.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt


goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:26

Lol, jij mag dus haar 'verrassingsfeestje' organiseren, maar zij bepaalt wie er komen en wat ze wel en niet wil doen? Misschien kan ze het dan beter zelf regelen. :+

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:28

goeroe schreef:
Lol, jij mag dus haar 'verrassingsfeestje' organiseren, maar zij bepaalt wie er komen en wat ze wel en niet wil doen? Misschien kan ze het dan beter zelf regelen. :+

Inderdaad, wat een verrassing! :roll:

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:31

Meestal wordt zoiets als verassing georganiseerd ipv gevraagd maar dat terzijde hier wat tips:

-laat iedereen iets maken en dat mee nemen, dan heb je allenaal heerlijk eten en hapjes. Het kan bijvoorbeeld in een high tea thema en geen grote kosten post.

- ik zou gezamelijk een cadeau doen, anders heb je dat de een een cadeautje van 10 euro doet en de ander van 40.

- leuke spelletjes. Bijvoorbeeld luier ruiken vonden wij erg grappig. Of een quiz!

En verder het gezellig hebben met elkaar!

Cirany Mijn beste paarden maatje :)

[BB-ITP] Moortje old englische bulldog x corgi. Moortje Corgi x Engelse bulldog

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:32

Ik vind het ook vrij bijzonder :+

Ik ben er toevallig ook 1 aan het organiseren voor een vriendin, zij heeft alleen doorgegeven wie ze erbij wil hebben omdat ik dat wel belangrijk vind. Maar het lijkt me dat je zelf gewoon activiteiten verzind etc. Wij nemen allemaal een hapje mee en hebben met z'n allen een 10tje p.p. bij elkaar gelegd voor een groot nuttig cadeau ipv het zoveelste sokje wat ze dan gaat krijgen....

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:45

femmy91 schreef:
Meestal wordt zoiets als verassing georganiseerd ipv gevraagd maar dat terzijde hier

En verder het gezellig hebben met elkaar!


Zorg je dan voor voldoende blusmateriaal?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BabiiVeeraa
Berichten: 1001
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:02

Iedereen een hapje laten maken is kostenbesparend en zo weet je zeker dat er voor iedereen iets is wat diegene lust. Ik zou het wel een beetje afstemmen qua zoet/hartig, dat niet iedereen met negerzoenen met muisjes aankomt ;)

Qua “activiteit” hangt het van de zwangere af. Bij een vriendin laatst hadden we een soort puzzeltocht door het centrum, super leuk, maar niet iedere aanstaande moeder zit hier op te wachten ivm vermoeidheid, zware buik, opgezette enkels etc. Voor mijn schoonzus hebben we dus gewoon lekker in de tuin gezeten en daar spelletjes gedaan.

Cadeau is ook zoiets. Mijn schoonzus had ALLES al, letterlijk alles. Keer twee, want een tweeling. Voor haar hebben we dus allemaal kleinigheidjes gekocht, Zwitsal pakketjes, rompertjes in allerlei maten, lekkere verwenspulletjes voor haarzelf.
Een andere vriendin had juist aangegeven graag een kinderstoel te willen, dus hebben we allemaal bedrag x ingelegd en daar de stoel van gekocht.

Spelletjes die ik al een paar x heb meegemaakt en die leuk waren:
- 30 seconds en dan de kaartjes allemaal zwangerschap/baby gerelateerd
- babyhapjes proeven en raden
- rompertjes versieren (leuk als slinger!)
- luiers ruiken
- babyfoto’s raden
- multitasken (met baby in de hand opdrachten uitvoeren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:06

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:12

Er haalt toch niemand uit? Ik vind het gewoon nogal bijzonder hoe het gaat. Ik ben ook eens verrast met een babyshower en dat vond ik hartstikke leuk, maar het zou niet in me opkomen om er om te gaan vragen. Dat neemt niet weg dat ik het lief van jou vind dat je het voor je vriendin wilt organiseren. Het lastige is dat wij jouw vriendin niet kennen. Voor de één kan het niet gek genoeg en de ander zit daar allemaal niet op te wachten. Ik werd meegenomen voor een high tea, kreeg een hoedje op, we deden een paar grappige spelletjes, ik kreeg wat cadeautjes en het was gezellig. Vrij standaard volgens mij, maar ik had het totaal niet verwacht en dat maakte het juist leuk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:20

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:20

De eerste en laatste babyshower die ik gehad heb was gezellig en de rest zal ik besparen :)

Iedereen had iets lekkers gemaakt zowel zoet als hartig.
Kinderchampagne en drankjes :)

Ook had iedereen een babyfoto mee. En moest de zwangere raden van wie de foto was en daarna mocht het kadootje opengemaakt worden. Verder is er niet veel gedaan.


