Buurjongen belt aan met overlast??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 12:01

Hallo,

Open eigenlijk nooit een topic maar nu weet ik het even niet meer. Zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Wij wonen 4 hoog niemand boven ons. Naast ons woont een man +- 35 jaar gok ik. Onder ons wonen poolse mensen. Elke week andere ivm koophuis wat onder verhuurd word. Wij hebben zelf 2 honden en ben in verwachting. Nu belt de jongen naast (niet eens onder ons) ons paar keer per week aan dat hij last van ons heeft. Eerste keer ging het over muziek, helaas had ik geen muziek aan maar hij bleef volhouden dat het van ons af kwam. Nu begon hij over een loopband bonkte door naar zijn kamer en vond het niet prettig. ( dacht dat uurtje waar maak je je druk om) maar goed heb er rekening mee gehouden en hem verplaatst. Nu begint hij dagelijks over dat wij sochtends en savonds heeel hard met deuren gooien. En de honden de hele dag blaffen en vervelend doen. Ik zit helaas ziek thuis ivm zwangerschap en de honden blaffen hooguit 3/4 keer per dag. Ik kan ze niet hun mond snoeren en vind dat best mee vallen en het is geen blaf van 2 minuten want dan word ik zelf ook gek. Nu de deuren, ik gooi echt niet met deuren dat vind ik gewoon zonde van me eigen deuren en gehoor. Het komt wel eens voor dat deur dicht slaat van de wind. Maar hij heeft het echt over dagelijks en snachts dat wij keihard met deuren gooien. Wij slapen snachts dus vind het knap als we dan met deuren gooien. Wij hebben een koophuis en hij huur en heeft al paar keer gezegd als ik je eruit wil hebben lukt me dat zo. Nu is de man van huurvereniging al langs geweest of we op willen houden met herrie maken. Ik raak op het moment wel echt gestresst ben in verwachting en elke dag zo een zeikerd aan me deur of ik wil stoppen met herrie maken breekt me wel beetje op aangezien ik geen herrie maak. Durf niet eens meer te lopen straks. En wat als de baby er is komt die dagelijks dat kind weer huilt? Is deze jongen mij nu echt aan het treiteren of wat is het? En wat kan ik hiermee.


zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:07

Hij kan best overlast hebben, maar dat kan ook ergens anders vandaan komen. Verder ben ik van mening dat als je niets wilt horen can de buren je niet in een appartement moet gaan wonen, leefgeluiden heb je meestal toch wel en dat moet kunnen.

Hoor jij de muziek waar hij het over heeft ook of de slaande deuren? Hier aan een keertje een half uur bij hem te gaan zitten terwijl je partner wat in huis aanrommelt of last je partner heen gaan terwijl in huis bezig bent.

Zelfs al heb je het gevoel dat jij niet het probleem bent als je zegt ik geef geen overlast gooi je de deur dicht en zal hij je juist alleen maar meer gaan beschuldigen. Werk mee, denk mee en dan kom je er vast wel uit.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

xxPaige
Berichten: 806
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:10

Wat een vervelende situatie nu je zwanger bent..

Hoor je zelf af en toe ook wat hij bedoelt? Dus jij slaat niet met deuren maar misschien is dat de onderbuurman? Of hoor jij verder niks van wat hij zegt? Ik woon zelf ook in een appartement en kan je vertellen dat ik van iedereen wel iets hoor. Soms is het heel lastig om in te schatten waar het geluid dan precies vandaan komt. Ondertussen weet ik wel dat er hier links onder een opera zangeres zit, die helaas extreem veel thuis oefent :+

Ik zou in ieder geval aangeven aan die meneer die is langs geweest dat jij je in de vermeende herrie niet kan vinden en het wellicht iemand anders is van het complex waar jullie wonen.

