Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9635
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:24

Weten jullie hoe het zit qua regels van opleveren woning?
De woning waar wij voor in aanmerking komen is echt in verste verre niet behangklaar te noemen.
In de tuin zitten dikke gaten. Is een kleine vrachtwagen vol zand voor nodig om dat weer recht te trekken.
Ik vind overal wel meningen hoe men zegt dat het moet,maar nergens officiële sites of documenten..

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:34

Het is huur neem ik aan? Dan moet je zoeken wat voor die organisatie/stichting de norm is van oplevering. En dan gewoon even contact opnemen. Of moet de overdracht nog plaatsvinden en zijn jullie enkel wezen kijken nog? Want dan kan het best zijn dat ze er nog wat aan doen..

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:40

Is per woonstichting afhankelijk. De een vind dat er nog behang op mag zitten, de ander wil kale muren +gaten dicht. Maar dan is altijd de vraag hoe die zijn gedicht.
Bij mij was het gedicht met siliconenkit, wat je zo verder de muur in kon drukken. In de ganf zelfs met kauwgom >;) en daar kom je pas achter bij het witten. :')

Elin_

Berichten: 9635
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:46

In het boekje van de woningcorporatie staat dat het de plicht van de huurder is om de moes en of siertuin als zodoende netjes te houden en op te leveren. Maar de oude huurders zijn er al een poosje uit,aan de woning te zien.
Kunnen zij dat nog verhalen dan op de vorige bewoners?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:52

Dat is toch niet voor jou belangrijk :) ? Als de woonstichting het netjes oplevert is het voor jou geregeld

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:25

Ik mag dinsdag de sleutels van mijn nieuwe woning ophalen *\o/* *\o/* Heb ruim een jaar gezocht, ben echt zo blij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:27

Wij zijn bezig met verhuizen en man dat valt toch echt wel tegen :') We doen het heel bewust verspreid over een week, vandaag is alle Ikea zooi bezorgd en die ga ik morgen met mn vader in elkaar zetten. Zaterdag verhuist mijn vriend met twee vrienden zijn spullen en dan kunnen we er als het goed is zaterdagavond ook echt permanent in. Vind het super spannend maar heb er wel ongelofelijk veel zin in, eindelijk samenwonen met de liefde van m'n leven <3

Edit: het verhuizen valt vooral tegen omdat we op 4 hoog zonder lift wonen overigens, 8 trappen en ik heb een rokersconditie :=

Elin_

Berichten: 9635
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:53

Jullie hadden gelijk. Er wordt nog veel aan de woning gedaan.

Tof dat je de sleutel mag ophalen @goldenarrow

Vriendlief ervaart alleen erg veel stress van alles in het vooruitzicht (en werk etc) dus waar ik enorme voorpret heeft is hij op sommige momenten (van keuzes maken e.d.) erg chagrijnig.

Fijn dat jullie er wel van genieten Emma. Wij moeten nog verhuizen. Hier ook een rokersconditie haha

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:02

Ik krijg aankomende maandag de sleutel van mijn nieuwe woning! Dan heb ik een weekje om naast werktijd te schilderen en plinten te leggen. En de week erna vakantie dus dan thuis alles inpakken en overbrengen, is gelukkig maar 10 minuutjes rijden. En dan eind van de 2de week ga ik dan ook mijn kittens ophalen :D :D

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:19

Vandaag eindelijk eens wat opgeruimd in de hobby kamer die moet nog gedaan worden. Maar ook eens verzinnen hoe ik het gedaan wil hebben iets met niet veel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:25

Succes met de verhuizingen!

Hopelijk krijg ik over paar weken goed nieuws over mn sollicitatie. Dan kan de huizenjacht in Brabant gaan beginnen :+

Verhuizen vind ik ook altijd weer tegenvallen. Je moet altijd vaker heen en weer rijden voor alle spullen over zijn. Gelukkig een volgende verhuizing hebben we een zeecontainer tot onze beschikking. Dat moet dan toch wel in 1x passen hoop ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:01

Even een grote schop :Y)
Vraag me af hoe het met iedereen hier gaat? Intussen al verhuizingen gebeurd? Mensen die al een tijdje op zichzelf zitten? Nog leuke vooruitzichten?


