Zo ga ik dus echt niet slapen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:04

Mijn moeder was vreselijk bang van spinnen. Ik heb dat daardoor ook lang gehad en nog steeds ben ik niet erg op mijn gemak in de nabijheid van een spin. Zeker de "grotere" niet. Ik wil ooit wel graag eens naar Australië, maar die spinnen daar (en slangen, brrrr)...

Dood maak ik ze echter niet. Meestal negeer ik ze en als dat niet kan, verplaats ik ze met bakje en papiertje. Dat doe ik overigens ook met wespen, bijen en hommels.

Ik ben wel hypocriet, want het vliegenleger dat iedere dag mijn huis in wil trekken, slacht ik wel af en ook muggen en teken help ik naar de andere wereld.

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017


Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:24

Janneke2 schreef:
In een Hollandse huiskamer zitten er gemiddeld zo'n 200.


Ik lees net dat ons huis te koop komt. Iemand interesse?

Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:00

...en voor diegenen op wie de spin altijd afkomt:
naar menselijke maatstaven ziet een spin heel slecht.

Gesteld dat het dier het echt op jpu gemunt heeft: dat is geur.
Kijk eens kritisch naar alles wat je gebruikt waar geurtjes aan zitten, want kennelijk ruik je naar prooi...

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:26

Aaah spinnen, ik haat ze ook echt! Op mijn studentenkamer heb ik er dus nog nooit een gezien terwijl het wel een oud huis is, maar thuis bij mijn ouders op het platteland naast het bos valt het me opeens op hoeveel insecten wij hebben :') Er zaten er laatst drie op een rij in bad, heb even per ongeluk de kraan aangezet :+

Ik zat laatst ook een tentamen te maken op school, kwam er dus eentje recht voor mijn neus naar beneden via zijn draadje. Mijn god, ik schrok me dood. Ik begon te slaan met mijn tentamenblaadje en de examinator dacht volgens mij dat ik gek werd :')

Ik stofzuig ook en daarna nog 10 min voor de zekerheid aanlaten, ik heb ooit gehad dat zo'n dikke grote boven mijn bed zat, ik fout mikte en toen viel hij op mijn bed en is weggerend.... Daarna moest ik gaan slapen.

Birdie60

Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:18

Rocamor schreef:
Ibbel schreef:
En even ter informatie: spinnen zijn beschermd in Nederland, en er zijn dan ook geen legale spinnenbestrijdingsmiddelen te krijgen. Je mág ze gewoon niet doodmaken, en zeker niet met gif.


Ik maak ze meestal ook niet dood. Ik verplaats ze enkel naar de stofzuigerzak


Ik ook, stijf en wel van de haarlak. Anders kruipen ze eruit.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:38

Dus dáár is de haarlak voor! Ik kende het alleen in combinatie met uhm, een aansteker. Niet dat ik het ooit zou durven, moet je veel te dichtbij voor komen, brrr.

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:49

Speirs schreef:
Dus dáár is de haarlak voor! Ik kende het alleen in combinatie met uhm, een aansteker. Niet dat ik het ooit zou durven, moet je veel te dichtbij voor komen, brrr.


En zo stak ik ooit het net nieuwe bankstel van mijn ouders in de fik... :+

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:50

Undefined schreef:
Het monster in kwestie:

Spoiler:
[ [url=m/aE7jqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Filmpje (niet zo duidelijk helaas door het uploaden, spin had inmiddels z'n poten ingevouwen dus lijkt kleiner)
https://youtu.be/DgxM-DdrrUs

Deze is ook in de stofzuiger gegaan:
Spoiler:
[ [url=m/DHwlOX.png]Afbeelding[/url] ]



De rillingen gaan over mijn rug hier... Deze hebben wij helaas ook iets te vaak in huis ;( Ik droomde dat laatst blijkbaar heel realistisch, dat er zo'n spin over de muur liep naast mijn bed. Toevallig lag ik met mijn gezicht naar de muur en was mijn droom zo realistisch dat ik spontaan rechtop in bed zat met het licht aan, hyperventilerend. Het huilen stond me nader dan het lachen.. En die hele spin bestond dus niet eens. It was all just a dream _O- Nu kan ik erom lachen, maar mijn god wat schrok ik me dood op dat moment! Het leek dus echt serieus alsof ik de schim van die spin in het donker over de muur zag lopen. Het heeft ongeveer 5 minuten geduurd voordat ik me realiseerde dat het een droom was haha.

