Aanbellen midden in de nacht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 13:16

Hallo bokkers,

ik zit met een nogal irritant probleem :') Ik woon midden in het centrum van Arnhem en in het weekend veranderd dit in een uitgaansgelegenheid. Prima, ik slaap er vaak doorheen. Maar, dronken lui vinden het leuk om midden in de nacht aan te bellen. En hier slaap ik dus niet doorheen. Onze deurbel is erg hard en je wordt bijna je bed uit getrild :') En met midden in de nacht bedoel ik 1.00 of 3.00. Niet erg een fijne tijd als je om 7.00 moet beginnen op je werk.

Ik heb inmiddels de hoorn naar de haak gehangen (dit werkt helaas niet :+ ), in de hoorn staan bléren wat ze wilde (werd niet op gereageerd) (ik was super moe, vandaar het bléren :') ), uit het raam gehangen (werkte ook niet) en heb ook de huisbaas gevraagd of de deurbel er in de nacht uit kan, maar daar kreeg ik niet echt antwoord op.

Inmiddels ben ik staat een aantal liter water naar beneden te kwakken als het weer gebeurd, maar ik wil geen ruzie midden in de nacht. Wat kan ik doen? Mensen ervaring hiermee?

Groeten Bente


Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:18

Een schakelaar in je bel (laten) zetten.
Verder kun je niet. Helaas ook de nodige ervaring mee gehad.

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 13:19

Ik ga even googlen wat dat precies is, want dan kan ik dat de huisbaas gaan voorstellen. Als het niet te duur is, kan ik eventueel met mijn huisgenootjes betalen!

Tigress

Berichten: 8920
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:24

Ik vind je water idee wel grappig, kijken hoe snel ze weer nuchter worden _O-

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:28

Inderdaad, kijken of je een tijdschakelaar in je bel kan zetten. Dat die gewoon tussen 11 en 9 of zo snachts uit staat.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:28

Tigress schreef:
Ik vind je water idee wel grappig, kijken hoe snel ze weer nuchter worden _O-


Inderdaad, ik denk dat ik het ook oprecht gedaan had :=

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:41

Dat had ik dus echt niet gedaan, voor je het weet ligt je raam in diggelen := Ruzie zoeken met dronken mensen is niet echt een aanrader. Ik zou proberen met de huisbaas te praten hierover, opties bekijken m.b.t. de bel.

follow your dreams, they know the way

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:43

Sizzle schreef:
Een schakelaar in je bel (laten) zetten.
Verder kun je niet. Helaas ook de nodige ervaring mee gehad.

Deurbel werkt op netstroom? Zit die met een stekker in de meterkast? Dan zijn je opties:
- stekker eruit trekken
- op handige plek snoerschakelaar in de draad zetten, die in de link kost 3,69. Wel even stekker uit stopcontact of stroom eraf voor je gaat prutsen ;)
- tijdklok zoals Shiloh voorsteld, vanaf 5 euro.

Zit de deurbel niet met een stekker dan even kijken hoe de bedrading loopt. Makkelijkste is schakelaar maar laat die wel plaatsen door iemand met een beetje verstand van zaken. Anders krijg je zo'n explosief kapsel :+


Afbeelding

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:45

De discussie aangaan of op een andere manier reageren heeft geen zin, want volgend weekend zijn het weer anderen. Bovendien ben je dan toch je bed uit en loop je je druk te maken, en heb je er dus zelf het meest last van.

Je zou iets op de bel kunnen maken waardoor hij minder herrie maakt, en misschien zelf met oordoppen slapen. Hopelijk word je er dan niet wakker van.

Een schakelaar ertussen zou inderdaad het beste zijn, en is helemaal niet moeilijk te maken als je een beetje handig bent. Een tijdschakelaar zou helemaal handig zijn...

