Broeken met gaten versus leeftijd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:24

RosaLisa schreef:
Ik heb ook wel eens oudere zien lopen die hun leeftijd niet accepteren en dan in zo'n broek lopen. Vind het dan toch wel een appart gezicht :')


Of misschien is het juist net andersom? En hebben deze mensen hun leeftijd juist wél geaccepteerd en (terecht) besloten om lekker datgene aan te trekken wat ze zelf mooi vinden en zich niets van anderen aan te trekken? ;)

Maar als je zó twijfelt over een kledingstuk zou ik zeggen: breng hem terug. Want de kans is wel erg groot dat je hem niet aan gaat doen. En dan maakt het niet uit wat een ander ervan vindt... :)


Jis_

Berichten: 11491
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:29

Maak je je zorgen om wat andere van je kledingkeuze vinden? Dat is zonde.
Vind je het zelf niet kunnen dan niet dragen. :D

RosaLisa schreef:
Ik heb ook wel eens oudere zien lopen die hun leeftijd niet accepteren en dan in zo'n broek lopen. Vind het dan toch wel een appart gezicht :')


Misschien vinden ze die stijl wel heel mooi. Ik vraag me af waarom je dat een apart gezicht vindt? Omdat de meeste ouderen dat niet dragen?
Ik denk dat er best wel wat mensen zijn die zich te veel een kant op laten duwen door meningen van anderen als het gaat om het dragen van kleding.

Ik kijk vooral of iets lekker zit. Als ik een fijn zittende broek vind en daar zit dan zo'n hip gat in dan draag ik hem gewoon, (is hij te groot, dan koop ik hem waarschijnlijk toch niet of naai ik er een plaatje op) niet omdat ik het ouder worden niet accepteer. :)

Ik moet nu denken aan het programma hotter than my daughter, echt zo erg hoe die moeders worden afgebrand. Onder een vergrootglas worden gezet ergens op straat ook. Sommige lopen er wel heel bijzonder bij ja, sommige zijn blijven hangen in kleding van vroeger omdat ze het nog steeds mooi vinden. Als dat ze gelukkig maakt.....Wees blij met al die verschillen, het geeft het leven zoveel meer kleur.

Ik hoor nogal eens dat een man in een rode broek echt niet kan, way??...vind het geweldig, of hij nou 20 is of 60.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:30

Mijn moeder is 55 en die draagt ze ook gewoon! Leeftijd maakt niks uit, ik vind haar kleding vaak leuker dan dat van mezelf (leen ook graag dingen van haar) en de broeken met gaten staan haar super goed! Zelf ben ik er niet zo van, maar als het leuk gecombineerd wordt vind ik het echt stoer.

Gjaldau fan Horp (Gjalt 426 X Lolke 371) :+:
B+11; L1+2

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:02

Herkenbaar. Bijna 50 en ik heb een broek met slijtplekken. Voor mij al heel hip. Nu begint die slijtplek een gat te worden en sta ik echt in dubio. Dragen of niet?

Hetzelfde heb ik trouwens met zwemmen. Vanwege gewrichtsklachten ga ik iedere week naar aquavitaal. Dat is oefeningen doen in warm water. En ik ben de enige van mijn groep in bikini. Verder allemaal vrouwen met van die degelijke sportbadpakken. Ik voel me nog prima in mijn bikini maar soms vraag ik me ook wel af hoe lang nog. Ik bedoel, bijna 50 jaar...

Twiggy2008
Berichten: 21236
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:03

Ach, ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij aan doet en dat andermans mening er weinig toe doet. Stel je voor dat we allemaal in hetzelfde rond zouden lopen. Saai, hoor.... dus, gewoon doen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:09

Percy schreef:
Oké, de hele dag getwijfeld of ik mijn stomste topic ooit op bokt zou aanmaken maar ik ben toch te benieuwd naar verschillende meningen.