Volg paardengidsveluwe op Instagram
PaardengidsVeluwe instagram klik!
instagram.com/paardengidsveluwe

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:11

Je man/vriend eens even bij de zeikerd langssturen met een heeeeel duidelijke uitleg waarom jij het niet kan zijn en het dringende verzoek op te houden je leven te vergallen. :Y)
Intussen zelf op zoek gaan naar wat anders. Want naast dat je irritante buren hebt lijkt op een flatje wonen met twee honden en straks een baby me sowieso niet ideaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 16-06-18 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:11

Knappe huurder die kopers uit hun huis wil krijgen. :')

Niet teveel van aantrekken. Laat het hem eerst maar bewijzen. Vraag dat ook maar aan de woningbouw, of ze bewijs hebben dat het van jullie af komt.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 12:12

zonnebloem18 schreef:
Hij kan best overlast hebben, maar dat kan ook ergens anders vandaan komen. Verder ben ik van mening dat als je niets wilt horen can de buren je niet in een appartement moet gaan wonen, leefgeluiden heb je meestal toch wel en dat moet kunnen.

Hoor jij de muziek waar hij het over heeft ook of de slaande deuren? Hier aan een keertje een half uur bij hem te gaan zitten terwijl je partner wat in huis aanrommelt of last je partner heen gaan terwijl in huis bezig bent.

Zelfs al heb je het gevoel dat jij niet het probleem bent als je zegt ik geef geen overlast gooi je de deur dicht en zal hij je juist alleen maar meer gaan beschuldigen. Werk mee, denk mee en dan kom je er vast wel uit.

Dat is het juist ik hoor helemaal niks. Heb nu filtjes tussen me deuren gedaan en nog is het herrie. Ik doe de deuren altijd zacht dicht. Hij heeft vaak zelf harde muziek op waar ik niks van zeg omdat er gewoon geleefd moet kunnen worden vind ik zelf. Moet niet hele dag tot vervelens toe gaan natuurlijk. Heb ik al voorgesteld dat wilt hij niet. Hij scheld me soms ook helemaal verrot en dan hang ik de hoorn erop omdat ik best met hem mee wil denken op een normale manier heb ik ook aan de vereniging aangegeven dat de herrie waarschijnlijk uit zijn portiek komt want wij hebbn nergens last van. En dat ik best met hem wil praten en mee denken maar op een volwassen manier zonder gescheld.

meremeer
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:12

Wij hebben ook een tijdje dit soort gedoe gehad met de buren. Wij wonen in een huis wat opgedeeld is in 3 woningen, waarvan wij de benedenverdieping hebben. Als wij af en toe eens vrienden over de vloer hadden op een vrijdagavond kregen we binnen 5 minuten een appje dat de muziek te hard stond, terwijl hij bij ons op lager dan praatniveau stond. Ook op een zondagmiddag eens boos, we durfden niet eens meer muziek aan te zetten. Hebben toen laten merken dat we bereid waren er samen uit te komen en ze zijn bij ons langs geweest en dat luchtte meteen op. Wij zeggen er wat extra op te letten en zij snappen dat het nu eenmaal leefgeluiden zijn en wij ook gewoon af en toe muziek aan mogen zetten. Ze hoorden eht ook niet hard maar een klein beetje bass en ze waren al boos.

Ik vind idd ook dat het geven en nemen is in een huurhuis en leefgeluiden horen erbij. Maar laat idd eens merken dat je bereid bent er samen uit te komen, ook al verander je niks aan je gedrag (zoals bij ons) zal het toch een hoop oplossen. Zij dreigden naar de huurbaas te stappen en dat draaide om naar een sorry van hun kant en geen gezeik meer. Succes!

