"Dat doe ik dus nooit meer"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judigno

Berichten: 618
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Onder een meeleessteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:11

Mezelf optrekken aan een tafeltje als ik op wil staan als ik op de grond zit :Y) Dat heb ik gedaan toen ik 3 was, resultaat was een gebroken pols.
Dezelfde pols brak ik nog een keer toen ik 8 was. Toen struikelde ik over een put :D Burgemeester was langsgeweest, beloofde de put weg te laten halen. Ik de put aangewezen, hebben ze de verkeerde put weggehaald...

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:06

Judigno schreef:
Mezelf optrekken aan een tafeltje als ik op wil staan als ik op de grond zit :Y) Dat heb ik gedaan toen ik 3 was, resultaat was een gebroken pols.
Dezelfde pols brak ik nog een keer toen ik 8 was. Toen struikelde ik over een put :D Burgemeester was langsgeweest, beloofde de put weg te laten halen. Ik de put aangewezen, hebben ze de verkeerde put weggehaald...


Dit bovenste deed ik ook, tv stond op tafeltje en I trok me aan het tafeltje op. Kiept om valt zo die tv op mijn hoofd :(:)

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:14

Schiet me net nog binnen. Op een herenfiets fietsen. En dan een vriendinnetje zien vallen en die stang vergeten.. krijg medelijden met de mannen als die de stang vergeten :+

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:03

purny schreef:
Schiet me net nog binnen. Op een herenfiets fietsen. En dan een vriendinnetje zien vallen en die stang vergeten.. krijg medelijden met de mannen als die de stang vergeten :+


Mannen vergeten die stang niet. En zoals je zelf gemerkt hebt is daar een reden voor.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:05

Een hamster van de ah voor het wk met zo'n zuignap midden op je hoofd plakken. Heb een week lang met een rode ronde plek midden op mijn voorhoofd rondgelopen. En mensen maar vragen wat ik gedaan had :')
Zo'n hamster dus :') Afbeelding

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:06

quintenvo schreef:
Een hamster van de ah voor het wk met zo'n zuignap midden op je hoofd plakken. Heb een week lang met een rode ronde plek midden op mijn voorhoofd rondgelopen. En mensen maar vragen wat ik gedaan had :')
Zo'n hamster dus :') [ [url=m/V1xkOJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


_O- _O- _O- tranen met tuiten van het lachen hier......

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:08

Cowboy55 schreef:
Mannen vergeten die stang niet. En zoals je zelf gemerkt hebt is daar een reden voor.

Dat leren we inderdaad vrij snel. Wel vraag ik mij af hoe vaak vaders vergeten dat ze een kind achterop hebben. Moet toch ongetwijfeld regelmatig mis gaan. Ik vind op- en afstappen al lastig met een krat bier achterop.

Over die stang heb ik er ook nog wel eentje om nooit meer te doen: nooit meer vergeten dat zonder terugtraprem de trappers wel ineens achteruit terug kunnen zakken als je er in de hoogste stand gewicht op zet. Ik had net een nieuwe fiets en wilde afstappen, maar ik kwam toch mooi de stang tegen. Wist daarvoor niet eens dat je überhaupt je zitbeen kon breken.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:22

oomens schreef:
Cowboy55 schreef:
Mannen vergeten die stang niet. En zoals je zelf gemerkt hebt is daar een reden voor.

Dat leren we inderdaad vrij snel. Wel vraag ik mij af hoe vaak vaders vergeten dat ze een kind achterop hebben. Moet toch ongetwijfeld regelmatig mis gaan. Ik vind op- en afstappen al lastig met een krat bier achterop.

Nadat mijn man 1 keer bijna die fout maakte is hij overgestapt op een damesfiets, vond hij een stuk veiliger.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:30

spatter schreef:
Nooit meer een voet van een jongen van 18 jaar afweren met mijn hand.
Hand scheurde in tweeen :oo
Het deed nog niet eens zo zeer , maar om die jongen te pesten stelde ik me flink aan, behoorlijk wat omstanders en toen moest ik mijn hand laten zien.
Hand omhoog en hij spleet mooi in 2en, iedereen in paniek en ik heel nuchter, zal mijn moeder maar gaan bellen, was 14 jaar oud.

Geen hond op zijn flank aaien die drachtig is en met zijn bek op gezichtshoogte staat.
Ik stond buiten, hond binnen en buurmeisje zei; aai maar!
Hond hapte vol in mijn gezicht, was 7 jaar maar je ziet het nog steeds.

Geen zeis slijpen met een wetsteen als je linkshandig bent en ook nog staat te kletsen.
Zeisde bijna mijn rechterwijsvinger er af.
Was een enkeltje duits ziekenhuis, paar hechtingen en een zere bil voor een week door de tetanus injectie.

