Een enorme irritatie aan broeken.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 18:32

Ja daar heb ik namelijk last van en eigenlijk ben ik heel erg opzoek naar lotgenoten.

Al vanaf klein kindje ben ik echt vreselijk lastig met broeken, ik vind namelijk vrij weinig lekker zitten. Ik kan mij er ook niet overheen zetten want ik wordt gruwelijk chagerijnig als ik dus een broek moet dragen wat mij niet fijn zit.

Natuurlijk heeft iedereen wel een keer een kleding stuk wat niet zo lekker zit, maar ik heb het gewoon te vaak. En geloof mij, ik zit daar heel erg mee. Soms zou ik zo graag een keer een mooie spijkerbroek dragen, maar dat gaat dus niet.

Het enige wat ik echt heel lekker vind zitten is van die super zachte broeken waar gigantisch veel elastiek in zit en die je heel simpel kan aantrekken met een koort!

Verkopers van kledingwinkels zeggen heel vaak dan moet je deze zachte spijkerbroek eens passen. Pas ik dus zo'n spijkerbroek gaat het kruis gigantisch hangen, dan wordt er dus een riem geadviseerd maar die drukt dan dus in mijn buik.

Wat ik met dit topic wil bereiken: ik hoop dus heel erg dat er meer mensen zijn die hier last van hebben zodat we elkaar tips kunnen geven waar fijne broeken etc te koop zijn, want dat is nog al lastig soms.

The smell of earth after rain!


Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Een enorme irritatie aan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:39

Oh alsjeblieft zeg.. Hou op..

Tot bloedende schuurplekken aan toe...

Ellende..
Heb nu 2 broeken van de Cranenbroek die redelijk zitten...

Loop t liefst in een paardrijbroek maar nog liever in een trainingsbroek..

Elke 10 minuten sta ik mn broek te hijsen..
Maat kleiner kan niet ivm mn heupen...

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:48

Je hebt de juiste broek nog niet gevonden.

Ik bedoel; hangend kruis, bloedende schuurplekken. Whait, whut? :')

Ff verder zoeken, bestel er gewoon wat online. Zalando heeft een vrij uitgebreid assortiment. Ken je maten, lees de reviews en kijk naar de samenstelling van de stof.

Zo moeilijk kan het niet zijn, toch?

Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 18:51

eenitraM schreef:
Je hebt de juiste broek nog niet gevonden.

Ik bedoel; hangend kruis, bloedende schuurplekken. Whait, whut? :')

Ff verder zoeken, bestel er gewoon wat online. Zalando heeft een vrij uitgebreid assortiment. Ken je maten, lees de reviews en kijk naar de samenstelling van de stof.

Zo moeilijk kan het niet zijn, toch?

Toch wel....

The smell of earth after rain!

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:52

Herkenbaar.
Ik sta soms echt te stampvoeten in de winkel zo ongeveer.
Voor mij is Levi‘s meestal wel ok al zakt mijn laatste aankoop echt vreselijk af :\

Ik koop vaak maar 1x in de 3 jaar nieuwe broeken vanwege de frustratie :')

KM_Ris

Berichten: 2942
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:54

Ik vind de broeken van jeans centre heel fijn. Heb nu de Garcia celia en die zit echt heerlijk.
Het is een strak model maar het voelt echt heel los om je heen. Zit volgens mij ook best veel elastiek in.


Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:55

eenitraM schreef:
Je hebt de juiste broek nog niet gevonden.

Ik bedoel; hangend kruis, bloedende schuurplekken. Whait, whut? :')

Ff verder zoeken, bestel er gewoon wat online. Zalando heeft een vrij uitgebreid assortiment. Ken je maten, lees de reviews en kijk naar de samenstelling van de stof.

Zo moeilijk kan het niet zijn, toch?


Hahaha. Dat denk jij. Ik heb exact het zelfde probleem. En ik ben maar gewoon leggings gaan dragen in de look van jeans. Of compleet zwart met van die kanten stukjes en fopzakjes er op zodat het lijkt op een broek. Zakken ook wel wat af. Maar ik vind het een tien keer mindere hel als spijker broeken die gewoon nooit lekker zitten of uitflubberen of ik zie er uit al een geplet worstje rond m'n heupen en als ik dan een maat groter neem zit het om m'n billen goed maar ziet er om m'n benen weer niet uit. DRAMA! |(


Ts ik leef volledig met je mee dus.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:55

Ik ken het dillema, alleen iets meer de hoek op van grote maten. ;)
Lange benen, buik maat 46, bovenbenen maat 52/54, holle rug.