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:15

ik heb dit ook gehad.
echter hadden wij geen mogelijkheid tot uitschakelen en na enkele weken was ik het zo zat dat ik een punaese(hoe schrijf je dat) er op geplakt heb 3 weekende achter elkaar.
daarna geen last meer gehad hahaha

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:17

Uitzetten zodra je niemand meer wilt ontvangen 's avonds, maar die had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht :)

Anoniem

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:24

Punaise er op plakken }>

MissYvette4u

Berichten: 2981
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:28

Maar wat als je de bel uitgeschakeld hebt en er is echt iets aan de hand is bv brand oid? Hoe (deur)bellen ze je dan wakker?
Een punaise erop plakken lijkt mij het effectiefst. Nuchtere mensen zien die punaise wel, dronken mensen daarentegen.... }>

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:33

Ik denk dat een schakelaar in de bel het beste idee is. Misschien kun je de politie of een wijkagent ook inschakelen wegens overlast.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:45

Amy schreef:
Punaise er op plakken }>

Citaat:
Inmiddels ben ik staat een aantal liter water naar beneden te kwakken als het weer gebeurd


Vind dit ook 2 goede opties :')
Maar snap ook wel dat je daar geen zin in hebt midden in de nacht, maargoed als je dan toch wakker bent vind ik dat ze die emmer water dubbel en dwars verdient hebben :)

Vergeet trouwens niet te filmen als je dat doet :') _/-\o_

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:38

Het ligt ook nogal aan het type aanbellers.
Bij mij belde doorgaans verslaafden aan omdat ze niet helder genoeg meer waren om de juiste deurbel van de dealer te vinden. Daar wilde ik niet perse ruzie mee :+

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 16:44

Ik gok dat het gewoon bezopen jongelui zijn, maar heb geen verstand van verslaafden en hoe ze herkennen :') Ook denk ik niet dat er dealers in mijn huis wonen, ik ken niet iedereen op elke verdieping, maar de huisbaas is nogal kieskeurig met de mensen die hij uitzoekt :')

Oordoppen werken niet, had ik namelijk geprobeerd voor een nogal lawaaierige huisgenoot en de bel ging daar dwars door heen. En betere oordoppen durf ik niet, aangezien ik mijn wekker dan ook niet meer hoor :')

Ik en een huisgenoot gaan volgende week op onderzoek uit, als de huisbaas niet wil helpen, doen we het zelf wel ^) We hebben vier deurbellen, moet ik alleen wel de goeie eruit trekken.... En overdag er weer in doen natuurlijk!

Het probleem is ook niet alleen vervelend voor mij, ook mijn andere huisgenoten balen ervan. Eentje is nogal bang voor een jongen en is elke keer weer als de doods dat hij het is. Alleen daarom ga ik al mijn bed uit, kijken wie het is en haar troosten.

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:46

Maar bellen ze alleen bij jou aan dan? Anders is het een kwestie om in overleg met je huisgenoten, alle bellen eruit te trekken.

Ik heb één keer meegemaakt dat iemand 's nachts aanbelde waar ik destijds op mijzelf woonde. De bel hing recht boven mijn bed dus ik vloog een meter de lucht in. Ik kan me dus enigszins voorstellen hoe vervelend dit voor je is.

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 16:53

Het huis bestaat uit vier verdiepingen, voor elke verdieping een bel. Ik weet eerlijk gezegd niet of er bij de andere verdiepingen wordt aangebeld (volgens mij wel, maar ik ben vaak te slaperig om ook maar bewust iets op te merken naast die deurbel die loeihard is). Ik ga denk ik een briefje ophangen in de hal om te vragen of ook de andere er last van hebben, dat is namelijk wel een goeie!

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:55

eclair98 schreef:
We hebben vier deurbellen, moet ik alleen wel de goeie eruit trekken.... En overdag er weer in doen natuurlijk!

Dat is het voordeel van een tijdklok, die doet dat voor je. De programeerbare kun je zelfs per dag instellen, dat b.v. de bel alleen op vrijdag- en zaterdagnacht van de stroom gaat.

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 16:57

Dat klinkt echt ideaal!

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:00

De analoge klokken hebben een draaiding dat in 24 uur rond draait, die doen elke dag hetzelfde. De digitale kun je per dag instellen, dat is deze. Even een diepte-investering maar die 7,49 is de PL echt wel waard :)

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Aanbellen midden in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 17:03

Nou, dat ziet er nog makkelijk uit ook :') Aangezien ik niet erg technisch ben :P Ik ga kijken hoe die deurbel werkt, dan ga ik zo'n ding aanschaffen :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amie89, Britta31, cissy, DenieesB, ELNTIE, evita2, fleurtjeuh, fro, GrapeshotBot, IASCrawler, ImkeTarek, Kinke, kosseh, Lizz, Marlissa92, Nathalie18x, rider, Steppe, TheNovelist, verootjoo, xLeoniee, xPabloBokt, xPearl, XxMariellexX en 81 bezoekers