Kiezen tussen moeder en partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:11

Sunnda schreef:
Je mag als moeder ook niets meer.
Als mijn kind met zo'n laml*l getrouwd was bouwde ik een kasteel om haar terug te halen als dat nodig moest zijn.

In het buitenland leven, andere keuzes allemaal prima. Maar niet zo'n relatie waar al 100000 mensen ingetrapt zijn en dan toekijken hoe mijn dochter 100001 zou zijn die de jaren vergooid om iemand te redden die vanaf dag 1 nooit te redden is geweest. Bokt staat vol met topics van vrouwen die iemand willen redden. Ik ken er geneen met goede afloop.


Hartverwarmend en ik snap je helemaal, Sunnda. Ik zou ook alles doen om mijn kinderen gelukkig te maken, maar de enige zinvolle keuze is de keuze van TS zelf. Ze moet voor zichzelf kiezen.

Vaak zie je pas achteraf hoeveel je in een ander hebt geïnvesteerd en hoe weinig er terugkwam. En als je pech hebt: hoeveel je jezelf hebt opgegeven voor die ander.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:16

Kan je niet een week of twee vakantie opnemen en naar Nederland gaan.Even afstand.Kan je ook gelijk zien als je terug komt hoe je huis eruit ziet van binnen.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:17

Mijn moeder zegt altijd je hebt maar 1 leven te leven, en die moet je niet ongelukkig doorbrengen. En je bent inderdaad nog jong genoeg om (makkelijker) een ander pad te kiezen.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:30

Happyfeet2 schreef:
Jullie zijn echt top allemaal <3 Ik weet dat ik als volwassene mijn eigen keuzes zou moeten kunnen maken. Daar moet ik in mijn priveleven aan werken. In mijn werkomgeving lukt dat prima, maar in mijn prive situatie zit ik teveel in met de gevoelens van anderen (mam en partner in dit geval)

De topic titel is dan inderdaad niet zo gepast. Het is zoals jullie aangeven mijn eigen weg die ik moet kiezen en niet de ideeen van mijn moeder of partner.

Deze week ga ik langs een psycholoog. Ik weet wat het beste voor me is, dat is alleen verder gaan. Ik ben zelf vrij gelukkig in het leven, maar de relatie met mijn partner zorgt ervoor dat ik altijd blijf geven en geven. Vermoeiend om telkens te hopen en dan te zien dat het even beter gaat en dan stort het weer in. Hoewel ik weet dat het beter zou zijn doet het me wel heel veel verdriet. Ik had het zo graag anders gezien en heb er zoveel voor geprobeert. 2 keer voor verhuisd, mijn hele hart in gegeven, zoveel emoties gehad in onze relatie en dat is dan ineens weg. Dat is wel heel moeilijk :( Maar ik weet dat ik het zo veel heb gevraagd en geprobeert. Er zijn zoveel kansen geweest voor hem om te groeien als persoon en hij palt ze telkens niet. Dan verwacht ik misschien iets wat hij gewoon niet kan en dat is ook niet eerlijk. Pffoe, het is wel wat allemaal :(

Sorry als ik een beetje achterloop in het verhaal, maar ik wilde wel even zeggen dat ik je een dapper ding vind. Je hebt waarschijnlijk gewoon gelijk als je je hart laat spreken over de feiten die je kent en dan weet je wat je moet doen. Kop op, je doet het heel goed.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 19:26

Maanlicht schreef:
Ja, het is ook eng. Je zit in je vertrouwde omgeving, het voelt net alsof je niet weg kán gaan. Ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb en voet bij stuk heb gehouden. Nu was het voor mij makkelijker omdat we al niet meer samenwoonden, ik ging studeren in een andere stad en had daar een studentenkamer. Ik moest sowieso altijd naar hem toe komen, hij is in die tijd misschien 2 keer bij mij geweest, en ik was elk weekend bij hem gedurende het laatste jaar. Het was heel lastig, nadat ik had uitgesproken dat het klaar was belde hij me constant, stond weken later opeens uit het niets voor mijn deur met een grote bos bloemen etc. Maar het was echt de beste beslissing.