Als er iets lijkt te passen zakt toch het kruis in de praktijk was af, waardoor ik schuurplekken krijg enz.
Nu bij msmode redelijk aantal broeken (ahum 5) die min of meer lekker zitten. Maar thuis uit die broek haahhaha

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Amyyy

Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:57

Mijn oplossing was om maar gewoon geen broeken meer te dragen :Y)

Heb je anders jeggings al geprobeerd?

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:02

Pff ik weet er alles van. Laatst een broek gekocht die aardig zit maar naar paar uit wil ik hem graag weer uit doen. Het zit niet bij mijn heupen het zit niet om mijn kont of min boven benen zijn het probleem. Ik moet standaard een riem om.

Doe nu zomers wel eens jurkje aan maar dan schuren mijn bovenbenen weer tegen elkaar aan. Ik heb ook het liefste van die joggingbroeken maarja die kun je ook niet altijd aan.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 19:03

Ik heb nu 2 nette joggingsbroeken met zakken er op etc, dus dat lijkt nog netjes. Maar 1 van de 2 begint al te slijten dus ik moet weer op broeken jacht helaas....

The smell of earth after rain!

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:08

Ik heb nu broeken met een hoge taille gekocht van de primark. Lekker veel stretch erin, dat zit mij het fijnste :)

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:10

Ik had dit altijd. Wilde spijkerbroeken nooit aan want niets zat lekker. Tot... Ik een keer een duurdere winkel binnen ben gestapt. Eerlijk: ik huil als ik zo'n broek koop (110 euro ongeveer per stuk) MAAR: ik had er 2 broeken van gekocht (als je goed zoekt in de uitverkoop zijn ze soms met een paar 10'tjes korting te krijgen). Dit waren de enige 2 spijkerbroeken die ik droeg en de hele winter droeg ik niets anders, net zoals op koudere dagen de rest van het jaar. Ik heb ruim 3 jaar, bijna 4 jaar met deze broeken gedaan voor ze scheurden.


En ze zitten heerlijk. Het voelt niet als een spijkerbroek. In de stof zit zo veel stretch dat je ze in 10 seconden aan hebt. Ik heb maat 34 van deze broeken terwijl ik normaal 38 draag, zo veel stretch. Ze zitten als gegoten, ik wil echt nooit meer iets anders <3 . Ze heten de Dream Jeans lijn skinny van MAC. Skinny paste ik vroeger nooit want dat zat om mijn benen veel te straks en geen bewegingsvrijheid, maar met deze broeken kan ik alles <3 . Echt je hoort het, ik ga waarschijnlijk dood als ze deze niet meer maken, want ik kan niets meer met broeken met minder stretch :')


Ze hebben trouwens ook een wat hogere taille (tot bovenkant heup) wat ik heerlijk vind, ik haat broeken die van mijn kont zakken. Doen deze ook niet want ze stretchen lekker mee dan :D


Zijn ook in een hele boel kleuren te krijgen, daarom koop ik er altijd 2 of 3 van deze, allemaal in een andere kleur.

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:16

Ik draag altijd jeggins, die zitten vele male beter dan gewone broeken.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:28

Is het misschien de moeite waard om een keer bij een stylist langs te gaan? Waar je een hoop broeken kan passen en ze je kan helpen welke merken en modellen goed zitten?

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:31

Ik weet niet of het een optie voor je is qua beroep, hobbies e.d., maar ik draag echt bijna alleen maar jurkjes, kun jij dat niet ook?
Broeken zijn superduur en super oncomfortabel, zal even gek zijn dat ik daar mijn geld aan uitgeef haha :P

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:55

De feather soft jeggings van de h&m weleens geprobeerd? Heb ook vaak buikpijn waardoor een gewone broek dan niet fijn zit, maar bij deze broeken nergens last van.