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:55

Ghostattack schreef:
Undefined schreef:
Het monster in kwestie:

Spoiler:
[ [url=m/aE7jqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Filmpje (niet zo duidelijk helaas door het uploaden, spin had inmiddels z'n poten ingevouwen dus lijkt kleiner)
https://youtu.be/DgxM-DdrrUs

Deze is ook in de stofzuiger gegaan:
Spoiler:
[ [url=m/DHwlOX.png]Afbeelding[/url] ]



De rillingen gaan over mijn rug hier... Deze hebben wij helaas ook iets te vaak in huis ;( Ik droomde dat laatst blijkbaar heel realistisch, dat er zo'n spin over de muur liep naast mijn bed. Toevallig lag ik met mijn gezicht naar de muur en was mijn droom zo realistisch dat ik spontaan rechtop in bed zat met het licht aan, hyperventilerend. Het huilen stond me nader dan het lachen.. En die hele spin bestond dus niet eens. It was all just a dream _O- Nu kan ik erom lachen, maar mijn god wat schrok ik me dood op dat moment! Het leek dus echt serieus alsof ik de schim van die spin in het donker over de muur zag lopen. Het heeft ongeveer 5 minuten geduurd voordat ik me realiseerde dat het een droom was haha.


Uhhhh komen deze in Nederland voor???? |(

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

justdiesel
Berichten: 4939
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:01

Mooi dekbedje iemand?

Afbeelding

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:07

Snadrem schreef:
Janneke2 schreef:
In een Hollandse huiskamer zitten er gemiddeld zo'n 200.


Ik lees net dat ons huis te koop komt. Iemand interesse?

Ga je mee in een doos leven?

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:09

laraxXxemma schreef:
Ga je mee in een doos leven?


Ik dacht meer aan Antarctica. Daar zitten wat minder beestjes 8-)

Ben ik ook in een klap van die stomme lapsnuitkevers hier af.

Sanet

Berichten: 7848
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:11

Klapsnuitkevers?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:13

Nee, eerder trapsnuitkevers dan. Of stapsnuitkevers, platsnuitkevers...
Kraakt net zoveel onder je voeten als verse sneeuw. Oefenen voor Antarctica!

Amado7

Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:20

Mensen die het zo erg vinden om eentje te doden: brengen jullie een mug ook naar buiten toe?? Of mieren, zetten jullie die ook in een doosje?



Ik ben echt bang voor spinnen. Als ik er ineens eentje zie zitten in mijn kamer voel ik gelijk heel mijn hart en durf ik er echt niet in de buurt te komen, laat staan er onderdoor. Leuk topic :+

Niet perfect is ook goed

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:22

Snadrem schreef:
Nee, eerder trapsnuitkevers dan. Of stapsnuitkevers, platsnuitkevers...
Kraakt net zoveel onder je voeten als verse sneeuw. Oefenen voor Antarctica!

of van die meikevers die zo heerlijk allemaal tegelijk boven de grond komen als je net op de camping zit :brr:

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:27

Angsthaasjes, bang om een spinnetje...

:')

Have You Hugged Your Horse Today?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:30

Nou ik vind dit geen spinnetje :’)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:40

Ik verbaas me echt om sommige reacties als ik eerlijk ben :o .
‘Dan zet je hem toch buiten’ - ‘Je kan wel bang zijn, maar dan maak je hem toch niet dood’ - ‘Het is maar een spin’

Ik heb dit en nog veel meer al zo vaak naar mijn hoofd gekregen, dat ik er een beetje moedeloos van word.
Volgens mij weten sommige mensen niet helemaal wat een fobie is. Want dat is wat ik heb, voor spinnen en voor de meeste insecten, en ik denk dat ik hier niet de enige ben.
Wanneer er een spin op mijn kamer zit, ben ik niet meer tot reden vatbaar hoor. Buitenzetten? In een bakje schuiven en daarmee door het huis lopen? Überhaupt zo dichtbij komen? Nee hoor, absoluut niet.
Vind het zo jammer dat veel mensen zo’n fobie gewoon niet serieus nemen.

Ik reed van de week ‘s avonds van het station naar huis en toen liep er ineens een gigantische kruisspin over mijn zonnenklep richting de bijrijdersstoel. Mijn hart stond stil :wow: kon de auto nog net rechthouden voordat ik de berm in reed.
Ben toen huilend en hyperventilerendbnaar het dorp gereden, want ik zat natuurlijk op een weg waar je niet kon stoppen, en heb hem toen meteen naast de weg gegooid.
Ben mijn auto uitgesprongen en compleet in paniek mijn vader gebeld, die overigens in Griekenland zat en me niet kon redden.
Uiteindelijk heeft een hele lieve man de spin uit mijn auto gehaald.

Echt, als het kon zou ik niet zó bang willen zijn. Dat doe ik echt niet voor aandacht of omdat ik het leuk vind -O- .
Een angst voor spinnen is écht geen grap en ik vind dat mensen daar eens wat serieuzer mee om moeten gaan.

Zo. Dat was mijn rant :'). Ik begrijp je dus helemaal TS.