Niet meer zwanger worden, na 3 keizersnedes is het wel mooi, of eigenlijk niet meer zo mooi ,geweest.
Geen last van gehad hoor.

Tijdens een fotoshoot denken dat je nog wel even op de blote rug van je paard kunt gaan zitten, paard werd al een tijd niet meer gereden, schrok van het geklungel om er op te komen dus springt opzij voor ik er op kom en ik plof ongelukkig in het zand.
Gebroken kuitbeen , duurde een half jaar eer het genezen was.

Luisteren naar een huisarts _-:( _-:( terwijl je zelf het gevoel hebt dat het niet goed gaat met je zoon.
Jongen was 18 jaar, bleek geen buikgriep(volgens huisarts) maar zware darminfectie te hebben.
Toen hij na 1.5 week het ziekenhuis ingedragen werd, kon hij gelijk naar de intensive care, darm sprong, stoma operatie, door naar Leuven, in totaal 6 x op de intensive care gelegen en na 9 weken weer spoedoperatie.
Jongen woog nog 34 kilo, 1.80 lang |(
Chirurg had niet gedacht dat hij het zou redden maar hij heeft het gered en inmiddels zijn leven weer opgepakt.

Deze kan in de top tien!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:37

Las iets over slippers en paarden. Ook teva's en paarden zijn geen combi. Ik heb echt geluk gehad dat hij alleen op de achterkant van de sandaal bleef staan en niet mijn hele hak open heeft getrapt. Sandaal was wel kapot :+ ik doe sindsdien ook braaf schoenen aan bij de paarden hoe warm het ook is.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:44

SusanH schreef:
Las iets over slippers en paarden. Ook teva's en paarden zijn geen combi. Ik heb echt geluk gehad dat hij alleen op de achterkant van de sandaal bleef staan en niet mijn hele hak open heeft getrapt. Sandaal was wel kapot :+ ik doe sindsdien ook braaf schoenen aan bij de paarden hoe warm het ook is.


Ik loop dus heel vaak als een soort ma flodder op stal als ik er even moet zijn: jurk aan, regenlaarzen aan... inmiddels zijn de da en hoefsmid het oom gewend :D

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:04

Laurora schreef:
Oh, ja, in discussie gaan op facebook.
Doe ik ook nooit meer.

Op bokt vind ik wel leuk, omdat je hier niet altijd meteen afgemaakt word als je een bepaalde mening hebt (oke, soms wel. Maar vaak kun je hier gewoon een nette waardevolle discussie voeren. De roeptoeters negeer ik gewoon altijd)

En voor je het weet heb je alle rechtse rakkers op je dak op HLN, nooit meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:05

CalipsoLover schreef:
Laurora schreef:
Oh, ja, in discussie gaan op facebook.
Doe ik ook nooit meer.

Op bokt vind ik wel leuk, omdat je hier niet altijd meteen afgemaakt word als je een bepaalde mening hebt (oke, soms wel. Maar vaak kun je hier gewoon een nette waardevolle discussie voeren. De roeptoeters negeer ik gewoon altijd)

En voor je het weet heb je alle rechtse rakkers op je dak op HLN, nooit meer :')

Dat is voor mij ook een 'doe ik niet meer'. Heb wel eens bedreigingen aan mn adres gehad omdat ik het ergens niet mee eens was en vind het de energie gewoon niet waard. Mensen blijven toch wel in hun eigen gedachtenpatroon hangen en ik kan terugschreeuwen wat ik wil, het gaat toch niet weg.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:09

Oh nog een paar: met een doorweekte trui onder de draad bij de paarden kruipen, ik ben even blijven liggen.

De hond los laten op de weides, vervolgens was hij bij de pony's gekropen, en had hij 3 crossende pony's achter hem aan, het was hilarisch maar beestje had zich wel rot geschrokken :') Les wel geleerd

Jagermeister mengen met goedkope wijn op eindreis met school. Ook geen goed idee. Het het er vanaf kunnen brengen met een buikgriep bij de leerkrachten, toen ze me even een bezoekje brachten kwam er een leerkracht binnen die amper 3 jaar ouder is dan ons zei die snel even 'act normal, ze komen.' _O-

mala26

Berichten: 4992
Geregistreerd: 05-02-13

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:19

Met mijn net geschoren benen op het strand gaan liggen... dat doen we maar ook niet meer.
Heb een week met benen (en bovenarmen) die 2 x zo dik waren dan normaal gelopen, of nou ja gewaggeld

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:34

Dieselpaard schreef:
SusanH schreef:
Las iets over slippers en paarden. Ook teva's en paarden zijn geen combi. Ik heb echt geluk gehad dat hij alleen op de achterkant van de sandaal bleef staan en niet mijn hele hak open heeft getrapt. Sandaal was wel kapot :+ ik doe sindsdien ook braaf schoenen aan bij de paarden hoe warm het ook is.


