Broeken met gaten versus leeftijd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
daffieduck83

Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:35

Ik koop uit principe geen gaten broeken, maar ik heb wel werkkleding en weekendkleding. Voor mijzelf vind ik gatenbroeken op mijn werk niet passend, maar een fijne als weekendbroek zou het best kunnen. Daar doe ik dan wel boodschappen in of zo.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:46

Ik draag ze niet.Maar ik ben van jou leeftijd en zou niks denken als ik je zag lopen.
Mijn 20 jarige dochter draagt ze ook en ze is het type fotomodel maar ook bij haar vind ik ze niet mooi.
Maar als jij ze lekker vind zitten dan draag je hem toch rond huis of om de honden uit te laten en de paarden te doen.
Ik draag dan ook oude broeken die erniet uitzien.

Overigens moet ik gelijk aan mijn zus denken, die had de broek van haar dochter gerepareerd.Lapjes erachter en dan doorgestikt.Bleek een nieuwe broek van 80 euro te zijn :') nichtje was woedend...

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:47

Ik ben 34 ( wordt wel veeeel jonger geschat) maar ik draag ze gerust.

Ik heb een blauwe met een onwijs grote gaten op de knieën. Echt groot groot...
meestal combineer ik het met een paar sneakers, witte nette blouse en of leren Jacky.

Wat ik niet meer doe ondanks dat ik het figuur er wel voor heb zijn bijv hotpants of crop tops.
Dat zijn voor mij echt not Done dingen.


Vaak vind ik iets stoers wel mooi om te combineren met iets netjes.

Ik draag deze broeken trouwens alleen in mijn vrij tijd en niet op het werk

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:47

Ik vind dat je moet dragen waar jij je goed bij voelt.

Persoonlijk krijg je mij zo'n geen broek aan. 30 jaar geleden niet, nu niet en over 30 jaar nog steeds niet :O
Zo heb ik nog van die dingetjes hoor: salopetten, trainingspakken, slangen/tijgerprints, T-shirts met slogans, schoenen met sleehak ...

Maar, iedereen moet dragen wat hij/zij fijn vindt.

Don't take anything for granted

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:49

beatje schreef:
Overigens moet ik gelijk aan mijn zus denken, die had de broek van haar dochter gerepareerd.Lapjes erachter en dan doorgestikt.Bleek een nieuwe broek van 80 euro te zijn :') nichtje was woedend...


_O- _O- _O-

Don't take anything for granted


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:51

Ik denk niet dat iemand er op gaat letten en gaat denken Ooh kijk die vrouw eens lopen met die broek.. ik ben 29 en ik wil ze uit principe niet, ik ga geen geld uit geven aan een broek die al kapot is. Maar als de broek gewoon lekker zit zou ik m gewoon fijn dragen hoor!

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:18

Uiteindelijk moet iedereen dragen wat die wilt natuurlijk, maar heel eerlijk. Ik vind het geen gezicht.

Ik vind het een beetje “kijk mij eens proberen punk te zijn”. Ongeacht de leeftijd. Maar van een tiener snap je dat nog enigsinds. Ik vind het bij mijn leeftijd (30+) eigenlijk ook al niet meer kunnen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:23

Och, je moet je gewoon totaal niets van andere mensen aantrekken en doen waar jij je goed bij voelt. Ik ben 60 en heb altijd jeans aan, ook met (namaak) gaten van Esprit bvb. Of een kortere wijde enkel jeans van h en m met rafels onderaan, incl all stars of sneakers. En een hoody of shirt met tekst. Ik voel me daar prettig in en wanneer iemand anders het niet leuk vind kijken ze de andere kant maar op.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:35

Ik vind zulke broeken echt afschuwelijk voor elke leeftijd!
Wie dat heeft bedacht??
En soms hangen er prijskaartjes aan die echt alles slaan hahaha
Nee geen haar op mn hoofd die geld geeft voor kapotte kleding.
Mijn dochter van 15j mag het ook niet kopen, het slaat gewoon nergens op zulke kleding.
Verder ben ik echt niet kieskeurig maar kapotte kleding gaat me te ver.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:40

Heb even op de website gekeken, en als ik de goede heb bekeken vind ik deze jeans alles meevallen qua gaten. Op het plaatje lijkt het inderdaad meer op wat rafels en niet echte gaten.

Maar gaten of geen gaten, al is die broek paars met een goud randje, als jij je er lekker in voelt, dat trek je hem toch gewoon lekker aan? Iemand hierboven zei al: iemand zal er altijd iets van vinden.

