Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:30

Pff, laatste tijd zoveel meer irritaties thuis, dat ik écht weg wil! Ik ben geen klein kind meer. :(

Helaas qua budget nog niets passends gevonden.

12 jaar bij klikvoorwonen ingeschreven, wil richting Etten leur of Breda gaan ivm mijn werk. Dan scheelt het al ruim 1OO euro benzinekosten, denk ik! Iemand hierin nog adviezen/tips?

idinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:48

Jojoleinee, verstandig. Wat mijn vriend en ik aanhouden: op 1 salaris moet alles (huur, gwl, verzekeringen, boodschappen) te betalen zijn. Worst case scenario is er dan nog niks aan de hand qua rekeningen betalen als 1 van ons zonder inkomen komt te zitten. Voordeel met 2 salarissen dat je dan ook gewoon voldoene over houdt om te sparen en leuke dingen te doen.

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:51

Goeide idd Idinn! Dan hou je ook over om te kunnen sparen voor leuke dingen :)

Banyu kom je misschien in aanmerking voor huursubsidie? Dat kan flink schelen!

"The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense." - Tom Clancy [o]

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 02:00

Telpeva schreef:
Goeide idd Idinn! Dan hou je ook over om te kunnen sparen voor leuke dingen :)

Banyu kom je misschien in aanmerking voor huursubsidie? Dat kan flink schelen!

Tot heden reken ik het steeds uit, maar dan net niet. Of ik reken het verkeerd uit.

Zoek rond de 400 euro. Misschien meer als ik echt paard wil gaan verkopen, en ben nu qua benzine 2OO per maand extra kwijt. Dus in feite is dat al 4OO euro.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:06

Goeie Idinn!

Nieuw dilemma: een huisje voor €550 inclusief (makkelijk te betalen op 1 salaris), beschikbaar tot april of mei maar ook kans op verlenging. Hiervoor is huursubsidie mogelijk.
Ouders twijfelen of het slim is omdat je spullen moet gaan kopen en je die ergens moet laten als je niks anders hebt als je hier uit moet. Aan de andere kant willen we alleen tweedehands spullen en zijn die ook zo door te verkopen. We vinden het ook geen probleem om hier wat "verlies" op te draaien, zien het echt als proef samenwonen.
Wat zeggen jullie?

The sun can never warm your face when you're keep looking down.

idinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:29

Hoe groot is kans op verlenging? En hoe groot is de kans dat als je rustig rond blijft kijken je evt tegen die tijd wat anders kan vinden?

Banyu.. €400 is wel weinig. Althans hier kan je er een studentenkamer soms van betalen. Heb je ook al rekening gehouden met de extra vaste lasten, zoals rioolheffing etc?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:59

idinn schreef:
Hoe groot is kans op verlenging? En hoe groot is de kans dat als je rustig rond blijft kijken je evt tegen die tijd wat anders kan vinden?

Banyu.. €400 is wel weinig. Althans hier kan je er een studentenkamer soms van betalen. Heb je ook al rekening gehouden met de extra vaste lasten, zoals rioolheffing etc?

Hoe groot die kans is, is onbekend. Het is wel al eens uitgesteld want eerst zou het in december gesloopt worden dus dat is al met een half jaar verlengd. Ik heb er weinig vertrouwen in dat we in de tussentijd iets anders tegenkomen aangezien we nog te kort ingeschreven staan op huursites ed.

The sun can never warm your face when you're keep looking down.

plantje01

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:11

Dan zou ik het echt enkel met 2e hands (wellicht gratis gekregen) meubels doen. Spullen zoals keukengerei etc kun je dan alsnog meeverhuizen en dan geef je de rest weer weg

.,

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:38

idinn schreef:

Ja salaris is wisselend. Maar dat kan straks weer anders zijn als ik eenmaal door gegroeid ben in functie.
Waardoor mijn jaarinkomen ook anders is.

En misschien reken ik het ook verkeerd uit voor huurtoeslag. Ze vragen toetsinkomen 2019, ga er dan vanuit dat het over het gehele jaar gaat. En dat is zoals bovenstaand lastig.

Mijn vaste lasten zijn +/-: €6OO,-. Hierbij zet ik dan 3OO á 4OO, per maand op de spaarrekening waar ik niet bij kan, omdat die niet open staat. Die heb ik express vast laten zetten!

Hier komt dan nog 2OO euro benzine bij, om naarme werk te gaan. Dat is ook echt een reden om dichter bij werk te wonen.

Momenteel enorm veel gezeik thuis, vandaag ook maar weer hierdoor eerder naar stal gegaan, en door naar het werk. Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar ik ben 3O, en geén klein kind meer. :=
Het zal allemaal wel aan mij liggen ofzo!