Broeken met gaten versus leeftijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:31

Ik zou het niet aantrekken, mede omdat mijn baas het niet zou waarderen, maar ik veroordeel een ander er niet om.
Pak een paar leuke gympjes en je leren jasje uit de kast en rock die broek! =:)

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:39

Ik ben 31 en 75% van mijn broeken zijn gekocht mét gaten. Wat anderen ervan vinden interesseert me echt niet. Ik draag wat ik leuk vind en wat lekker zit. Heb er altijd wel een basic shirt op. Maar draag dus gerust ook ook van die spijkerjassen met gaten. In de winter draag ik ze minder, want ik ben wel een koukleum.

Ik werk in de zorg en heb dan uiteraard wel intacte broeken aan. Die haal ik bij de kringloop ;)

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:49

watchthesky schreef:
Ik zou het niet aantrekken, mede omdat mijn baas het niet zou waarderen, maar ik veroordeel een ander er niet om.
Pak een paar leuke gympjes en je leren jasje uit de kast en rock die broek! =:)

In je vrije tijd heeft je baas er niks mee te maken.
Ik heb wel eens broeken met gaten aan.
Maar nooit naar mijn werk. Dan heb ik zelfs geen schaafplekken op de broek.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:54

In dat beetje vrije tijd dat ik heb loop ik 99 van de 100 keer in m’n pyjama, dus daarvoor hoef ik geen broek te kopen :D
Maar ik snap je punt. Als ik ze zelf wel mooi vond zou ik ze in mijn vrije tijd wel aantrekken.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:27

Ik zou het niet doen. Bij tienermeisjes vind ik gatenbroeken al niet mooi, maar ja - dan ga je meestal mee met wat zogenaamd hip is en er in de Hennes (en soortelijke winkels) hangt.

Bij iemand van 25+ verwacht ik toch iets meer stijl en boven de 30 al helemaal.
Stijl is trouwens niet per se gelijk aan saai ;)

Athelas

Berichten: 1969
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:32

Ik zou het ook nooit dragen, en ik ben 16 :+
Al vind ik het soms wel stoer staat :j maar zelf draag ik t niet.
Laatst bijgewerkt door Athelas op 23-06-18 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:47

Ik bedenk me net dat mijn moeder ( 52 ) ook een broek met een gat ( hoe durft ze!!!! ) heeft.
Broek was kapot gegaan op de knie. Ze vond het zelf wel leuk staan maar was ook bang dat het niet met haar leeftijd kon. Onzin dus. Was een mooie lichtblauwe strakke broek. Paar witte gympen er bij en een leuke blouse en ze rockt hem nog steeds. Nou is mijn moeder over het algemeen goed gekleed dus dit past er goed tussen.
Een gat in je broek zegt niks over jou als persoon, maar de persoon die zeurt over een gat in iemands broek; daar is genoeg over te zeggen.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 00:00

Oei Natascha, had ik toch even echt niet door dat jij het was, oeps.

Bristol was hier eerst Shoediscount dus vandaar dat ik het niet herkende denk ik. Nu ook Bristol geworden inderdaad.

De opmerking over de val met rollator heeft mij even dubbel van het lachen gekregen, zag het zo voor me :D

Ik vind het echt super om al die verschillende meningen en zienswijzen te lezen :j

Ik merkte wel dat ik het meer eens was met de mensen die het niets vonden. Zie ik morgen iemand van mijn leeftijd of ouder met gaten in de broek, dan zal ik denken "stoer" :)

Maar toch, voor mezelf? Ik kan best in mijn oude kloffie of vieze kleren van de paarden de winkel ingaan maar ga ik naar vrienden of ergens anders heen dan let ik wel op wat ik aantrek.

Ergo: broek toch maar terug gebracht. Meneer van de winkel grapte nog dat hij echt geen broek met gat terugnam _O-

Voor mij is het broek met gaten avontuur bij deze afgelopen maar ik blijf benieuwd naar jullie meningen!

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:30

@Nynkefleur, geweldige opmerking die laatste zin van je !

En zo is het precies, makkelijk om een ander maar sneu te noemen of een oordeel te vellen dat de leeftijd niet geaccepteerd wordt, ondanks dat je de persoon totaal niet kent.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:27

Mousmous schreef:
@Nynkefleur, geweldige opmerking die laatste zin van je !

En zo is het precies, makkelijk om een ander maar sneu te noemen of een oordeel te vellen dat de leeftijd niet geaccepteerd wordt, ondanks dat je de persoon totaal niet kent.

Ik vind het er sneu uitzien. Dat is een mening, geen feit? Maar ik vind de Nederlandse vrouwen sowieso qua kledingstyle sneu afsteken als je dit bijvoorbeeld met Frankrijk of Italië vergelijkt. Hier moet het allemaal makkelijk en comfortabel zijn en ben je al snel overdressed helaas. Dat kleding comfortabel moet zijn snap ik, ik kan bijvoorbeeld echt niet op hoge hakken lopen en waag me daar dus ook niet aan. Maar comfort en een beetje stijl kunnen ook best hand in hand gaan.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:36

DatBenIkNou schreef:
Mousmous schreef:
@Nynkefleur, geweldige opmerking die laatste zin van je !