Edit: zie nu je reactie, wat een kinderachtige man. Dan gaat gewoon praten niet lukken denk ik. Gewoon blijven doen wat je nu doet dan en er niet te veel van proberen aan te trekken. En schrijf ergens jullie contact op en dat je bereid bent eraan te werken met hem. Mocht hij ooit politie bellen wegens geluidsoverlast (Geloof me sommige bellen al bij harde deuren idd). Dan heeft hij geen poot om op te staan en gebeurt er niks.
Laatst bijgewerkt door meremeer op 16-06-18 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:14

Een vergelijkbaar verhaal staat in dit topic: [LZP] Beschuldigd door buren
Erg lastig, want het is duidelijk dat daar niet zoveel gebeurt om in te grijpen, en is het duidelijk dat het gewoon een ontzettend vervelende situatie is.
Het kan hierbij gaan om een vergelijkbare achtergrond - iemand met psychische problemen die daardoor overgevoelig is voor geluid, en hoewel het best netjes is om er een beetje rekening mee te houden, kun je niet alles voorkomen en dat hoeft ook niet. Jij woont daar, het is jouw huis en daar moet je binnen redelijkheid gewoon kunnen leven. Hoe vervelend ook als iemand daar overgevoelig voor is.

Toch een paar tips: documenteer alles. Vraag overleg met de verhuurder en probeer tot afspraken te komen over wat aanvaardbaar is en wat niet, en vooral ook over manieren waarop die afspraken gecontroleerd kunnen worden.

Vraag zeker ook na bij andere bewoners wat zij horen, en of het misschien niet ergens anders vandaan komt.

En probeer je niet te laten intimideren. Ik weet niet hoe. In dat andere topic leek boos aanspreken door TS beter te werken dan begripvol zijn, maar tegelijkertijd is hij agressief naar de partner van TS, dus als geheel is het nogal een zootje. Je hoeft in elk geval niet elke keer de deur open te doen - laat het contact waar mogelijk maar via de verhuurder lopen - hij heeft gekozen die in te schakelen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 12:14

xxPaige schreef:
Wat een vervelende situatie nu je zwanger bent..

Hoor je zelf af en toe ook wat hij bedoelt? Dus jij slaat niet met deuren maar misschien is dat de onderbuurman? Of hoor jij verder niks van wat hij zegt? Ik woon zelf ook in een appartement en kan je vertellen dat ik van iedereen wel iets hoor. Soms is het heel lastig om in te schatten waar het geluid dan precies vandaan komt. Ondertussen weet ik wel dat er hier links onder een opera zangeres zit, die helaas extreem veel thuis oefent :+

Ik zou in ieder geval aangeven aan die meneer die is langs geweest dat jij je in de vermeende herrie niet kan vinden en het wellicht iemand anders is van het complex waar jullie wonen.

Dit dus. Je hoort van iedereen wel is wat maar ik stoor me er niet erg aan. Iedereen zijn deur slaat wel of dicht of doet wel is hard perongeluk dicht kan gebeuren. Voor de rest hoor ik helemaal niks en word ik er wel beetje gestresst van dat aangebel enz zeker nu ik in verwachting ben heb ik daar geen trek in. Heb aangegeven idd aan desbetreffende meneer dat wij niks horen en echt niet als debiele de deur zo hard dicht doen zou niet weten waarom! Heb ook voorgedaan hoe ik de deur sluit wat kan ik nog meer doen.

watchthesky schreef:
Je man/vriend eens even bij de zeikerd langssturen met een heeeeel duidelijke uitleg waarom jij het niet kan zijn en het dringende verzoek op te houden je leven te vergallen. :Y)
Intussen zelf op zoek gaan naar wat anders. Want naast dat je irritante buren hebt lijkt op een flatje wonen met twee honden en straks een baby me sowieso niet ideaal.

Hij wil niemand op visite :’). Wij hebben een koophuis vrij groot en wonen hier ideaal. Huis kopen willen we niet kost teveel investeer geld en huren js drama. Wij hebbe een vrij groot appartement hoor dus kwa ruimte voor honden en kind geen gebrek. En ga daar zeker niet voor verhuizen :o

upendo schreef:
Knappe huurder die kopers uit hun huis wil krijgen. :')

Niet teveel van aantrekken. Laat het hem eerst maar bewijzen. Vraag dat ook maar aan de woningbouw, of ze bewijs hebben dat het van jullie af komt.