Het zit zo: ik vond die broekenrage met gaten echt totaal onzinnig onder het mom van, als je een gat in je spijkerbroek krijgt gooi je hem weg. Je gaat toch geen kapotte broek kopen?
Ik vind het geen gezicht, zeker niet boven de 30 jaar. Maakt laatst nog de blunder op een verjaardag toen ik dat verkondigde en er een 40/50 jarige achter me stond..met je raad het..grote scheuren in haar broek! Je kan bij Primark gewoon leuke spijkerbroeken kopen overigens. Zonder scheuren. ;-)
Maar ja, zoals altijd met mode, je raakt er aan gewend. Mijn dochter kocht er één en die was best mooi, je zag geen bloot been erdoor omdat het goed afgewerkt was. Inmiddels kijk ik er dus niet meer van op. Maar mijn spijkerbroek die spontaan een gat in de knie kreeg heb ik toch maar afgedankt.

Ik wil al tijden een nieuwe blauwe maar het valt niet altijd mee om budgetvriendelijk gecombineerd met een hekel aan shoppen een broek te vinden.

En toen lag er bij de Lidl opeens een blauwe spijkerbroek! Ik helemaal blij mijn maat gezocht en toen ik die had viel het mij op: gaten >;)
Er lag ook nog een zwarte variant zonder gaten en die heb ik meegenomen en die zat super lekker en zag er ook nog goed uit om mij heen wat geen sinecure is want ik heb en een buik en dunne benen, dat is niet altijd de meest handige combi.

De blauwe variant ging door mijn hoofd spoken. Het was alleen maar wat wit stiksel en geen echte gaten toch? Vandaag weer naar de Lidl getogen en, jippie, hij lag er nog in mijn maat.

Maar ja, toen deed ik hem aan, de bovenste twee stiksels zijn niet door maar ter hoogte van mijn knie zit toch echt niets onder de stiksel en schijnt mijn knie door :\
Buiten dat zit hij super lekker maar ja, ik ben 55 en ik voel me hier eigenlijk te oud voor maar hij zit zo goed.

Ik ben altijd redelijk "een soort van conservatief" gekleed en ik vrees dat mensen me echt raar aan gaan kijken als ik in zo'n broek tevoorschijn kom. Zo van, mevrouw van middelbare leeftijd wil als tiener gekleed gaan.
Bij de paarden loop ik trouwens gerust met oude kleren met vlekken.

Mijn man vond het wel kunnen als ik de broek maar niet bij officiële dingen aan zou trekken maar ik twijfel.

Aan de ene kant was hij spotgoedkoop en zit super lekker, aan de andere kant voel ik me dus die vrouw die zich niet kleed naar haar leeftijd (ook een rekbaar begrip, ik weet het, trek ook gerust korte broeken aan).

Wat vinden jullie er nu van, leeftijdsgenoten en jongeren? Denken jullie als je een vrouw van mijn leeftijd in zo'n broek ziet ach jee, die is haar leeftijd vergeten of vinden jullie het wel kunnen?

Ik ben verder totaal niet met mode bezig en sta echt in dubio, terugbrengen of toch houden?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:16

Sorry ik vind het echt geen gezicht. Bij pubers al niet echt, maar boven de 40 vind ik echt wanstaltig. Een beetje versleten look kan nog best, maar echt scheuren? Nee. Bij de Primark kan je gewoon normale broeken kopen hoor!

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:29

Nynkefleur schreef:
Dus als ik een gat op mijn knie heb zie ik er asociaal uit :+.

Asociaal dan weer niet, maar ik heb wel altijd de neiging om een tientje te geven en te zeggen "Hier schat, kun je bij de Zeeman een hele broek kopen". Niet dat ik het doe, hé, we zijn geen filantropische instelling _O- . Ik vind het dus niks, die gaten. Nooit gevonden ook. Heel vroeger, in de vorige eeuw, toen ik nog lief, leuk en schattig was, toen waren ze ook al eens hip. Zelfs toen vond ik het al zot om geld neer te leggen voor iets wat stuk was. Dus toen een collegaatje na mijn gaten tirade zei dat ik niet hip was gaf ik terug dat ik dan nooit hip was geweest (en ook totaal niet de behoefte had om hip te zijn).
Tijdje terug zag ik nog een broek hangen die eruit zag zoals een broek eruit ziet als je ruig zonder zadel hebt gereden, vervolgens in de mesthoop bent gevallen en tijdens het klauteren aan prikkeldraad was blijven hangen. En daar vroegen ze 100 euro voor :oo . Was met een kennisje, die bestierf 't bijna toen ik mompelde dat ik met een Scapino broek bij een bepaalde stal hetzelfde effect kon krijgen. En dan zie je dit op internet: https://mashable.com/2017/04/25/nordstr ... THv9CKdPqT kansloos, als je het mij vraagt _O- .
Maar goed, einde tirade, het zal duidelijk wezen dat ik niet hip ben en wat ik vind van gatenbroeken, ongeacht wie er in zit. :')