En zo is het precies, makkelijk om een ander maar sneu te noemen of een oordeel te vellen dat de leeftijd niet geaccepteerd wordt, ondanks dat je de persoon totaal niet kent.

Ik vind het er sneu uitzien. Dat is een mening, geen feit? Maar ik vind de Nederlandse vrouwen sowieso qua kledingstyle sneu afsteken als je dit bijvoorbeeld met Frankrijk of Italië vergelijkt. Hier moet het allemaal makkelijk en comfortabel zijn en ben je al snel overdressed helaas. Dat kleding comfortabel moet zijn snap ik, ik kan bijvoorbeeld echt niet op hoge hakken lopen en waag me daar dus ook niet aan. Maar comfort en een beetje stijl kunnen ook best hand in hand gaan.


Haha, dit is wel echt een beetje waar. Een vriendin van mij uit Italië was laatst een paar dagen in Nederland en die keek haar ogen uit van verbazing. En dan moet ik zeggen dat het hier in de grote stad nog wel meevalt. :')

Ik vind het ook heel jammer dat je in Nederland snel overdressed bent..

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:39

Wat heeft een broek met gaten te maken met je gemakzuchtig kleden? Die kun je hartstikke tof stylen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:58

Kaka schreef:
Wat heeft een broek met gaten te maken met je gemakzuchtig kleden? Die kun je hartstikke tof stylen.

Als 40/50-er valt er wat mij betreft weinig meer te tof restylen als je knieën door de scheuren komen hoor..

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:08

Ik zou zeggen: bestel lekker een paar van die zwarte als die je goed zitten :j

Als je nette blauwe broeken zocht....dan beter een paar nette zwarte dan kapotte blauwe toch, gezien je bij die gaten toch geen goed gevoel hebt :)

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 21:52

Was ik toch vandaag op een seminar waar onder andere een van Nederlands grootste sprekers over leiderschap een deel voor zijn rekening nam, drie jaar jonger dan ik, met, ja wel een broek met gaten _/-\o_

Ik vond het totaal niet misstaan maar voelde mezelf toch fijner in mijn jurkje :)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:04

Persoonlijk vind ik het idd niet echt meer kunnen.

Ik vraag mezelf tegenwoordig ook best vaak af wat nog wel en wat niet kan voor 40/50+ dames.
Ben ook erg benieuwd hoe jongeren hiernaar kijken.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:27

Fitzroy schreef:
Persoonlijk vind ik het idd niet echt meer kunnen.

Ik vraag mezelf tegenwoordig ook best vaak af wat nog wel en wat niet kan voor 40/50+ dames.
Ben ook erg benieuwd hoe jongeren hiernaar kijken.


Zoals ik eerder zei, goed gecombineerd staat het echt heel vlot bij iemand van 40/50 , totaal niet “aso” of alsof iemand jong probeert te lijken.
Gympjes er onder en een leuke blouse, staat super leuk.
Ken meerdere dames van die leeftijd die ook een Gatenbroek hebben en het misstaat absoluut niet.
Maar je moet je er wel fijn bij voelen natuurlijk. Maar ik zie liever een vlot geklede dame van 40/50 met een gat in de broek dan iemand die alleen maar lange rokken en bloemetjespatroon jurken draagt. Alhoewel ze die tegenwoordig ook steeds leuker en vlotter maken, dus dat ligt er ook weer aan haha.

Anoniem

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:37

Ik val onder 'jongere' en ik vind het vooral fijn om te zien als mensen dingen dragen waar ze zich comfortabel en prettig in voelen. Als dat een broek met gaten is maakt dat me niet meer of minder warm of koud dan als het een broek zonder gaten is.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:40

Emmaa_ schreef:
Ik val onder 'jongere' en ik vind het vooral fijn om te zien als mensen dingen dragen waar ze zich comfortabel en prettig in voelen. Als dat een broek met gaten is maakt dat me niet meer of minder warm of koud dan als het een broek zonder gaten is.

Dit vind ik een hele mooie toevoeging.
Ben het hier helemaal mee eens!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 23:35

Fitzroy schreef:
Persoonlijk vind ik het idd niet echt meer kunnen.

Ik vraag mezelf tegenwoordig ook best vaak af wat nog wel en wat niet kan voor 40/50+ dames.
Ben ook erg benieuwd hoe jongeren hiernaar kijken.


Daar ben ik inderdaad ook best nieuwsgierig naar.

Ik ben het met jullie eens dat je vooral jezelf comfortabel en prettig moet voelen in een kledingstuk maar dat comfortabele en prettige wordt toch wat minder als mensen je scheef aankijken.

Zo moesten we vandaag even naar de stad en het zou te ver lopen voor mij zijn dus dan maar voortgeduwd worden door man in rolstoel. De blikken die je dan krijgt zijn ook niet altijd prettig.