Dat zei ik ook al tegen hem als er iemand uit gaat ben jij het maar dat kat en muis spelletje speel ik niet aan mee geen kracht voor en geen behoefte aan. Woningbouw weet ook niet wat ze er mee aan moeten maar ik heb aangegeven dat ik geen zin heb in zo een jankerd elke dag aan me deur.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-18 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:20

Misschien eens gaan luisteren wat hij hoort.
En of hij jullie wel echt hoort of ook andere buren.
Als hij geen visite wilt moet hij niet steeds komen klagen
Contact opnemen met de huurstichting.
Is er een wijkmiddelaar? Misschien kan diegene meeluisteren en naar jullie verhalen luisteren.

Pff sterkte ermee vooral nu met je zwangerschap dat het allemaal gebeurd :(
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 16-06-18 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 12:20

meremeer schreef:
Wij hebben ook een tijdje dit soort gedoe gehad met de buren. Wij wonen in een huis wat opgedeeld is in 3 woningen, waarvan wij de benedenverdieping hebben. Als wij af en toe eens vrienden over de vloer hadden op een vrijdagavond kregen we binnen 5 minuten een appje dat de muziek te hard stond, terwijl hij bij ons op lager dan praatniveau stond. Ook op een zondagmiddag eens boos, we durfden niet eens meer muziek aan te zetten. Hebben toen laten merken dat we bereid waren er samen uit te komen en ze zijn bij ons langs geweest en dat luchtte meteen op. Wij zeggen er wat extra op te letten en zij snappen dat het nu eenmaal leefgeluiden zijn en wij ook gewoon af en toe muziek aan mogen zetten. Ze hoorden eht ook niet hard maar een klein beetje bass en ze waren al boos.

Ik vind idd ook dat het geven en nemen is in een huurhuis en leefgeluiden horen erbij. Maar laat idd eens merken dat je bereid bent er samen uit te komen, ook al verander je niks aan je gedrag (zoals bij ons) zal het toch een hoop oplossen. Zij dreigden naar de huurbaas te stappen en dat draaide om naar een sorry van hun kant en geen gezeik meer. Succes!

Edit: zie nu je reactie, wat een kinderachtige man. Dan gaat gewoon praten niet lukken denk ik. Gewoon blijven doen wat je nu doet dan en er niet te veel van proberen aan te trekken. En schrijf ergens jullie contact op en dat je bereid bent eraan te werken met hem. Mocht hij ooit politie bellen wegens geluidsoverlast (Geloof me sommige bellen al bij harde deuren idd). Dan heeft hij geen poot om op te staan en gebeurt er niks.

Het is idd heel lastig om met hem te praten als je hem op straat tegen komt lacht die naar je en als die aanbelt gaat die los. Ik wil echt dat iedereen leeft en kan leven zoals hij of zij wil. En vind erg rot dat hij last ervaart maar ik kan geen dingen veranderen als ik zelf niet eens weet wat hij hoort en waar het vandaan komt.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:23

meremeer schreef:
Wij hebben ook een tijdje dit soort gedoe gehad met de buren. Wij wonen in een huis wat opgedeeld is in 3 woningen, waarvan wij de benedenverdieping hebben. Als wij af en toe eens vrienden over de vloer hadden op een vrijdagavond kregen we binnen 5 minuten een appje dat de muziek te hard stond, terwijl hij bij ons op lager dan praatniveau stond. Ook op een zondagmiddag eens boos, we durfden niet eens meer muziek aan te zetten. Hebben toen laten merken dat we bereid waren er samen uit te komen en ze zijn bij ons langs geweest en dat luchtte meteen op. Wij zeggen er wat extra op te letten en zij snappen dat het nu eenmaal leefgeluiden zijn en wij ook gewoon af en toe muziek aan mogen zetten. Ze hoorden eht ook niet hard maar een klein beetje bass en ze waren al boos.