Zelf heb ik intussen de sleutel van mijn appartement, dus nu kan alles echt beginnen. Vind het ineens wel heel spannend om de 1 of andere reden... Ivm het uitzoeken/verkopen waar ik het eerder over had heb ik alles een beetje aan de kant geschoven, en dus niks meer mee gedaan. Waar ik nu uiteraard spijt van heb want had best al veel in orde kunnen hebben tegen nu :o Maarja, nu maar weer een nieuwe start gemaakt en een aantal advertenties opnieuw erop gezet. Heb er alleen een hard hoofd in dat het deze keer wel gaat lukken, en er ligt nog zoveel ...

Heb voor mezelf al besloten dat ik kleding en speelgoed ga brengen naar mensen die het kunnen gebruiken (we hebben hier een organisatie die het dan aan "arme mensen" geeft) ipv naar de kringloop. Maar vooral de paardenspullen zit ik mee in mijn maag ... Heb zoveel verzameld door de jaren heen en dat heb ik echt allemaal niet meer nodig, maar het verkocht krijgen .... Zie er nu al tegenop :7

jojoleinee

Berichten: 2656
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:43

Wauw sowieso gefeliciteerd met je sleutel!

Ik wil heel nog steeds heel graag met mijn vriend samenwonen maar er is nu van mijn kant een stage tussen gekomen. Het is de bedoeling dat ik van februari tot juli in de buurt van Utrecht ga wonen voor mijn stage in Den dolder. Ik heb hier heel veel zin in want ik merk dat het tijd is voor mijn eigen plekje.

Dus mocht nog iemand iets weten of zelf een kamertje vrij hebben..? ;) Het enige wat ik nodig heb is een bed en af en toe een douche voor 4 dagen in de week en het hoeft natuurlijk niet gratis.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:14

Gefeliciteerd met de sleutel. Spullen verkopen vind ik ook altijd gedoe.
Ik woon nu 7 weken in mijn huis en ben er super blij mee. Iedere keer kleed ik het wat meer aan en wordt het meer een thuis. Ik vind het op mezelf wonen heerlijk, maar het is ook best veel werk naast een 40 urige werkweek, paard en hardlopen

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:27

Gefeliciteerd met de sleutel!
Hier schiet het nog niet echt op.. Of althans, van buiten is het bijna klaar maar ik heb nog geen opleverdatum gehad. Dus ben bang dat het pas tegen eind december wordt.. Hopelijk nog wel voor de kerstdagen... Wel hebben we volgende week een kijkdag dus dan gaan we het voor het eerst van binnen zien :)
In principe heb ik gelukkig redelijk weinig te verkopen en heb ook een hoop rotzooi en kleding afgelopen koningsdag verkocht. Maar dat vind ik idd ook altijd gedoe.. :') Alhoewel ik ook wel merk dat ik sindsdien weer genoeg kleding en spullen bijgekocht heb, dus zo opgeruimd als dat het toen was is het ook al lang niet meer _O- En ik moet ook wel zeggen dat ik het nu een beetje vertik om nog dingen uit te zoeken als ik het over 1,5/2 maanden toch weer in handen ga hebben :') Scheelt wel dat ik een inpandige berging en een schuur heb, denk dat ik daar de meeste van mijn paardenspullen voorlopig ga laten totdat er een nieuw paard is..
Wel heb ik een groot deel van de inboedel in de afgelopen weken besteld ivm levertijden tussen de 6-8/12 weken.. Wat een drama vond ik dat trouwens, uitzoeken wat je in je huis wilt hebben.. Bank was ik al snel over uit maar kwa vloer en de rest van de meubels is dat nog best wel een gedoe geweest.. Was er helemaal klaar mee op het laatst :x En de rest komt wel als we er eenmaal inzitten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:38

Thanks allemaal! :)

Succes met iets vinden jojoleinee.