Heb even van de gelegenheid gebruik gemaakt om haar de HenM te gaan omdat ik nog cadeaubonnen had. Was daar liever met mijn kind naartoe gegaan maar ja.
Viel me wel op dat de kleding daar niet meer alleen super hip en super jeugdig was maar moest wel heel hard zoeken naar iets wat niet volgend jaar weer uit is.

Was gelukkig ook bij lange na niet de enige 50 plusser :D

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:36

Fitzroy schreef:
Ik vraag mezelf tegenwoordig ook best vaak af wat nog wel en wat niet kan voor 40/50+ dames.
Ben ook erg benieuwd hoe jongeren hiernaar kijken.

Ik heb de mode politie thuis. Ze is bijna 19 ;) :j

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:27

Die heb ik helaas niet, rien. Dat is best lastig.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:38

rien10 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik vraag mezelf tegenwoordig ook best vaak af wat nog wel en wat niet kan voor 40/50+ dames.
Ben ook erg benieuwd hoe jongeren hiernaar kijken.

Ik heb de mode politie thuis. Ze is bijna 19 ;) :j


Haha altijd handig! Heb je al bekeuringen gehad? :D

Ik ben 49 en snap heel goed wat jullie bedoelen. Begin 4o worstelde ik daar ook mee en heb toen een keer een kleding en stijl advies laten doen. Ik ben nog gezegend met maat 36 dus ik kan in principe 'alles nog aan' qua lijf, maar dus niet qua leeftijd.
Ik voel me prettig in een mooie spijkerbroek met shirtje/blazertje en een leuk laarsje voor 'de makkelijke look' . Daarnaast kleed ik mij in een bohemian/ibizalook die gewoon bij mij past en waar ik mij goed bij voel. Die is vrij leeftijdloos vind ik persoonlijk en kan je veel kanten mee op. Een mooie lange jurk, slippertje of laarsje en dat aankleden met leuke kettingen/armbanden staat altijd bij elke gelegenheid.
Ik heb onlangs ook een workshop met vriendinnen gedaan wat betreft make-up 40 plus, dat was ook echt leuk. Tsjaaa...het is me wat dat ouder worden hé???!!! :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:02

DatBenIkNou schreef:
Maar ik vind de Nederlandse vrouwen sowieso qua kledingstyle sneu afsteken als je dit bijvoorbeeld met Frankrijk of Italië vergelijkt.
Hier moet het allemaal makkelijk en comfortabel zijn en ben je al snel overdressed helaas. Dat kleding comfortabel moet zijn snap ik, ik kan bijvoorbeeld echt niet op hoge hakken lopen en waag me daar dus ook niet aan. Maar comfort en een beetje stijl kunnen ook best hand in hand gaan.

Ik noem dat vetgedrukte gewoon slim van ons :P.
Sommige mensen vinden andere dingen in het leven belangrijker. Ik vind het leven veel te kort om al te veel tijd te besteden aan mode en kleding.

Als het lekker zit en ik het leuk vind is het goed. En een groot voordeel van ouder worden vind ik juist dat het me niets interesseert wat jongeren óf ouderen van mijn kleding vinden.

Het is uiteraard wel een goed idee om in de gaten te houden wat gepast is voor bijvoorbeeld werk. Maar verder moet iedereen vooral lekker dragen waar ze zich prettig in voelen. Het is maar kleding.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:24

Marie_Anne schreef:
DatBenIkNou schreef:
Maar ik vind de Nederlandse vrouwen sowieso qua kledingstyle sneu afsteken als je dit bijvoorbeeld met Frankrijk of Italië vergelijkt.
Hier moet het allemaal makkelijk en comfortabel zijn en ben je al snel overdressed helaas. Dat kleding comfortabel moet zijn snap ik, ik kan bijvoorbeeld echt niet op hoge hakken lopen en waag me daar dus ook niet aan. Maar comfort en een beetje stijl kunnen ook best hand in hand gaan.

Ik noem dat vetgedrukte gewoon slim van ons :P.
Sommige mensen vinden andere dingen in het leven belangrijker. Ik vind het leven veel te kort om al te veel tijd te besteden aan mode en kleding.

Als het lekker zit en ik het leuk vind is het goed. En een groot voordeel van ouder worden vind ik juist dat het me niets interesseert wat jongeren óf ouderen van mijn kleding vinden.

Het is uiteraard wel een goed idee om in de gaten te houden wat gepast is voor bijvoorbeeld werk. Maar verder moet iedereen vooral lekker dragen waar ze zich prettig in voelen. Het is maar kleding.


Het kan ook samen gaan hé? Persoonlijk vind ik het prettig om mijzelf af en toe ook vrouwelijk en verzorgd te voelen. Ook binnen je relatie is dat voor je partner toch ook fijn? Ik ben tenminste erg blij dat mijn man ook goed voor zichzelf zorgt qua lichaam en uiterlijk. Het oog wil tenslotte ook wat...Dus wat is slim? Ik vind het slim om nog een beetje je best te doen voor elkaar en voel mij daar ook zelfverzekerder bij wat mij ook weer een leuker mens en partner maakt.