Ik vind idd ook dat het geven en nemen is in een huurhuis en leefgeluiden horen erbij. Maar laat idd eens merken dat je bereid bent er samen uit te komen, ook al verander je niks aan je gedrag (zoals bij ons) zal het toch een hoop oplossen. Zij dreigden naar de huurbaas te stappen en dat draaide om naar een sorry van hun kant en geen gezeik meer. Succes!

Edit: zie nu je reactie, wat een kinderachtige man. Dan gaat gewoon praten niet lukken denk ik. Gewoon blijven doen wat je nu doet dan en er niet te veel van proberen aan te trekken. En schrijf ergens jullie contact op en dat je bereid bent eraan te werken met hem. Mocht hij ooit politie bellen wegens geluidsoverlast (Geloof me sommige bellen al bij harde deuren idd). Dan heeft hij geen poot om op te staan en gebeurt er niks.



Ts woont in een koopwoning. De klager in een huurwoning.


Ts. Als die vent zo doorgaat zou ik als ik jou was even vriendelijk uitleggen in een brief (maak een kopie er van!!) dat jij in een koopwoning zit en je dus nergens hoeft te verantwoorden in tegenstelling tot hem en dat jij dus de woning helemaal niet uitgezet kan worden this immers jouw eigendom. Ook dat je de rollen om gaat draaien als hij zo doorgaat gezien hij wel in een huurwoning zit en jij niet gediend bent van de stress die hij nu veroorzaakt ivm jouw zwangerschap.

Niemand wilt een boze zwangere vrouw achter zich aan hebben.

Ik denk dat die kerel dan wel beseft dat hij stom bezig is.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 12:24

Shadow0 schreef:
Een vergelijkbaar verhaal staat in dit topic: [LZP] Beschuldigd door buren
Erg lastig, want het is duidelijk dat daar niet zoveel gebeurt om in te grijpen, en is het duidelijk dat het gewoon een ontzettend vervelende situatie is.
Het kan hierbij gaan om een vergelijkbare achtergrond - iemand met psychische problemen die daardoor overgevoelig is voor geluid, en hoewel het best netjes is om er een beetje rekening mee te houden, kun je niet alles voorkomen en dat hoeft ook niet. Jij woont daar, het is jouw huis en daar moet je binnen redelijkheid gewoon kunnen leven. Hoe vervelend ook als iemand daar overgevoelig voor is.

Toch een paar tips: documenteer alles. Vraag overleg met de verhuurder en probeer tot afspraken te komen over wat aanvaardbaar is en wat niet, en vooral ook over manieren waarop die afspraken gecontroleerd kunnen worden.

Vraag zeker ook na bij andere bewoners wat zij horen, en of het misschien niet ergens anders vandaan komt.

En probeer je niet te laten intimideren. Ik weet niet hoe. In dat andere topic leek boos aanspreken door TS beter te werken dan begripvol zijn, maar tegelijkertijd is hij agressief naar de partner van TS, dus als geheel is het nogal een zootje. Je hoeft in elk geval niet elke keer de deur open te doen - laat het contact waar mogelijk maar via de verhuurder lopen - hij heeft gekozen die in te schakelen.

Ja alleen al mijn bewoners in mijn flat zijn pools moeilijk communiceren dus! Helaas hebben wij wel beide een andere verhuurder waar klachten behandeld worden. Hij heeft een huurhuis en loopt dus via de verhuurder en wij een koophuis via de vve beheer. Harder aanpakken heb ik ook al geprobeerd dan gaat hij over mijn streef met schelden en tieren daar zit ik niet op te wachten. Rustig praten werkt ook niet dan walst hij over me heen met ja dat doe jij ja dat doet jij. Ik voel onmacht omdat ik het niet begrijp en hij uteindelijk ook niet mee werkt aan verbetering