Fijn dat het zo goed bevalt Phylos. Jij woont ook helemaal op jezelf dan als ik het goed begrijp? Geen last van eenzaamheid? :P

Pff Blacky94, wachten is niet leuk hé. Hopelijk komt er toch wat schot in de zaak. En inboedel is inderdaad nog wel best een gedoe. Ik heb het simpel gehouden, IKEA, is ook toevallig wat ik mooi vind en daar zit maar een korte levertijd op, haha. Moet nog alles gaan bestellen maar weet wel al wat ik wil (de grote dingen dan toch, details komen nog wel). Heb geluk dat vloer en alles meer dan prima is, je kan er op wat verven/behangen en de stroom in orde maken na gewoon meteen in.

De spullen die ik niet meer ga gebruiken kwijt raken (en er toch nog iets leuks voor krijgen) gaat nog het meest moeite kosten vrees ik :')

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:14

Nee en het is vooral vervelend dat je weet dat de opleverdatum steeds dichterbij komt maar er is gewoon nog geen concrete datum... :') Het begon al met dat de verwachting eigenlijk deze maand was maar dat is begin zomer opgeschoven naar nov/dec en de 2 rijen met huizen hebben begin en halverwege oktober hun kijkdagen al gehad dus het zou me ook niet verbazen als zij al wel een opleverdatum hebben... :')
IKEA heb ik idd ook wel wat kleine dingetjes vandaan en mogelijk dat er daar nog wel een buffetkast ofzo vandaan gaat komen.. Ik heb een vloer, bank, eettafelstoelen, eettafel, salontafel en tv-meubel besteld dus ik heb iig de basis, maar net wat je zegt, bij de IKEA zit er zo'n korte levertijd op, dat zien we wel als we er in zitten :) Hebben daar ook een PAX kast samengesteld voor in de slaapkamer dus nog een keer shoppen moeten we er sowieso wel! Maar dat komt dus tegen die tijd wel _O- :')
En details idd zelfde verhaal! Loop een willekeurige winkels in voor kussens en beeldjes en weet ik het wat en dat heb je dan meestal gelijk of met een paar dagen wel binnen dus daar maak ik me niet zo druk om! :)

Hebben mensen hier trouwens ervaring met 2fasen (7200W/7,2kW) koken? Dat is de enige aansluiting die ik heb en ik wil eigenlijk een inductiefornuis. Nu is dat op 2 fasen nogal een uitdaging ben ik achter gekomen want vaak neemt alleen een kookplaat al 2 fasen in beslag, laat staan dat er nog een oven op moet draaien... Nu had ik er een van Bosch gevonden, maar die wordt inmiddels niet meer geproduceerd dus daar heb ik nog niks aan.. Wel hebben zij er 1 met een aansluitwaarde van 7,9kW dus daar heb ik nog een vraag uitstaan of dat evt gaat lukken. En ik wil volgende week even navragen of er een mogelijkheid is om het (al dan niet zelf door een elektricien) aan te laten passen naar 3fasen maar indien dat niet lukt ben ik bang dat ik mn plan om moet gooien.. :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:54

Gefeli met de sleutel!

Wij zitten er nu ruim een half jaar en bevalt nog prima! Eindelijk een huis die we mogen schilderen enzo, wat echt fijn is.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:50

[***] schreef:
Thanks allemaal! :)

Succes met iets vinden jojoleinee.

Fijn dat het zo goed bevalt Phylos. Jij woont ook helemaal op jezelf dan als ik het goed begrijp? Geen last van eenzaamheid? :P

Pff Blacky94, wachten is niet leuk hé. Hopelijk komt er toch wat schot in de zaak. En inboedel is inderdaad nog wel best een gedoe. Ik heb het simpel gehouden, IKEA, is ook toevallig wat ik mooi vind en daar zit maar een korte levertijd op, haha. Moet nog alles gaan bestellen maar weet wel al wat ik wil (de grote dingen dan toch, details komen nog wel). Heb geluk dat vloer en alles meer dan prima is, je kan er op wat verven/behangen en de stroom in orde maken na gewoon meteen in.