:D

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:50

Ik voelde laatst wat in het donker over m'n arm lopen. Dan krijgt ie van mij toch echt een pets en is ie dood.
Overigens geef ik de spinnen altijd 2 keuzes. Kostgeld betalen of eraan. En omdat ik nooit wat terug hoor is het altijd het laatste :+
Of m'n kat vind ze eerder als ik

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:31

Oké, ik ga in bed liggen, knip ik de lamp aan omdat er een mug voor m’n scherm kwam. Ga ik overeind, zit dit dus gewoon boven mijn hoofd! Omg hoe dan!! En de mug vloog er langs en de spin deed niks dus je hebt er niks aan.


Afbeelding

Afbeelding
Edit; laatste foto even voor het idee hoe close dit was!!

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:51

Waar is de spin?Leg nu mijn oog op de foto,o daar.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:54

Dood in de prullenbak :) waar hij hoort

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:10

Snadrem schreef:
Ben ik ook in een klap van die stomme lapsnuitkevers hier af.
Jij hebt het begrepen. Die spinnetjes vallen allemaal wel mee. Lapsnuitkevers, dát zijn de echte boosdoeners. Rotbeesten. Hier de kruisbes, framboos, aardbei en Japanse wijnbes grondig om zeep geholpen afgelopen herfst tot voorjaar, en nu als imago uit al de rest weer de nodige happen genomen.

Adindaa schreef:
Ik verbaas me echt om sommige reacties als ik eerlijk ben :o .
‘Dan zet je hem toch buiten’ - ‘Je kan wel bang zijn, maar dan maak je hem toch niet dood’ - ‘Het is maar een spin’

Ik heb dit en nog veel meer al zo vaak naar mijn hoofd gekregen, dat ik er een beetje moedeloos van word.
Volgens mij weten sommige mensen niet helemaal wat een fobie is. Want dat is wat ik heb, voor spinnen en voor de meeste insecten, en ik denk dat ik hier niet de enige ben.
Wanneer er een spin op mijn kamer zit, ben ik niet meer tot reden vatbaar hoor. Buitenzetten? In een bakje schuiven en daarmee door het huis lopen? Überhaupt zo dichtbij komen? Nee hoor, absoluut niet.
Vind het zo jammer dat veel mensen zo’n fobie gewoon niet serieus nemen.

Ik reed van de week ‘s avonds van het station naar huis en toen liep er ineens een gigantische kruisspin over mijn zonnenklep richting de bijrijdersstoel. Mijn hart stond stil :wow: kon de auto nog net rechthouden voordat ik de berm in reed.
Ben toen huilend en hyperventilerendbnaar het dorp gereden, want ik zat natuurlijk op een weg waar je niet kon stoppen, en heb hem toen meteen naast de weg gegooid.
Ben mijn auto uitgesprongen en compleet in paniek mijn vader gebeld, die overigens in Griekenland zat en me niet kon redden.
Uiteindelijk heeft een hele lieve man de spin uit mijn auto gehaald.

Echt, als het kon zou ik niet zó bang willen zijn. Dat doe ik echt niet voor aandacht of omdat ik het leuk vind -O- .
Een angst voor spinnen is écht geen grap en ik vind dat mensen daar eens wat serieuzer mee om moeten gaan.

Zo. Dat was mijn rant :'). Ik begrijp je dus helemaal TS.

Ik begrijp die reacties waarover je klaagt volkomen. Ja, een fobie is poedersuiker, en niet zomaar weg te redeneren. Dat wil echter niet zeggen dat je er niets aan kunt doen.
Je weet dat je hoe dan ook regelmatig spinnen zult blijven tegenkomen. Als je daar dusdanig heftig op reageert dat je volledig stopt met functioneren, dan is het verstandig daar wat aan te doen. Er bestaat therapie om de angst in ieder geval beheersbaar te maken, zodat je niet bij iedere spin meer volledig afhankelijk bent van een ander om hem weg te halen of je huis te blussen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:21

Dus als iemand er voor in therapie is, dan mag je opeens niet meer zulke reacties maken?
Kom nou zeg. In mijn ogen neem je iemand met een fobie compleet niet serieus met zulke reacties en daarom zal ik ze nooit snappen/respecteren.
Voor mezelf wil ik zeker de stap zetten om daarvoor in therapie te gaan, enige wat mij daarin tegen houdt is dat daar misschien ook wel spinnen bij komen kijken.

Als het zo simpel voor iemand is om een spin ‘gewoon in een bakje te zetten en buiten te zetten’, dan had diegene dat toch gewoon gedaan :').

:D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, Fleur_Laura, heidy_wilco, limagirl, MirjamRobin, OleJon, Siebel, vikawiek, YandexBot en 45 bezoekers

cron