Mijn moeder is van ongeveer dezelfde leeftijd als TS, en nou moet ik eerlijk zeggen dat ik we even na zu vragen waar de gaten broek ineens vandaan komt, precies omdat ze die altijd zo afgrijselijk vond. En zal ik haar misschien een beetje plagen (want dat doe je nou eenmaal als dochter O:)), maar wie ben ik om haar te zeggen wat wel en niet kan? Zij heeft tenslotte tijdens mijn pubertijd ook mijn afschuwelijke creaties aan moeten zien toch?

MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:43

Ik zou hem terug doen en via de Lidl-webshop 1 bestellen die wel helemaal is wat je wilt.

Mocht je trouwens alleen 'vallen' over die delen bij de knie. Je kan bij de plaatselijke handwerkwinkel hier strijkstof halen in jeans, zowel licht als donker. Die strijk je er achter, problem solved.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:12

Ik ben 45 en ik heb ook zo'n broek. Niet met gaten, maar wel met slijtplekken, dus met dat witte stiksel zichtbaar. En ik draag 'm ook gewoon, alleen niet naar mijn werk. Hij staat leuk, hij zit lekker, dus prima broek.

Als ik bij mijn moeder in het tehuis kom, gniffelen al die oude dames elke keer weer dat er een gat in mijn broek zit :+

Maar als jij je niet op je gemak voelt in die broek, dan moet je hem gewoon terugbrengen. Want dan ga je 'm toch niet dragen en dat is ook voor een supergoedkope broek zonde.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:16

Vind je de broek mooi?
Voel je je er goed in?
Zou je die broek gekocht hebben toen je 25 was?
3x ja = broek houden
anders broek terugbrengen.
Je kan zeggen dat je hem terugbrengt omdat hij stuk is :+

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:18

Ik zou h m gewoon lekker aantrekken, als iemand het niets vind moeten ze vooral de andere kant uit kijken. Ik draag ook van alles, heb een trui wat alleen maar gat is, geweldig vind ik hem, topje er wel onder anders is het wel heel shockerend haha, krijg er vaak opmerkingen over, kan mij het schelen, broek met gaten ook no problem, niet meer e groot op de knie want ben aan knieën geopereerd en zien er niet fijn uit. Ik ben 45 en echt een ouwe rocker, iemand die m'n stijl niets vind moet idd vooral niet kijken hihi

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:23

Ik denk dat het meer met je kledingstijl dan met je leeftijd heeft te maken of mensen je raar aankijken als je met een kapotte broek rondloopt.

Ik ben 30 en heb mij altijd alternatief gekleed, nu wat minder sinds ik moeder ben, maar ik heb nog steeds tattoo's en piercings en niemand die vreemd op zou kijken als ik een baggy broek met gaten aantrek. (Wat ik ook doe als we naar een concert gaan :') )

Loop je er altijd super netjes bij met bv pantalons en bloesjes, ja, dan kan het zijn dat mensen raar kijken, ongeacht wat je leeftijd is, gewoon omdat ze het niet gewend zijn of het niet bij de rest van je uiterlijk past.

Waarom? Nou gewoon.. Omdat het kan!

Lieverdje86
Berichten: 335
Geregistreerd: 22-06-11

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:26

Ik draag als dertiger tijdens werktijd keurige jurkjes of pantalons met pumps en in mijn vrije tijd vaak broeken met kapotte knieën (ja ja gekocht met de gaten erin), shirtje erop en sneakers eronder. Ik vind het lekker zitten en leuk staan. Smaken verschillen.
Als jij het mooi vind en het is niet aanstootgevend, dan moet je het lekker dragen!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:29

Shiloh schreef:
Uiteindelijk moet iedereen dragen wat die wilt natuurlijk, maar heel eerlijk. Ik vind het geen gezicht.

Ik vind het een beetje “kijk mij eens proberen punk te zijn”. Ongeacht de leeftijd. Maar van een tiener snap je dat nog enigsinds. Ik vind het bij mijn leeftijd (30+) eigenlijk ook al niet meer kunnen.

Ik droeg ze niet als tiener en toen waren ze ook een tijdje mode. Alles komt terug zeggen ze toch. Ten eerste vind ik het niet mooi. Ten tweede aan een kapotte broek geef ik geen geld uit. Broeken waar een gat in komt wordt gedragen tijdens het stalwerk als dat gat niet op een genante plek zit.

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:31

Ik vind het verschrikkelijk. Je kan ook gewoon hele kleren aan je kont trekken en niet spul wat half kapot is, het staat onverzorgd en niet netjes.

