Zo ga ik dus echt niet slapen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:29

Maar de stoere spin dood maak verhalen staat mij ook tegen.Ook lekker gruwelijk sommige manieren.Wees dan dapper en plet de spin in 1 keer zonder lijdensweg.Zoals bv met haarlak en de stofzuiger enz.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:34

De stoere doodmaakverhalen gaan ook aan mij voorbij inderdaad. Zie daar ook het nut niet van in.

Ik zuig ze zelf wel altijd op met de stofzuiger, simpelweg omdat ik niet zo dichtbij durf te komen om ze te pletten. Maar daar ben ik zeker niet trots op, verre van zelfs.

Als het kon pakte ik ze op en zette ik ze een stukje verderop weer buiten, maar ik denk dat ik daar zelfs met therapie nooit ga komen.

Maar echt, neem je vrienden/familie/naasten met een angst voor spinnen alsjebliéft serieus.
Ook als het voor jou ‘maar een klein spinnetje’ is, ook als je het nergens op vindt slaan.
Want voor ons slaat het wel ergens op en dan is er niks ergers dan uitgelachen worden.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:45

Mijn tip voor een volgende keer, een pizza oid bestellen en de bezorger de spin laten vangen/dood maken

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 01:04

@Adindaa: Mijn ex had het ook zo erg als jij. En idd, daar kunnen wij (mensen die een spin hooguit onprettig vinden) ons soms moeilijk in verplaatsen. Omdat ik het van zo dichtbij meegemaakt heb, weet ik wat voor effect het op je dagelijks leven kan hebben. Mijn ex is ervoor in therapie geweest. Wij woonden aan de bosrand met tuin in een niet zo best huis, dus echt heel vaak wat binnen daar en hij zat echt constant in de stress dat er een spin tevoorschijn zou komen. Daarbij schaamde hij er zich ook erg voor, als man zo benauwd zijn voor spinnen.
Ik kan alleen maar zeggen: DOEN! Het heeft hem enorm geholpen, zover dat hij uiteindelijk met een glas en papiertje kleine spinnetjes kon buiten zetten. En ze zetten echt niet gelijk een vogelspin op je hand, het gaat met hele kleine stapjes.

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 02:59

Nou ja stoere doodmaak verhalen.. Ik stelde alleen haarlak voor voor als TS echt niets anders had op dat moment. Ik stop ze zelf dus altijd in de stofzuiger. Ook niks stoers aan, ik durf niet meer dichterbij te komen dan hoe lang de stang van mijn stofzuiger is bij die grote spinnen, dus dan is dat voor mij de enige optie. Plus die dikke huntsman spinnen hier gaan niet eens in één keer dood als je er met je voet op stampt, heb ik geprobeerd -O-
De kleintjes ben ik niet bang voor en neem ik niet eens de moeite om buiten te zetten, die mogen gewoon blijven zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 04:05

Die kleintjes liet ik ook altijd zitten, tot er eentje bedacht om eens een ei te gaan leggen waardoor ik een paar honderd spinnetjes in huis had.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:30

Cayenne schreef:
Die kleintjes liet ik ook altijd zitten, tot er eentje bedacht om eens een ei te gaan leggen waardoor ik een paar honderd spinnetjes in huis had.

Ewwwwww...... de hele spinnenkindercrèche! #)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:35

Ohhh ik ben zo blij met mijn kat.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:44

Bokt gaat me voor gek verklaren :')

Ik vind spinnen zo leuk <3

Alleen we hadden pas in de tuin een vogelhuisje waar vogels ingezeten hadden en mijn broertje vroeg zich af of er nog wat van te zien was in het huisje. Ja, er zaten wel 3 nestjes! Alleen niet van vogels helaas... ENORME grote dikke spinnen hadden eieren gelegd _O- Die hebben we maar even gekookt :+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:44

Britta31 schreef:
Maar de stoere spin dood maak verhalen staat mij ook tegen.Ook lekker gruwelijk sommige manieren.Wees dan dapper en plet de spin in 1 keer zonder lijdensweg.Zoals bv met haarlak en de stofzuiger enz.