Nu heb ik een partner gevonden die echt compleet anders is. Hij is ook wel eens lui, maar werkt hard en heeft ambitie. En daarnaast houdt hij zielsveel van mij en ik van hem.


Wat fijn dat het toch de juiste beslissing is geweest en dat je nu iemand gevonden hebt die beter bij je past. Knap dat je het toch hebt doorgezet, nooit geweten hoe moeilijk dat kan zijn tot nu toe.

Pipodipo schreef:
Sorry als ik een beetje achterloop in het verhaal, maar ik wilde wel even zeggen dat ik je een dapper ding vind. Je hebt waarschijnlijk gewoon gelijk als je je hart laat spreken over de feiten die je kent en dan weet je wat je moet doen. Kop op, je doet het heel goed.


Ah ik vind het zo lief dat je dat zegt <3 Wat is bokt toch heerlijk als je soms je ei kwijt moet. Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-18 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:30

Ik heb jou altijd een sympathieke bokker gevonden en nu ik dit lees, verbaasd het me eigenlijk niets. Je bent zo goed voor een ander, dat je zelf op plek 2 komt.

De manier waarop van je moeder is misschien niet tactisch, alhoewel.. Die van mij was me komen halen vrees ik.

Geloof dat welke keuze je ook maakt de juiste is en alles zal uiteindelijk anders worden, wat je ook gaat kiezen. Je bent enorm dapper en een goed mens.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 19:31

Hevonen schreef:
Sunnda schreef:
Je mag als moeder ook niets meer.
Als mijn kind met zo'n laml*l getrouwd was bouwde ik een kasteel om haar terug te halen als dat nodig moest zijn.

In het buitenland leven, andere keuzes allemaal prima. Maar niet zo'n relatie waar al 100000 mensen ingetrapt zijn en dan toekijken hoe mijn dochter 100001 zou zijn die de jaren vergooid om iemand te redden die vanaf dag 1 nooit te redden is geweest. Bokt staat vol met topics van vrouwen die iemand willen redden. Ik ken er geneen met goede afloop.


Hartverwarmend en ik snap je helemaal, Sunnda. Ik zou ook alles doen om mijn kinderen gelukkig te maken, maar de enige zinvolle keuze is de keuze van TS zelf. Ze moet voor zichzelf kiezen.

Vaak zie je pas achteraf hoeveel je in een ander hebt geïnvesteerd en hoe weinig er terugkwam. En als je pech hebt: hoeveel je jezelf hebt opgegeven voor die ander.


Jullie hebben gelijk. Mijn moeder is altijd bezorgd geweest maar ik begrijp haar in dit geval wel. Ik heb geen kinderen maar het lijkt me maar pittig als moeder, petje af. Ze zal wel een stuk geruster worden als ik voor mezelf kies.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:51

Happyfeet2 schreef:
RosaLisa schreef:
Hi.

Ik merk dit in het karakter van me man hij is uiterst of niks.
Lief en helpt. Steunt me etc. Maar de verliefdheid is ook vertrokken nu 3 jaar getrouwd 5 jaar relatie 2 kids.

In al die jaren lief hard werkend maar dat helpen in huis. Moet je misschien beetje achterwegen laten ik merk dat bij familie en vrienden en mij zelf dat de vrouwen dat zelfs met drukte en na me zwangerschap toch de vrouwen met dingen regelen ook meer de overhand nemen omdat het ander niet of verkeerd gedaan word.
Ook dingen van vroeger ook al vertrouw en hou ik enorm van hem, je vergeet nooit zijn fouten. Je vergeeft ze maar vergeet ze niet. Misschien een vrouwen ding ?

Dat is het enige Wat ik een beetje kan zeggen. verder sluit ik me aan bij hevonen


Ik hoor bij anderen die een relatie hebben met een buitenlandse man ook het huishouden probleem. Ik begrijp dat het niet echt bij hun cultuur hoort. Mijn partner werkt echter niet en dan vind ik het toch snel al anders..


Ik heb een Nederlandse vriend en ook die doet vrij weinig tot niets in het huishouden, beetje mannen eigen denk ik. Al is het inderdaad wel bloed irritant dat als jij een dag hard gewerkt hebt en meneer heeft een vrije dag dat je thuis komt en alle zooi ligt er nog ..