:¨·.·¨:
`·.
Boykin
♥ The best things in life are unseen..
That's why we close our eyes
when we kiss, cry and dream.. ♥
M1+27 M2+3

Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 20:05

Floriske helaas krijg ik van die broeken vreselijke jeuk.

Kaatje nog niet geprobeerd maar ik ben er ook bang voor, volgens de site is het een laag model. Maar als ik op jacht ga ga ik ze zeker proberen want je weet het nooit!

The smell of earth after rain!

Eloya

Berichten: 5158
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:13

Heel herkenbaar!
ik heb erg forse bovenbenen met een behoorlijk smalle taille + holle rug is dus reden voor grote frustratie met broeken. of hij zit te strak bij mijn bovenbenen, of te lage taille of mega veel ruimte bij de rug. tegenwoordig moet ik bijna elke broek wel zelf aanpassen onder de naaimachine. of zit die 2 maand goed en is het stretch daarna zo uitgelubberd dat ik er niet meer in pas veel te groot. en ze scheuren als de malle door mijn schurende bovenbenen.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:17

Petrichor schreef:
Ik heb nu 2 nette joggingsbroeken met zakken er op etc, dus dat lijkt nog netjes. Maar 1 van de 2 begint al te slijten dus ik moet weer op broeken jacht helaas....


Helaas wordt dat ook steeds moeilijke te vinden. Die had ik nameljkl ook.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

xSCWx
Berichten: 7042
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:17

Ik volg even. Ik ben bezig met al mijn kleding te vervangen voor een minder irriterende huid. Voor ondergoed heb ik al goede producten gevonden (Sloggi zero feel), maar mijn broeken zitten vaak nog strak. Of nouja, mijn riem, want anders zakken mijn broeken af :') op een dag krimp/zet ik nogal veel uit schijnbaar. Ik heb nu een straight broek van Jeans Centre die ik het liefste draag maar daar komen nu gaten in (je mag ze schijnbaar niet in de droger doen, maar alles gaat hier in de droger :Y) ). Alle skinny jeans vallen voor mij sowieso af, wat een ramp om aan te trekken

La Vie en Rose 

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:20

watchthesky schreef:
Ik weet niet of het een optie voor je is qua beroep, hobbies e.d., maar ik draag echt bijna alleen maar jurkjes, kun jij dat niet ook?
Broeken zijn superduur en super oncomfortabel, zal even gek zijn dat ik daar mijn geld aan uitgeef haha :P


Same here! Echt ideaal. Je bent zo aangekleed en het blijft ook lekker passen, ook als je een weekje teveel pizza hebt gegeten ofzo. Alleen dan zijn goede panty’s wel weer van cruciaal belang natuurlijk. Duurder = beter :Y)

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:22

Roos zitten die dan ook beter de duurdere panty's? Die goedkopen zakken ook heb ik het idee. Plus heb het idee dat als iemand mij in mijn kruis pakt je stuk niets hebt := als je begrijpt wat ik bedoel

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

ZiekieLove

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:26

Ooh zo herkenbaar dit... ik heb nu een paar zwarte elastische broeken van de new yorker met een brede bovenband die zijn voor mij echt geweldig, verder ook heel moeilijk om iets te vinden waar ik me niet gruwelijk aan erger..

[KS-MK] Klein monstertje in de maak

[KS-ITP] Extra speciaal flessenveulentje Navi ♡
You can't train a horse with shouts and expect it to obey a whisper

Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 20:28

maj0 schreef:
Roos zitten die dan ook beter de duurdere panty's? Die goedkopen zakken ook heb ik het idee. Plus heb het idee dat als iemand mij in mijn kruis pakt je stuk niets hebt := als je begrijpt wat ik bedoel

Nou en dat laatste was jij typt heb ik dus met bijna alle broeken van duur tot goedkoop!

Echter zijn de panty's van de Wibra super, die sluiten echt goed aan bij je kruis!

The smell of earth after rain!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, corinec, Dammie, Emoreoa, gigil, goesju, karelien, katinker, LiDi, mirtedl, Mo_86, Paardennamen, Plonspony, Poosje81, Rooss_24, ryukapple, Sanet, Taucha, Vjestagirl en 67 bezoekers