.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
BabiiVeeraa
Berichten: 1001
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:39

In “babywinkels” kun je vast wel versiering halen, maar daar mag je dan ook je portemonnee voor trekken ;) Op Aliexpress kun je heel veel leuke dingen vinden voor een schijntje van de prijs. En inderdaad winkels als Action, BigBazar etc :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:12

Bij solow.

Ik heb bij een babyshower een keer van die kleine houten kleerhangers versierd voor in de kledingkast van de kleine. Was ook gezellig.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:22

Ik heb in april mijn babyshower gehad en in mei bevallen.
Het was vooral een gezellig samen zijn, maar dit was voor mij ook al vrij vermoeiend aangezien ik op 33 weken zangerschapsvergiftiging heb gekregen.

Al mijn vriendinnen hadden een dessertje gemaakt om in de namiddag te eten (rekening houdend met rauwe eieren, ...)

De opdrachtjes waren:
- mijn buikomtrek raden
- we hebben rompertjes versierd met persoonlijke teksten
- geblinddoekt moest ik babyvoeding potjes proeven en de smaak raden (geloof mij, niet makkelijk. De banaan smaakt echt niet naar banaan :-))
- Een pamper met etenswaren in, hier moest ik dan aan voelen en ruiken en raden wat het was (een pamper met choco, een pamper met erwtenpuree en een pamper met appelsap)
- er zijn kaartjes ingevuld waarop iedereen de naam, lengte, gewicht kon raden en zijn wensen kon opschrijven

Ze hadden heel mijn huis versierd met blauwe versiering aangezien het een jongen was. De hele namiddag zijn er met zo'n instax fotootjes gemaakt die nu nog steeds op mijn kast staan.

Didn`t you feel me lock my arms around you
Why`d you turn away?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:30

Inderdaad, een instax polaroid ! Ik kon er niet direct meer opkomen hoe de volledige naam was :-).

Didn`t you feel me lock my arms around you
Why`d you turn away?

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:07

Een goede vriendin van mij is zwanger en twee weken terug hebben we voor haar een babyshower georganiseerd.

We hebben op een locatie alles versierd en haar vriend in het complot betrokken (zij wist van niks) samen met moeder en zusje zoveel mogelijk voor haar belangrijke mensen uitgenodigd.

Wij hebben als groepscadeau haar buik laten gipsen en deze mooi laten opmaken :)
Verder hebben we een spelletje gedaan met welke baby foto hoort bij wie en verder vooral lekker gekletst en lekkere hapjes gegeten. Aangezien de vriendin hoogzwanger is hebben wij er voor gekozen om geen drukken/spannende dingen te doen, maar het lekker simpel te houden.
Ook heeft iedereen een mooie wens voor de baby en de aanstaande ouders opgeschreven en dit hebben we in een lijstje gedaan

Sommige meiden hadden nog een cadeautje meegenomen. Ik heb dit zelf niet gedaan, ik heb er voor gekozen om zometeen samen met mijn vriend een cadeau te geven als de baby er is

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:38

Een vriendin van mij was zwanger van een meisje en was niet zo van de babyshower met potjes voeding proeven, rompers versieren, etc. Dr is toen een kapster geweest die een vlecht workshop gaf, heel leuk!

Verder idd iedereen wat maken en meenemen

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:42

Annet_Dottie schreef:
Ik schop heel even het topic omhoog, het regelen en organiseren etc is nu echt begonnen, ik heb de lijst met namen telefoon nummers etc. dus ik ben ook alvast op internet begonnen te speuren. Nu wou ik iets van versiering kopen, als een lange slinger of iets. We gaan het buiten doen (mits het heel slecht weer is natuurlijk) dus ook niet te veel. Maar nu dus de vraag, is er gewoon een winkel waar je ook babyshower dingen (versiering) kan kopen? En zo ja waar?
Dan bedoel ik echt een winkel, dus niet online :D

Waarom zou je het in vredesnaam buiten organiseren als het heel slecht weer is en met goed weer binnen :+?