Ik loop dus heel vaak als een soort ma flodder op stal als ik er even moet zijn: jurk aan, regenlaarzen aan... inmiddels zijn de da en hoefsmid het oom gewend :D


Beter Ma Flodder als gewond raken. Dus ik snap hem helemaal :j ik zie er ook niet uit hoor korte broek met Zweedse klompen of jodphurs. Beiden niet echt charmant schoeisel.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:24

SusanH schreef:
Las iets over slippers en paarden. Ook teva's en paarden zijn geen combi. Ik heb echt geluk gehad dat hij alleen op de achterkant van de sandaal bleef staan en niet mijn hele hak open heeft getrapt. Sandaal was wel kapot :+ ik doe sindsdien ook braaf schoenen aan bij de paarden hoe warm het ook is.


Oef deze had ik laatst met mijn jophurs. Gelukkig was mijn hak en schoen nog heel, maar was wel ff schrikken. En een ongemakkelijk stukje naar stal lopen.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:44

Oei, ja, sandalen of slippers bij de paarden, geen goed idee!
Het lieve bakbeest van een vriendin heeft eens op mijn blote slippervoet gestaan, toen de ijzers er net onder weg waren. De hoef was dus nog een beetje gerafeld, heb een paar week alleen maar kunnen strompelen :=

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:47

Sommige momenten zijn wel heel pijnlijk als ik dat zo lees.

Ik ging als 5 jarige in een vakantiehuis koppeltje duiken op het hoogste bed van het stapelbed.
Ik rolde scheef en kwam op de grond terecht.

Mijn zusje is als klein kind in bomen gaan klimmen met een rok aan.
Ze hing aan haar rok vast aan de boom 1,5 meter boven de grond.
Mijn moeder heeft haar moeten redden.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:52

Luisteren naar groepsdruk en hierdoor geen gidslijn meenemen met wrakduiken. Dit verhaal had over mij kunnen gaan, maar ik kan het navertellen.https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/106 ... nen-helpen

Ik heb jaren terug in mijn sportduiktijd iets soortgelijks gedaan onder groepsdruk. En hierdoor ook een aantal theoretisch foute keuzes gemaakt. Ik kan het navertellen. Dus ik zal mijn verhaal hier neerzetten: Noordzeeduik. Enkele fles, dubbele kraan, 18liter inhoud. Gas lucht, want diedag zouden we niet diep duiken en dushad ean geen toegevoegde waarde. Maar ondiep geen zicht en dus gingen we naar een wrak op 27 m. Doel was geen penetratie. Erkwam aan boord commentaar op een wrakreel, die was onzin op dit eenvoudige wrak. Dus besloten wij ook geen reel mee te nemen. Beneden was er 1 m zicht en wij rond het wrak over de bodem naar botervisjes kijken. En ineens, oliebol, we zitten in het wrak. Geen paniek, samen de uitgang zoeken. Dit duurde en duurde. Buddy in paniek en hand in hand zoeken we op de tast. Op een gegeven moment biep biep deco. Nou ik kan je vertellen dat dit je nietsdoet, als ik maar op de laatste ademteug naar boven kan zwemmen. Dedecotank zal mij verder wel redden. Maargeen uitgang. Toen ging ik rekenen, als ik de uitgang niet vind ben ik over 20 minuten dood. Geen uitgang. Ik besefte dat mijn buddy eerder zonder lucht zou zitten dan ik. Ik heb zitten denken wat ik zou gaan doen: hem wegschoppen volgens het beter 1 dood dan 2 principe, of de foute keuze maken en lucht delen. Het moment kwam. Ik heb lucht gedeeld. Toen vonden we de uitgang, prachtig weer groen te zien. Ik was in staat een boei te schieten en de decostops uit te zitten. Met nog 10 bar in mijn fles kwamen we boven. Waarom ben ik kalm gebleven? Waarom kon ik ineens een perfecte opstijging maken? Geen idee, maar we leefden, en gezond. De mensendie gezegd hadden dat een reel overbodig was zullen het nooit meer zeggen. Waar dacht mijn buddy aan? Aan het feit dat hij instructeur was en 4 keer zo veel duiken had dan ik. Hoe kon ik zo dom zijn heeft ie alleen gedacht. Ik dacht aankalm blijven en lucht sparen en zoeken. Jij wij kunnen het navertellen, maarhethad hetzelfde verhaal kunnen zijn: 2 ervaren duikers met werkend materiaal en lege flessen zonder gidslijn, dood.
Neem mijn verhaal zoals het is. En doe het niet na.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:54


Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:03

Never nooit meer zal ik rugproblemen onderschatten!