Ik zet ze terug in de bosjes, want het zijn nuttige dieren :j

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:46

Balou_k schreef:
Uhhhh komen deze in Nederland voor???? |(


Alleen in Zeeland/regio Terneuzen, Sorry, kon het niet laten maar deze vrolijke stapper zat in Zuid Afrika als ik het goed gelezen heb.

marjan_tjuh
Berichten: 370
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Linschoten (bij Woerden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:20

Waarom lees ik dit topic |o (krijg er al de kriebels van als ik het lees)..

Ik heb om 23:00uur een keer een vriendin gebeld om zo'n groot eng best weg te halen. En
1 keer heb ik het zelf geprobeerd, eerst een kwartier de voordeur open laten staan en in paniek allemaal dingen bedacht om dat beest weg te krijgen (no way, dat ik dat met een bakje en een papiertje ga doen), uiteindelijk de stofzuiger gepakt om vervolgens daarna een bijna lege stofzuigerzak weg te gooien en de prullenbak te legen. _-:(

Vind alle spinnen en insecten helemaal niks, en hoef ook niet te zien dat ze dood gemaakt worden want mijn maag draait dan om %), heb 1 keer een vies beest dood gemaakt toen ik daaraan dacht moest ik gewoon kokhalzen..

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:32

Oké ik zoek dit topic op puur omdat er nu een spin boven mijn bed zit :')

Ik haat het om de angst te hebben, hoewel het ook voor hilarische verhalen zorgt. Ik ben ooit zo hard geschrokken dat ik letterlijk schreeuwde en achterover op mijn kont viel, omdat er zo’n grote huisspin recht voor mijn neus zat die ik eerst niet zag.

Ik durf nu dus ook niet te gaan slapen :')
Zal zo toch moeten. Dus ik moet me eroverheen zetten.

Het ergste van deze spin is dat ‘ie maar 5 poten heeft. Aan het begin van de avond zat er ook al een, en heeft pap weggehaald. Ik zit nu te bedenken of dit diezelfde spin zou kunnen zijn die paps poging op spinnenmoord heeft overleefd. Het ergste is dat ik zonder bril niks zie. Dus als ik morgen wakker wordt kan ik niet direct zien waar hij is. Dat is nog het engste, (Doet even bril op om te zien of hij nog steeds op dezelfde plek zit).

Het leuke is: ik zit hier nu bang te zijn voor een trilspinnetje, maar ik ben minder bang voor van die grote huisspinnen, en al helemaal niet bang voor vogelspinnen. Ik heb ze zelfs vast gehad. Dus dat klopt niet helemaal _O-

Ik zit me nu te bedenken, ik lig nu andersom in bed. Als ik nou gewoon andersom ga liggen, is her minder erg. Dan lig ik er niet recht boven. Nu voel ik me slim <<)

En als laatste: wie kent het dat je ergens langs loopt, en je doet het een tweede keer, en ineens zit daar een spin. En dan heb je een hartaanval. Daarna realiseer je hoe dicht je net bij die spin was, en krijg je een tweede hartaanval. Ik moet er achteraf altijd mee lachen :')

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:48

Jaaa dat laatste vooral is ZO herkenbaar _O-

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:52

Zit nu heel ernstig te twijfelen of ik dat verhaal nu wel wil vertellen over die spin die ik op de foto wilde nemen omdat ie zo groot was en die na twee flitsen van de camera ineens was verdwenen...
Iets met mensen die misschien nog willen slapen en zo. :=

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 00:09

Was het deze spin?
Afbeelding

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 00:27

Spinnen pletten doe ik niet. Zelfde met alle nadere insecten. Ben veelste bang voor het ''krak'' geluid.

Op stal plet ik ze wel maar dan mep ik er zo hard met een bezem op dat je het krak geluid niet eens meer hoort..