Maarja, ieder zijn ding gelukkig, anders liepen we allemaal in hetzelfde rond

Mar_jolijnJarig

Berichten: 540
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:37

Nee joh TS, prima toch! Niks leeftijd, niks 'wat denken andere mensen wel niet', gewoon dragen wat je wil. Ik vind het heerlijk casual die broeken met gaten en.... je hoeft er niet voorzichtig mee te zijn; ze zijn toch al kapot :D :') Mijn moeder (ruim 60 geweest) heeft een topfiguur en super bruine benen, die heeft laatst lekker ook zo'n broek gekocht, nou ik ben de wereld trots op haar en loop graag naast haar!

http://www.horseboardingshowteam.nl en zoek op facebook of instagram naar Horseboarding Showteam http://www.facebook.com/horseboarding Voor meer info over gave demo's, clinics, wedstrijden en nog veel meer!

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:39

Ik vind ze niet uitzonderlijk mooi, maar toen ik twee goed passende broeken van elk 10 euro vond met gaten heb ik ze gewoon lekker gekocht!
Ik trek ze wel aan naar kantoor, maar niet als ik klantbezoek heb of naar klanten toe ga natuurlijk.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:40

Ik vind dat we gewoon een foto van jou in broek moeten zien voordat we het kunnen beoordelen. :')

Ik ben zelf 34 en draag ook nieuwe 'oude' spijkerbroeken met gaten of slijtplekken of wat dan ook. Maar ik heb wel een beetje die jaren 80 rocker style going zeg maar.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

deksel

Berichten: 3758
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:40

Al die mensen die het wel of niet iets vinden, niks van aantrekken. Als jij je er goed bijvoelt, de broek lekker zit en als je het je geld waard vindt, gewoon doen toch?

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:45

SweetVanille schreef:
Ik vind het verschrikkelijk. Je kan ook gewoon hele kleren aan je kont trekken en niet spul wat half kapot is, het staat onverzorgd en niet netjes.

Maarja, ieder zijn ding gelukkig, anders liepen we allemaal in hetzelfde rond

Ik zou nu niet direct willen zeggen dat mijn witte zijden blouse, vintage Levi's 501(met wat slijtageplekjes aangezien hij 20 jaar oud is) en daar witte sneakers onder onverzorgd staat. Zeker in combi met mijn grijs, bijna witte haar maakt het een stoere nette indruk hoor. En inderdaad, gelukkig vinden we allemaal andere kleding leuk anders konden kledingzaken wel opdoeken. Jeans met gaten zijn er in verschillende gradaties, daar waar meer gat dan stof aan zit vind ik ook drie keer niets, vooral niet om geld aan uit te geven.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:46

Lekker dragen. Het valt me erg op dat mensen vaak zo onzeker zijn wat betreft kleding, zo zonde!
Gewoon aan doen waar je op dat moment zin in hebt. En als mensen l*llen, nou en?

Laatst had ik op een feestje een oud roze bloemenprint broek (zo'n lossere), met een colbert in hetzelfde patroon aan. Een soort van pak dus. Kwam er een mevrouw naar me toe: ''Wauw, je pak is zo gaaf! En dat je het ook gewoon aan durft te trekken zeg!''. Ik was echt even flabbergasted, ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat ook volwassenen onzeker kunnen zijn over kleding. (aangezien deze kwestie bij mij alleen op de middelbare school speelde)

Enfin, gewoon aan doen die broek!
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 21-06-18 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Eigenwijs is ook wijs.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:47

Ik (35) draag ze niet, maar zou er niet van opkijken hoor. Als ie lekker zit, gewoon aan doen. Voor in en rond het huis en een tripje naar de supermarkt moet dat zeker kunnen toch.
(Maar ik sjok ook gerust een rondje met sokken in mijn slippers om de honden even vlug uit te laten, dus misschien ben ik niet het beste voorbeeld :') )

Ik had een dure jeans, een hele mooie diep donkerblauwe van My God. Schoof in de sneeuw onderuit met de fiets; klein winkelhaakje (2x2cm) net onder knie. Zo gauw geen tijd om netjes te fiksen, dus dan maar een keer met winkelhaak aan.
Kom ik bij een client - dametje van in de 80 - 'Weet je moeder wel dat jij zo de deur uitgaat' :') _O-

Het enige handige van deze modehype is dat ik nu zonder blikken of blozen m'n kinderen van 7 en 8 naar school stuur met kapotte jeans. Dat is hier thuis 2-3x dragen en de knieën zijn door, hier dus geen dure merkbroeken en al helemaal niet meteen weer een nieuwe als er een gat in zit.
Eigenlijk moet ik ze het hele jaar door in korte broek laten lopen en in de winter met kniekousen er onder, net als vroeger :=

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."