Afbeelding

Jaren rondgelopen met ''ik heb gewoon een slechte rug''.
Binnen een paar dagen na mijn eerste pijnscheut ging ik al door de scan, dag later de arts al gesproken. De arts wilde niet afwachten en heeft de onderste hernia weggehaald, degene die erboven zit proberen we terug te werken met spieren. Man o man, daar heb ik van geleerd! :oo

M_D_H
Berichten: 17471
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:15

germie schreef:
Luisteren naar groepsdruk en hierdoor geen gidslijn meenemen met wrakduiken. Dit verhaal had over mij kunnen gaan, maar ik kan het navertellen.https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/106 ... nen-helpen

Ik heb jaren terug in mijn sportduiktijd iets soortgelijks gedaan onder groepsdruk. En hierdoor ook een aantal theoretisch foute keuzes gemaakt. Ik kan het navertellen. Dus ik zal mijn verhaal hier neerzetten: Noordzeeduik. Enkele fles, dubbele kraan, 18liter inhoud. Gas lucht, want diedag zouden we niet diep duiken en dushad ean geen toegevoegde waarde. Maar ondiep geen zicht en dus gingen we naar een wrak op 27 m. Doel was geen penetratie. Erkwam aan boord commentaar op een wrakreel, die was onzin op dit eenvoudige wrak. Dus besloten wij ook geen reel mee te nemen. Beneden was er 1 m zicht en wij rond het wrak over de bodem naar botervisjes kijken. En ineens, oliebol, we zitten in het wrak. Geen paniek, samen de uitgang zoeken. Dit duurde en duurde. Buddy in paniek en hand in hand zoeken we op de tast. Op een gegeven moment biep biep deco. Nou ik kan je vertellen dat dit je nietsdoet, als ik maar op de laatste ademteug naar boven kan zwemmen. Dedecotank zal mij verder wel redden. Maargeen uitgang. Toen ging ik rekenen, als ik de uitgang niet vind ben ik over 20 minuten dood. Geen uitgang. Ik besefte dat mijn buddy eerder zonder lucht zou zitten dan ik. Ik heb zitten denken wat ik zou gaan doen: hem wegschoppen volgens het beter 1 dood dan 2 principe, of de foute keuze maken en lucht delen. Het moment kwam. Ik heb lucht gedeeld. Toen vonden we de uitgang, prachtig weer groen te zien. Ik was in staat een boei te schieten en de decostops uit te zitten. Met nog 10 bar in mijn fles kwamen we boven. Waarom ben ik kalm gebleven? Waarom kon ik ineens een perfecte opstijging maken? Geen idee, maar we leefden, en gezond. De mensendie gezegd hadden dat een reel overbodig was zullen het nooit meer zeggen. Waar dacht mijn buddy aan? Aan het feit dat hij instructeur was en 4 keer zo veel duiken had dan ik. Hoe kon ik zo dom zijn heeft ie alleen gedacht. Ik dacht aankalm blijven en lucht sparen en zoeken. Jij wij kunnen het navertellen, maarhethad hetzelfde verhaal kunnen zijn: 2 ervaren duikers met werkend materiaal en lege flessen zonder gidslijn, dood.
Neem mijn verhaal zoals het is. En doe het niet na.

Jeetje wat heftig zeg :oo

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:19

Oh wat eng van dat duiken!
Steeds als ik op vakantie ben in duikgebied zou ik zo graag op duikles willen maar ik durf niet te duiken. Erg bang dat ik niet op tijd boven kom :=

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:29

Tigress schreef:
Never nooit meer zal ik rugproblemen onderschatten!

[ [url=m/Yf1d6k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaren rondgelopen met ''ik heb gewoon een slechte rug''.
Binnen een paar dagen na mijn eerste pijnscheut ging ik al door de scan, dag later de arts al gesproken. De arts wilde niet afwachten en heeft de onderste hernia weggehaald, degene die erboven zit proberen we terug te werken met spieren. Man o man, daar heb ik van geleerd! :oo


I know that feeling.. :') Ik heb al hernia's sinds mijn 15e dus ook bij mij was het 'valt wel mee, heb wel pijn maar gaat wel weer over'. Neuroloog begreep niet dat ik nog kon lopen en niet incontinent was. Oeps. Dat doe ik dus ook niet meer, ik luister naar mijn lichaam, heb er helaas maar 1.


Afbeelding