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:31

Probeer op een moment dat hij niet vloekend voor de deur staat een gesprek aan te knoppen, misschien buiten als je hem tegen komt bijvoorbeeld. Ik denk echt dat het zinvol kan zijn om even bij hem in huis te gaan luisteren. Wie weet kom je dan samen tot de conclusie dat het toch ergens anders vandaan komt.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 12:33

Absolem schreef:
meremeer schreef:
Wij hebben ook een tijdje dit soort gedoe gehad met de buren. Wij wonen in een huis wat opgedeeld is in 3 woningen, waarvan wij de benedenverdieping hebben. Als wij af en toe eens vrienden over de vloer hadden op een vrijdagavond kregen we binnen 5 minuten een appje dat de muziek te hard stond, terwijl hij bij ons op lager dan praatniveau stond. Ook op een zondagmiddag eens boos, we durfden niet eens meer muziek aan te zetten. Hebben toen laten merken dat we bereid waren er samen uit te komen en ze zijn bij ons langs geweest en dat luchtte meteen op. Wij zeggen er wat extra op te letten en zij snappen dat het nu eenmaal leefgeluiden zijn en wij ook gewoon af en toe muziek aan mogen zetten. Ze hoorden eht ook niet hard maar een klein beetje bass en ze waren al boos.

Ik vind idd ook dat het geven en nemen is in een huurhuis en leefgeluiden horen erbij. Maar laat idd eens merken dat je bereid bent er samen uit te komen, ook al verander je niks aan je gedrag (zoals bij ons) zal het toch een hoop oplossen. Zij dreigden naar de huurbaas te stappen en dat draaide om naar een sorry van hun kant en geen gezeik meer. Succes!

Edit: zie nu je reactie, wat een kinderachtige man. Dan gaat gewoon praten niet lukken denk ik. Gewoon blijven doen wat je nu doet dan en er niet te veel van proberen aan te trekken. En schrijf ergens jullie contact op en dat je bereid bent eraan te werken met hem. Mocht hij ooit politie bellen wegens geluidsoverlast (Geloof me sommige bellen al bij harde deuren idd). Dan heeft hij geen poot om op te staan en gebeurt er niks.



Ts woont in een koopwoning. De klager in een huurwoning.


Ts. Als die vent zo doorgaat zou ik als ik jou was even vriendelijk uitleggen in een brief (maak een kopie er van!!) dat jij in een koopwoning zit en je dus nergens hoeft te verantwoorden in tegenstelling tot hem en dat jij dus de woning helemaal niet uitgezet kan worden this immers jouw eigendom. Ook dat je de rollen om gaat draaien als hij zo doorgaat gezien hij wel in een huurwoning zit en jij niet gediend bent van de stress die hij nu veroorzaakt ivm jouw zwangerschap.

Niemand wilt een boze zwangere vrouw achter zich aan hebben.

Ik denk dat die kerel dan wel beseft dat hij stom bezig is.

De brief is idd een hele goede. Ik wens ook niet meer dat hij continu mij lastig valt met zijn problemen ik denk dat de man in kwestie ook geestelijk niet helemaal in orde is sinds een perdiode en dat hij dit op mij af viert.
Ik ga deze brief opstellen en ook naar zijn verhuurder sturen, dat ik rekening met iedereen hou maar ik wel verder wil leven zoals ik doe. Slaan met deuren zit niet in mijn leven. Als ik echt mijn hormonen bommetje los laat komt het niet goed vrees ik }>

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 12:35

zonnebloem18 schreef:
Probeer op een moment dat hij niet vloekend voor de deur staat een gesprek aan te knoppen, misschien buiten als je hem tegen komt bijvoorbeeld. Ik denk echt dat het zinvol kan zijn om even bij hem in huis te gaan luisteren. Wie weet kom je dan samen tot de conclusie dat het toch ergens anders vandaan komt.