Maar, TS, als je je er lekker in voelt moet je ze gewoon dragen, na nog eens een gaten tirade begon een kennisje van dansles wat te brommen en toen moesten we erg lachen toen we haar jeans bekeken; ook al gaten, en zij is van mijn leeftijd (al lang geen twintig meer). Moet zeggen dat 't haar niet misstond en dat je er echt geen 'opoe tuf moet ook, hoor :roll: ' gevoel van kreeg.
Vanuit je posts maak ik weliswaar op dat je er toch over denkt om ze terug te brengen. Als je je er niet lekker in voelt moet je ze niet dragen. Heel simpel. Leeftijd of wat dan ook, je moet je wel lekker voelen in je kleding.
Twijfel je nog, dan zou ik zeggen, laat 't niet van de gaten afhangen. Die van jouw broek vallen nog erg mee. Hier: https://www.maxim.com/style/extreme-cut ... ans-2018-5 dát is toch echt wel lichtelijk overdreven qua gatdichtheid. :D

En ondanks dat ik beslist wel een mening heb over wat ik op straat aan kledingkeuzes tegenkom ben ik het hier ook wel mee eens:
Twiggy2008 schreef:
Ach, ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij aan doet en dat andermans mening er weinig toe doet. Stel je voor dat we allemaal in hetzelfde rond zouden lopen. Saai, hoor.... dus, gewoon doen.

Al loop je in een koeienonesie of een knalroze huispak zonder bh de AH in, jouw feessie dus gewoon doen. Ik vind 't misschien niks maar 't maakt het er wel vrolijker op. En dat vind ik nou net weer wel leuk. :D

* Love Always 1991 - 2018 *

mirm

Berichten: 861
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:32

Ik ben 49 en zou echt geen broek met gaten dragen, vindt die lichte plekken er op al vreselijk. Leuk voor de jongere mensen. Maar iedereen moet aan doen wat hij of zij leuk vindt! En bij C en A heb je in de sale prachtige spijkerbroeken tussen de 9 en 15 euro!

I love Zilda en Dana!!

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:33

Persoonlijk vind ik een gaten broek na je tiener tijd een no-go.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:35

rien10 schreef:
Persoonlijk vind ik een gaten broek na je tiener tijd een no-go.


In mijn tienertijd kwam ik nergens gatenbroeken tegen, daarom draag ik ze nu :') :')
Iets met ergens verloren tijd inhalen ofzo :+

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:41

Ik draag ze niet omdat ik het niet mooi vind, maar dat heeft niks te maken met leeftijd :j
Gewoon dragen als je het fijn vind zitten, iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil !

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:42

Ik zie er twee op de website. Even los van het feit dat mijn mening er niet toe zou moeten doen en jij echt lekker moet aantrekken wat je zelf leuk vindt.. :) Deze vind ik echt niet mooi, voor niemand boven de 18 in elk geval: https://www.lidl-shop.nl/Heidi-Klum-jea ... oFEALw_wcB

Deze vind ik op zich niet zoveel mis mee: https://www.lidl-shop.nl/Heidi-Klum-Dam ... _XEALw_wcB
Als mijn moeder van ongeveer jouw leeftijd die zou dragen met een leuk wit tennisgympje eronder en een mooie witte blouse, zou dat haar mooi staan denk ik :)

Maar, wat anderen al zeiden. Als je er zo enorm over twijfelt zou ik de broek terug brengen.
Als het merk je goed zit, dan misschien ruilen voor deze? https://www.lidl-shop.nl/Heidi-Klum-dam ... p100223391
Kun je er meteen mooi 2 nemen :D

Electra63

Berichten: 17793
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:46

Iepoetjuh schreef:
Mijn moeder is 55 en die draagt ze ook gewoon! Leeftijd maakt niks uit, ik vind haar kleding vaak leuker dan dat van mezelf (leen ook graag dingen van haar) en de broeken met gaten staan haar super goed! Zelf ben ik er niet zo van, maar als het leuk gecombineerd wordt vind ik het echt stoer.