Bij een babyshower waar ik niet bij was is heel veel trammelant geweest over de bijdrages aan kadootjes. Spreek dat wel goed af is een tip :)

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:33

Ik heb 1 babyshower gehad.
Iedereen had zelf wat te eten meegenomen, drinken was verzorgd. We hebben wat spelletjes gedaan zoals geblinddoekt een pop verschonen en omtrek van de buik gokken.

Cadeautjes was ieder voor zich maar wel aan de hand van een wensenlijstje.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:48

Als cadeau is een tegoedbon voor een fotoshoot na de geboorte erg leuk om te krijgen.. Vond ik zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:33

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:50

Laatste babyshower waar ik ben geweest, was qua vriendinnen, kennissen en familie heel uiteenlopend. Alles bij elkaar en door elkaar zeg maar. Beste vriendin van de toekomstig mama had het helemaal prima geregeld;

Zij was op de hoogte van de geboorte wenslijst van de moeder, welke ergens online geplaatst was, en de bijdrage van iedereen was E15,00. Bij elkaar is er dus een leuk bedrag opgehaald en zijn er grote cadeau's van oa done by deer gekocht (was een wens) en een aantal kleine cadeautjes. De genodigde werd gevraagd daar niets 'extra's' aan toe te voegen. Zo waren alle cadeau's waardevol en was er geen onderscheid in ' waarde' binnen de groep. A.s. mama is iemand met een enorme controle drang, dus het zal me niets verbazen als ze hier enigsinds sturend is geweest.

Een van de cadeau's was een vriendenboekje (via een internetlink aangemaakt) van de vriendinnen, kennissen en collega's van de ouders. Met dingen als het raden van namen, geboorte dag raden, wat als je later groot bent etc. Het resultaat was echt super mooi en waardevol. Leuk om na te lezen.

We hebben allemaal iets lekker mee genomen en eigenlijk was het verder een hele gezellige middag zonder heel veel activiteit. Gewoon gezellig bijkletsen etc.

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:04

op de babyshower die ik kreeg kreeg ik een zwangerschapsfotoshoot kado. Tegen mijn man al meerdere malen gezegd dat ik toch wel graag foto's wilde van deze periode en op 1 of andere manier hield hij daarin steeds de boot wat af maar dit had hij dus allang besproken met mijn zusje. Verder weinig geks. Ik kwam bij mijn moeder thuis die een lekkere lunch had geregeld en als verrassing waren daar mijn vriendinnen en een fotografe. Mijn zusje had al geregeld dat mijn mooie jurk bij mijn moeder lag. (nooit gemerkt dat die weg was al een paar dagen haha), heeft mijn haar even mooi gedaan en toen met zn allen naar een mooie locatie waar mijn man ook heen was gekomen. 1 van de dierbaarste herinneringen die ik heb! (maar goed dan moet ze niet al zo'n shoot gepland hebben oid, was voor mijn vriendinnen redelijk low budget zo omdat de lunch bij mn moeder thuis was en de kosten van de shoot hebben ze dus gedeeld)

Zomaar voor iemand aardig zijn... Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:23

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:29

Ik heb een paar baby showers gehad (van anderen dan haha) en die spelletjes vond ik echt vreselijk.
Gewoon een high tea met lekkere dingen en gezellige kletsen vind ik zelf veel leuker!

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Angelaa2
Berichten: 4217
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:11

Ik heb 3 babyshowers meegemaakt (2 voor mezelf :o ) en 1 voor een vriendin georganiseerd.

Toen wij hem georganiseerd hadden voor een vriendin hebben we een app groep aangemaakt voor ideeën en hebben 2 mensen de ‘knoop doorgehakt’. We hebben naar de persoon zelf gekeken wat ze leuk zou vinden. Uiteindelijk heeft iedereen wat lekkers + drinken meegenomen en heb ik zelf een taart gemaakt. Daarnaast hebben we de boel versierd en een paar spelletjes gedaan en vooral gezellig gekletst. Iedereen nam zelf een cadeautje mee en hebben 1 wat duurder gezamenlijk cadeau besteld waarvan ik wist dat ze dat graag zou willen hebben.

Wat ik persoonlijk erg leuk vind/vond;
Zelfgemaakte/meegebrachte hapjes / taart
Leuke babyversieringen (zoek even online bijv. Bij Aliexpress ofzo)
Baby foto raden
Foto’s maken met van die foto props (noem je die afbeeldingen op n stokje zo :+ ?)
En omdat ik al erg verwend was tijdens de zwangerschap door iedereen hebben ze voordat ik er was een spaarpot neergezet waar iedereen een bijdrage in kon doen. Zo kon iedereen geven wat ze wilde. En er waren een paar gezamelijke cadeautjes (spaarpot).
Luiertaart is ook erg leuk! Heb er wel 4 gehad := Maar erg handig! Zou wel minimaal maat 2 van luiers nemen als je hem zelf gaat maken.
Kleertjes in diverse maten, kleine baby’s groeien zo snel :D
Een ‘mijn eerste jaar boekje’

Tips voor spelletjes;

Kruiswoord puzzel
Baby foto’s raden
Rompertjes versieren
Babyhapjes proeven/raden dmv ruiken
Voorspelling schrijven op een briefje (geslacht, gewicht, lengte, geboortedag, naam enz)
En anders even googelen, er staan heel veel leuke spelletjes online!