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:58

Heb gelezen dat je je keuze al hebt gemaakt. +:)+ TS het wordt zwaar maar het gaat helemaal goed komen. Dat weet ik zeker.

Ondanks dat toch besloten nog wel de ondertussen getypte reactie te plaatsen.

__
Ik sluit me aan bij Kwanyin en BMHP.

Happyfeet2 schreef:
Licor schreef:
Ik geloof dat ik hem mooi zou laten zitten en naar je moeder terug zou gaan..

3,5 jaar lang zich zo mis/gedragen.. en dan nu ook nog druk erop leggen terwijl jij probeert uit te vogelen wat je wilt vind ik echt niet oke..


Dat is waar. Ik heb alleen zo gehoopt op die verandering (misschien ook oneerlijk van mij) en nu zie ik dat soms. Geeft zoveel hoop. Maarja inderdaad de tijd hiervoor was niet makkelijk :(


Aan het begin van je verhaal schreef je dat hij heeft gezegd dat jullie elkaar in een moeilijke periode voor hem hebben ontmoet. Nadat ik dat had gelezen, verwachtte ik eigenlijk de vooruitgang te zien. Maar TS, die kwam in mijn ogen niet.

Hij is niet veranderd, maar uit zijn gedrag op een andere manier.

Je man is onverantwoordelijk: dat is nooit veranderd. Daarnaast heb ik het vermoeden dat jij dénkt dat hij rekening met je houdt, maar dat in werkelijkheid niet doet. Je keuzes steunen is lekker makkelijk, want dan hoeft hij niet met een weerwoord te komen. Je alleen op vakantie te laten gaan ook, want dan hoeft hij lekker niets te plannen en te regelen. Net zoals jou alle ideeën w.b.t. quality time te laten bedenken. Tot slot doe je dan ook nog het huishouden, naast dat je het inkomen verzorgt.

De gevoelens die jij aangeeft vanaf het begin af aan al te hebben (het gevoel alles te moeten regelen, eenzaam te zijn, enz.) zijn gedurende de relatie eigenlijk niet veranderd, want je voelt dat nog steeds. Eén gevoel dat wel is veranderd, is jouw gevoel voor hem.

TS, ik denk persoonlijk dat het voor jou tijd is om een andere weg in te slaan. Denk na over wat je echt wilt van een partner en vraag jezelf af of hij dat überhaupt bieden kan. Dat je nu veel voor lief neemt, wilt niet zeggen dat je het immers ook echt wílt of in eerste instantie had verwacht.
Zoals iemand eerder heel mooi zei: het wordt tijd dat jij jezelf als eerste prioriteit stelt.

En niet banketstaaf bedoeld, maar een partner die je keuzes steunt maar je wel 3 weken de denktijd geeft, klinkt niet echt als een steunende partner.
Het is jij en je partner versus het probleem. Niet jij versus je partner.

Happyfeet2 schreef:
Hij beloofd daar telkens beterschap in (na de verhuizing wordt het beter... Na mijn operatie wordt het beter..na de vakantie is het beter) en het lukt niet.


O ja, en hier wilde ik nog even op reageren. Onthoud goed dat verandering (mede als geluk en de meeste andere gevoelens) vanuit jezelf komt. Dat kan je niet aan een situatie of gebeurtenis binden. Als hij wil veranderen, doet hij dat meteen. Niet pas wanneer...

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:33

/quote]]Ik heb een Nederlandse vriend en ook die doet vrij weinig tot niets in het huishouden, beetje mannen eigen denk ik. Al is het inderdaad wel bloed irritant dat als jij een dag hard gewerkt hebt en meneer heeft een vrije dag dat je thuis komt en alle zooi ligt er nog ..[/i][/quote]


Wat een onzin. Mijn vader heeft altijd geholpen bij ons thuis vroeger, de vader van mijn man ook en ook mijn man doet ontzettend veel bij ons thuis. Ik denk dat het iets is wat je met je opvoeding mee krijgt en normen die je zelf dus normaal vindt. Ik zou het echt NOOIT accepteren dat meneer achterover leunt op de bank terwijl ik heel de dag gewerkt heb en daarna direct door naar mijn paard ga...Is ook wel het 'type man' waar je op valt gok ik en wat je vanaf dag 1 accepteert en normaal vindt.
Ts get up en maak wat je leven!