Ik heb er ook 1.
1 gat vond ik te groot, daar heb ik zo'n spijkerstofstuk van de Hema onder gestreken, dan zie je geen huid. Ik kreeg van mijn naaister/stomerij nog de tip om er bijv. Een stukje kant onder te laten zetten, is helemaal hip :D

luuntje

Berichten: 13928
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:14

Mijn oma was 50 (in 1975) en droeg omajurken.
Bruin en bloemen.

Schoonmoeder is nu 72 jaar en draagt jeans met sneakers en een wit spijkerjasje.
Staat haar prima.

Kom op boven de 40 jaar ben je echt niet bijna dood en toe aan soepjurken.
Lekker dragen waar jij je fijn in voelt.

[o]

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:36

Pandora2 schreef:
rien10 schreef:
Persoonlijk vind ik een gaten broek na je tiener tijd een no-go.


In mijn tienertijd kwam ik nergens gatenbroeken tegen, daarom draag ik ze nu :') :')
Iets met ergens verloren tijd inhalen ofzo :+

En juist daarom staat er het beetje triest in mijn ogen. Alsof je heel veel moeite hebt met ouder worden en standvastig vast wil houden aan vroeger, toen je nog jong was. Beetje sneu, sorry.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:51

Respecteer gewoon ieder zn mening, ga niemand triest, sneu of wat dan ook noemen...
Dat ik die broeken op mn 31e draag heeft niks met jouw mening te maken en die bomt me echt in geen enkele zier

Ts bedankt voor je compliment, lief!

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:58

Goh, werden hier nu juist niet om meningen gevraagd? Ik bedoel dan overigens echt de broeken met scheuren. Beetje stonewashed kan gerust. Een goede spijkerbroek kan zeer zeker heel lang nog gedragen worden met de juiste schoenen en bovenstuk.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:00

hier boven de 40, ga ze echt niet dragen.
Ze zien me al aankomen op mijn werk :) .
Als een jonger iemand met mooie slanke benen zo'n broek draagt, vind ik het wel mooi om te zien.

Leef: neem en geef!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:00


Valse hoop is ook hoop!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:03



Maar dit is ook een mooie, zo is het dus gemaakt :=

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:09

DatBenIkNou schreef:
En juist daarom staat er het beetje triest in mijn ogen. Alsof je heel veel moeite hebt met ouder worden en standvastig vast wil houden aan vroeger, toen je nog jong was. Beetje sneu, sorry.


Oh ja, ik heb veel moeite met ouder worden inderdaad :+
Anderzijds ben ik dan wel blij dat ik ouder màg worden. Mijn man had dat geluk niet. Mijn mama ook niet.

Maar goed, het is niet een knop die je zomaar even uitzet en ik vind dat ieder moet dragen waar hij / zij zich goed in voelt. Ik zie ook vaak mensen van 40 met kleding voor minstens 10 jaar ouder...

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:17

Pandora2 schreef:
DatBenIkNou schreef:
En juist daarom staat er het beetje triest in mijn ogen. Alsof je heel veel moeite hebt met ouder worden en standvastig vast wil houden aan vroeger, toen je nog jong was. Beetje sneu, sorry.


Oh ja, ik heb veel moeite met ouder worden inderdaad :+
Anderzijds ben ik dan wel blij dat ik ouder màg worden. Mijn man had dat geluk niet. Mijn mama ook niet.

Maar goed, het is niet een knop die je zomaar even uitzet en ik vind dat ieder moet dragen waar hij / zij zich goed in voelt. Ik zie ook vaak mensen van 40 met kleding voor minstens 10 jaar ouder...

Ik herken dat hoor! Vind er ook niks aan. Maar je kan je ook jeugdig/ tijdloos in bijvoorbeeld een Bohemian look kleden.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:53

Ik vind broeken met gaten op geen enkele leeftijd mooi.
Ik zal ze zelf dat ook nooit dragen.

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:56

Ik vind er niks mis mee, maar ben me er bewust van dat het onprofessioneel staat en heb deze broeken dan ook niet aan als ik stage oid heb :)

~ The comeback is always stronger than the setback ~