De spullen die ik niet meer ga gebruiken kwijt raken (en er toch nog iets leuks voor krijgen) gaat nog het meest moeite kosten vrees ik :')


Klopt, hier niet de 'luxe' van samenwonen. Maar als je 28 bent wil je toch een keer wat. Eenzaamheid was ik wel bang voor, maar tot nu toe niet gehad... Ik woon ook in hetzelfde dorp nog, dat scheelt heel veel. De rest van mijn leven gaat dus gewoon door. Maar ik denk dat er echt nog wel baalmomentjes en eenzaamheid komen. Ik vind het altijd erg lastig als mijn zusje met haar vriend thuis komt en mee gaat naar familiedingen. Dat slaat er altijd wel even in als je dan zelf weer alleen naar huis moet.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:08

Ik ben inmiddels ook verhuisd van mijn kamer naar een leuke benedenwoning :) Moet nog steeds best veel uitpakken, maar ik ben erg weinig thuis, dus het schiet nog niet heel erg op.

Op mijn werk worden trouwens hele gave meubels gemaakt in de werkplaats door de cliënten, voor niet al te veel geld. Zit er dus aan te denken om een tv-meubel/boekenkast te laten maken. Mijn huidige boekenkast zit namelijk al vol en er moeten nog 3 dozen boeken in :+ En verder moet ik nog dingen hebben als kledingkasten (de inbouwkast is niet groot genoeg) en een bureau enzo. Maar omdat ik er niet veel ben vind ik het ook weer zonde om dat allemaal aan te schaffen en voor je het weet ben je dus weer een aantal maanden verder :')

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 21:28

Voor mij is het inmiddels 4 maanden geleden dat ik de sleutel kreeg! Mij bevalt het nog steeds super! Het enige wat ik echt vervelend vind is alleen thuis komen, ik heb dan wel een lieve hond die heel erg blij is als ik weer thuis kom. Maar ik mis het wel dat ik mn hele verhaal kwijt kan aan mn ouders :(

Gelukkig komt vanaf volgende week mijn vriend 2 maanden bij mij 'wonen'. Door de weeks komt hij hier slapen en in het weekend gewoon thuis. Hij heeft een fulltime stage in mijn buurt gekregen, ik kijk er erg naar uit! De ultieme relatietest :D

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:43

Hier ook nog steeds volop aan het genieten 25 januari sleutel en maart erin getrokken.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:21

Hier bijna een maand al de sleutel en druk bezig geweest met klussen (of dat was de bedoeling).
Relatie is op de klippen gelopen, meneer (en zijn loeder) wilde volledige zeggenschap hebben over mijn leven en als ik daar niet akkoord mee ging waren er wel honderden andere vrouwen die wel op hem zaten te wachten. Niet meer in conclaaf meer over de kleur van het behang of hoe duur de tafel etc. wel niet moet zijn (hij wilde een eettafel van 2000 maar of ik hem wel even kon betalen).
2 maanden voor sleutel overdracht dus ineens single en met alle gebeurtenissen er omheen nu tegen overspannen aan. Echte verhuis data dus maar weer vooruit geschoven.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:38

Wat pittig miss lizje!
Sterkte. Heb je hulp van omgeving?

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:48

miss_lizje schreef:
Hier bijna een maand al de sleutel en druk bezig geweest met klussen (of dat was de bedoeling).
Relatie is op de klippen gelopen, meneer (en zijn loeder) wilde volledige zeggenschap hebben over mijn leven en als ik daar niet akkoord mee ging waren er wel honderden andere vrouwen die wel op hem zaten te wachten. Niet meer in conclaaf meer over de kleur van het behang of hoe duur de tafel etc. wel niet moet zijn (hij wilde een eettafel van 2000 maar of ik hem wel even kon betalen).
2 maanden voor sleutel overdracht dus ineens single en met alle gebeurtenissen er omheen nu tegen overspannen aan. Echte verhuis data dus maar weer vooruit geschoven.


Jeetje meid, mocht ik je ergens mee kunnen helpen (gezien je uit de buurt komt?) dan mag je me altijd een pbtje sturen!