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 08:32

silverdapple schreef:
Aan het begin van je verhaal schreef je dat hij heeft gezegd dat jullie elkaar in een moeilijke periode voor hem hebben ontmoet. Nadat ik dat had gelezen, verwachtte ik eigenlijk de vooruitgang te zien. Maar TS, die kwam in mijn ogen niet.

Hij is niet veranderd, maar uit zijn gedrag op een andere manier.

Je man is onverantwoordelijk: dat is nooit veranderd. Daarnaast heb ik het vermoeden dat jij dénkt dat hij rekening met je houdt, maar dat in werkelijkheid niet doet. Je keuzes steunen is lekker makkelijk, want dan hoeft hij niet met een weerwoord te komen. Je alleen op vakantie te laten gaan ook, want dan hoeft hij lekker niets te plannen en te regelen. Net zoals jou alle ideeën w.b.t. quality time te laten bedenken. Tot slot doe je dan ook nog het huishouden, naast dat je het inkomen verzorgt.

De gevoelens die jij aangeeft vanaf het begin af aan al te hebben (het gevoel alles te moeten regelen, eenzaam te zijn, enz.) zijn gedurende de relatie eigenlijk niet veranderd, want je voelt dat nog steeds. Eén gevoel dat wel is veranderd, is jouw gevoel voor hem.

TS, ik denk persoonlijk dat het voor jou tijd is om een andere weg in te slaan. Denk na over wat je echt wilt van een partner en vraag jezelf af of hij dat überhaupt bieden kan. Dat je nu veel voor lief neemt, wilt niet zeggen dat je het immers ook echt wílt of in eerste instantie had verwacht.
Zoals iemand eerder heel mooi zei: het wordt tijd dat jij jezelf als eerste prioriteit stelt.

En niet banketstaaf bedoeld, maar een partner die je keuzes steunt maar je wel 3 weken de denktijd geeft, klinkt niet echt als een steunende partner.
Het is jij en je partner versus het probleem. Niet jij versus je partner.

Happyfeet2 schreef:
Hij beloofd daar telkens beterschap in (na de verhuizing wordt het beter... Na mijn operatie wordt het beter..na de vakantie is het beter) en het lukt niet.


O ja, en hier wilde ik nog even op reageren. Onthoud goed dat verandering (mede als geluk en de meeste andere gevoelens) vanuit jezelf komt. Dat kan je niet aan een situatie of gebeurtenis binden. Als hij wil veranderen, doet hij dat meteen. Niet pas wanneer...


Bedankt voor je reactie, lief dat je de tijd hebt genomen alles te lezen. Het is inderdaad wel moeilijk nu. Buitenshuis veel afleiding maar als je dan thuis komt voelt het wel heel vreemd. Ik hoop dat hij voor zichzelf gaat inzien dat verandering inderdaad alleen uit hemzelf kan komen. Als hij doelen wil bereiken, leuker wil leven etc, dan moet hij daar aan werken. Ik hoop voor hem dat hij niet altijd gaat 'wachten' totdat alles (geluk, werk, nuttige tijdsbesteding of hobby's) vanzelf komt, want zo zit het leven niet in elkaar.

Voor mezelf voelt het alsof er een grote druk van mijn schouders valt. Hoewel ik hem dolgraag zie en echt had gedacht dat dit wel goed ging werken toen we begonnen aan onze relatie, merk ik gewoon dat het blijven proberen zoveel energie kost. Aan de ene kant voel ik me schuldig omdat ik heb 'opgegeven', aan de andere kant ben ik boos omdat ik eigenlijk deze keuze niet wil maken maar het zo ook niet langer kan. Hij geeft aan dat het dan ook echt klaar is. Misschien is dat voor mij ook wel goed om te horen, het is een bevestiging dat ik iets van hem verwacht wat vanuit zijn punt (nu) niet kan en waar hij niet (langer) zijn best voor wil doen.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 08:35

DatBenIkNou schreef:
/quote]]Ik heb een Nederlandse vriend en ook die doet vrij weinig tot niets in het huishouden, beetje mannen eigen denk ik. Al is het inderdaad wel bloed irritant dat als jij een dag hard gewerkt hebt en meneer heeft een vrije dag dat je thuis komt en alle zooi ligt er nog ..[/i]



