Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
watchthesky schreef:Haha LadyMadonna, die hellingproef-met-handrem heb ik nog steeds niet door
Ik doe het meestal maar wel met de voetrem en dan heel snel van pedaal wisselen (gelukkig heeft de auto hillstart assistance, dus hij blijft zelf nog heel eventjes hangen) en gas geven voor m’n leven, want met de handrem laat ik hem juist uitvallen
LiannePuthzy schreef:LadyMadonna schreef:Ohja, parkeren is ook nog een dingetje. Tussen twee auto’s gaat prima, maar als er niks staat, sta ik altijd half in een ander vak
Precies nu na een jaar mijn rijbewijs te hebben kan ik nog steeds niet normaal achteruit parkeren in een vak, vooruit wel trouwens
petraaken schreef:Ik heb dan wel weer problemen met schakelen met een 6 versnellingsbak. Toen ik mijn vorige auto kocht een 6 versnellingsbak uitgeprobeerd maar damn dat schakelen kreeg ik niet vlot zelfs niet met de tips van mijn vader. Dus toen maar voor alle zekerheid een 5 versnellingsbak genomen. Nu bij mijn huidige wagen lang getwijfeld tussen de 6 versnellingsbak en de 5 versnellingsbak. Uiteindelijk toch maar voor de 5 versnellingsbak gekozen. Woon werkverkeer heb ik nl zelden de 5de versnelling nodig laat staan dat ik ooit een 6de had nodig gehad.
capopjekop schreef:Maar dan leer je het nooit. Ik word altijd zenuwachtig als ik moet fileparkeren met mensen die achter me staan te wachten. Maar als ik de rust ervoor neem dan parkeer ik zelfs met trailer in.
Pipodipo schreef:Stom he, als je auto niet naar je luistert? Wat Karuna al zegt, iets meer gas erbij houden terwijl je de koppeling op laat komen. En natuurlijk niet per ongeluk op de handrem staan . Het went echt sneller dan je denkt. Laat je niet gek maken hoor.
verootjoo schreef:petraaken schreef:Ik heb dan wel weer problemen met schakelen met een 6 versnellingsbak. Toen ik mijn vorige auto kocht een 6 versnellingsbak uitgeprobeerd maar damn dat schakelen kreeg ik niet vlot zelfs niet met de tips van mijn vader. Dus toen maar voor alle zekerheid een 5 versnellingsbak genomen. Nu bij mijn huidige wagen lang getwijfeld tussen de 6 versnellingsbak en de 5 versnellingsbak. Uiteindelijk toch maar voor de 5 versnellingsbak gekozen. Woon werkverkeer heb ik nl zelden de 5de versnelling nodig laat staan dat ik ooit een 6de had nodig gehad.
Wat is daar dan anders aan Ik merk echt geen verschil met schakelen in een 5/6 bak.
Lag dat niet gewoon aan het merk auto ofzo?
watchthesky schreef:Ik zou het niet hopeloos noemen hoor Yza1987. Uiteindelijk is veiligheid, van jou en alle andere verkeersdeelnemers, belangrijker dan of je rijstijl een schoonheidsprijs wint / je de snelste bent.
Als automaat rijden voor jou goed werkt dan is daar helemaal niets mis mee, het gaat erom dat je op een veilige manier komt waar je moet wezen, toch?
Als ik ergens zie dat ik moet fileparkeren ga ik ook lekker een straatje verder staan.