Creatieve ideeen gezocht: Gender reveal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Creatieve ideeen gezocht: Gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 17:34

Zo spannend allemaal. :):)
Maandag krijgen wij te horen wat het geslacht is van ons kindje.
Dit wilde we samen met onze familie gaan vieren en natuurlijk op een creatieve manier.
Confetti of taart vinden we een beetje afgezaagd.
We zijn met 14 personen en ik dacht bijvoorbeeld aan kraskaartjes met het geslacht er op. Het eindresultaat bij elkaar optellen en dit is dan de uitslag. :D
Nou vond mijn vriend het wel leuk om wat meer interactie te doen, als in een soort puzzel. Nu zitten we met dus 14 mensen waarvan 3 kleine kinderen (>8) en 1 hoogbejaarde vrouw, het moet dus ook geen speurtocht worden maar iets wat we aan tafel kunnen oplossen, bijvoorbeeld een puzzel o.i.d.

Heeft iemand van jullie leuke ideeen?

Anoniem

Re: Creatieve ideeen gezocht: Gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:42

Voor het geslacht hadden wij taart. Voor de meter en peter kreeg iedereen een rebus. Misschien is dat een idee?

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:43

Oeh leuk!

Uhh, een soort gezelschapsspel? Bijvoorbeeld een soort mens-erger-je-niet/ganzenbord maar dan met vragen? En dan bij elke goedbeantwoorde vraag krijg je een letter en dan moet je daarmee weer een woord/zin puzzelen en dat is dan het geslacht??

Ik ga nog even verder verzinnen.

Je kan sowieso ook iets doen met een echte puzzel en dan staat er op de niet gekleurde kant (dus de achterkant) het geslacht.

En verder een soort grote kruiswoordpuzzel met van die beschrijvingen. Dus bijvoorbeeld: houdt van de zon en van de regen en dan is het antwoord "plant" en dan moet je die letters zoeken. De letters die niet doorgestreept worden zijn dan samen het geslacht

Anoniem

Re: Creatieve ideeen gezocht: Gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:51

Maar met puzzels en rebussen etc is de lol er toch al vanaf zodra iemand een m, i, n, g of o ziet?

Anoniem

Re: Creatieve ideeen gezocht: Gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:04

Je kan er van maken wat je wilt. Je geeft iedereen een andere rebus. De 1 bv: Ik twijfel of ik de voetbalgenen van papa heb. De andere: Wie weet wordt ik wel een paardengek zoals mama. Nog een andere: Wordt het nu roze of blauw. En 1 iemand heeft dan een uiterst moeilijke rebus (doen ze er lekker lang over) waarop staat: Nu zijn wij het zeker, ik word een prins/prinses/stoere kerel/flinke meid etc

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 18:30

DeMolenhoek schreef:
Je kan er van maken wat je wilt. Je geeft iedereen een andere rebus. De 1 bv: Ik twijfel of ik de voetbalgenen van papa heb. De andere: Wie weet wordt ik wel een paardengek zoals mama. Nog een andere: Wordt het nu roze of blauw. En 1 iemand heeft dan een uiterst moeilijke rebus (doen ze er lekker lang over) waarop staat: Nu zijn wij het zeker, ik word een prins/prinses/stoere kerel/flinke meid etc



Dit is heel leuk. <3

Tica: ja, dat dacht ik ook, vandaar de kraskaart optie en de vraag om hulp. :')

Wybster, super! Moet ik nog even verder uitwerken!

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Creatieve ideeen gezocht: Gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:39

Kwartet met allemaal dingen, maar de een kleine hint richting het geslacht, sommige echt vrij duidelijk, andere die gewoon niets ermee te maken hebben