Wat een onzin. Mijn vader heeft altijd geholpen bij ons thuis vroeger, de vader van mijn man ook en ook mijn man doet ontzettend veel bij ons thuis. Ik denk dat het iets is wat je met je opvoeding mee krijgt en normen die je zelf dus normaal vindt. Ik zou het echt NOOIT accepteren dat meneer achterover leunt op de bank terwijl ik heel de dag gewerkt heb en daarna direct door naar mijn paard ga...Is ook wel het 'type man' waar je op valt gok ik en wat je vanaf dag 1 accepteert en normaal vindt.
Ts get up en maak wat je leven![/quote]

Hihi dat laatste komt goed *\o/*

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 08:39

Giolli schreef:
Ik heb jou altijd een sympathieke bokker gevonden en nu ik dit lees, verbaasd het me eigenlijk niets. Je bent zo goed voor een ander, dat je zelf op plek 2 komt.

De manier waarop van je moeder is misschien niet tactisch, alhoewel.. Die van mij was me komen halen vrees ik.

Geloof dat welke keuze je ook maakt de juiste is en alles zal uiteindelijk anders worden, wat je ook gaat kiezen. Je bent enorm dapper en een goed mens.


Oh wat lief :o :o Ik zit glimlachend in de trein nu haha. Zal mam eens een goeie knuffel geven zodra ik haar weer zie, die heeft ze wel verdient :) Morgen psycholoog, spannend, nog nooit gedaan. Misschien wel eens goed een uurtje tijd om een soort uitlaatklep te hebben en wat tips te krijgen.

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:51

Hoe is het gegaan bij de psycholoog? En zijn "ultimatum" is ook al voorbij, hoe ging dat?

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 21:10

Astrid_Brann schreef:
Hoe is het gegaan bij de psycholoog? En zijn "ultimatum" is ook al voorbij, hoe ging dat?


Lief dat je eraan hebt gedacht! Psycholoog ging oke, veel hetzelfde qua antwoorden als hier in het forum. Ik heb het hem gezegd, heel pijnlijk voor hem en veel boosheid. Ik probeer nu realistisch te blijven denken en mezelf niet teveel de schuld geven, al is dat wel lastig. Voel me echt wel schuldig.. Maarja, zo nog veel jaren verder gaat ook niet :(

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:38

Jij hebt nergens schuld aan, houd dat goed voor ogen.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 06:56

Nou inderdaad.
Je hebt lang genoeg op plek 2 gezeten.
Het zijn ook moeilijke keuzes.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:32

Heel veel sterkte de komende tijd :(:) en weet dat als een relatie niet slaagt dat (bijna) altijd aan twee partijen ligt dus jij hieft je niet schuldig te voelen.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:51

Hoe gaat het nu met je???

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:44

Ja, gaat het allemaal een beetje? Trek je het wel?

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 18:50

Lief dat jullie vragen hoe het gaat! Hier gaat gelukkig alles beter dan verwacht. Ik ben aan het zoeken naar een eigen plekje hier en tot die is gevonden wonen we nog in 1 huis. Tot nu toe gaat dat verbazingwekkend goed. Mocht het niet goed gaan kan ik altijd snel iets tijdelijks huren of terug naar NL, maar tot nu toe blijkt het niet te hoeven. We kunnen als vrienden door 1 deur gelukkig, dat had ik namelijk echt niet verwacht. Denk dat het uiteindelijk voor allebei beter is. Ik heb geen verwachtingen meer en hij hoeft er niet meer aan te voldoen.

Wat een rust..pfoe. Bedankt voor jullie reacties nog allemaal, heeft echt geholpen dingen helder in te zien en te relativeren ipv alleen 'voelen'. <3

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:55

Dat klinkt als een hele fijne middenweg zonder overhaaste zaken.
Hopelijk vind je snel een plekje :)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:44

Fijne update, ik hoop dat je snel iets voor jezelf vindt en je definitief kunt afsluiten.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:45

Wat fijn dat je zoveel rust hebt gevonden en jullie je eigen weg kunnen gaan als vrienden!