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:59

Ik moest even lezen wat je bedoelde :')

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:15

veerledec schreef:
Annet_Dottie schreef:
Ik schop heel even het topic omhoog, het regelen en organiseren etc is nu echt begonnen, ik heb de lijst met namen telefoon nummers etc. dus ik ben ook alvast op internet begonnen te speuren. Nu wou ik iets van versiering kopen, als een lange slinger of iets. We gaan het buiten doen (mits het heel slecht weer is natuurlijk) dus ook niet te veel. Maar nu dus de vraag, is er gewoon een winkel waar je ook babyshower dingen (versiering) kan kopen? En zo ja waar?
Dan bedoel ik echt een winkel, dus niet online :D

Waarom zou je het in vredesnaam buiten organiseren als het heel slecht weer is en met goed weer binnen :+?


Zodat je als aanstaande moeder vast weet dat het afzien is, met kinderen }:)

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:12

De versiering die ze bij mij hebben opgehangen komt van https://www.partydeco.nl
Geen idee of je wel of niet via een webshop wou bestellen, maar ik kan het maar meegeven :-).
Er hingen hier veel ballonnen met blauwe confetti in waarop stond: about to pop.

Didn`t you feel me lock my arms around you
Why`d you turn away?

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:14


they told me "smell the roses" but i burned the whole bouquet

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:16

Annet_Dottie schreef:
@veerledec jammer dat er zo gereageerd moet worden, vind het een beetje onnodig eerlijk gezegd... Ik weet niet hoe je het hebt gelezen maar wat ik bedoel is ; we doen het buiten, behalve als het slecht weer blijkt te zijn/word dan gaan we naar binnen. Dus ik weet niet helemaal hoe je bij het omdraaien hiervan komt maar misschien gebruik ik weer een bewoording die voor mij hier heel normaal is maar in andere delen van het land niet heel gebruikelijk zijn (beter gezegd dat heb ik eens vaker mee gemaakt dus zou mij niks verbazen). Jammer dat je verder geen antwoord hebt op de vraag die je quote.


Je had het zelf andersom opgeschreven (door mits te gebruiken, ws bedoel je tenzij), ik moest ook even grinniken toen ik het las :+

[o]

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:52


I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:15

Annet_Dottie schreef:
Verootjoo ik heb gisteren volgens mij net uitgelegd wat ik bedoelde.

Ik denk dat iedereen wel snapt hoe je het bedoelde, je hebt alleen 'mits' en 'tenzij' verwisseld. :) 'Tenzij' betekent 'behalve wanneer', dat is wat jij bedoelde: we gaan het buiten vieren behalve wanneer het slecht weer is. 'Mits' is juist het tegenovergestelde, dus dan zeg je eigenlijk: we gaan het buiten vieren als het slecht weer is. :D Vandaar de verwarring, maar je bent niet de enige die dit foutje wel eens maakt hoor. :)

Leuk dat je het uitgewerkt hebt, ik ben benieuwd wat jullie gaan doen en wat je vriendin er straks van vindt! :j Als je meer neutrale versiering wil kan je wellicht ook kijken bij speelgoedwinkels of feestwinkels? Daar hebben ze misschien ballonnen en slingers etc in meer kleuren. De Hema ook al geprobeerd?

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:16

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2
Berichten: 4217
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Babyshower organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:07

Ik zou inderdaad opzoek gaan naar een feestwinkel in de buurt of babywinkel.
Ik denk dat de spullen in de winkel meestal wel roze of blauw zal zijn helaas.
Mocht je toch online bestellen en tijd genoeg hebben kun je ook bestellen bij AliExpress of Wish.

                live together die alone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:18

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:26


We saw brilliance when the world was asleep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:28

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:14

Je kunt natuurlijk ook gewoon voor neutrale versiering kiezen?

Ben nu uitgenodigd voor aan babyshower waarvan de aanstaande ouders het geslacht zelf niet weten (en dus ook niet bekend kunnen maken)
Wij hebben gekozen om neutrale (pastelkleuren) versiering te doen. Hebben pastelgroene vlaggetjes en pastelpaarse aankleding voor de hapjes/deco/tafel.

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:20

Tiggs schreef:
Ik heb een paar baby showers gehad (van anderen dan haha) en die spelletjes vond ik echt vreselijk.
Gewoon een high tea met lekkere dingen en gezellige kletsen vind ik zelf veel leuker!

Oh echt he, vreselijk van die suffe spelletjes.. vinden zwangere dames dat echt leuk? :') Ik zou inderdaad een high tea veel leuker vinden.