Is iets langer geworden dan gedacht, hopelijk heb je er iets aan, en je mag altijd n berichtje sturen als je nog wat tips wilt hebben ;) Maar ik zou voornamelijk rekening houden met wat de zwangere leuk en fijn zou vinden :)

                live together die alone

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:55

Ik heb destijds de babyshower van mijn zus georganiseerd.
Heb daarbij haar beste vriendinnen om advies gevraagd over wie wel en wie niet uit te nodigen, zo is het een drukke boel geworden maar wel heel leuk.
Ik heb een vereniging in de buurt afgehuurd voor een zeer mooi prijsje (€125 voor de gehele middag, drankjes via hen voor €1 per stuk en zij hadden 3 man personeel ingezet).

Verder hadden we gazeuse in de kleur gehaald wat het werd (in ons geval een jongetje) en dan kleine plastic toast glazen met een suikerrandje klaargezet en daarin de kleur geschonken.
Zelf hadden we als familie (mama, haar man en ik) heel veel kleertjes en spulletjes gekocht en dit per stuk ingepakt.
We hebben gezorgd voor lekkere hapjes (wrap met zalm, wrap met kip, toastjes, stokbrood met smeersels enz), grote pan met soep en de lekkere zoete dingen. Zo kun je gemakkelijk met glazuur lange vingers maken met daarop muisjes in de kleur van wat t kindje wordt.
Daarnaast hadden we negerzoenen gehaald, kopje eraf snijden en dan ook bestrooien met muisjes in die kleur. Verder ook een prachtige taart laten maken van een 'zwangere buik'.
Verder nog veel meer van dat soort leuke ideeën, maar daarvoor kun je op internet kijken.
Ik had 2 identieke babyflesjes gehaald en daarmee mocht mijn zus iemand uitkiezen waarmee ze een wedstrijd deed wie het snelst het flesje leegdronk.
Ook hadden we een pop volledig aangekleed met luier, die ze moest geblinddoekt moest verschonen en schone kleding aan moest trekken.
Zo ook babypotjes waarbij ze moest proeven en raden wat er in zat / wat voor potje het was.
Iedereen nam cadeaus mee (variërend van dingen die ze gekocht hebben tot hele luiertaarten) en die hebben we op een hele grote tafel (uhhh uiteindelijk 2 tafels, was zo veel!) gezet. Aan het einde deed ze dus 1 voor 1 de cadeaus uitpakken terwijl iedereen genoot van lekkernijen, er werd gezellig gepraat en mijn zus was echt overdonderd.
Ik heb haar erheen gelokt onder het mom van: ik heb op betreffend terrein wel eens wedstrijd gereden en dat weet ze. Heb mijn wedstrijd jasje bij mijn moeder opgehangen en gedaan alsof ik mijn moeder opbelde van 'schiet op, ik moet zo starten en heb mijn jasje nodig!!'.
Mijn moeder heeft doelbewust die middag met haar afgesproken om te gaan winkelen, dus zo zei ze tegen mijn zus 'kom we moeten dit gauw afgooien, dan rijden we meteen door om te winkelen'.
Ze heeft mijn zus naar binnen gestuurd om het jasje te brengen en toen zat er een zaal vol mensen om haar te verrassen :)

Zoek vooral op internet voor leuke ideeën wat betreft eten, drinken en eventueel spelletjes.
Niet iedereen vind spelletjes leuk, dus het moet wel passen. Bij ons was het wel erg geslaagd. :j

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:32

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:10

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:24

Prenatal wellicht. Is het al bekend wat het wordt? Anders zou ik gewoon slingers halen in babyroze en babyblauw. Meen trouwens ook dat de action dit heeft.

Misschien ook leuk om pompoms op te hangen.

https://www.action.com/nl-nl/p/pompom-- ... ecoratie-/
https://www.action.com/nl-nl/p/feestdecoratie-waaier/
https://www.action.com/nl-nl/p/kartonne ... es--18-cm/
http://m.xenos.nl/m20/feestartikelen/honeycombs/1
http://m.xenos.nl/m20/servetten-wink-ro ... hTerm=Baby
http://m.xenos.nl/m20/slinger-hello-lit ... hTerm=Baby

We saw brilliance when the world was asleep


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, Ania, anne7, Anomien, ChanelR, Chita, ComscoreBot, DayDream21, ellen05, Evito_06, Fataal, Hanneke137, Happy16, Hhilde, IASCrawler, Indy_Mouse_9, Jussem, Keizerinnnn, Kirrietje, laura22, Miiej, Noor17, OmgiliBot, Rubio, senna21, Sigge, Sjofel, Tigress, Tink89, Vuri, xChanelx, xSannee en 90 bezoekers