankjewel :P

In mijn kamer krijgen ze ook een naam. Maar er zitten er momenteel geen (die zichtbaar zijn)
Ik kan meestal ook wel zien of het een mannetje of vrouwtje is. Dat is wel leuk :))

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:39

DarkCupid schreef:
Zeg eens hallo tegen de annie op mijn arm
[ [url=m/31IODR.jpg]Afbeelding[/url] ]


(Gewoon even zodat jullie de kriebels krijgen :+ ) moest m uit mn broers auto weghalen


Dit leeft in NL buiten? Waarom ken ik alleen kruis en huisspinnen? :')

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:44

Ik denk dat ik ben geflitst :=

Ben niet bang van spinnen, maar er kwam er één van het zonneklepje naar beneden tijdens het rijden. Schrok er toch van.

Nu woont hij ‘in’ mijn buitenspiegel.

En hier ging ik van de week bijna op staan:
Afbeelding

Deze zijn snel, dus de kruikjes hebben hem op.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 06:53

Luxorvalkje schreef:
Ik denk dat ik ben geflitst :=

Ben niet bang van spinnen, maar er kwam er één van het zonneklepje naar beneden tijdens het rijden. Schrok er toch van.

Nu woont hij ‘in’ mijn buitenspiegel.

En hier ging ik van de week bijna op staan:
[ [url=m/iu2TSJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn snel, dus de kruikjes hebben hem op.

Ik snap nog steeds niet waarom ik voor die spinnen minder bang ben dan voor die trilspinnetjes :')

Vogelspinnen ben ik zelfs al helemaal niet bang voor _O-