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 01:20

Britta31 schreef:
Was het deze spin?
[ [url=m/EnWQsy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja. Het probleem met die beesten is dat ze zomaar op plekken zitten waar je ze niet verwacht (Nouja, die kleine spinnetjes hebben dat ook maar minder), dus je schrikt je helemaal dood.
Afgelopen jaar kwam ik smorgens een keer naar beneden smorgens om te ontbijten. En ik moest de kelderkast in om een nieuwe pak melk te pakken. Om een of andere reden wist ik gewoon dat er een huisspin in de spleet tussen de deur en de vloer zat. Dus ik pak de klink vast, maakt die deur open, en spring zelf 5 meter achteruit, en daar ging ie inderdaad. Hij rende superhard naar de andere kant van de keuken. Moet zeggen dat ik toen wel ech moest lachen. Hoe wist ik in hemelsnaam dat er een spin zat? Ik heb hem nooit vantevoren zo gezien. _O-

Ik ga toch maar naar de logeerkamer verhuizen. Ik lig hier helemaal gek te worden van die rotspin boven me. Ik snap niet hoe ik zo bang ben voor zo’n beestje wat niets doet :n

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:16

Hikarii schreef:
Spinnen pletten doe ik niet. Zelfde met alle nadere insecten. Ben veelste bang voor het ''krak'' geluid.

Op stal plet ik ze wel maar dan mep ik er zo hard met een bezem op dat je het krak geluid niet eens meer hoort..


Same :') Of voor de smurrie die eruit splasht :+

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:19

Sonja_vR schreef:
Je mantra voor de dag “ hij eet muggen, geen mensen. Hij eet muggen, geen mensen. Hij eet muggen, geen mensen”


XD misschien heb je hem zelf wel opgegeten vannacht.

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:51

amado7 schreef:
Mensen die het zo erg vinden om eentje te doden: brengen jullie een mug ook naar buiten toe?? Of mieren, zetten jullie die ook in een doosje?



Ik ben echt bang voor spinnen. Als ik er ineens eentje zie zitten in mijn kamer voel ik gelijk heel mijn hart en durf ik er echt niet in de buurt te komen, laat staan er onderdoor. Leuk topic :+

Ik dood inderdaad geen enkel dier.Muggen etc. probeer ik weg te krijgen door ramen tegen elkaar open te zetten,want ze houden niet van tocht.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:24

Nogmaals, kom op... Het is maar een spinnetje we're talking about... Ze vreten je heus niet op. Get over it! :)

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:32

Ja de spin is banger voor jou zeggen ze altijd... nou dan weten zij nog niet hoe bang ik ben.
1 keer gooide een jongen een grote kruisspin op me toen ik lag te zonnen ik was zo in shock dat ik begon te huilen en niet meer kon bewegen. Ja heel erg maar echt gebeurd. :+
Als er een grote spin boven mijn bed hangt rol ik me op in mijn deken en rol van bed af naar de deur de trap af en wacht tot iemand hem weghaalt want ik doe het niet. Hij hoeft trouwens niet dood maar gewoon ver van mij vandaan.

Sanet

Berichten: 7945
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:39

Vandaag grote dode spin bij ons in de bijkeuken. Zo’n serieuze jongen, maar dood dus.
Mijn man vond dat ik me niet moest aanstellen en gewoon die dode spin weg moest halen als ik er last van had.
Brrrrr!!!! Maaaaaaar!!! Ik heb het gedaan en overleefd. Maar gedverderrie wat eng!

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:51

Ik vind spinnen ook echt 10 x niks...
Heb een keer over mijn angst kunnen komen door huisspinnen gewoon op te pakken.
Maar vrij snel weer terug in de vorige fase nadat de huisarts zei dat het spinnenbeten zijn toen ik in eenkeer wakker werd met 3 blaren op mijn huid nog steeds littekens van.. en bbrrr die poten...
Ik gil en jank alles bij elkaar bij een grote spin... En zelfs doodmaken. Dat durf ik niet en doe ik daarom ook niet.
Afbeelding
Ik zal ook zeggen neem een kat. De mijne heeft laatst nog zo'n grote opgegeten toen die op de grond viel.. brr