Ik kom hem heel weinig tegen helaas hij leeft als kluizenaar. En wens niemand in zijn huis. Dat maakt het zo moeilijk want ik weet niet wat hij hoort.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:33

Overlast is natuurlijk vervelend. Heb alleen het idee dat er meer speelt omdat buur dus duidelijk twee gezichten heeft. Zou de wijkagent even bellen en uitleggen wat er gaande is en melden wat je al hebt gedaan.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:40

Hij hoort toch geen dingen die er niet zijn he :+

Lijkt me heel vervelend! Zeker als er straks een baby is, die maakt tenminste echt lawaai... Wat gaat hij dan doen?

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:47

Met de verhuurder en die knul afspreken dat hij een opnameapparaat aanzet op het moment dat hij herrie hoort en dan de verhuurder laten beoordelen hoeveel geluid er op te horen is. Dan kan je in ieder geval meten óf hij wat hoort en wát hij hoort.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:59

Ik zou zeggen schakel de rijdende rechter in, als jij daadwerkelijk geen (abnormaal) geluid maakt kan het zo bewezen worden.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:15

Meester Frank Visser laat bij dit soort problemen altijd het geluid meten en de ondervloer controleren.
Is dat al gebeurd?
Als geluid dan blijkt mee te vallen en de vloer is goed kan de buurman je niks meer maken.
Leefgeluiden horen er namelijk gewoon bij.

[o]

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 15:09

Thats_Me schreef:
Overlast is natuurlijk vervelend. Heb alleen het idee dat er meer speelt omdat buur dus duidelijk twee gezichten heeft. Zou de wijkagent even bellen en uitleggen wat er gaande is en melden wat je al hebt gedaan.

Ik denk ook dat er meer speelt en hij dus daarom drama maakt om niet lekker in ze vel te zitten.
Damned schreef:
Hij hoort toch geen dingen die er niet zijn he :+

Lijkt me heel vervelend! Zeker als er straks een baby is, die maakt tenminste echt lawaai... Wat gaat hij dan doen?

Blijkbaar? Gooi jij met deuren thuis? Ik niet hoor zonde van me deuren muren enz. Als je een deur normaal dicht doet lijkt me niet dat er iemand last van heeft. Ja als baby huilt zal die ook wel zeuren.
Ibbel schreef:
Met de verhuurder en die knul afspreken dat hij een opnameapparaat aanzet op het moment dat hij herrie hoort en dan de verhuurder laten beoordelen hoeveel geluid er op te horen is. Dan kan je in ieder geval meten óf hij wat hoort en wát hij hoort.

Ik vind dat hij dat zelf maar op moet lossen. Ik heb zoveel aangegeven enz. Me hele deur beplakt met filtjes die je normaal onder je stoelen doet. Maak geen overlast maar heey ben de beroerdste niet en plak dat er wel op dat die nogggg zachter dicht gaat dan de al deed. Voor de rest moet die zelf maar even kijken denk ik heb me best gedaan.
luuntje schreef:
Meester Frank Visser laat bij dit soort problemen altijd het geluid meten en de ondervloer controleren.
Is dat al gebeurd?
Als geluid dan blijkt mee te vallen en de vloer is goed kan de buurman je niks meer maken.
Leefgeluiden horen er namelijk gewoon bij.


Denk nie dat er naar een vloer gekeken moet worden hij woont naast me niet onder me.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:13

TS, ik bedoelde van: straks is hij gewoon psychisch niet helemaal in orde en hoort hij dus stemmen/geluiden die er niet zijn... Valt niet echt tegenop te praten.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:16

Neem alles op als hij zo staat te schreeuwen.
Neem dus ook zijn muziek op die je hoort.

Laat niet over je heen walsen hoor.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:31

Hij zegt last te hebben van de honden?
Is het optie om de honden een dag waarvan je weet dat hij de hele dag thuis is ze ergens heen te doen om te kijken of hij dan alsnog komt klagen over blaffende honden?

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, AnoukS_, CynThier, esje01, Eulogy, Facebook, fannetje, Hannanasjuh, Ik_is_Ik, Marleen_L, Myrsky, Pabie, tengeltje11, xSuuzerd en 217 bezoekers